Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Agipäivyri
Puskaradio > Keskustelua metsästyksestä sambaan! > Agility
Sivuja: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
Nassikka
Monien kotisivuilla on nykyään erillaisia agility/koulutuspäiväkirjoja, niin miksei meillä puskalaisillakin!

Kertokaa siis miten meni kisoissa/treeneissä; mikä meni hyvin missä jäi parannettavaa. Missä on tapahtunut kehitystä, missä otettu takapakkia?

Pääsee itse miettimään omia parennettavia kohtia ja muutkin pystyvät oppimaan toisten kertomusten perusteella.

Kokeilaan jospa saataisiin tällästä keskustelua palstalle smile.gif
LonelyWolf
kisa juttuja olen pitänyt ajantasalla ketkä menossa ja minne kisoihin- osiossa,
koulutus juttujani muilla ketjuilla..

onhan tämä ihan hyvä tehdä tämmöinen.
itsellä koira on alkanut saada vauhtia ja irtoamista vasta pari treeni kertaan sitten,
ja oma ohjaukseni pitäisi uusia siksi kokonaan...
onneksi 19.2 on trenit..
Once
Pitäisi päästä treenailemaan puomin alastulokontakteja ja äkkiä. Viime viikonloppuna kun oli nolla kiinni moisesta... wink.gif kepit alkaa vihdoin sujua ja saan jopa lähetettyä koiran kepeille ilman että se kieltäytyy biggrin.gif tai ainakin sain kaksissa viime kisoissa...
perhonen^
viime treeneissä koirani ei mennyt keppejä juuri ollenkaan w00t.gif eihän se kahdessa kuukaudessa niitä voi unohtaa? ehkä sitä ei vaan huvittanut kun oli niin paljon lunta sleepy.gif kisat on 26.2 ja kepit on niin päin mäntyä että hyvin menee.

treenipaikkaa tarvitsisin kyllä ennen kevättä jostain missä ei ole lunta ja jäätä unsure.gif mutta taitaa jäädä haaveeksi.
tyytyväinen olen kyllä siihen että se ei enää leiki kilpikonnaa tongue.gif kerrankin vauhtia oli. sekin kai tuon tauon ansiota....
~Piia
Maanantaina ehdin treenien vetämisen jälkeen muutaman minuutin Demin kanssa treenata ja meni kerrassan loistavasti smile.gif Demi yleensäkin on ihan reipas tyttö menemään, maanantaina juoksi kuin mahanalus olis ollut jalkoja täynnä, mutta kuunteli silti. Kepeillä Demi yllätti miut täysin, aloitti molemmilta puolilta ja eri kulmissa aina oikein ja antoi vedättää. Kontakteillekin pysähdyttiin hienosti smile.gif (varmaan ensimmäisen kerran..). Takanaleikkaukset suju myös yllättävän ilman turhia pyörimisiä. Muutamia rimoja kyllä lenteli, alussa oli taas vähän enemmän vauhtia kuin järkeä menemisessä.

Kerrankin siis näin päin, että tyytyväisellä mielellä hallilta pois. Hirveetä hehkutusta, tiedän, mutta kun kerrankin meillä niistä miljoonista ongelmista huolimatta näyttää sujuvan smile.gif
Once
LAINAUS(perhonen^ @ 8.2. 2005, 20:33)
treenipaikkaa tarvitsisin kyllä ennen kevättä jostain missä ei ole lunta ja jäätä unsure.gif mutta taitaa jäädä haaveeksi.

hskh järjestää purinalla vapaa treeni vuoroja (hskh:laisille only). Käy kattomassa aikatauluy netti sivuilta, ne löytyy kun laittaa "ajankohtaista" ja sitten sieltä "talvitreenien vuorot" tai jotain sinne päin biggrin.gif mä en ikinä pääse sinne kun oon liian väsyny tai ne on muuten huonoon aikaan.. dry.gif
-laku-
Tämä oli aika mukava idea. smile.gif

Viime treeneissä kun olimme (30.1.) niin Laku meni muuten aika kivasti, mutta keppien aloitus takkusi aika kovasti. Laku meni kepit muuten _tosi_ hyvin, mutta ei päässyt alkuun ollenkaan. Jotenkin ei vaan hahmottanut sitä ensimmäistä väliä. huh.gif Muuten rata meni loistavasti, paitsi mitä nyt muutaman kontaktivirheen taisi ottaa.. (en oo varma, oliko ne noissa treeneisä vaiko edellisissä)

Viime viikolla en ollut, ja tuosta treenistä on sen verran aikaa, että en muista ihan kunnolla kaikkea.
Mutta, sunnnuntain jälkeen kirjoittelen lisää. Lähdetään Tampereelle kisoihin, saa nähdä miten menee. smile.gif
perhonen^
LAINAUS(Once @ 9.2. 2005, 14:16)
hskh järjestää purinalla vapaa treeni vuoroja (hskh:laisille only). Käy kattomassa aikatauluy netti sivuilta, ne löytyy kun laittaa "ajankohtaista" ja sitten sieltä "talvitreenien vuorot" tai jotain sinne päin  biggrin.gif  mä en ikinä pääse sinne kun oon liian väsyny tai ne on muuten huonoon aikaan..  dry.gif

oi ihanaa, kiitti kun kerroit! toiveeni on toteutunut thumbup.gif

mut maksaako toi jotain? lookaround.gif
Nassikka
Meillä eilen uskomattoman hauskat treenit!

Ratana helppo, mutkaputki jonka jälkeen keskellä huonetta oleva A, siitä hypyllä mutkaputkeen seuraavalle hypylle ja takaisin A:lle. Samaa ympyrää kokoajan. Vauhdin saaminen nopeat ja varmat kontaktit tarkoituksena. Todella loistava keksintö. Välillä nänikin. Pienessä hallissa ne radat on enemmän pientä päperrystä ja tarkkaa ohjausta.

Puomia ei päästy kokeilemaan, mutta uskon että kontakteilla on jo jotain tolkkua. Kiitos kosketusalustan ja naksuttimen, sekä viisaan koiran biggrin.gif

Soolo pääsi kirmaamaan muutaman kerran mutkaputkea. Loistavaa työtä kaveri, kuhan olisit hetken haukkumatta smile.gif
Once
LAINAUS(perhonen^ @ 9.2. 2005, 15:56)
oi ihanaa, kiitti kun kerroit! toiveeni on toteutunut thumbup.gif

mut maksaako toi jotain? lookaround.gif

kävin tässä kattomassa uudestaan sen vapaatreeni -jutun, niin siinä oli et se on vaan niille jotka treenaa purinalla jossain ryhmässä talvella! ohmy.gif sneaky2.gif höh. mutta kaipa se ojanko sulaa myös joskus... viimeistään keskikesällä w00t.gif
perhonen^
LAINAUS(Once @ 9.2. 2005, 18:21)
kävin tässä kattomassa uudestaan sen vapaatreeni -jutun, niin siinä oli et se on vaan niille jotka treenaa purinalla jossain ryhmässä talvella! ohmy.gif sneaky2.gif höh. mutta kaipa se ojanko sulaa myös joskus... viimeistään keskikesällä w00t.gif

aijaa..no voi harmi biggrin.gif confused.gif
kesää sitten vaan odotellen.
LonelyWolf
itsellä on jäänyt nyt monia treenejä välistä.
viimeksi halusin olla lauantaina ystävälläni järvenpäässä..
tänän lauantaina ole virossa vaellus harjoituksissa..

joskus jätän menemättä vain koska ei kiinnosta matkustaa julkisilla aamu tuimaan
tunti½ yhteen suuntaan.. ja takaisin sitten..
onneksi kevät koittaa ja treenit siirtyy taas takaisin kontulaan, minne 30-45min.
matka yhteen suuntaan.
Noora
Mielestäni vastasin jo kerran tähän ketjuun, mutta eipä viestiä täällä näy, joten kokeillaan uudestaan...

Eli me ollaan Simban kanssa harjoiteltu viime aikoina pelkästään puomin nopeeta suoritusta. Olen naksun ja namin avulla opettanut, että puomin alakontakti (etutassut maassa, takatassut puomilla) on kaikken paras paikka. Eli siellä aina naksu ja nami sekä välillä pyydän jäämään paikalleen ja siitä vapautus ja riehumista biggrin.gif Nyt ollaan jo siinä vaiheessa, että Simba tietää sen paikan ja pinkoo sinne täysillä puomin läpi. Sen kanssa saa välillä jopa juosta ihan kilpaa biggrin.gif
Toivottavasti menis näin sitten kisoissakin. Lisää raporttia luvassa helmikuun lopussa kun ollaan startattu Kotkassa wink.gif
~Aino~
Kiva aihe smile.gif !

Meillä oli viime treeneissä (8.2) aiheena vedot sekä työnnöt ja rata oli meille melko kinkkinen. Helposti irtoavan koiran kanssa oli hieman ongelmia radalla, jolla vaadittiin paljon haltuunottoja, mutta tulipa niitäkin nyt sitten urakalla harjoiteltua.
Pöytä sujui todella hienosti (harjoittelu selvästi tuottanut tulosta); täysillä ja sitten jarrut päälle, eikä edes lennetty yli thumbup.gif . Kepeille sisäänmenotkin sujuivat hienosti molemmilta puolilta. Keinulla tehtiin aluksi lentoversio, ja muutenkin meinattiin liian hätäsesti jatkaa kontaktilta. Keinukin alkoi kuitenkin sujua, kunhan vaan muistin kunnolla hidastaa omaa vauhtiani keinulla ja antaa ajoissa hidasta-käskyn.

Tuli muuten aiheesta mieleen, että kuinka moni teistä vakituisesti pitää jonkinlaista päiväkirjaa treeneistä ja kisoista? Meille on kouluttajat jakaneet jokaiselle ryhmän jäsenelle vihot päivyrin pitämistä varten ja ihan kiva sen avulla on seurata agilitytaitojen kehittymistä smile.gif .
*Sanni
Jeesh ,tosi kiva aihe. smile.gif Mielenkiintoinen....

Me ollaan nyt ihan kurssailta tauolla ,mutta harjoitellaan aina silloin tällöin.
Tänään tehtiin pientä hyppyrataa ,aikas kovalla tykityksellä.
Koitettiin vähän kaukoohjauksellakin ,mutta aluksi ei meinannut
tulla yhtään mitään. Kyllä se sitten taas alko ymmärtää kun
pari kertaa toistettiin. smile.gif
Noora
Mä olen tosi huono pitämään yleensäkään mitään päiväkirjaa mistään aiheesta. Joskus yritin jonkunlaista agipäivyriä pitää, mutta sekin on jossain vaiheessa jäänyt. Nyt yritän pitää alkeiskurssilta (jossa siis olen itse kouluttamassa), mutta saa nähdä kuinka kauan jaksan sitäkään tehdä rolleyes.gif
Charmy
minulla on jo oma päivikseni nettisivuillani, joten en valitettavasti jaksa laittaa tänne.. Mutta hieni idea.. biggrin.gif
Nassikka
Eilen pidin tuossa Shammylle omat kontakti treenit. Nätisti se hakeutuu jo puomin (siis lumi kasan jonka loppuun pitkä lauta tongue.gif ) alas niin, että takamus kontaktilla ja tassut maassa. Saa nähä kuinka tämä toimii muun radan yhteydessä. Kotona tämä kontakti treeni tuottaa tulosta, saa nähä mitä käy kun seuraavalla kerralla päästään menemään puomia.

Samalla otin myös kepeille nopeutta. Se treeni meni kyllä penkin alle. Shammy tahtoi niin kovasti aloittaa väärälrä puolelta. Tätäongelmaa meillä ei ole oikeastaan koskaan ollut, toivottavasti ei tulekkaan.

Soolo opetteli ottamaan kehuja ja käskyjä vastaan haukkumatta. Agilityä varten sekin. Pallo lensi heti kun jaksoi kiertää puun ilman haukuntaa. Samalla treenattiin myös kosketuspintaa. Shammylle kysisen asian opetus oli mielettömän helppoa. Ja ikää Shammyllä oli silloin 6kk kun niitä ekan kerran tyynyn kanssa kokeiltiin. Soolo 8kk ja päätä ei paljon järki pakota biggrin.gif Saa nähä oppiiko se sitä koskaan. Kohta alkaa kasvu olemaan plakkarissa ja päästään tutstumaan esteisiin smile.gif
~PeiKko~
No niin... 16.2.-05

Agilityn alkeiskurssin toinenkerta (meillä).
Esteet olivat puomi jota Alma ei ollut mennyt,pussi josta Almaa ei saatu läpi,kepit jotka Alma meni kivasti,aita joka onnistui putoamaan vain kerran ja pituushyppy joka onnistui aika hyvin.Alma oli harkoissa hiukan epäkiinnostunut smile.gif .Mitäs meijän vauva nyt agilitystä kiinostuis kun on koiria sata ja yks ympärillä??!! Niinkuin jo aikaisemmin mainitsin hyppy ja keppi osuus meni likalta nätisti.Harkkojen loputtua kouluttajamme Eve antoi meille tukiopetusta henkilökohtaisesti putken kanssa.Tytöltä saatiin jo pää ja etutassut putken sisälle!! Jippii!! thumbup.gif Odottelemme innolla enskertaa!! Kiitos Evelle että opetat meitä hianosti.

Maikki

p.s. kirjoitan tän päivän myöhässä kun en eileen jaksan kirjottaa.
Once
Kisoissa 19.2 '05:

Toinen nolla ykkösluokasta!!! Jee!! w00t.gif mahtavaa. Huomenna toiset kisat, katotaan saahaanko taas nolla niin että voitas jättää ykkösluokka taakse. Eipä tässä muuta. Täydellinen rata.
Nassikka
^Onnea! thumbup1.gif

Meillä Mikkelin kisat olivat jotain keskitasoa... Omasta mielestä ekalla radalla koira kulki kovaa, mutta ajallisesti ei se sitä tainnutkaan tehdä. Liian moni oli meitä nopeempia. (Jos ei muulla ni nopeudella tongue.gif )

Ekalta radalta (hyppis) 10. kaks idioottimaista ohjausvirhettä. Ite lähin vetämää jo kepeille kun oli vielä kaks hyppyä ekasta ohi. Se korjattiin ja olin myöhässä... Silti työnsin sen koiran kepeillä tokaan väliin. Mutta hyvä maku jäi suuhun siihen asti kun ne tulokset tuli...

Toka rata. Tuloksellisesti parempi vain 5. Sekin kielto hypyltä, en vaan kerennyt ohjaamaan vierelle enkä eteen eikä takaohjaus ole kovin hyvin hallussa. Puomin kontaktilla meni tunti ja A:n alastulolla puol tuntia. Kepeille lähetys onnistu tällä radalla. Nopeutta mie haluun tolle lisää. Edelleen jos ei muulla ni nopeudella wink.gif
P6 & P4
Olen koulutusohjaajana aloittelevien Dalmisryhmässä ja itse omistan näitä vilskareita kaksin kappalein, jotka ovat kisanneet kolmisen vuotta agilityssä. biggrin.gif

Tämänpäivän treeneissä oli kiva nähdä miten koirat ja ohjaajat eristyvät esteharjoitteluissa eteenpäin ja kuinka koirat alkaa pikkuhiljaa jo itsekkin lukea/etsiä seuraava estettä. Kyllä se kärsivällisyys palkitaan ennemmin tai myöhemmin kun vaan jaksaa hinkata näitä juttuja. dogrun.gif

Teinkin aivan alkuun ohjaajille oman liikkumis/ketteryysharjoituksen, jonka jälkeen otettiin puomin kontakteja makkaralla ja ilman. Lopuksi harjoiteltiin aina sitä niin vaikeaa "valssia" eri suuntiin. Valssit olikin jo paljon sujuvampia ja liikkuminen helpomman oloista. Tästä on kiva jatkaa eteenpäin. thumbup.gif
Once
Kisat 20.2:

Kolmas nolla!! Me noustiin kakkosiin! Ihanaa. biggrin.gif rata oli kyllä aika vaikee mutta hyvin siitä selvittiin. Me kisattiin yhteensä 29 virallista kisaa ykkösluokassa +joitain epävirallisia. Kakkosluokka täältä tullaan! laugh.gif
LonelyWolf
me oltiin kans tuolla 20.2.05 purina kisoissa.
tuli kans nolla tulos.
meidän toinen ykkösissä.
tavoite saavutettu!

tässä me kepeillä treeneissä.
kepit

oho, näytämpä mä lihavalta tossa kuvassa! w00t.gif
Nassikka
^ ja ^^ Onnittelut!

Meillä meni eiliset treenit muutamaa kömmllystä lukuunottamatta loistavasti!
Radan ideana putkeen lähetys ja kontaktit. Putkeen lähetyksessä ei meillä ole minkäänlaista ongelmaa. A:n kontaktin loikkas muutamaan kertaan... Se vaan vaatii treeniä wink.gif Kepeillä oiko muutamaan kertaan viimesen välin ja tää oli mulle täysin ylläri sillä sellasta se ei lähes koskaan tee. (Koskaan ei saa sanoa ei koskaan wink.gif ) Koira kyllä kävi siinä tilanteessa vähän kuumana eikä sillä ollut paljoakaan tilaa pujotella. Saa nähä mitä käy Kotkassa...
~PeiKko~
23.2.-05 smile.gif

Kolmannet treenit meillä.Esteinä oli rengas,keinu,kepit,A ja putki.Renkaasseen Alma loikkasi muitta mutkitta vaikka oli ekaa kertaa estettä kokeilemassa. thumbup.gif (jee!!!!)Keinun Alma kiikkui nätisti ,vaikka kontaktit eivät tallautuneet jalkojen alle lopussa mutta odotukset Alma mitätöi positiivisesti.Kepit likka meni ekaa kertaa irti,ihan kivasti mitä nyt yritti välillä oikoa , mutta nätisti kumminkin.Putkeen emme vaivautuneet koska Alma ei sitä ole mene (vielä!) joten katoimme vain vierestä, kun toiset menivät blush.gif .A-este oli aluksi kulkeva mutta keskikohdassa Alma tippui maahan ja kammoksui estettä hetken.Keksittiin Even kanssa sitten että mitä jos minä kiipeisin A:han ja saatiin sillä keinolla tyttö puoleenväliin estettä mut sitten neiti päätti kääntyä takaisin ,mutta tulipahan siitä eteenpäin nojailemaan kyseistä estettä vasten.Eve (eli meitin kouluttajaohjaaja) päätti sitten että ens kerralla emme lähde hallilta ennen kuin Alma menee putken tai A:n.Ei muuten meiltä ennen kysynyt!! biggrin.gif No teemme niin kuitenkin.
Semmoinen oli meitin harkkakerta...

p.s. kirjoitin taas päivän myöhässä kun ei eilen ehtin...
-serafina-
Kiva aihe! smile.gif

Meillä ollaan lievästi masentuineissa tunnelmissa, kun huomenna ei olekaan treenejä, koska on niin kova pakkanen. sad.gif Onneksi saimme piristyksenä kuulla, että pääsemme ensi kesänä aloittamaan pikku-Siirin kanssa agilityn!! wub.gif
LonelyWolf
LAINAUS(-serafina- @ 25.2. 2005, 21:08)
Meillä ollaan lievästi masentuineissa tunnelmissa, kun huomenna ei olekaan treenejä, koska on niin kova pakkanen.

jep. meilläkään ei ole treenejä purinalla kun on liian kylmä.
tylsääexcl.gif pitänee hillua netissä, kun ei sitten ollkkaan keskipäivälle mitään tekemistä.

paitsi tietysti ne koulujutut, esitelmät, kokeet..
siivota pitäisi..
ja kouluttaa tota yhtä rakkia biggrin.gif
kappas kun löytyykin tekemistä shifty.gif
-serafina-
LAINAUS(LonelyWolf @ 26.2. 2005, 14:45)
jep. meilläkään ei ole treenejä purinalla kun on liian kylmä.
tylsääexcl.gif pitänee hillua netissä, kun ei sitten ollkkaan keskipäivälle mitään tekemistä.

paitsi tietysti ne koulujutut, esitelmät, kokeet..
siivota pitäisi..
ja kouluttaa tota yhtä rakkia biggrin.gif
kappas kun löytyykin tekemistä shifty.gif

Heh, tekin Purinalla treenaatte...Ootkos IHAH:laisia vai jostain muusta seurasta? smile.gif
hapsuhäntä
Pidän kisa- ja harjoituspäiväkirjaa sisältäen myös treenien suunnittelun muutaman kuukauden periodilla.

Viimeksi harjoitusaiheina olivat kontaktiesteet ja pujottelu. Koira on ohjaajaa huomattavasti nopeampi, joten on hyötyä erilaisista taidoista verrattuna siihen että ohjaaja pystyisi ainakin lähes juoksemaan koiransa mukana.

Kontakteilla teemana oli, että koira menee ohjaajan edellä esteen, pysähtyy omatoimisesti kontaktille ja antaa ohjaajan juosta ohi pyörien samalla tai juosta vain suoraan eteenpäin.
Pujottelun teemana oli, että koira antaa ohjaajan siirtyä esteen aikana sivusuunnassa etuviistoon 4-5 metriä oikaisten valmiiksi seuraavan esteen taakse.
Kumpikin aihe sujui ongelmitta mutta vaatii vielä runsaasti toistoja tullakseen "idioottivarmaksi" myös kisatilanteissa.

Kontaktien osalta seuraavana tavoitteena on voida vapaasti ottaa etäisyyttä estettä suorittavaan koiraan sivusuunnassa. Pujottelun osalta vahvistetaan esteen osaamista niin, että ohjaaja voi pujottelun aikana kieppua kuin väkkärä koiran välittämättä siitä mitä ohjaaja tekee koiran pujotellessa.
Nassikka
Tänään Kotkassa käytiin tekemässä muuten puhdas rata, mutta renkaasta (ihan koko renkaasta) ohi kahdesti. Kai sitten näytin ite kropalla väärään suuntaan kun se koira sillälailla sinkoili. Mutta muuten ihan positiivinen rata, tosin nopeutta olis voinu olla vähän lisää. Sitäkin tulis lisää kun hakisin sitä koiraa enkä vaan antais sen juosta niitä miljoonan metrin kaarteita. Kaikki kontaktit otti, tosin puomilla meni aika säkällä wink.gif

Nyt meillä alkaakin sitten tauko, joten me hiljenemme täältä päivyristä hetkeksi. Jollei sitten Soolokan kanssa mennä muutama hyppy ja putki smile.gif
Noora
No niin, kauan odotettu kisa takana biggrin.gif Siis tuo Kotka. Simbalta mielestäni löytyi vauhtia, ainakin siinä puomilla. Se meni hienosti smile.gif Keinulla pientä hidastelua kun menin itse liian kauaksi. Kepeillä harmittava ohajusmoka, jolloin Simba meni sisään toisesta välistä. Lopputulos 14,27. Yliaikaa tuli 9,27. Vaikka olikin suht nopea, niin keinulla ja kepeillä meni aikaa... No ihan tyytyväinen olen silti. En tiennyt yhtään mitä odottaa näin pitkän tauon jälkeen biggrin.gif
LonelyWolf
LAINAUS(-serafina- @ 26.2. 2005, 22:47)
Heh, tekin Purinalla treenaatte...Ootkos IHAH:laisia vai jostain muusta seurasta? smile.gif

I-HAHistahan me wink.gif
lauantaisin meidät sieltä voi tavata sähläämästä.
olen siis sen vihreään pukeutunut viherpiipertäjä soopelikarvaisen pallonmuotoisen sheltti uroksen kanssa.
-serafina-
LAINAUS(LonelyWolf @ 28.2. 2005, 16:48)
I-HAHistahan me wink.gif
lauantaisin meidät sieltä voi tavata sähläämästä.
olen siis sen vihreään pukeutunut viherpiipertäjä soopelikarvaisen pallonmuotoisen sheltti uroksen kanssa.

Mihin aikaan teillä on treenit?
Mut löytää Purinalta lauantaisin klo 10-11.00, ja tunnistaa omituisesta ulkonäöstä ja ylivilkkaasta italianvinttikoirasta. laugh.gif
LonelyWolf
LAINAUS(-serafina- @ 1.3. 2005, 17:18)
Mihin aikaan teillä on treenit?
Mut löytää Purinalta lauantaisin klo 10-11.00, ja tunnistaa omituisesta ulkonäöstä ja ylivilkkaasta italianvinttikoirasta. laugh.gif

hei mä oon joskus nähnykkinsiellä sellasen pienen vinttikoiran! wink.gif
meillä on klo12-13 treenit. lauantaina niin kuin jo mainitsinkin tässä.
eli on siinä hieman aikaa meidän treenien välissä.

ootteko tekin i-hahlaisia?
käyttekö usein purina kisoissa?
-serafina-
LAINAUS(LonelyWolf @ 2.3. 2005, 16:27)
hei mä oon joskus nähnykkinsiellä sellasen pienen vinttikoiran! wink.gif
meillä on klo12-13 treenit. lauantaina niin kuin jo mainitsinkin tässä.
eli on siinä hieman aikaa meidän treenien välissä.

ootteko tekin i-hahlaisia?
käyttekö usein purina kisoissa?

Hah, mehän siellä oltiin, koska varmaan IHAH:ssa ei paljon muita vinttareita ole... cool.gif
Eli mekin siis olalan IHAH:laisia. smile.gif Kilpailuissa ei olla vielä ehditty oikeastaan käymään, mutta tarkoitus olisi kilpailemaankin joskus päästä.
Te ootte kilpaillukkin jonkin verran? tai ainakin sen käsityksen olen saanut... laugh.gif Mites on mennyt?
LonelyWolf
LAINAUS(-serafina- @ 2.3. 2005, 19:55)
Hah, mehän siellä oltiin, koska varmaan IHAH:ssa ei paljon muita vinttareita ole... cool.gif
Eli mekin siis olalan IHAH:laisia. smile.gif Kilpailuissa ei olla vielä ehditty oikeastaan käymään, mutta tarkoitus olisi kilpailemaankin joskus päästä.
Te ootte kilpaillukkin jonkin verran? tai ainakin sen käsityksen olen saanut... laugh.gif Mites on mennyt?

meillä on nyt 2 nollaa ekassa luokassa.
8 kisaa ollaan kisattu.

olen nähnyt kisoissa ainakin yhden pienen vinttikoira, enkä treeneissä muita kuin teidät. joten ei se vinttikoira ole yleinen rotu siellä biggrin.gif
vähän vaihtelua siihen sheltti, borderterrieri joukkoon! smile.gif

hih. itsellä sheltti laugh.gif
Pötkylä_
Minäpäs kirjoitan viimetreeneistä, jolloin huomattiin, että ansa on alkanut pelätä puomia ja keinua. (treenattiin viimeksi ennen joulua, pitkä tauko oli.)

Ensin ansa oli ihan hermona, eikä se tietenkään jaksanut kuunnella sen enempää kuin tehdä esteitäkään. Kouluttaja oli, kaikeksi onnekseni, todella mukava, ja kannusti kokoajan;
ansa teki (kun menin radanpätkän niin, että kouluttaja radan jälkeen puhutteli sen mennyttä) tarpeensa, sen lisäksi, että se karkaili miljoona kertaa ovesta ulos (joka lopulta suljettiin), ja vaelteli kentällä. Kun koko kenttä oli tutkittu perinpohjaiseksi, ja sain Ansan vihdoin luokseni (ja radan päätökseen), sain mennä toisen kerran, jolloin se sitten menikin jo hyvin.

Treenit meni siis tuota alku-sähellystä (jota kesti semmoset puoltuntia-tunnin) hyvin, ja huomattiin, että neiti pelkää keinua ja puomia. :/ smile.gif
Once
Kisat 6.3, Mäntsälä

Meiän eka kisa kakkosluokassa. Rata oli kyllä yllättävän helppo, napattiin sieltä kirkas nolla ja kaiken lisäks sijotus 1! biggrin.gif
-serafina-
LAINAUS(LonelyWolf @ 5.3. 2005, 11:41)
meillä on nyt 2 nollaa ekassa luokassa.
8 kisaa ollaan kisattu.

olen nähnyt kisoissa ainakin yhden pienen vinttikoira, enkä treeneissä muita kuin teidät. joten ei se vinttikoira ole yleinen rotu siellä biggrin.gif
vähän vaihtelua siihen sheltti, borderterrieri joukkoon! smile.gif

hih. itsellä sheltti laugh.gif

Joo, on vinttis kieltämättä aika erikoinen valinta agilityyn... w00t.gif
Noora
Myö oltiin tänään Lappeenrannassa kisoissa. Tuloksena huima 30,72 sleepy.gif Renkaalta tuli kielto ja yliaikaa sitten 25 sekuntia. Simba _hiukan_ jumitti keinulla ja muutenkaan ei olisi vissiin yhtään huvittanut tänään. Noh, viikon päästä taas uusi yritys... rolleyes.gif
Pötkylä_
LAINAUS(Once @ 6.3. 2005, 16:11)
Kisat 6.3, Mäntsälä

Meiän eka kisa kakkosluokassa. Rata oli kyllä yllättävän helppo, napattiin sieltä kirkas nolla ja kaiken lisäks sijotus 1! biggrin.gif

Vautsi!

Onnea. ^_________^
LonelyWolf
LAINAUS(-serafina- @ 6.3. 2005, 17:20)
Joo, on vinttis kieltämättä aika erikoinen valinta agilityyn... w00t.gif

niin, mutta samahan se mikä rotu on. biggrin.gif
oletko tulossa talvikauden päättämis kisoihin?
me tullaan, ihan jo vanhan tottumuksen ja harjoituksen takia.

meillähän ei ole silloin niitä treenejä kai ollenkaan. dry.gif
<Iida>
Lauantaina oli taas kolmen viikon tauon jälkeen treenit ja oli suorastaan yllättynyt miten hyvin meni. Paikalla oli taas vain kaksi koiraa, joten päästiin oikeen kunnolla treenaamaan. Alku meni vähän sählätessä, kun ei millään meinannut jätkä pysyä nahoissaan, mutta loppua kohti vaikea tarkkuusratakin meni täysin puhtaasti thumbup.gif ! Keinupelko on sekin pikku hiljaa alkanut helpottaa, keinu meni nimittäin jo pienellä radan pätkällä (=oma rakentamani, puomi, pussi, kaksi hyppyä + keinu ympyrässä biggrin.gif ) hyvin ilman vaimennusta. Toi oli kyllä meille tosi iso juttu! Tästä se taas lähtee smile.gif
perhonen^
me oltiin lauantaina kisoissa järvenpäässä ja meni kyllä niin surkeesti ettei oo aikoihin samalla lailla menny biggrin.gif maassa oli varmaan jotain hajuja ja koirani oli ei-huvita-tehdä-mitään tuulella joten meno oli aika matelemista. vähän kyllä nolotti kun keppejä se pujotteli sieltä sun täältä ja teki suurimmaksi osaksi radalla kaiken mitä itse sitä huvitti. argh. onneksi se oli vaan epävirallinen kisa. niin ja hylythän siitä sitten tuli molemmilta radoilta tongue.gif
-serafina-
LAINAUS(LonelyWolf @ 7.3. 2005, 16:03)
oletko tulossa talvikauden päättämis kisoihin?

Kyllä me varmaan osallistutaan niihin. Saa nyt nähdä miten menee.. laugh.gif
perhonen^
LAINAUS(Once @ 6.3. 2005, 16:11)
Kisat 6.3, Mäntsälä

jeee! onnittelut! flowers.gif
SuperMarjo
Eilen oli harkat. Emme olleet käyneet harkoissa melkein kuukauteen. Elmo oli tosi innoissaan kun pääsi radalle! Rata meni muuten tosi hyvin paitsi itse unohdin yhden kohdan mutta se ei paljon haitannut smile.gif Löytyi jopa vauhtia juuri tauon takia. Sain itsekkin juosta kunnolla biggrin.gif Radalla oli aluksi 3 hyppyä niin että piti aina kiertää hyppy...silleen jännästi biggrin.gif Sitten puomi, putki, hyppy ja kepit, samat 3 hyppyä takasin päin, putki, puomi, kepit ja putki. No..rataa ei oikein voi selittää mutta tuossa oli ainakin esteet järjestyksessä. Oli mukavat harkat ja lauantaina sitten seuran omat kisat.. blink.gif
LonelyWolf
LAINAUS(-serafina- @ 7.3. 2005, 19:30)
Kyllä me varmaan osallistutaan niihin. Saa nyt nähdä miten menee.. laugh.gif

hyvin teillä varmaan.
vaikka mikä minä olen sanomaan kun en ole teitä periaatteessa koskaan kunnolla radalla nähnyt biggrin.gif
osallistutko sitten mölleihin vai kilpaileviin?
me mennään kilpaileviin medeihin.
Once
LAINAUS(perhonen^ @ 7.3. 2005, 20:05)
jeee! onnittelut! flowers.gif

Kiitokset! Oon kyllä vähän hämmästyny siitä nollasta... en kyllä odottanu mitään hyvää biggrin.gif Seuraavaks sitten Keravalle 13.3 eli ens sunnuntaina.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.