Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Agipäivyri
Puskaradio > Keskustelua metsästyksestä sambaan! > Agility
Sivuja: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
Nassikka
^Loistavaa, onnittelut uusille kakkosille ja tietenkin hyvästä kakkosen debyytistä! smile.gif flowers.gif

Nii, lisäyksenä vielä. Elmukka ja Elma nappasivat Eckeröstä myös nollan ja voittivat luokkasa, hyvä memmu!
~Wanda~
Onnea Emilia.H:lle paljon siirtymisestä kakkosiin!
Viime kerralla agitreeneissä meni aikas hyvin! Tuo meni jopa kontaktit puomilla! w00t.gif Kepeissä Venla aluksi oikoi lähes koko ajan, mutta sitten ohjaaja neuvoi, että mun ei todellakaan tarvitse näyttää kädellä niin paljon, ja kokeilin vain pienellä käden viittauksella, ja siihen loppui oikomiset! Pöydälle myös pysähdyttiin oikein kivasti, ja siinä jopa odotettiin nätisti se 5 sekuntia. Putkeenkin Venla meni, vaikka se oli sellaisessa kulmassa, että luulin sen kieltävän siinä, kuten joskus on tapana, sen ollessa tuollaisessa kulmassa, mutta Venlahan irtosi sinne jo kaukaa! cool.gif Huomenna taas treenit, saas nähdä miten sitten menee..
Nassikka
Meillä eiliset reenit ei sitten menytkään ihan putkeen... Soolo ei hahmottanut lainkaan kontakteja, paineli täysillä keinusta ja A:sta ohi. Normi kepit hitaat kuin mitkä, se missä sai kyllä tuulettaa, niin suorilla kujilla, toimi mainiosti ja alotukset oli kullan arvosia!

Itse radalla tuli taas vastakkaisen käden ongelma, kun ei lue niin ei lue. Yksi kouluttajista sanoikin, että Soololla on lukihäiriö biggrin.gif No tälläviikolla pitäis päästä reenaamaa. Kontaktit oli alkuun hyvät, mutta lopuksi tuli ihan käsittämättömiä pysägdyksiä ennen kontaktia blink.gif Ihan ku äijä olis pelän alastuloa, missä lienee vika, en tiedä, edelleen onneksi päästään treenaamaan. Hyppytekniikka ei ollut niin kadoksissa kuin viimeksi, mutta ei se mitään loistoakaan ollut.

Tiivistettynä, koira kuumui ja haukkuis. Oma ohjaus tökki, sinkoilua ja käsistä irtoamista. No treeniä biggrin.gif Ainakin tuli todistetukti, että jätkä osaa käskyn mene biggrin.gif
Vinke
Onnea Emilialle ja pojille!

Ja Nassikalle treeniä... laugh.gif
Once
Onnea Emilia.H! biggrin.gif
elmukka
onnea EmiliaH näinkin sinun tuon nousu radan ja se oli mukavaa katseltavaa!

Elman kanssa saavutettiin tavoitteet, vaikkakin vauhtia me tarvitaan ja rutosti. Niin ja minun pitäisi oppia luottamaan tuohon koiraan enemmän että kyllä se ne kepit selvittää ilman minuakin... sneaky2.gif
Emilia.H
Kiitos onnitteluista kaikille!

Onnittelut myös teille Elmukka smile.gif
Nassikka
Tänään käytiin omatoimisesti reenimässä Hämyn, Duon ja Kutkan kanssa. Kaikki koirat oli ihan ihQja!

Hämy kulki nätisti, sain sen jopa kuolleeseen putkikulmaan. Kontakteille kaipaan vinkkejä, Vinke videoo on tulossa wink.gif Ne on edelleen hitaat. Shammyllä oli intoa ja tarkkuutta ja se on tosi kiva smile.gif

Soolon kontaktionkelma tapahtuu vaan puomin toisessa päässä. Mietittiin sitten, että olisko ongelmana puomin käyryys.. Ei se ennen sitä ole säikkynyt, mutta tänäänpähän näen maneesilla miten se toimii. (Juu-u viksut treenaa päivällä ja illalla tongue.gif) Soolo luki takaaleikkauksen, mie pompin ilosta, kun se ol niin komee jätkä! Otettiin vielä keppejä, molemmin puolin suorat lähöt onnistui, avokulmatkin toimi, hitsi, että on kiva! Kepit on hitaat, mutta ihan ok. Kierrätys toimi ja jätkä luki tälläistä "väärinpäin" kiertämistäkin. Harmi, että tää ei oo videolla, mie kiljuin ku tapettava ku olin niin ilonen biggrin.gif

Upeet treenit, Kutka oli myös mahtava. Nyt on ainakin kiva fiilis valmistautua Kirkkonummen kisoihin smile.gif
Once
tänään treenit.
Kylmä ilma. yääk. Hyvin meni silti, Niki suorastaan rakastaa pakkasilmoja. Vauhtia oli, paitsi kepeillä (yllätys..). Saatiin onneks vinkkejä että miten niitä keppejä vois parantaa.
Nassikka
Kisat Kirkkonummella:

Eka rata oli mun osalta katastrofi, vein ihan idioottimaisesti ja tuntui ettei koirak ulje. Soolo oli kuitenkin yliviksu, älykäs ja kaikkea hienoa, teki puhtaan nolla radan ja voitti luokkansa. Ihan kiva, kaksi rataa, kaksi nollaa biggrin.gif Tämä rata ei ollut mikään maailman sujuvin, A:n kontakti hidas, typerä takaaleikaus ja kepeille meno aika tuuripeliä. Lopun ohjaus oli kamalaa biggrin.gif No nolla on aina nolla!

Toinen rata oli meiltä hyvä, mentiin kovaa ja hienosti. Yksi kieltovirhe kun työnsin Soolon hypyn ohi (Rikottu täydellisyys...) Mutta aika oli luokan nopein! JES! Kiva fiilis. Koira kulki, mie vein kivasti ja mikä parhainta olin rento smile.gif

Kylmä oli, kiitos elmukalle Soolon lämpimänä pidosta biggrin.gif
Vinke
^ Jälleen onnittelut Sopalle ja Nassille! thumbup.gif
Emilia.H
Onnittelut Nassikka! smile.gif
<Iida>
Luulin kirjoittaneeni tiistain treeneistä, mutta en näköjään ollutkaan biggrin.gif

Koiria oli taas hirmuisen vähän (neljä) ja ehdittiin tekemään suhteellisen paljon. Ensimmäinen rata oli suhteellisen helppo, mutta ei se siitä huolimatta kovin hyvin mennyt. Kun ohjaajan liikkeet saatiin oikeiksi niin alkoi sujumaan. Toinen rata oli vaikeampi versio ensimmäisestä, enemmän koukeroita ja vaikeita paikkoja, mutta siitä huolimatta meni yllättävän hyvin smile.gif . Lopuksi otettiin pieni kisa hauskalla hyppyradalla ( kuva ), jossa ideana oli harjoitella valsseja vauhdissa. Kaikki mukavat takaaleikkaukset siis korvattiin valssilla: pussin, kutoshypyn ja seiskahypyn jälkeen. Manulla oli vauhti taas ihan järjettömästi eli meikäläinen sai pötkiä suhteellisen kovaa, jos aikoi keretä valssaamaan. Rataan tutustuessa se tuntui mahdottomalta, mutta radalle lähtiessä päätin, että kyllä mie piru vie kerkeen ja niin sitten kerkesinkin biggrin.gif . Tuloksena nopea ja puhdas rata + voitto smile.gif

Treenit olivat sinäänsä todella onnistuneet, vaikka ensimmäisten ratojen sössiminen harmitti. Ensimmäistä kertaa kahteen kuukauteen kontaktit (=puomi) radalla ja härreguud, työ oli tosiaan tuottanut tulosta, vaikka välillä tuntui, ettei tule mitään. Manun vauhdilla puomille tultiin kovaa ja puolivälissä aloin huutamaan kontaktikäskyä ja taakseni katsomatta painelin täysiä ohi seuraavalle esteelle. Olin IHAN varma, että Manu olisi ainakin juossut vain läpi ja kököttäisi selkäni takana, mutta kappas, siellähän se istui nätisti kontaktilla, takapuoli kontaktilla ja etutassut maassa, aivan niin kuin pitikin! Kyllä tuntui hyvältä, kun tämän eteen ollaan tehty niiiin hirveästi töitä! Alusta oli tosin vielä apuna ilman namia, mutta kuitenkin wink.gif . A:lla ei vielä toimi radalla, keinua ollaan harjoiteltu vain sen verran, että herra uskaltaa sen mennä nyt ihan reippaasti.

Kisoihin kai pitäisi kohta lähteä, hyppyradoille siis, mutta viime kisojen jälkeen ei kyllä itselläni ole minkäälaista kiinnostusta confused.gif . Luulin, että kunnon joulutauko koko agilityssa olisi tehnyt hyvää, mutta Manu oli vain entistäkin kiihkeämpi ja sählääväisempi tauon jälkeen. Kisoissa menee niin yli, ettei yksinkertaisesti tule mitään. Totta kai oma jännitykseni ja varmasti huonompi ohjaamiseni vaikuttaa suuresti, mutta olen alkanut hermostumaan kisoissa vain enemmän, kun "tiedän" millaista meno tulee olemaan. Tai siis en tiedä, vaan kuvittelen edellisten kisojen perusteella ja ei kai sitä voi onnistuakaan, jos radalle lähtee hermostuneena kauhukuvat mielessä vielä hermostuneemman ja kierroksilla käyvän koiran kanssa...

Noh, ei kai tässä muu auta kuin ilmottautua joihinkin hyppiksille ja katsoa mitä käy.

( Kauheat sepitykset baa.gif )
<Iida>
Ja onnittelut kaikille kisoissa pärjänneille! Hienoja tuloksia smile.gif
-->Kirppu<--
Mekin Kirkkonummella:

MEDI2:
Oi vitsi, pakko hehkuttaa nyt wub.gif. Rata oli tosi kiva ja sujuva. Roni kulki kuin unelma ja mentiin kyllä lujaa. Voittonolla tuli ja samalla luokanvaihto kolmosiin biggrin.gif. Mulla oli jotenki tosi rento fiilis ja ei yhtään jännittäny. Oli kyllä paras kisarata ikinä blush.gif.

MEDI1:
Agirata --> Kiva rata tämäkin. Kelmi oli reipas ja hyvin kuulolla. Saatiin toinen nollamme ja kolmas sija. Kelmi on nyt ollut vähän on/off-vaiheella. Joko kiinnostaa tai sitten ei. Eilen kiinnosti wink.gif.
Hyppäri --> Väsytti niin ohjaajaa kuin koiraakin. Muuten kiva rata, mutta sillen minä (ääliö) ohjasin vikan aidan ohi. Ehkä maailamn rasittavin virhe sly.gif. Mut seuraavalla kerralla todellakin ohjaan ihan viimeiselle aidalle asti...

Kokonaisuudessa tosi hieno päivä smile.gif. Kylmä oli, mutta eipä se nyt kauheasti menoa haitannu. Mä en vaan vielä oo ihan sisäistäny että mulla on nyt kolmosluokan koira.

Niin ja onnea Nassikalle. Upean näköistä menoa!
jööttifani
cold.gif Eilen Varkaudessa !! KYLMÄÄ !! Koiralla ei ollut hätää, mulla kyllä...! Tulokset: HYL (hyvä ja nopea rata mutta "häiriötekijä" radalla aiheutti hämminkiä) ja sit puhdas nolla smile.gif kohtaisen tiukasta ihanneajasta huolimatta, sijoituksena neljäs. Se oli sitten meitin viides SM-nolla! thumbup.gif
Emilia.H
Vau, onnittelut -->Kirppu<-- sekä luokanvaihdosta että Kelmin nollasta!
Kelmin tapasin muuten Mäntsälän tokokisoissa, että se oli soma wub.gif

Onnittelut myös jööttifani SM-nollasta smile.gif
<Iida>
Gitan kanssa jäi taas eilen treenit väliin, kun lämpömittari (mistä lie "lämpö" tuohon eteen liitetty...) näytti 28.2 astetta blink.gif . Päivällä marsittiin silti urheasti Purinalle alkeiskurssin hallittavuustestiin, vaikka pakkanen oli edelleen kahdenkymmenen paremmalla puolella. Joskus sitä miettii tämänkin harrastuksen järkevyyttä biggrin.gif

Gitta oli aluksi ihan ihmeissään, kun koiria oli hirmuisesti ja meteliä vähintään yhtä paljon. Rauhassa käytiin siinä kävelemässä ja tehtiin ihan helppoja kontaktin otto harjoituksia pihalla vähän sivussa. Hienosti rouva rauhoittui ja alkoi keskittymään minuun. Sisällä ryhmämme (n. 20 koiraa) jaettiin puoliksi ja laitettiin kahteen riviin vastapäätä toisiaan niin, että väliin jäi suunnilleen 1,5-2 metriä leveä kuja. Jokaisen koirakon piti kävellä kujan läpi ja paras oli tietysti, jos remmi oli löysä eikä koira välittänyt sivuilla olevista koirista. Rivissä meidän vieressä sattui olemaan ei-niin-hallinnassa oleva ISO musta sekarotuinen uros, joka oli valjaissa ja tempoi hulluna koko ajan ympäriinsä. Hennolla naisella ei ollut mitään mahdollisuuksia saada pideltyä koiraansa. Jätettiin Gitan kanssa ihan reilu väli, mutta koira pääsi muutaman kerran ryntäämään meitä päin. Mulkaisin naista vihaisesti (joka vain hymyili blink.gif ), mutten sanonut mitään. Käänsin selkäni, pyysin Gitan vierelle ja saman tien uros tuli Gitan päälle takaa! Ei koira vihainen ollut, mutta voi luoja mikä tappelu olisi tullut, jos vieressä olisi ollut toinen uros! Se kuitenkin riitti Gitalle ja tapahtuneen jälkeen se pälyili jatkuvasti taakseen eikä uskaltanut lähteä viereltäni mihinkään.

Kuja kävely meni hienosti, samoin häiriökoira ohi käveleminen. Seuraavaksi oli "yksilöosuus", jossa oli ensin luoksepäästävyys ("tuomariksi" totta kai laitettu mies wink.gif ), sitten luoksetulo (sama mies piti koiraa remmistä kiinni, kun ohjaaja käveli merkille) ja lopuksi hypyn takana pysyminen ja hyppyesteen ylittäminen vapaalla tyylillä. Luoksepäästävyydessä nyt ei ollut mitään ongelmaa, onneksi Gitta sentään säästi pusut ja syliin kiipeämisen biggrin.gif . Luokse se juoksi niin kovaa kuin koivistaan pääsi ja törmäsi jalkaani, mutta mitäpä tuosta, kun ei ollut toko kyseessä. Paikalla oloa hieman jännitin, kun häiriö oli niin suuri ja Gitalle yksin jääminen paikalla oloon ollut hieman vaikea. Laitoin sen maahan, kävelin esteen toiselle puolelle ja odotin, kunnes sain luvan palata koiran luo. Hienostihan rouva siinä pysyi, paikallaan kuin tatti wink.gif . Esteen ylittäminen ei ollut ongelma, kun ollaan sitä jo harjoiteltukin.

Kokonaisuudessaan meni siis yllättävän hyvin, olipa vielä Gitan ensimmäinen kerta moisessa tilaisuudessa, missä oli noin paljon koiria. Keskittyminen, kontakti ja yhteistyö vain kärsi valitettavasti ikävästä alusta johtuen, mutta kuitenkin. Ihan nätisti Gitta kuitenkin meni, vaikkei parhaimmillaan ollut. Pienestä levottomuudesta ei varmaankaan heru lisäpisteitä, kun taso oli todella kova ja päivän aikana testatuista 80 koirasta neljäsosa pääsee alkeiskurssille...

Minä lahopää en tietenkään tajunnut edes tuomareille sanoa toisen koiran päälle käymisestä rolleyes.gif

Milo oli myöskin testissä ja suoritui todella hienosti. Yllätyin, äiskähän on treenannut! biggrin.gif

// Tämä ei nyt ihan agilitya ollut, mutta sinne päin biggrin.gif
Emilia.H
Eilen pakkasukko esti pitämästä kunnon treenit, mutta onneksi pääsimme ohjaajamme kanssa ottamaan hallille kontakteja ja keppejä!

Safin kanssa ajattelin Eckerön kisojen jälkeen että aloitamme kontakiesteet ihan alusta, hihnan kanssa. Mentiin keinu, se pahin kaikista, ensin pariin kertaan. Ei se nyt siihen kovin vapaaehtoisesti mennyt, mutta enpä joutunut pannastakaan kiskomaan. Ihan ok Safin edellisiä kertoja ajatellen.
Se vain inhottaa, että aina keinun jälkeen Safi pyrkii vain ovelle ja tahtoo pois confused.gif
Onneksi tuo sitten unohtuu kun ottaa vähän esim. putkea.
Sen jälkeen puomia, joka oli sekin siellä kisoissa hirvitys. No eipä ollut kyllä enään!
Niin vauhdikkaasti mentiin, ja tosi hyvät kontaktit. Pääsipä se livahtamaan sinne ilman hihnaakin, ja minun perässä tullessani osasi hidastaa kontaktille itse. Jes!
Lopuksi vielä putkea ja parit hypyt että jäi hyvä mieli smile.gif

Sitten Grecon kanssa ensimmäistä kertaa tuolla hallilla. Oli kyllä sellaista häsellystä aluksi, G oli aivan ylikierroksilla ja ihmeissään vielä uudesta paikasta.
Kerkon rauhoituttua otin sitten keppejä, ja nyt sai kyllä kunnolla vedättääkkin ilman että jää välejä käymättä. Sen jälkeen puomia, kiersin itse kaukaa puomin vieressä olevan putken sivusta, ja mitä näinkään: Greco pysähtyi kontaktille kun huusin sille sieltä kauempaa! Aivan mahtavaa. Tästä innostuin ja vielä pari kertaa tätä. En tajua miten se yhtäkkiä nuo kontaktit noin otti. Ei sillä, että uskaltaisin kisoissa noin tehdä biggrin.gif
Otin vielä puomilta kepeille menoa, kepit olivat 90 asteen kulmassa puomilta tullessa, ja itse olin n. puolessa välissä niitä. Hienosti osasi G kepit hakea, ja nyt sitä vauhtiakin löytyi.
Lopuksi vielä keinu ja putki, ei näissäkään ongelmaa.

Hyvistä treeneistä innostuneena ilmoitin sitten Grecon 18.2 oleviin Kirkkonummen kisoihin smile.gif
jööttifani
Joensuu 11.2.
3 rataa, tuloksina HYL, 0.40 eli 6. SM-NOLLA laugh.gif thumbup.gif w00t.gif ja 1.69 (!) cray.gif eli AIKA lähellä...
Mutta HIENOSTI MENI SILTI ! thumbup.gif thumbup.gif thumbup.gif
Nassikka
^Onneva! Vikaa vaan metästämään wink.gif

Soolon kanssa reenailtiin, kunhan itse käskytin radalla ajoissa, pidin käskyt selkeinä koira toimi smile.gif Kontaktit oli loistavat, ja lähettyi kepeille aivan unelma vauhdilla!

Itekseni otin kierrätystä, A:ta (Varsinkin alastulolle hain vauhtia) pöytää ja sellasta tyhmää kierrätystä, soon Sompen bravuuri tongue.gif Hienosti toimi, koira kuunteli, malttoi pysyä pöydällä vaikka heittelin palloa. Kerran karkasi, uudestaan pöydälle, lisää ärsykkeitä, vahvistaen paikalla oloa käskyin, lopulta yksi käsky, pallo lentelee pään yli, täysillä vierestä jne. Ja käskyllä tule sai lähteä liikkeelle, hyvin pelittää!

Toinen rata oli itse kätäströööf. Väärän puolen kepeille lähettyminen ei tänään ottanut sitten toimiakseen ja sainkin ohjata idiä oikein olantakaa oikeaan väliin. Joku oli vielä purkanut kujatkin, ettei niillä päässyt reenimään sad.gif . Seuraavaksi vääränpään putket, ne on yhtä tuskaa Soolon kanssa, se ei lue lainkaan ns. karkuunjuoksuja ja haltuunottoni venyvät aina heitoiksi (Eli ohjaan suoraan väärään putkeen). Tosin tuossa hallissa välimatkat ovat aivan liian pienet, siinäkin voi olla osuutta asiaan. Vinkelle vinkkinä, näitä voitas reenaa wink.gif Kontaktit oli loistavat, völistä veto ei toiminutkaan käskyllä, vaan jouduin avittamaan kropalla. Jospa jokupäivä menisi reenimään perustekniikoita.

Soolon kanssa pitää olla vielä hirmu tarkka, käskyt ja ohjaukset pitää tulla just eikä melkein. Vauhti oli kuitenkin hyvä, kuumui kyllä liikaa, mitä se tekee aina hallissa kun pääasiassa on pyöritystä, mutta ihan hyvä maku jäi, vähän kaivertaa välistäveto, kun sen se on osannut ja väärän puolen kepit. No reeniä, reeniä.
Once
Käytiin kisaamassa Mäntsälässä. Rata vaikutti pahalta, muutama paha kohta jne. Mutta kas kummaa, kuinkas kävikään: maaliin tultiin tuloksella 0,41!! biggrin.gif eli sm nolla taas kerran happy.gif
jööttifani
Onnea !! Onko nollat jo kasassa vai uupuuko vielä jotain...?
cool.gif thumbup.gif
Nassikka
Eilen taas maneesireenit. Omasta mielestäni koirat kulki ja oli hyvä fiilis reenata smile.gif Jopa Hämy tuntui liikkuvan, tosin mulla on vahva luulo, että se vain tuntui, nimittäin lopuksi seurakaveri otti alun vielä Hämyllä ja ketut se mitään kulkee. Hissukkee hyvä tulee, mukamas.

Shammyllä kontaktille oli tullut jopa hieman jo vauhtia, nyt jäädään ehkä enää 4 sekuntia wink.gif Kaarros levisi ilman valssia, tätä pitää reeniä. Keinun kontakti oli pyllystä, mutta loppusuora hyvä. Hieman kuollut putkikulma tuotti Hämyllekkin ongelmia ja jouduin viemään sen ihan sisään.

Soololla oli vauhtia, kaarrokset pysyivät suht hyvinä, kontaktit oli loistavat. Loppusuoralla Soolo tekee ihmeellisiä vekkejä ennen viimeistä estettä ja saattaa kieltää, vaikka normaalisti lähettyisi, tein sitten lähettymistä pallolla ja jo rupesi toimimaan smile.gif Tuota putkikulmaa jauhettiin, sillä kakara ei meinannut millään tajuta ideaa. Lopulta, pikkuhiljaa matkaa pidentäen, Soolo meni täydestä vauhdista putkeen, hyvä fiilis smile.gif
<Iida>
Reenailtiin Manun kanssa kontakteja meidän mini-A:lla ja totuuden nimissä on sanottava, että kontaktit heittävät härän pyllyä.

En käsitä miten taas näin. Kolme treenikertaa sitten (siis ohjatuissa) otettiin ensimmäisen kerran varma puomin kontakti radalla silleen, että alusta oli vielä vinkkinä. Turhaan siitä otin itselleni sydämen tykytyksiä ja hidastelin, kun hienosti mennä napsahti juuri oikeaan paikkaan eikä siitä hievahtanut, vaikka kuinka "ärsytettiin". Olin onnesta soikeena ja harjoiteltiin kovasti myös A:ta yksinään + keinua, mutta seuraavissa treeneissä ei enää mikään sujunut! Komeasti vaan ohi ja sillä sipuli ja tuli vielä mun jalkoihin pällistelemään, että mikäs nyt kun ei rata jatku... Pistettiin nami alustalle vahvistukseksi --> vauhdilla yli ja nami tuli siitä kun kaikki jalat oli tukevasti maan pinnalla.

Nyt siis palataan reippahasti taakse päin ja reenaillaan kotona alustaa ja mini-A:ta urakalla dry.gif
Once
LAINAUS(jööttifani @ 15.2. 2006, 13:52)
Onnea !! Onko nollat jo kasassa vai uupuuko vielä jotain...?
cool.gif  thumbup.gif

neljä kasassa, kolme puuttuu cool.gif biggrin.gif
Emilia.H
Me olimme tänään Grecon kanssa Kirkkonummen kisoissa.
Kakkosluokkien rata oli minusta melkoisen vaikea. Olin ihan helisemässä jo alunkin kanssa, ja suunnittelin sen kyllä todella typerästi. Niinhän siinä kävi, että en ehtinyt valssaamaan (miksi otin koiran liian aikaisin mukaan?), ja sähellystä syntyi aika runsaasti. Kieltoja tai muita virheitä ei kuitenkaan tullut siitä, ja yksi todella tiukka putkensuukohta onnistui myös ihan ok:sti. Puomin jälkeisen aidan jälkeen kuitenkin G pääsi livahtamaan aalle putken siasta. Loppu meni ihan ok.
Hyl siis tuli, mutta ihan hyvillä mielillä lähdettiin kotiin. Eihän meille tullut taaskaan kontaktivirheitä!
Maksikakkosten 34 osanottajasta muuten vain 5 koiraa sai tuloksen, joista 2 oli nollia, ja kympillä sijoittui kolmanneksi. Emme siis olleet ainoita tuloksettomia tänään wink.gif
Jettis
Mekin Kirkkonummella.
Eka rata hyllyksi meni, päästin liian aikasin puomitla ja sinnehän se meni, väärään päähän putkea. Toka rata menikin jo paremmin, tuloksena nolla ja sijoitus kolmas.
_berni_
LAINAUS(Once @ 14.2. 2006, 11:54)
Käytiin kisaamassa Mäntsälässä. Rata vaikutti pahalta, muutama paha kohta jne. Mutta kas kummaa, kuinkas kävikään: maaliin tultiin tuloksella 0,41!! biggrin.gif eli sm nolla taas kerran happy.gif

onnittelut täältäkin thumbup.gif
Kaiku
Me tänään TSAU:n kisoissa Liedossa. Ei voi muuta kuin hehkuttaa. Oltiin ainoat ykkösluokan koirakoista joka teki nollan ja samalla portti kakkosiin aukesi! thumbup.gif
-->Kirppu<--
Me oltiin Kirkkonummella. Mä en muista koska olisi viimeksi väsyttänyt niin paljon kuin tänä aamuna ja se kyllä näkyi ohjauksessa (kyllä vanhojen tanssit oli rankat wink.gif)... Olin itse kun yks zombi, mutta jostain kumman syystä saatiin sitten nolla. Aika ei ollut kovin hyvä ja sijoitus vasta viides, vitsin torkkujaohjaajan takia. Mutta siis vika nolla ykkösissä ja Kelmi siirtyi kakkosiin 7. kisassaan wub.gif.

Onnittelut muille pärjänneille smile.gif!
Emilia.H
Vau, onpas noita nollia ropissut (kaikille paitsi meille rolleyes.gif), onnea paljon kaikille!
Once
Kirkkonummi 18.2
agilityrata: radassa oli pari sellaista juurikin niin ärsyttävää aitakulmaa että Niki ei viitsinyt niitä hypätä vaan komeasti mentiin ali sly.gif taas se aloittaa sen, en jaksa. Kolme kieltoa ja hyllyhän se siitä tuli...
hyppy: no, ehkä vähän paremmin meni. Samperin kepit, niillä menee niin tuhottomasti aikaa. Kepeiltä myös 5. Nyt ärsyttää, pitäisi saada ne varmoiksi niin kehtaisi kisatakkin.. whistling.gif
TllNA
Mekin oltiin Kirkkiksellä. Nuorempi sai ekan nollansa ja vanhempi sai hyllyn. Maxi kakkosten rata oli kyllä harvinaisen vaikea. Ja melkein kaikki siinä tulikin hylätyksi.
Nassikka
^Tota rataa meinki seuralaiset valittelivat vaikeaksi, olisi kiva nähdä ratapiirros...

Eilen reenailin pitkästä aikaa ihan ohjatusti Hämyn kanssa. SM-ryhmän reenit, tehtiin Kemin hyppyrataa (Hieman muunneltuna). Eka kerta meni käsille, kun ite mokailee oikein olan takaa. Tokalla radalla tiesin, missä tarvii vahvempaa haltuunottoa, milloim pitää irrottaa jne. Erittäin sujuva rata, mutta se vauhti.. Huoh. Kontaktit pitäisi saada julmasti nopeammaksi, kokonaisuudessaan. Lopuski tein vielä pienillä pätkillä kehuen ja paljon palkaten.

+ tarkka
+ pienet kaarrokset
+ pussiin lähettyminen
+ Tule-käskyn kuunteleminen
+ suoristaa kulman puomille

- Hitaus
- Kontakti hitaus
- Pituuden jälkeinen kaarros

Periaatteessa tosi hyvä treeni, mutta kun omaa vauhtiaddiktion niin ei sille mahda mitään.
Nassikka
LAINAUS(Once @ 20.2. 2006, 11:07)
radassa oli pari sellaista juurikin niin ärsyttävää aitakulmaa että Niki ei viitsinyt niitä hypätä vaan komeasti mentiin ali sly.gif taas se aloittaa sen, en jaksa.

Kuinka korkea Niki on, nimimerkillä sama ongelma, tiukissa kaarroksissa Shammy ei hahmota hyppyä ja alihan se tulee, että paukkuu. Ja toinen jos otan yhtään haltuun wnnwn hyppyä niin tulee ali...
Once
LAINAUS(Nassikka @ 20.2. 2006, 15:26)
Kuinka korkea Niki on, nimimerkillä sama ongelma, tiukissa kaarroksissa Shammy ei hahmota hyppyä ja alihan se tulee, että paukkuu. Ja toinen jos otan yhtään haltuun wnnwn hyppyä niin tulee ali...

41cm... luulisi että sen turvin jo näkisi hypyn jotta voisi hypätä sleepy.gif No oli yleisöllä ainakin hauskaa lauantaina biggrin.gif

edit. Vielä sen verran että meilläkin juuri nuo tiukat kaarrokset on pahoja. Aina kun näen sellaisen radassa niin tiedän n 90% varmudella että alihan siitä mennään. Joskus joku kouluttaja sanoi jotain sen suuntaista että voi syynä olla myös riman värit, jos se on kovin erivärinen kuin mihin koira on tottunut. Tähän en kuitenkaan usko, me treenataan kesällä kentällä, jossa radalle saattaa rimoista saada melkein sateenkaaren värit. Meillä ongelma johtuu juuri noista perkuleen pahoista tiukoista käännöksistä.
Nassikka
Kisaamassa Kotkassa.

Edellinen päivä meni kettuuntuessa, kisapaikalla tuli kiire kun harhailtiin bensa-asemaa. Tultiin 20 minsaa ennen starttia paikalla ja sielläkin sai kuulla kaikkea mikä nosti sinisiä pisteitä pintaa. Rata meni ihan päin pylsää, karjuin koiralle, vein pakolla, hylyn jälkee ote rentoontunu yhtään ja päätä viskoin juuri samoin kun aina vihasena. Eli tuloksena hylky ja todella huono fiilis.

Sen radan jälkeen mentiikin Pikku Kokon kanssa lenkkeilemään 40 minsaksi ja sain purettua kaiken ja rauhotuttua. Hyppäri näytti vaikeelta, mutta oli hyvä fiilis ja Tiialle sanoinkin, että tää menee hyvin, ei se voi ku mennä hyvin. Ja menihän se, tuloksellisesti. Nolla, voitto ja SERT siirto kakkosiin!

Radat oli meidän osalta kamalaa, tein etunoja taittoja läpi radan ja kädet huito mihin sattuu. Mulla vaan on pirskatin upea koira.
<Iida>
^ Onnea flowers.gif !

Tänään kolmen viikon tauon jälkeen Manun kanssa treeneihin lookaround.gif
<Iida>
Ihan hyvinhän ne treenit kuitenkin menivät. Koirassa oli enemmän intoa kuin koskaan ja ensimmäisellä radalla ohjaajakin taisi olla hieman unessa, joten siitä voi varmaankin jo päätellä millaista sähellystä saatiin aikaan laugh.gif . Ei radalla oikestaan ollut muita pahoja paikkoja kuin kaksi eri putken suuta täysin vierekkäin, sentti välissä. Putkiin mentiin radalla totta kai nelisen kertaa eli aika tarkkaan sai ohjata, että meni oikeaan. Oikeastaan tuo ei ollut se ongelma, vaan haltuunotto, mistä yllätyin aika paljon. Noh, haltuunottoja voi hyvin taas alkaa kotona ja metsässä treenailemaan. Toka rata oli melko kummallinen, lähtö pöydältä, kaksi kertaa 180 asteen käännös pussilta renkaalle, pitkä vienti kolmen hypyn ohi putkelle ja loppu tuskallista valssi pyöritystä kujassa. Päätin, että nyt teen kaiken mitä rataan tutustuessani pystyn (niin kai luulin ennenkin tekeväni, mutta jotenkin eri tavalla), otin vaikeille valssikohdille kiintopisteitä yms. Suuresti ihmettelen, miksen ole aikaisemmin tuolla tavalla rataan tutustunut, se nimittäin helpotti suunnattomasti ohjaamista! Ainoa virhe tuli putkelle viennissä, jolloin työnsin koiran väärään päähän.

Tulipa taas huomattua, että kyllä se koira menee silloin täydellisesti, kun minäkin menen. Manu ei tosiaan anna anteeksi pieniäkään virheitä ja se kostautuu aina mulle... Noh, ei tässä vain auta kuin treenata, treenata ja treenata. Kouluttajalta sain positiivista palautetta hyvästä äänenkäytöstä ( laugh.gif ) ja käsien liikkeistä ja rauhallisuudesta, mutta tuo ei mua lohduta niin kaun kuin jalat vie mihin sattuu...
elmukka
LAINAUS(Nassikka @ 27.2. 2006, 20:01)
Kisaamassa Kotkassa.

Edellinen päivä meni kettuuntuessa, kisapaikalla tuli kiire kun harhailtiin bensa-asemaa. Tultiin 20 minsaa ennen starttia paikalla ja sielläkin sai kuulla kaikkea mikä nosti sinisiä pisteitä pintaa. Rata meni ihan päin pylsää, karjuin koiralle, vein pakolla, hylyn jälkee ote rentoontunu yhtään ja päätä viskoin juuri samoin kun aina vihasena. Eli tuloksena hylky ja todella huono fiilis.

Sen radan jälkeen mentiikin Pikku Kokon kanssa lenkkeilemään 40 minsaksi ja sain purettua kaiken ja rauhotuttua. Hyppäri näytti vaikeelta, mutta oli hyvä fiilis ja Tiialle sanoinkin, että tää menee hyvin, ei se voi ku mennä hyvin. Ja menihän se, tuloksellisesti. Nolla, voitto ja SERT siirto kakkosiin!

Radat oli meidän osalta kamalaa, tein etunoja taittoja läpi radan ja kädet huito mihin sattuu. Mulla vaan on pirskatin upea koira.

Onnea puoliveikalle Elmalta! Tuloshan se on tärkein ei tapa millä se tulee eikös wink.gif Elman kanssa seuraava tavoite turku 21.3. katsotaan sitten siellä mitä tapahtuu... oltiin epävirallisissa kisoissa maanantaina

Osallistuin sekä Elman että Bonin kanssa kisoihin. Bonin kanssa möllirata meni ihan kikkailuksi. Koira oli ihan kiinni kädessä eikä kestänyt yhtään etäisyyttä. Tuli esteiden ohi ja hössötti muutenkin. virheitä miljoona ja sijoitus 3./3

Elman kanssa sujuikin paremmin. Koira oli innokas ja kulki KOVAA. Ainut ongelma tuli avokulmassa oleville kepeille tullessa. Yritin lähettää koiran kepeille, mutta ahdistin sen taas itse ohi. Toisella kerralla se sitten jätti kepit kesken joten otettiin vielä kerran alusta jolloin taas kielto. Kolmannella yrityksella sitten kunnialla kepit loppuun. Loppurata oli taas tosi sujuvaa ja nopeaa. keppien sohlauksesta huolimatta alle ihanneajan ja sijoitus kolmas Ai että mamma on tytsyyn tyytyväinen
Once
Treenit Purinalla
Vauhtia riitti, onneksi ja paljon biggrin.gif kepitkin suju alussa, mutta kun tarpeeksi piti korjata niin jo meni herralta hermot. Ja melkein ohjaajaltakin.. Ongelmana vaan oli ratojen helppous ja liian iso ryhmä ja eritasoset koirakot confused.gif
<Iida>
Gitan kolmannet agitreenit tiivistettynä:

+ vauhti (ei varmastikaan tule koskaan olemaan ongelma ajan riittävyyden kannalta)
+ eteen lähetys namialustan avulla
+ pussi, kolmannella kerralla ilman kankaan nostoa biggrin.gif
+ pituus

- rengas (tämän pystytän illalla omalle pihalle, niin persiilleen meni helpotkin jutut)
- muutama karkailu äidin ja Milon luokse (Milo alkoi haukkumaan jollekin koiralle, Gitta heti poliisina välissä)
- karkaaminen pussiin ennen lähtölupaa rolleyes.gif
Kituli
LAINAUS(<Iida> @ 5.3. 2006, 14:00)
+ pussi, kolmannella kerralla ilman kankaan nostoa biggrin.gif

Juu, Kitikin oppi pussin tuolleen. Kaks kertaa pidin kangasta ylhäällä ja kolmannen kerran itse lähetin pussiin enkä nostanut. Ja kaiken lisäksi oltiin HAU- openin möllikisoissa, ja vilinä oli aikamoinen.
<Iida>
LAINAUS(Kituli @ 5.3. 2006, 14:25)
Juu, Kitikin oppi pussin tuolleen. Kaks kertaa pidin kangasta ylhäällä ja kolmannen kerran itse lähetin pussiin enkä nostanut. Ja kaiken lisäksi oltiin HAU- openin möllikisoissa, ja vilinä oli aikamoinen.

Fiksuja koiria biggrin.gif . Ei vainee, Gitasta en kyllä menisi sanomaan ph34r.gif
Kituli
LAINAUS(<Iida> @ 5.3. 2006, 14:46)
Fiksuja koiria biggrin.gif . Ei vainee, Gitasta en kyllä menisi sanomaan ph34r.gif

Eikun nimenomaan, fiksuja haukkuja biggrin.gif
Emilia.H
Eilen molempien poitsujen treenit.
Safin treenit menivät ihan ok, vähän (tai ehkä enemmänkin) oli häsläystä ja muuri ei meinannut tiukoissa kurveissä pysyä kasassa. Rimoja ei kuitenkaan tippunut, ja lähdössä pysyi kuumuudesta huolimatta hyvin. Ratamme eivät kuitenkaan olleet kaunista katseltavaa, mutta huonomminkin olisi voinut mennä. Rengas taas joka kerta oikeasta reiästä, jopa pahassa mutkassa. Ja pöytää mentiin myös, eipä pahemmin ongelmia siinä. Kepit malttoi myös pujotella, nopeasti mutta tarkasti.
Ihan ok siis, mutta turhaa häsellystä karsittava.

Grecon kanssa treenit menivät oikein kivasti. Radat sujuivat aika hyvin, ja kun uskalsin lähettää kepeille kauempaa, tilaa antaen niin johan löytyi se aloituspaikka.
Parasta Kerkon treeneissä oli kuitenkin se, että poju repi palkaksi lelua, ja kunnolla! Koti/lenkkioloissa lelu on aina ihana palkka, mutta sen kiinnostavuus on yleensä laskenut treeneissä. Eilen kuitenkin tumppuni kelpasi, ja hyvin kelpasikin. Annoimme vielä tumpun revittäväksi "vieraalle", ja G lähti heti leikkiin mukaan.
Nassikka
Viikonloppuna treenattiin Vääksyssä, ihan tarkkoja muistikuvia ei ole, lieneekö pieni väsymys painanut, mikä univaje? Mutta muistelisin treenin menneen ok. Koirat ei liikkuneet mitenkään kummoisen kovaa, oma ohjaus tykkäsi vähän tökkiä, mutta ihan ok. Valssit oli myöhässä ja Shammyllä oli hitaat kontaktit. Kepeille lähettyminen oli molemmilla hallussa.

Sunnuntain treenissä tehtiin sitten bemari rataa ja ei voi olla kuin tyytyväinen. Koirat kulki ja kuunteli ja moat tuli selkeistä ohjausvirheistä. Shammy lähettyi upeasti kepeille, suhteellisen pitkältä ja kyseessähän oli avokulma, Sooloa piti viedä vähän lähempää. Hyppykuviot toimi, pienellä hiomisella vielä paremmin. Hyvä fiilis, hyvä treeni.

Tänään aamutreeneissä, otin Shammylle kontakteja, kepit, ja pientä juoksua. Kontakti on hitaat, työstetään työstetään. Kepit oli hyvät, joka kulmasta sisään aivan oikein. Suhteellisen hyvin liikkui ja kuunteli komiasti.

Soolo otti suoraa, pöytää, käännöksiä, kontakteja ja keppejä. Aivan loistava koira, toimi kuin unelma, kepit upeasti sisää, työskenteli vieressä, takana ja jopa edessä!! Kontakteilla pysähtyi täysin oikein ilman käsimerkkiä, kuunteli ja toimi. Hyvä koirapoika.
TtT
Tänään kisattiin Kouvolassa molempien kanssa. Tellulle taas vaihteeksi HYL ja Ransulle 5, kun meni taas tiputtamaan yhden riman. Ransun rata muuten kyllä tosi hyvä, vaikka ennen rataa tärisikin, kun taas oli arkailutuulella.
Nassikka
Mekin Kouvolassa kisaamassa smile.gif Kotikisoissa on se huono puoli, ettei kerkeä ihan täysillä vain ja ainoastaan siihen omaan suoritukseen paneutua kun on muutakin hommaa.

Soolon lämppä jäi vähän vajaaksi, kun koiria olikin hurjasti pois, lämppäesteet meni ihan käsille ja koira vaistosi hermostukseni. Eikun radalle vaan...

Rata oli sujuva, yksi meille vaikea hyppykuvio ja todella vaikea kepeille vienti.
Alku lähti oikein sujuvasti, Soolo kulki kauniisti, keinulla huono kontakti, putkeen vienti oli minulta myöhässä, mutta sinne se silti meni biggrin.gif Hyppykuviossa haukottiin henkeä, ei ollut kielto lähellä ei.. Puomille. maltoin pidättää kontaktilla, Soolo kyllä varasti, mutta enhän minä nyt sitä korjannut, nolla alla, hitsi vieköön biggrin.gif Kepeille vienti oli ihan säälittävä. Soolo pyörähti ensin minuun päin otin se käsiin ja oikasin hyppykulman... Kahden kiellon arvoista, ehkäpä, mutta ei tuomarin mielestä. Pussi-putki väli oli suht sujuva, mutta loppusuora se vasta hyvin mentiikin smile.gif A:n alastulo oli hidas, mutta varma. Tuloksena nolla ja voitti ja ensimmäinen siirtonolla, ensimmäisestä kakkosluokan kisasta. Kaksi uupuu wink.gif biggrin.gif

Eilen viralliset treenit. Koira kulki kuin unelma ensimmäisen radan, se meni kovaa, se meni tarkasti ja minä ohjasin hyvin. Edes minä en tästä radasta keksi moitittavaa. Koira oli lämmin (käveltiin reeneihin, kerkesin ottaa sähäkät hyvin) ja Soolo kuunteli vaikka nyt haukkuikin yli äyräyden... Toisella radalla, Soolo sujahti putkeen, vaikka hypyltä piti kääntyä täyskäännös kepeille. Kovasti karjumisella yritin, mutta pah, se mitään tulosta tuo. Seuraavaksi tajusin jo keinun kohdalla vaihtaa vastakkaiseen käteen käskyttää SooloHyppySooloKepit, kaikki putkeen ja toimi biggrin.gif Kepit väärältä puolelta on hitaat, mutta tarkat. Puomin kontakti loistava, oikean puolen kepeillä vedätin liikaa --> yhden välin ohi --> uusiksi lähempää, täydellistä.
Kolmannella radalla piti viedä vaikeaan keppikulmaan, eli täyskäännös hypyltä ja kepeille tuli avokulma lähettäen. (ottakaa tuostakin selvää biggrin.gif ) Ensimmäisellä kerralla, Soolo teki liian pitkän kaarteen ja otin uusiksi. Jos lähetän kepeille, sinne mennään eikä tehdä hauikkurinkiä ensin. Toisella kerralla täydelinen aloitus, upea pujottelu, putkeen ja täydellinen kontakti. Tähän oli hyvä lopettaa, hyvä koira, upea äijä.
Itekseen ratojen välillä otin A:ta, pöytää ja pituutta. Muuten loistavasti, mutta A:lla muutaman kerran pysähtyi vasta kontaktin jälkee, tätä hiottiin ja alkoi toimia smile.gif Hyvä treeni.

Tänään aamutreeneissä keskityin Shammyyn, sillä Soololla oli kaksi raskasta treeniä alla. Otin samat radat mitä Soolon eilisissä treeneissä oli treenattu. Koira kulki ihan ok, kontaktit eivät olleet mitkään kovinkaan mahtavat. Keppikulmat toimi joka kulmasta, Shammy vaan teki aivan liian pitkän kaarroksen radassa 2 (kepeille menossa) Kerran sain koiran jopa sinkoamaan putkeen. On se kumma kun ei edellisen päivän neuvoja muista... Pienellä hiomisella sain sen kuitenkin toimimaan. Shammyn keppeihin en ole tyytyväinen, kyllä se pujotteloee, mutta vauhtia pitäisi saada paljon lisää. Koska radat menivät hyvin, rakensimme vielä neljän hypyn kuvion Kouvolan kolmosten radasta. Teemana kuviossa takaaleikkaus ja kierrätys. Koira kulki ihan ok, limboja tuli, onneksi oli videointi. Ensimmäisell kerralla kehun juuri ennen hyppyä, Shammy oli lukinnut oikean hypyn, mutta ei aloittanut hyppäämään. Toisella jäi hyppy-käsky pois ja kolmannella otin lelun. Tasan kerran Shammy kääntyi väärään suuntaan takaaleikkauksessa. En osaa sanoa kulkeeko Shammy niin että se joskus voisi pärjätä kolmosten kanssa vauhdissa, mutta kisaamista jatkamme heti kun kontakteihin saadaan lisää vauhtia, severan kiva tuon kanssa on mennä smile.gif

Soolon kanssa otin samaa kuviota. Muuten todella hienosti, pienillä kaarroksilla, kuunnelklen, mutta joka ikinen kerta pyörähdys takaaleikkauksessa. Lopetin treenin, sillä takaaleikkaus on pakko opetella erikseen, ennen kuin sitä rupeaa siirtämään rataan.
Soololle otin vielä kepit väärältä puolelta, hyvin meni. Puomin itse ohjaten sivusuunnassa kaukaa, hyvin meni JES! A:ta hiottiin kuudesti, että sain täydellisen suorituksen, mihin oli hyvä lopettaa.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.