Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Agipäivyri
Puskaradio > Keskustelua metsästyksestä sambaan! > Agility
Sivuja: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
-serafina-
LAINAUS(LonelyWolf @ 10.3. 2005, 14:31)
hyvin teillä varmaan.
vaikka mikä minä olen sanomaan kun en ole teitä periaatteessa koskaan kunnolla radalla nähnyt biggrin.gif
osallistutko sitten mölleihin vai kilpaileviin?
me mennään kilpaileviin medeihin.

Minimölleihin ollaan menossa. wink.gif
onnea teillekin kisaan, toivottavasti nähdään sitten siellä...
~PeiKko~
9.3.-05

Maailman onnistuneimmat harkat. w00t.gif

Esteet oli putki, aa, muuri, rengas, pöytä, kepit,aita ja keinu.Kinun ja pöydän kohalla sähläsin minä. Olin vaan niin hermona ja innoissaa jotenki. Alma kyllä meni keinusta kontaktitkin joskus.
Renkaan Alma meni yhtä kivasti kuin aina ja uskokaa tai älkää satiin likka menemääs Putkesta ja Aasta! thumbup.gif Tulivat toiset kurssilaiset viereisten huoneitten oviaukkoihin kurkkimaan kun Even kanssa kiljutaan täyttä kurkkua ilosta. blush.gif biggrin.gif Meidän ryhmäläisiä oli paikalla viidestä huimat kaksi paria, me ja Jeppe-vehnis emäntänsä kanssa.Muilla on juoksu.Muuria ja aitaa Alma meni muuten kivasti ,mutta sen pitäis oppia loikkaamaan aidan yli ei harpaamaan, koska kepukka tippuu...

Semmoset oli meitin harkat. smile.gif

p.s. päivitän päivän jälleen myöhässä.
Noora
^ Hienoa, hyvä Alma thumbup.gif Siitä se lähtee wink.gif
LonelyWolf
LAINAUS(-serafina- @ 10.3. 2005, 16:56)
Minimölleihin ollaan menossa. wink.gif
onnea teillekin kisaan, toivottavasti nähdään sitten siellä...

mä muistin juuri että mulla on isoskoulutuksen päättäjäiset
samana lauantaina ku on ne kisat!!!
onneksi ne isos jutut on klo14 eli saatan ehtiä kumpiinkin!
iik. ohmy.gif
mihinhän aikaan ne kisat on?
pitääpi kysäistä heidiltä..
-serafina-
LAINAUS(LonelyWolf @ 11.3. 2005, 14:33)
mihinhän aikaan ne kisat on?

Klo 10-13.00, ainakin niin muistelen. cool.gif
~PeiKko~
LAINAUS(Noora @ 11.3. 2005, 10:01)
^ Hienoa, hyvä Alma thumbup.gif Siitä se lähtee wink.gif

Joo... nyt se vihdoin tajus mitä pitää tehä. lookaround.gif
SuperMarjo
No..tänään oli Elimäellä oman seuran järjestämät kisat. olin maxi1 hyppyradalla ja agilityradalla vehniksen kanssa. Olikos muita kisaamassa siellä? smile.gif
Eli siis tuloksia. Hyppyradalta tuli 11.70 ja sijoitus 10. Virheeksi tuli tyypillinen renkaan sivusta hyppääminen, ja sitten viimeisen riman tiputtaminen... yliaikaa meni 1.70.. Ei ollu oikein vauhti päällä ja pituuden jälkeen oli ihan pakko mennä haistelemaan pussia ja sieltä sitä sitten piti yrittää huudella pois biggrin.gif (ihanneaika oli 44 ja meidän aika 45.70)
Agilityradalla sitten tuli 10.69 ja sijoitus 8. ja virhepisteitä taas se 10. Tällä kertaa tippui sitten se ensimmäinen rima. Puomilla tuli sitten kontaktivirhe (mun virhe). Jostain syystä en pysäyttänyt enkä hidastanut koiraa ollenkaan! Se sitten lähti hirveällä vauhdilla pussille päin ja hyppäsi kontaktin.. Sitten siinä kovassa vauhdissa se kolautti päänsä pussin reunaan ja kuulemma ravisteli päätä sen jälkeen. unsure.gif Pussin jälkeen se hoksasi ratahenkilöistä reunalla tutun seuran jäsenen ja meni sitten heiluttamaan häntää sille kysyen "no mitä SÄ täällä teet??" Minä taas huutelin koiraa takaisin kunnes se tajusi vähän ajan päästä tulla innocent.gif Tällä kertaa mentiin renkaasta läpi ja muutenkin sujui suht hyvin. Keinun alastulolla Elmo jäi haistelemaan aika pitkäksi aikaa etsien makupalaa.. (ihanneaika 54 ja meidän aika 54.69)
Olen kyllä ihan tyytyväinen vaikka vauhtia olisi voinut olla enemmän. Tosin se voi johtua siitä että olimme molemmissa viimisiä lähtijöitä ja koira ehti tylsistyä häkissä odotteluajan. En voinut pitää koiraa nimittäin häkin ulkopuolella koska lähellä oli sellaisia koiria mille olisi pitänyt rähjätä ja pienessä tilassa olisi voinut käydä pahastikin. confused.gif Tietenkin ulkoilutin sitä välissä ja ennen kisaa innostutin mutta silti häkissä meni aika kauan aikaa..
Nyt vain 2 viikkoa väliin ja Riihimäen kisoihin. Sitten taidammekin odotella että ilmat lämpenee että päästäisiin ulos. Siellä on todistetusti ihan erilainen vauhti tongue.gif
<Iida>
Meillä kyllä jäi tänään kuulolaite kotiin agilitytreeneihin lähtiessä innocent.gif

Virtaa oli taas rutkasti enemmän kuin järkeä ja nyt kun pienen sairastelukauden jälkeen koira alkoi olla normaalissa kunnossa, sitä ei pidellyt mikään biggrin.gif . Kyllä mä oon jo siihen tottunu, että saa sata lasissa pinkoa koiran perässä, mutta tää kerta oli harvinaisen vaikea. Vaikka vauhtia riittikin vaikka muille jakaa, oli pakko kesken rataa pysähtyä maistelemaan, ah, niin ihanaa hevosen sontaa, mitä taisi pieni murunen maneesin pohjasta löytyä sly.gif . Kepeille ei kyennyt tulemaan kunnolla sisään edes suoralla linjalla, kun huusin käskyn "kepit", Manu kiersi ensimmäisen ja toisen kepin 10 kertaa sekunnissa jokaisesta mahdollisesta suunnasta. Alkoi siinä itseäkin naurattamaan, kun koira kiertää hullun lailla räkyttäen jokaisen kaikista mahdollisista suunnista ja minä seison vieressä ja katselen herran uutta keppien suoritus tyyliä. Muutama kerta oli pakko ottaa koira kiinni kesken radan (ei siis remmiin vaan ihan käsillä pitäen) ja sanoa että hei haloo, nyt on jo korkea aika rauhoittua...

Tänään vähän ylikierroksia, ensi kerralla ehkä taas vähän hillitymmin laugh.gif . Me ei varmaan, koskaan päästä kisaamaan, kun meikäläinen ei koiran perässä pysy. En halua kuvittellakaan kiihtyvyyttä kisapaikalla, kun kierroksia tulee julmetusti lisää, jos treeneissä on joskus poikkeuksellisesti enemmän kuin kolme koirakkoa...
perhonen^
me oltiin tänään keravalla kisoissa ja meni kyllä niin hyvin että olen ihan onnessani wub.gif tulihan sieltä kyllä kielto kepeiltä mutta pitkästä aikaa vauhti oli taas kova ja sillä päästiin neljänsiksi smile.gif rata oli tosi kiva.
Once
13.3.2005 kisat, Kerava medi 2

Noh, hylky tuli. Harmittaa vaan kun ei saa tietää aikaa, vauhti oli kyllä tosi kova. Väärälle esteelle mentiin.. confused.gif muuten aivan upea rata. Ja olisi ollut nolla.. no, yksi kisahan tämä vain on ja vasta meiän toka kisa kakkosissa happy.gif laitetaan sen piikkiin.
P6 & P4
Tänään koulutin jälleen Dalmiksia agilityssä.
Viisi koirakkoa oli paikalla tälläkertaa. Teemana oli koiran irtoaminen eteen, sivulle ja taakse. Osalla irtoaminen eteen tai putkeen ei tuottanut ongelmia. Sivusuunnassa irtoaminen tuntuu olevan vaikeampaa ja vie oman aikansa, että koira oppii ja tottuu ohjaajan sivuttaisetäisyyteen. Taakaaleikkaus tehtiin namin tai pallon avulla, missä tärkeää on ohjaajan oikea-aikainen ja suuntainen lähetys ennen leikkausta. Oikea-aikaisen käskytyksen ja kehumisen tärkeys tuli esille eritilanteissa ja se on hyvä oppia jo heti alkuvaiheessa. Sillä saadaan koiralle suoritus ja oppiminen selkeämmäksi. dogrun.gif

Oli kiva nähdä taas miten iloisia ja innokkaita omistajat ja koirat ovat kun pääsevät yhdessä "leikkikentälle leikkimään niillä isoilla leluilla". Sillä sitähän se loppujenlopuksi on. tongue.gif
teehee.gif
LonelyWolf
LAINAUS(-serafina- @ 11.3. 2005, 17:23)
Klo 10-13.00, ainakin niin muistelen. cool.gif

toivottavasti ehdin..
voi tosiaan olla että en ehdi.
pitää lähteä viim. klo13 purinalta..
Pötkylä_
Eilen ansa meni todella upean alleviivatun upeasti!

(emmehän laske mukaan sitä, kun harjoittelin ennen varsinaisia treenejä keppejä, ja koira alkoi viuhtomaan, ja sain sen kiinni, kun ohjaaja/kouluttaja huusi sitä, ja koira tuli heti luokse)

Radat olivat melko helppoja, tosin, kun siinä vikassa radassa (no radan pätkässä, miten vaan) oli puomi, ja ansa kun sitä nyk. pelkää sitä (puomia), niin sitten sitä puomia ei tietenkään voitu mennä. Tosin sitten ohjaaja teki mulle niin, että menin hypyiltä suoraaan putkeen. (ansa meni) Ja sitten sähläsin jotain, kun ohjasin ansan yhdelle hypylle, johon EI olis kuulunu mennä. Ja sittenn.. Pitää kuulemma tehä selvemmin liikkeet.

Muuten oon tosi "ylpeä" eilisistä treeneistä. (vaikka mulle vaihdettiin ryhmä vähemmän-edistyneimpiin, kun tuossa maanantain ryhmässä kaikki on jo kilpailevissa. pääsenpäs kaksi kertaa tälläviikolla treeneihin. biggrin.gif) thumbup.gif
Nassikka
Ihana päästä pitkästä aikaa tänne kirjottamaan smile.gif Shammyn kanssa vielä tauotellaan, mutta Soolo-adhd:n kanssa käytiin tutustumassa esteisiin.

Alotettiin hypyllä. No rima ensin melkeen maassa, sitten nostin heti ekaan väliin. Näppärästi se hyppäs. Ohjasin kutsuen, oikeelta liikkessä/kutsuen, vasemmalta liikkessä/kutsuen. Ei ongelmia, oli kuitenkin eka kerta kun se hyppäämään pääsi. Sitten tuttuja keppejä painettiin kovaa kun mie kävelen ja huidon ja kiljun "kierrä-tänne" oikealla puolella. Vasuri tuottaa onkelmia ohjaajalle, joka ei osaa ohjata vasemmalla kädellä tarkasti. No sekin treenin alla.

Mentiin vielä "puomille" Eli puomin nousu ja lasku nostettuna maxi-pöydän päälle. Alkuun vähän pelotti, mutta kun tajusi että tästähän tulee namia mentiin oikein nätisti. Jätin Soolon on-off asentoon alastulolle. Näin jauhetaan ja pitkään. Toista kontakti-ongelmaista en tahdo biggrin.gif

Loppuun mentiin vielä kahden hypyn ja mutkaputken sarja. Ei ongelmia, vaikka lopulta sieltä löytyi Almuskan koiran Alman nameja biggrin.gif

Alkaa jo tuntua että Soolo pojalle alkaa kehittyä aivotoimintaa! w00t.gif
~PeiKko~
LAINAUS(Nassikka @ 17.3. 2005, 16:22)
Loppuun mentiin vielä kahden hypyn ja mutkaputken sarja. Ei ongelmia, vaikka lopulta sieltä löytyi Almuskan koiran Alman nameja biggrin.gif

Heh... lookaround.gif Sinne ne tais hävitä...

Tuliko nameistamme ongelma??! blushing.gif
SuperMarjo
Meillä meni harkat ihan hyvin. Ottaa kyllä todellakin päähän kun Elmo ei osaa yhtään käyttäytyä hallissa muiden koirien kanssa! Hirveä räyhääminen ja rähiseminen jokaiselle..hallissa nähtävästi se on melkein yksi ja sama onko se uros vai narttu angry.gif Antaisin mitä vain että saisin sen sietämään pienessä halissa muita koiria! Nolottaa aina saada sitä huoneesta toiseen kantamalla tai remmiä lyhyellä pitämällä ja ja sitten se pitää hirveää ääntä.. Ja kukaan ei usko että se on ihan eri koira kotona... että sille ei riitä kuin pieni äänenkorotus niin se tottelee ja että se on niin mammanpoika, kiltti, rauhallinen, huomaamaton, tottelevainen yms. mutta sitten kun on muita koiria.. confused.gif No..mutta takaisin aiheeseen biggrin.gif Elmo meni hyvin muuten, paitsi takaa leikkaamista se ei taaskaan tajunnut..niinkun ei ikinä. se jää aina katsomaan että mihin minä jään.. keinulla oli pari kertaa kyllä niin kova vauhti että kontaktit jäi.. blink.gif se on ihmeellistä koska yleensä se ei uskalla tulla kovaa vauhtia alas. Puomin kontaktitkin jäi kylläkin minun syystäni kun kokeilin että ottaako se ne jos minä en pysäytä sitä. eipä ottanut joten sen jälkeen pitikin hidastaa vauhtia smile.gif
Pötkylä_
Hoh. Kun meidät siirrettiin tuohon "vähemmän edistyneisiin", niin siellä sain tietää, että mut oli siirretty alkeiskurssille. dry.gif

No joo, ei siinä sinänsä mitään, ansa vaan on jonkun verran edistyneempi (esim. kun otettiin keppejä, ansa osasi mennä ite, ja kaikilla muilla meni vähän kauemmin) ja noin.
Mutta nyt neiti ei enää vissiin pelkää tota keinua, saatiin se pelko pois. (tai ainakin kerralla se meni "kunnolla")

Ja seuraava kerta on KAHENviikon päästä, pitää mennä lauantaikoulutukseen, että kestän. x) Sen jälkeen on enää kerta jäljellä (eli pääsen alkeiskurssille 3kertaa, eilen, kahenviikon päästä, ja sitten sitä seuraavalla viikolla), että saas nähä, mihin sitten pääsen. rolleyes.gif

Mutta muuten meni kivasta, alkoi vaan jälkikäteen hirveästi harmittamaan, kun noi harjottelee esteitä yksikseen (tosin vikalla kerralla mennään vissiin yhdistettynä), ja kun ansan kanssa kumminkin yhdissä "epävirallisissa epävirallisissa" kisoissa käyty, ja tuohon ohjaukseen haluaisin tavallaan vinkkejä. (ymmärrätteköhän mitä tarkotan)

Muttajuu. Vielä se puomi-pelko pois, ja kaikki on taas hyvin. thumbup.gif
Nassikka
LAINAUS(Almuska @ 17.3. 2005, 17:11)
Heh... lookaround.gif Sinne ne tais hävitä...

Tuliko nameistamme ongelma??! blushing.gif

Ei tullu biggrin.gif Soolo söi ne kerralla erittäin tyytyväisenä biggrin.gif Sitte se pamautteli "putket suoriksi" biggrin.gif Tänää kävästää koklaamassa, jos menis kunnon puomin happy.gif
LonelyWolf
höh, meillä loppuu treenit..
tänä lauantaina 19.3 on päätöskisat.

sitten vain odottelemaan ulkotreenejä, mutta kun tuota lunta sataa nii... sad.gif

onneksi tässä on kisoja, niin siellä voi sitten pitää hauskaa niin radalla kuin treeni esteilläkin. biggrin.gif
Nassikka
No nyt on Nassikka ihan ällikällä lyöty! Kaksi ekaa kertaa annoin Pikku-Kokolle hihnan ja lähettiin viemään Sooloa puomille. No broblems cool.gif Sitten otin ite hihnan ja mentiin kahdesti puomi. Nätit kontakti. Pysäytän istumaan on-off tyylillä. Vapautan käskyllä tule tai seuraavan esteen nimellä.

Muutaman kerran kokeilin hyppy - putki - hyppy - kuvion. Nätisti menee. Muutaman kerran kepit ja se ol siinä.

Seuraavan kerran taas sitten joskus. Malttamattomana jo odottelen, päiviä laskeskellen, koska Shammyn kanssa saadaan aloitella taas agilityä smile.gif
perhonen^
oltiin tänään ojangossa, ulkokentällä ja oli niin ihana ilma että oisin voinu olla siellä koko päivän! eikä lumihangessa ollut edes vaikea juosta.
no siis meni todella upeasti treenit taas vaihteeksi! Tootsie, jonka kanssa olen vain pari kertaa käynyt kentällä kokeilemassa agia, osasi virheittä 2 peräkkäistä hyppyä, kepit (piti vähän ohjata kädellä) ja puomin. oli ihan yllättynyt miten se tajusi hetkessä mitä piti tehdä. ehkä se on oppinut katsomalla agilityä usein kisoissa kun ollaan oltu lotan kanssa.
Lotta taas oli vauhdikkaalla tuulella ja en meinannut pysyä perässä! se on jo harvinaista.
ei me sitten kovin paljon treenattu, heittelin niille palloa siellä auratuilla kohdilla ja otin luoksetuloja aina välillä wink.gif
<Iida>
Eilen oli taas treenit eikä mennyt kyllä yhtään paremmin kuin viime kerrallakaan rolleyes.gif . Vauhtia on niin käsittämättömän paljon, ettei helppo 1-luokan rata ottanut sujuakseen, loivissa käännöksissä koira katosi niin helposti... On kyllä meikäläisellä vielä opeteltavaa ennen kun kisoihin mennään biggrin.gif ! 2- ja 3-luokkien kiemurat ja koukerot on meidän alaa, Manu kuuntelee niissä tosi hyvin ja tekee hyvät käännökset, mutta kun nuo 1-luokan radat on niin "väljiä" lookaround.gif laugh.gif
~PeiKko~
23.3.-05

Harkat... olivat ihan jees.Esteet oli keinu,aa,putki,kepit ja joitain muita mitä vaan ohimennessä mentiin.
Alma meni jo ilman hihnaa aan,nätisti.
Ryhmässä oli kaksi pientä koiraa meitä viihdyttämässä kun heidän ohjaajansa oli sairas.
Alma oli voimaton ja hermostunut kun oli saanut vähänlaisesti ruokaa mutta kyllä neiti suht nätisti tuli.

p.s. Taas päivän myöhässä kirjoitin. blush.gif
perhonen^
tänään oltiin agikisoissa riihimäellä.. alkurata oli semmoista mennään-ei mennä sähläystä mutta loppu menikin nappiin ja nolla tuli! toinen sija ja nousu kakkosluokkaan!! jipii! wub.gif
palkinnot oli kyllä todella upeat! ja sain niin paljon kaikkea että mun tuttavat jotka oli kattomassa kisaamme, joutuivat tulla auttamaan kantamisessa thumbup.gif
Once
LAINAUS(perhonen^ @ 25.3. 2005, 14:54)
tänään oltiin agikisoissa riihimäellä.. alkurata oli semmoista mennään-ei mennä sähläystä mutta loppu menikin nappiin ja nolla tuli! toinen sija ja nousu kakkosluokkaan!! jipii! wub.gif

WAAA!! Onnea thumbup.gif mahtavaa.
SuperMarjo
LAINAUS(perhonen^ @ 25.3. 2005, 14:54)
tänään oltiin agikisoissa riihimäellä.. alkurata oli semmoista mennään-ei mennä sähläystä mutta loppu menikin nappiin ja nolla tuli! toinen sija ja nousu kakkosluokkaan!! jipii!  wub.gif

WAU! onnea!! biggrin.gif Me olimme maxi ykkösissä sähläilemässä samoissa riihimäen kisoissa. Kahen hypyn jälkeen ukko päätti mennä puomille vaikka piti mennä pussiin.. no..hylkyhän siitä tuli mutte mentiin silti loppurata. eipä niistä tullut mitään virheitä jotan nolla olisi varmaan tullut jos se puomi ei olisi houkutellut niin paljon happy.gif No, ei se mitään..vaikka Riihimäkeen asti hylky tultiin hakemaan niin onneksi Elmo pääsi sen jälkeen kirjekaverin luo samanrotuisen tyttökoiran kanssa painimaan ja minä jäin vielä yöksi smile.gif
perhonen^
kiitos onnitteluista biggrin.gif vähän kyllä pelottaa taas ne kakkosluokan radat... lookaround.gif
Once
LAINAUS(perhonen^ @ 26.3. 2005, 17:52)
kiitos onnitteluista biggrin.gif vähän kyllä pelottaa taas ne kakkosluokan radat... lookaround.gif

Jos yhtään lohduttaa: me ollaan kisattu neljä kisaa kakkosissa ja vaan yhdestä tulos (nolla..). muut sitten hylättyjä... happy.gif

Kisat 26.3
Rata oli suht helppo, koira vain päätti ponkasta väärälle esteelle rolleyes.gif mutta sen jo arvasinkin heti kun näin radan. Meillä ei ikinä onnistu sellaset, että A-esteen alla on putki ja mennäänkin siihen eikä aalle. Noo... kyllä se tästä.

Kisat 27.3
Ja rata oli niin helppo, että! Hylky. Jes. Sitä juuri kaivattiinkin... Ohitti yhden aidan ja mä en huomannu sitä ohmy.gif jatkoin vaan matkaa. Hylkyhän se siitä pamahtaa... Ja jo ekalla esteellä koirani päätti kieltäytyä. Ihanaa. Mutta kuten sanoin, kyllä se tästä tongue.gif
perhonen^
LAINAUS(Once @ 27.3. 2005, 19:59)
Jos yhtään lohduttaa: me ollaan kisattu neljä kisaa kakkosissa ja vaan yhdestä tulos (nolla..). muut sitten hylättyjä...  happy.gif

Kisat 26.3
Rata oli suht helppo, koira vain päätti ponkasta väärälle esteelle  rolleyes.gif  mutta sen jo arvasinkin heti kun näin radan. Meillä ei ikinä onnistu sellaset, että A-esteen alla on putki ja mennäänkin siihen eikä aalle. Noo... kyllä se tästä.

Kisat 27.3
Ja rata oli niin helppo, että! Hylky. Jes. Sitä juuri kaivattiinkin... Ohitti yhden aidan ja mä en huomannu sitä  ohmy.gif  jatkoin vaan matkaa. Hylkyhän se siitä pamahtaa... Ja jo ekalla esteellä koirani päätti kieltäytyä. Ihanaa. Mutta kuten sanoin, kyllä se tästä  tongue.gif

heh..harmillista kun se teidän hieno nollaputki loppui confused.gif teillä ei kyllä pahoja virheitä ole, pääsette kolmosiin varmaan pian smile.gif
mitkä ne vaatimukset kolmosiin muuten oli? unsure.gif
Nassikka
LAINAUS(perhonen^ @ 27.3. 2005, 21:26)
mitkä ne vaatimukset kolmosiin muuten oli?  unsure.gif

Kolme sijoitusnollaa kakkosista (1-3) smile.gif
perhonen^
LAINAUS(Nassikka @ 27.3. 2005, 22:19)
Kolme sijoitusnollaa kakkosista (1-3) smile.gif

ainiin joo..muistikatkos yllätti smile.gif
jenna_c
TUO KOIRA ON JUMALAINEN! Se oli eka lause munkä treeneistä keksin. biggrin.gif

Siis treenit oli eilen, 30.3.

Teimme rataa ja vauhtisuorassa haltuunottoja, vaikeita lähettämisiä putkeen ja keppejä.

Tiedän että toi elukka on nopea, mutta että se on TODELLAKIN NOIN NPPEA! biggrin.gif Treensissä se taas veti 4-5 estettä edellä ja etenkin minua mykisti kepi: lähetin Moonan n. 4m päästä niille ja itse olin kepeistä n. 3m sivusuuntaan poispäin. Moona haki UPEASTI kepit ja pujotteli, vaikka itse olin todella kaukana. Pujotteluvauhti oli UPEA. Putkiin lähettäminen ei ollut ongelma. Ainoa mikä tuotti vaikeuksia oli vauhtisuorasta haltuunotto, Moona nimittäin tykkää tykittää edellä... rolleyes.gif Mutta pienen hiomisen jälkeen sekin onnistui hienosti. Nyt siis hyvillä mielin su kisoihin!
P6 & P4
Meillä oli Dalmatiankoirien omat treenit aprillipäivänä ja nyt näitä treenejä onkin säännöllisesti joka perjantai-ilta. Mitäs muutakaan kivempaa tekemistä vois koiraihmisillä olla kun omien koirien kanssa treenailu. wub.gif

Koirakoita onkin ryhmässäni yhteensä huimat 10kpl, mutta yleensä kuitenkaan kaikki ei pääse jokakerta tulemaan, mikä helpottaa kouluttamistani. Ryhmässä on muutama tosi nopea koira joka tulee vaatimaan ohjaajalta myös nopeaa reakointia ja ohjausta. Lisäksi on myös hyviä ohjaajia liikkumaan ja osa osaa lukea koiransa eleistä ja käytöksestä paljon miten toimia. Jokaisesta koirakosta löytyy omat vahvuudet ja heikkoudet. Innostus uuden oppimiseen kantaa eteenpäin kehityksessä. dogrun.gif

Ryhmäläisilläni onkin tosi hyvä yhteishenki ja innostus oppia uutta ennakkoluulottomasti. Koirat ovat sosiaalisia ja tottelevaisia, mikä helpottaa kouluttajanakin olemista, kun ei tarvitse olla metsästämässa jotain koiraa kiinni.

Tavoitteita on jo luotu, ensi syksynä porukka osallistuu virallisiin kisoihin joiden yhteydessä on myös Dalmisten 1-luokan SM-mestaruus. Nyt täytyykin sakin treenata tämä puolivuotta ahkerasti ja innokkaasti, että ovat parhaassa mahdollisessa kisakunnossa kun kisat koittaa. thumbup.gif
Vinke
Kirjotellaan nyt vaikka näistä on jo melkein viikko aikaa ja omat pikkutreenit vaan oli. Mentiin kolmistaan (minä, Mino ja äiti kuskina ja esteidenkantajana), kun halusin kokeilla miten Mino kulkee juoksujen jälkeen ennen kun kisaan uskallan ilmoittaa.

ma 29.3.

Otettiin eri variaatioita, esteinä putki, kepit ja neljä hyppyä. Hyppykiemuroita, vaikeita kulmia kepeille ja niiden jälkeen hypyille, hyppysuoraa missä pitää kiertää jokin hyppy yllättäen toisen kautta yms.
Vauhtia oli minomaisesti, koira oli oma hullu ja nopea itsensä - ihanaa! Vaikka vauhti oli hyvä ja koira paljon minua edellä, se kuunteli ja kääntyi hyvin sekä lähettyi pitkälle hyvin. Kepeille meni melkein 90 asteen kulmasta hienosti, myös ns. väärältä puolelta. Sain vedättää keppien sivulla kaukana ja edessä kaukana, pari kertaa jopa niin että koira on keppien puolessa välissä ja minä seison niiden lopussa ja edessä, siis koira kepittää minua päin.
Hauskaa oli molemmilla todella, sehän onkin tärkeintä.

Saa nähdä mitä tapahtuu huomenna varsinaisissa treeneissä ja 10.4. Purinalla kisoissa... Viime kisat Puriksella kun meni ihan metsään, tyhmänä kun lähdin heti Camin kuoleman jälkeen kisaan...
Once
Kisat 2.4 Kirkkonummi, medi 2
Elämämme ensimmäinen hyppyrata! Rata oli suht vaikea, mutta ihan hyvin me siitä selvittiin... muutama paha kulma aidalle siellä oli, niin että nappasimme sitten kielloista hylyn... mutta kokemushan se sekin.

Kisat 3.4. Helsinki, medi 2
Blah, hylky taas. Vauhti loppui.. wink.gif
Vinke
Turha toivo että juoksujen jälkeisten ekojen treenien vauhti jäis vakioksi... dry.gif

4.4. treenit

Tiivistettynä treenit oli ok. Koira oli iloinen, minä liikuin hyvin ja ohjaisin melko hyvin, kontaktit oli hyvät ja keppien sisäänmenot toimi. Mutta koira pääsee 5 kertaa kovempaa.... Ehkä valeraskaus mättää.... Löyhä fiilis lähteä kisaan sunnuntaina.
-serafina-
Miellä on treeneissä piitkä tauko, odotellaan, että päästään ulos agilitaamaan...
Kesällä on kyllä niin mukavaa, kun aurinko paistaa ja voi hyppiä koirien kanssa ulkona, toivottavasti se aika tulee taas pian... biggrin.gif
P6 & P4
Tänään oli jälleen Dalmisryhmäni treenit. Kahdeksan innokasta koirakkoa ilmestyi paikalle hännät heiluen. Teemaksi olin ottanut valssaus ja omaliike. Osa ottikin jopa keskenään oikein valssinaskelia niinkuin parketilla aivan. Olisikohan oma pukeutumiseni antanut jotain aihetta moiseen, sillä jalassani oli korolliset saapikkaat ja päällä pitkä mustatakki, mutta ihan kyllä syykin löytyi tälle omituiselle pukeutumiselleni. w00t.gif
Valssaukset kyllä silti selvisi kaikille ja mistä siinä oikein on kyse. Näitä tarvii treenata paljon jatkossakin, että niistä tulisi mahdollisimman sujuvia ja luontevia. Hyvää oli nähdä että jokaiselle tuli perusperiaate selväksi. Ensiviikolla jatkuu taas dots.gif
perhonen^
tänään kuudelta lähdimme tootsien ensimmäiselle alkeiskurssitunnille tongue.gif oli mukavaa vaikka ei tullut kuin yksi uusi asia mitä en ollut tiennyt aikaisemmin. aluksi kaikki meni aidan, pöydän, putken ja pituuden:
aidalta tippui rima ja pituudessa tootsie hyppäsi vähän liiankin pitkälle, pöydällä se taisi aluksi luulla että oli tarkoitus mennä sen alle eikä päälle, mutta putkella kaikki meni onneksi hyvin! thumbup.gif
sitten pitikin lähteä kesken koska lotan kisat purinalla alkoivat klo 20.10.
meni hyvin, alku oli taas sitä sähläystä kun kepit oli heti tokana ja taisin unohtaa sanoa lotalle käskyn whistling.gif ihme kyllä siitä ei tullut virhettä, mutta virhe tulikin sitten aan alastulolta! yksi pieni niin harmillinen virhe!! sly.gif harmittaa. sijoituimme viidensiksi (ylläri, kun melkein puolet kisaajista oli meitä nopeempia borderterriereitä) mutta hauskaa oli, lotta meni taas ainakin mun mielestä niiiin lujaa että oli tosi mukava ohjata kun takaaleikkauksetkin sujuivat happy.gif ja rata oli mukava.
Once
10.4 itsenäistä harjoittelua
Ja nythän sitä innostusta sitten riittäisi vaikka muille jakaa ja kisoissa ei sitten millään irtoa mikään. Vauhti oli kova ja kaikki meni juuri suunnitelmien mukaan... harjoittelupaikkana meillä siis Ojanko happy.gif
-serafina-
Eilen oltiin koirien kanssa itsenäisesti harjoittelemassa agilitya.
Erittäin hyvin meni, ehdottomasti ilmoitan nuoremman koirani kesällä agin alkeiskurssille! Vauhti on päätähuimaavaa ja ainnostusta riittää...
Vanhemman koiran kanssa näkyi jo selvää edistystä; se irtoaa jo aika hyvin ja kepit sujuvat jo ilman ohjaamista!! thumbup.gif
Nassikka
Tiistaina pistettiin puolentoista kuukauden tauko kiinni ja Shammy pääsi treeneihin. Pelko oli suuri, sillä siitä on tullut leikkauksen jälkeen täysi pissipää. Kyllä treeneissä kuitenkin helpotti wink.gif Rata oli suht helppo, paljon haltuunottoja ja muutama lähetys. Koira meni ja kovaa. Into oli suuri, kuunteli nätisti. Tauko teki hyvää koiralle, ei ohjaajalle. Kädet viuhto, kuin hullut mutta no, kai tuo koira osaa jo lukea mitä käsiä katsotaan wink.gif
Mutta on se vaikea kun 9 vuotta pallon perässä on tullut juostua ja 9 vuotta on korostettu käsien liiketta. Niillä kun saa vauhtia juoksuun, mutta nekun ohjaa sitä koiraakin.. No treenaillaan. Ja Lauantaina ulkotreenit, JES!
Della
Minä ja tyttäreni harjoittelemme P6 & P4:n dalmisryhmässä. Itse en ole (ainakaan vielä) ajatellutkaan kilpailemista mutta tarkoitus olisi ilmoittaa tuo tytär (12 v.) kesäkuussa ensimmäisiin kisoihin. Hän on oman dalmiksensa kanssa harjoitellut jo 2,5 vuotta ja muutama leikkimielinen kisakin mennyt jo nollilla läpi cool.gif Tytär on meistä se jolla on hermot blush.gif
Terveisiä ohjaajalle!
P6 & P4
Kiitoksia terveisistä Della ja löysitkin jo tänne nopeasti.

Tässä muutama kommenti meidän sakin Dalmistreeneistä eilen.
Jos viikko sitten oli valssia, niin nyt leikattiin edestä ja takaa. Tehtiin myös se kuuluisa persjättö jota sanotaan vaaralliseksi ja riskialttiiksi ohjauksesksi w00t.gif
Minusta se puolustaa paikkaansa tietyissä tilanteissa joita aina joskus radalla on.
Otimme myös hyvää "jumppaharjoitusta" kun teimme esteiden välistävetoja.
Ohjaajailta kysyttiin hyvää olkapäiden liikkuvuutta molempiin suuntiin. Ei mikään ihan helppo, kun liittää siihen oman liikkeen ja sijoittumisen mukaan, saati sitten vielä koiran ja molemmat suunnat. dry.gif

Moni koira suhjahti innolla putkeen omalla vuorollaan kun sellainen putki jossain vain näkyi. dogrun.gif Nyt on aika myös alkaa treenata enempi niitä, että ohitetaan este ja koira ei saa suorittaa estettä, jonka jälkeen se saa palkan siitä kun on tehnyt oikein. Innon ja hauskuuden säilyttäminen on tärkeää ja siksi treenit ei saa mennä liian tottismaisiksi. Lopuksi vielä tärkeä seikka ne kehumiset, eikä pelkästään vain radanpätkän lopussa, sekä oikea aikaisuus ja loogisuus kaikessa viestittää koiralle selkeimmin mitä halutaan. thumbup.gif
~Piia
Demi yllätti mut taas täysin viime harkoissa. Meillä kun se meno on yleensä vähän takkuilevaa, ohjaaja ei vaan pysy koiran perässä ja käskyt tulee aina tunnin pari myöhässä, niin lopputulos ei yleensä ole kovin hyvä. Viime treeneissä meillä oli ratoja, joissa sai juosta paljon ja kovaa. Yleensä sellaset radat ei just meille sovi, koira ehtii pyörimään ja keksimään oman radan. Eilen Demi kuitenkin sitten oli joko tilapäisessä mielenhäiriötilassa tai oli saanut joltain aivot lainaa, meni ekan radan kuin enkeli smile.gif Ensimmäinen yllätys oli siinä, että koira paineli rataa melkein puolet nopeammin kuin yleensä. Sen lisäksi Demi oli koko ajan kuulolla, otti kontaktit, irtos parhaimmillaan päälle 10 metrin päähän ja aloitti kepit täydestä vauhdista oikein wink.gif Todella harvinaista meille!! Huikee tunne oli, kun ite sai lähettää vaikka miten kaukaa ja koira paineli täysillä eteenpäin ilman pyörähdyksiä tai mitään muutakaan tyhmää wink.gif Jes!

Toinen rata oli sitten sitä normaalia, käskyt tuli myöhässä ja Demistä oli paljon kivempaa tehdä niitä omia ratoja. Noh, ei sitä meiltä nyt kahta hyvää rataa voi samalle päivälle vaatia. Pitäis varmaan ite alkaa yrittää juosta pikkasen kovempaa siellä, niin ei koiran tarviis koko ajan katella taaksepäin innocent.gif
Once
Tänään oltiin harjoittelemassa itsenäisesti ulkokentällä. Kyllähän sitä vauhtia ja intoa riittää harkoissa, mutta sitten kisoissa ei millään... Tänään mentiin suht vaikeita kuvioita ja esteiden välit jätin tahallaan aika pitkiksi. Vaikeat keppikulmatkin onnistuivat, vaikkakin kepit menee edelleen hitaasti...
Nassikka
Tänään pitkästä aikaa ulkotreenit. Koira on iskussa, ohjaaja ei. Mie heiluin ja romusin kuin olisin ensimmäistä kertaa treenaamassa. Ainut mitä tuo koira ei kuunnellut oli kontaktit. Viimekerta taisi olla säkää. Mentiin samaa rataa mikä oli ollut Purinan kisoissa viime viikonloppuna (pienillä muutoksilla). Muuten ihan ok rata, mutta kun se koira ei ota A:n kontaktia vaan juoksee läpi sen haltuunotto oli mahdotonta. Joudun pysäyttämään käsin rolleyes.gif koiran kontaktille. Keinulla ihmeellistä hiljentelyä, sitä pitää taas treenata. OK kepit. Ihan positiivinen fiilis.

Soolo meni kaksi kertaa puomin, todella nätisti. Sitten kokeiltiin kolmen hypyn hyppysuoraa biggrin.gif Hauska kaveri. Esinmmäiset kerrat oli täyttä sähläystä. Kun sitä tajusi ohjata selkeämmin alkoi koira jo hakea itse hyppyjä. Hienoa pieni. Nyt voidaan jo kohta alkaa harjoittelemaan muitakin esteitä wink.gif
Noora
Mekin sitten tosiaan oltiin tänään ekaa kertaa ulkona treenailemassa. Eipä menny mitenkään erikoisen hyvin. Simba oli tänään(kin) perässä vedettävää mallia ja keinulla piti taas hidastella. Lisäksi oma kunto loppuu jo toisen esteen jälkeen rolleyes.gif Kai meillä jonkinlaista toivoa on... sleepy.gif
Once
Eka "virallinen" ulkotreeni takana. Meidän lisäksi ryhmässä oli vain 2 koirakkoa, joten ehdittiin tehdä todella paljon harjoituksia. Radat olivat kyllä vähän liian helppoja meille... 1 lk tasoa, ja me kun olemme 2 lk:ssa... happy.gif Mutta onneksi treenin lopuksi koulutusohjaajamme kysyi että olisiko toiveita tälle kevälle/kesälle.

Yllätyin iloisesti kun treenatessamme Niki meni kepit aivan täydellisesti (lukuunottamatta sitä kertaa kun se alkoi jo kyllästyä niihin) ja kaikki puomin alastulokontaktitkin onnistuivat 100% :sesti dogrun.gif jes. niin sitä pitää. Keppejä ei sitten enää onneksi tehtykään kyllästymisen jälkeen innocent.gif mutta se ei siis ollut minun päätettävissä vaan tehtiin ratoja joissa ei vaan ollu keppejä whistling.gif
LonelyWolf
jee perjantaina vapaatreeneihin!!! w00t.gif
sitten seuraavalla viikolla siitä alkaakin tämän vuoden ulkotreenaukset.
toivotaan että saan hyvän ryhmän jota Leena R-Lahtinen ohjaa.
ja toivotaan että seuramme tulee kutsumaan minut seuran valmennusryhmään, johon siis kutsutaan ne jotka kisaavat ja joihin seura haluaa panostaa sillä rintamalla. olisi mahtavaa päästä ko. ryhmään. king.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.