Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Virtuaalikennelit
Puskaradio > Puskis > **OFF TOPIC**
Sivuja: 1, 2
-Saana-
Niin eli mitä mieltä olette virtuaalikenneleistä?
Annatteko kuvianne virtuaalikenneleille?
Onko sinulla virtuaalikennel/talli/hoitola
>
>
Itsellä ei ole, kuvia en anna.
perhonen^
itselläni ei ole ja ne mua haittaa mutta en kyllä niistä tykkääkkään.. confused.gif
kuviani en antaisi
milkyjoe
Onhan minulla kaverini kanssa yksi pystyssä.
Kennel Blackmint
Kaikki kuvat ovat luvallisia mutta ei olla tehty pitkään aikaan sivuja.
-anna-
Minulla ei ole virtuaalikenneleitä vastaan mitään.. itsekkin ellaisen omistan, ja olen omistanut monia.. myös hevospuolella.. ja tiedän miltä tuntuu kuin kuvia ei saa mistää.. silloin pitää vain tyytyä itse kuvaamaan..

Suurin osa kenneleistä on fiksuja, ja hienoja.. jotka todella pitävät koirista, mutta eivät välttämättä saa sellaista kotiin.. silloin heidän pitää tyytyä virtuaalitouhuun.. Koirista pidetään huolta.. Kuvat ovat sallittuja.. ja virtuaalinäyttelyissä kierretään.. teetetään pentuja, jalostetaan koiria.. ja pennut myydään vain siisteihin ja hienoihin kenneleihin... Ne ovat kuin oikeita kenneleitä, mutta vain netissä ja meilikuvistusmaailmassa.. Ja yllättävän paljon nämä v. kenneleiden pitäjät käyttävät aikaa, perehtyäkseen rotuun jota kasvattajat, omaan kasvatusperiaatteen tekemisee, sivujen tekemiseen.. itse arvostan niitä.. kun tiedän mikä vaiva se on! Ja v. näyttelyihinkin ei pääse ihan noin vain tuomariksi... Pitää suorittaa todella vaativa testi, (jota edes minä, näyttelyissä kävijänä oikeasti..) jota minäkään en läpäissyt...

Valitettavasti on monia, ensimmäisen kennelin perustajia, jotka tekevät kennelin suuria toiveita yllä kantaen expageen.. (minäkin aloitin kotisivujen teon sieltä... ) Vaikka monesti tuntuu että kuvia ei jaksaisi lainata, eikä jaksaisi auttaa niitä uusia, mutta kun miettii että itse on samalta pohjalta aloittanut.. ja ne kokeneet on jaksaneet auttaa.. tulee sellainen olo, että pakkokait se on niitäkin auttaa..

Omia kuvia en ole antanut vielä kertaakaan kenenkään kennelin käyttöön.. eikä niitä ole kysytty.... Mutta luultavasti annan, jos joku kysyy.. ja kenneli on siiisti.. ja toimiva.. ja copyjen pitää olla kunnossa...

Tässä sitten vielä pari hyvää linkkiä, joissa kannattaa vierailla..

http://geocities.com/vk_gilmors/
http://geocities.com/pineturestables/
Silence
Ei minullakaan ole virtuaalikenneleitä vastaan, mutta joskus kyllä tuntuu ärsyttävältä kun joillakin virtuaalikenneleillä on luvattomasti kopioituja kuvia tai sitten virtuaalikenneleitä joissa jokaisessa on samanlaiset kuvat jostain vapaasti kopiointi paikoista. Voisihan sitä mielummin kysyä lupaa kuin kopioida luvattomasti. Ei se luvan kysyminen niin vaikeaa ole.
Senpä takia en yleensäkään jaksa paljon kierellä virtuaalikenneleitä.

En tarkoita kaikki virtuaalikenneleitä, osa on tehty oikein hienosti ja ammattimaisesti ja kuvtkin ovat hienoja ja copytkin ovat hyvin esillä happy.gif

Voisin ehkä antaa kuviani virtuaalikenneleille, riippuu siitä minkälaisia kuvia antaisin.

Itelläni ei ole virtuaalikenneliä vaan virtuaalitallin. Itse olen kysynyt rohkeasti luvat kuviini, yleensäkin ulkomaalaiset ovat hyvin ystävällisiä smile.gif
Vanilja
En omista virtuaalikenneliä, omistin sellaisen viimeksi ehkä joskus muutama vuosi taaksepäin, enkä silloinkaan kovin kauaa aikaa... rolleyes.gif Ei mulla mitään virtuaalikenneleitä vastaan ole, kunhan ne eivät rupea hyppimään silmille missään, itse kun en niissä jaksa/tahdo käydä enkä hoitaa. Ja kuvien pitää olla ehdottomasti laillisia, samoin kaiken muun.

Tiedostan sen, että kuvia virtuaalikenneleihin on vaikea saada, mutta omilta nettisivuiltani en kyllä tahdo kuvia toisten käyttöön antaa. Tietysti aina voi poikkeuslupaa kysyä ja arvostan niitä virtuaalikennelin omistajia, jotka sen tekevät, mutta mä en tahdo että koirani kuvia löytyy silti joka paikasta... lookaround.gif
*Sanni
Kiva päästä vähän sanomaan tästäkin asiasta.
Olen viimeaikoina alkanut kyllästyä tähän virt.kennel
touhuun kun aina löytyy jostakin oman tai tutun koiran kuvia
joihin ei titetystikkään ole kysytty lupaa. sleepy.gif Ja sitten
jos siitä asiasta mainitsee niin kyllä sitten heti tullaan kotisivuille
siis viekkuun haukkumaan tai lähetellään mailiin haukkumisia. blink.gif
Nassikka
Kuviani en anna. Syystä, että Shammy on aina Shammy ja Soolo on aina Soolo enkä tykkää löytää niitä netistä millä nimillä tahansa. Ne koirat kuuluvat minulle wink.gif

Mitään ei minulla ole virtuaalikenneleistä vastaan, kunhan jokainen kuva on luvallinen. Arvostaisin eristyisesti jos joku jaksaisi kuvata itse koiria jossain koiratapahtumassa, silloin ne kuvat olisi ainakin luvallisia. Itseasiassa vierailen useasti monessa virtuaalikennelissä jos ei muuta tekemistä ole, ratsiaa nimittäin tongue.gif
¤janette¤
Meidän koirien kuvia on kopioitu virtuaali kenneleihin ilman lupaa.kerran vaa surffasin netis ja menin yhen virtuaalikennelin sivuille nii siellä oli mun tutun koiria ja mun omiaki.joten en pidä oikein virtuaalikenneleistä.
deeh
Valitettavasti teissä useimmissa huomaa selvää yleistämistä näiden laittomien kuvien kanssa. Kaikki eivät kuitenkaan ole sellaisia, vaan on myös vastuuntuntoisia ja hyvin asiansa hoitavia virtuaalikasvattajia. Itselläni on muutama kenneli ja tiedän mistä puhun.

Valitettavasti nykyisin kuvien saanti on vaikeampaa, kun on juuri tapahtunut joidenkin tietämättömien kesken tätä laitonta kopiointia. Ja näyttelyissäkään ei hirveästi viitsi kuvata, kun koirien omistajat tulevat myöhemmin valittamaan koiriensa kuvista sivuilla.. Ei siinä mitään, kyllähän sen ymmärtää ja poistaa kuvan vaikka olisikin itse otettu, mutta aikuisetkin voisivat hoitaa keskustelun asiallisesti.

Minulla ei ole mitään virtuaalikenneleitä vastaan ja olenkin nyt mukana sellaisessa porukassa, jonka kanssa tehdään Käräytys -nettisivusto, jolla kerrotaan tekijänoikeuslaista ja annetaan yleistä infoa virtuaalikennelöitsijöille/heppailijoille. Olemme koonneet sinne myös kuvagallerian, jossa on erään virtuaalikennel -foorumin porukan itseottamia kuvia, joita on sitten lahjoitettu vapaasti kopioitaviksi.

Sitten 'isona' kun mullakin on kennelnimi ja kasvattajana toimin, niin kuviani annan vain yhteen ja kunnolliseen virtuaalikenneliin käyttöön (mutta vain itseni ottamia kuvia!). Tarkistan sivut ja tsekkailen päivitystilanteen yms. Ja vielä piti sanoa, että tällä hetkellä emme anna meidän kennelin sivuilta kuvia tai löwcheneidemme sivuilta, sillä itse käytän niitä biggrin.gif.

Yksi omista kenneleistäni.
Avril Poodles - http://www.kimallus.net/avril0poodles
suunniteltu resoluutiolle 1024x867 ja selaimelle internet explorer 6.0, muilla toimivuutta ei testattu.
TllNA
Mun venhemman koiran kuvia olen joissain virtuaalikenneleissä nähnyt ja vähän hassulta se tuntuu, kun siitä on joku ihme kuvaus tyyliin "neitimäinen uros, joka tykkää nakerrella kengännauhoja..".
Ässä
Ei minulla mitään ole virtuaalikenneiltä vastaan, mutta kuvat pitää olla laillisia!

Itselläni on yksi, mutta huono sellainen. laugh.gif

En ikinä antaisi oman koiran kuvia millekkään viruaalikenneleille. dry.gif EN IKINÄ! Ja jos joku ottaa koirani kuvan niin haastan sen oikeuteen! angry.gif Vitsi vitsi... wink.gif
Fitzgo
Mä voisinkin antaa kuvia,Hyvään kenneliin. Ja mieluiten esim.jonkun puskalaisen kennuun. Itsekin pienenä haaveilin omasta virtuaalikennelistä,ja olen monia koiria ja hevosia hoitanut. Mutta nykyään men enää hoida,koska tiedän että en niitä kumminkaan hoida innocent.gif Mutta mulla ei siis ole mitään niitä vastaan wink.gif
~PeiKko~
En tykkää virtuaalikenneleistä yhtään.Jokainen tietty harrastaa mitä harrastaa,mut ite en kyllä takis eikä mulla oo.En anna kuvian niiden käyttöön. dry.gif
LonelyWolf
en omista vir.kenneliä, enkä tule omistamaan.
en näe mitään ideaa koko touhussa.
en ole koskaan löytänyt omia koiria vir. kenneleistä, mutta aika varmasti jossakin saattaa omienikin kuvia löytyä.
en lainaa kuvia kellekkään.
-Iida-
Ei minulla ole mitään virtuaalikenneleitä vastaan, mutta omia kuviani en niille anna. wink.gif
Tippa
Todella moni luulee, että virtuaalikenneleiden pitäjät käyttävät kuvia laittomasti.
Näin ei todellakaan ole. Ainakin siinä piirissä, missä missä minä virtuaalikennelini
kanssa touhuilen, kaikki ovat todella vastuuntuntoisia ihmisiä jotka pitävät
huolen että kuviin on asianmukaiset luvat.

Virtuaalikennelit ovat kiva harrastus ja mukavaa vapaa-ajan vietettä, vaikka
moni pitääkin sitä ihan turhana touhuna.
Tässä minun virtuaalikennelini.
Werty
LAINAUS(Lyra @ 15.2. 2005, 20:19)
Todella moni luulee, että virtuaalikenneleiden pitäjät käyttävät kuvia laittomasti.
Näin ei todellakaan ole. Ainakin siinä piirissä, missä missä minä virtuaalikennelini
kanssa touhuilen, kaikki ovat todella vastuuntuntoisia ihmisiä jotka pitävät
huolen että kuviin on asianmukaiset luvat.

Virtuaalikennelit ovat kiva harrastus ja mukavaa vapaa-ajan vietettä, vaikka
moni pitääkin sitä ihan turhana touhuna.
Tässä minun virtuaalikennelini.

Olen aivan samaa mieltä. Olen pyörinyt virtuaalikenneleiden parissa jo viisi vuotta,
ja ei ole tullut mieleenkään lopettaa ^____^ Tällä hetkellä kenneliä ei ole, mutta
virtuaalikissala Vann Bre biggrin.gif
jonathan
en omista ja tuskin koskaan tuun omistamaankaan. haluaisin kysyä sellaisilta jotka virtuaalikennelin omistaa että mitä järkeä/ideaa asiassa on? smile.gif
ite en nää asiassa päätä enkä häntää blink.gif mielellään kuitenkin kuulisin itse omistajilta mikä heitä siinä viehättää yms.

olen joutunut "tappelemaan" erään virtuaalikennelin pitäjän kanssa kuvista, joit hän väitti laillisiksi rolleyes.gif siinä vaiheessa meni lopullisesti hermot. dry.gif
nitusa
LAINAUS(Nassikka @ 12.2. 2005, 14:51)
Kuviani en anna. Syystä, että Shammy on aina Shammy ja Soolo on aina Soolo enkä tykkää löytää niitä netistä millä nimillä tahansa. Ne koirat kuuluvat minulle wink.gif

Mitään ei minulla ole virtuaalikenneleistä vastaan, kunhan jokainen kuva on luvallinen. Arvostaisin eristyisesti jos joku jaksaisi kuvata itse koiria jossain koiratapahtumassa, silloin ne kuvat olisi ainakin luvallisia. Itseasiassa vierailen useasti monessa virtuaalikennelissä jos ei muuta tekemistä ole, ratsiaa nimittäin tongue.gif

Olen samaa mieltä että omat koirat on omia koiria ja niitä ei todellakaan halua löytää kuin omasta toimesta netistä.

Mulle on ihan sama. Tehkööt jos haluavat virtuaalikenneleitä kunhan kaikissa olisivat vaan ne luvalliset kuvat. sly.gif
Pia
Minua ei haittaa, että toiset pitää virtuaalikenneleitä, mutta se mikä minua harmittaa on se, että toisilta kinutaan koirien kuvia. Kuvaaminenkaan ei ole halpaa, nyt kun meilläkin on vihdoin kunnon kamera tulee vastaan yksi sun toinen joka kirjoittaa tyyliin:

Sulla on ihania kuvia, saako niitä lainata mun sivuille?confused.gif!! Mulla ei oo yhtään hienoa koirakuvaa!!!!!

Se harmittaa, miksi eivät ihmiset itse kuvaa ja laita sitten kuvia sivuilleen? Ja fiksua on tietenkin pyytää myös lupa koiran omistajalta wink.gif Ihmiset näkevät kovasti vaivaa kuviensa eteen. Ja sitten joku haluaa lainata kuvia, minkä eteen omistaja on tehnyt todella kovan työn.

Pia

Niin ja olen minäkin antanut kerran koiranikuvia yhdelle todella fiksulla tavalla pyytäneelle ihmiselle. Sillä ehdolla, ettei koiran virallista nimeä näy ja ettei kuva lähde kiertoon. smile.gif
deeh
LAINAUS(jonathan @ 15.2. 2005, 21:29)
haluaisin kysyä sellaisilta jotka virtuaalikennelin omistaa että mitä järkeä/ideaa asiassa on? smile.gif
ite en nää asiassa päätä enkä häntää blink.gif  mielellään kuitenkin kuulisin itse omistajilta mikä heitä siinä viehättää yms.

Nojoo siis. Tämähän on se iän ikuinen kysymys.

Mulle ainakin virtuaalikennelit on mukava harrastus ja tavallaan tutustumista kasvattajana 'toimimiseen'. Voi harjoitella vähän katsastelemaan eri yhdistelmiä pentuetta suunnitellessaan ja niin edes päin. Virtuaalimaailmassakin kun koirilla on sukutaulut, luonteet ja kisatulokset. Ja tämä katsasteluhan tapahtuu aivan riskittä, vahinkoa ei voi virtuaalisesti syntyä.

Joillekkin virtuaalinen harrastaminen taas voi olla vaihtoehto oikeassa elämässä harrastamiselle esimerkiksi allergian takia.
Tippa
LAINAUS(deeh @ 16.2. 2005, 17:39)
Joillekkin virtuaalinen harrastaminen taas voi olla vaihtoehto oikeassa elämässä harrastamiselle esimerkiksi allergian takia.

Aivan. Meille ei koiraa tule äidin allergian takia, ja virtuaalikennelit ovat mukava
tapa tehdä jotakin koiriin liittyvää.
Putsiini
Minun mielestä virtuaalikenneleissä ei ole mitään pahaa, tosin ymmärrän kannan, jos joku ei halua antaa kuviansa virtuaalikenneleihin. Useimmilla on ollut huonoja kokemuksia virtuaalikenneleistä, sellaisista joissa on ollut laittomia kuvia. Kyllähän näitäkin kenneleitä on, missä laittomiakuvia on, mutta on myös suuri osa sellaisia, missä kuvat ovat laillisia, ja niihin kysytään luvat.

Itse voisin hyvin antaa koirieni kuvia virtuaalikenneleihin, mutta vaatisin ekaksi nähdä kennelin. En millekkään äkkiä hutaistuille sivuille antaisi lupaa biggrin.gif
Anturajalka
blink.gif Jaa-a. innocent.gif Itse oon hoitajana virtuaatallilla. En oo mitenkään virtuaalihullu, mutta...
iiris_
EVVK! Ei vois vähempää kiinnostaa!! Ja minulta ei kuvia tipu!
-Tintti-
Monesti ollaan tultu kyselemään, "saanko kopioida kuvianne virtuaalikennelille", ja tähän asti olen kaikki kieltänyt.

Eli en anna virtuaali kenneleillä kuvia.

Joskus tympii kun vaikka kiellän, niin saatan löytää koirani kuvia virtuaali kenneleitten sivuilta. Tosi tylsää.... rolleyes.gif
besk
Minulla ei ole mitään virtuaalikenneleitä vastaan niin kauan kuin eivät (enää onneksi pitkään aikaan ole tehnteet niin) ruinaa minulta kuvia ja käytä, vaikken anna lupaa.
-Tintti-
Niinku Pia sanoi, että miksi ne ei itse ota kuvia??
Menkööt koiranäyttelyyn ja napsii kuvia koirista niin paljon kuin huvittaa
deeh
LAINAUS(-Tintti- @ 21.2. 2005, 20:52)
Niinku Pia sanoi, että miksi ne ei itse ota kuvia??
Menkööt koiranäyttelyyn ja napsii kuvia koirista niin paljon kuin huvittaa

Edelleenkin tässä sitten on se, että kun kuvia siellä ottaa ja kuvaan sattuukin sitten se 'oma' koira, niin ei ole silloinkaan hyvä. Sitten tullaan vieraskirjoihin huutamaan ja sähköpostilla tulittamaan epäkohteliaaseen sävyyn tyyliin ' Miks oot kuvannu mun koiraa ja laittanu luvatta sen kuvat sivuilles??!!!111. Oikeastihan tässä tapauksessa olisi laki kuvaajan puolella, mutta aina kun ei haluaisi niitä koiraihmisten vihoja päälleen viattoman harrastuksen takia.

Ei pahalla, mutta viesteistäsi huomaa, ettei sinulla ole omakohtaista kokemusta näin virtuaalikennelten pitäjien kannalta. Ja tarkoitan nyt niiden kunnollisten pitäjien kannalta. Me kaikki saamme leiman otsaamme, kun joku laista tietämätön höntti menee ja kopioi luvatta kuvia.
<3EvE<3
dogrun.gif Mikä on teijän lempikoirarotu?
Soen
Itselläni ei ole mitään virtuaalikenneleitä vastaan, koska olen itsekkin niitä harrastanut.

Mutta kuten jo aikaisemmin sanottiin, niin tyypillisesti ne ovat niitä että ne aloitetaan ja viikon päästä lopetetaan.

Oman koiran kuvia en kyllä pakko myöntää antaisi, koska ei se olisi kiva huomata Jereä netissä jollakin Puppe nimellä. Jere on Jere. unsure.gif
Nekku
Totta, jos nappaat näyttelyssä koirista kuvia ja laitat ne sivuillesi, ei aikaakaan kun joku tulee ns. huutamaan sinulle "Miksi meijän Rekun kuva on sun sivuilla?! Nyt otat sen heti pois!". Ja kuten deeh sanoi, kuvaajahan saisi käyttää kuvaa, mutten minäkään tahdo kenenkään vihaa niskaan yhden kuvan takia.

Itsellänikin on virtuaalikennel, aika hauskaa puuhaahan tämä on. athariwa.org/korallin löytyy. Enpä ole päivitellyt vähään aikaan. Esim. juuri tämän yhden virtuaalisenlöwchenin kanssa kävi sillain, että omistaja huomautti kun ei ollut sivulla koiran virallista nimeä. Enpä edes tiennyt koiran nimeä kun kaveri kuvan nappasi.
Rewel
Empä noista pahemmin piittaa. Hommassa ei ole mitään pahaa, jos kuviin ja muihin on pyydetty luvat tai ne on otettu sivuilta, joilta saa ottaa. Lisäksi mielestäni olisi hyvä laittaa aina, miltä sivuilta kuvia on otettu. Mutta jos näitä ei ole hoidettu, homma on perin epäilyttävää ja törkeää koirien oikeita omistajia, valokuvaajaa ja itse koiraa kohtaan.

Itse en ole omistanut vastaavia, nekä ole kokeillutkaan. Ainoa hieman tuon tapainen toki on Furry-paws, jota olen käytellyt. Siellä omilla hauvoilla on FP imagepankista otettuja kuvia, jotka ovat kaikki piirrettyjä ja tekijä on itse ne sinne antanut. Useilla haunvoillani on myös itse piirretyt kuvat. Mutta tuota en varsinaiseksi virtuaalikenneliksi ihan laskisi, sillä tuon ylläpito ja muu on varmaan aivan erilaista. o.o
Avispa
Noh. virtuaalikennelit on harrastus siinä missä muutkin. Mutta en oikein ymmärrä sitä touhua. Hoidetaan olemattomia eläimiä. Ei oikeen mun juttu.
Enkä omista virtuaalikenneliä. Enkä anna virtuaalikenneleille kuvia.

Mutta mikäs siinä että jotkut harrastaa. Kyllä se varmaan kivaa on. smile.gif
-anna-
Deeh on täällä hyvin puolustanut virtuaali - touhussa mukana olleita..

Itselläni ei ole ollut kohta, vuoteen/kahteen, kenneliä.. eikä Hevossiittolaa.. kumpiakin on ollut.. JA suurin osa kuvista on ollut omia kuvaamiani, ja monesti olen kysynyt luvan koiran omistajalta ( koska koirat ovat tuttujeni koiria.. )! Virtuaalimaailmassa ON todella paljon, sellaisia ihmisiä, jotka todella toivovat koiraaa, mutta heillä ei voi olla, allergian takia.. Aina ne eivät ees voi olla tekemisissä ollenkaa koirien kanssa..

Tiedän kyllä, että monet pienet, jotka eivät välttämättä tiedä / tai sitten omaa tyhmyyttään kopiovat toisten kuvia.. Itsekkin olen muutaman kerran löytänyt, ja olihan siinä sellainen huutamisen tarve. Mutta ihan asiallisen viestin pistin, kyllä sinne, ja pyysin poistamaan kuvia.. vastausta ei tullut, mutta kuvat hävisivät.. hyvä niin!

Toisaalta, minusta kuvaaja vaikka koiranäyttelyissä, voisi kysyä koiran omistajalta, saako kuvata.. ja kysellä, ja olla kiinnostunut.. Koiran oikeasta nimestä, ja olisi ihan hyvä omasta mielestä, jos koiran kuvan alla, jossain virtuaalikennelissä lukisi vir. nimi!

Mutta niin.. tässä jotain taas.. mutta ihmiset, ei kaikkeen tarvitse suhtautua aina niin negatiivisesti.. samoja koiraharrastajia ne ovat.. Vaikkakin vähän erillatavalla.. Suosittelen lämpimästi vierailemaan eri kenneleiden, ja hevossiittoloiden sivuilla.. Sieltä voi löytää, ihan totta, positiivisia kommentteja!
Lanttu
Myuuten näille virtuaali jutuille on ihan sama mutta pikkusen pisti vihaksi kun Virt- FCIn- sivuilta löytyi luvattomia kuvia tutuista koirista!! sanoin heille asiata ja he poistivat kuvat.
deeh
LAINAUS(Lanttu @ 5.1. 2006, 15:04)
Myuuten näille virtuaali jutuille on ihan sama mutta pikkusen pisti vihaksi kun Virt- FCIn- sivuilta löytyi luvattomia kuvia tutuista koirista!! sanoin heille asiata ja he poistivat kuvat.

Saisko tuon kyseisen virtuaalisen FCI:n osoitteen? Jos sinulta vain löytyy se vielä..
Olisi nimittäin kiva käydä katsomassa, onko kyseessä sama FCI, jonka sivuilla itse olen asioinut. Näitä kun saattaa virtuaalimaailmassa syntyä aivan helpostia useampiakin.. rolleyes.gif.
Ebony
Itselläni ei enää ole virtuaalikennelitä, mutta niitä on kyllä minulta löytynyt useitakin ja olen harrastellut ahkerasti niiden parissa. Niinhän sitä usein sanotaan, ettei kukaan ymmärrä siitä touhusta mitään, mutta kukas sitä onkaan sanomaan, jos ei ole koskaan kokeillut?

Monien virtuaalikenneleiden omistajien harmiksi nämä tietämättömät henkilöt mustamaalaavat tuota harrastusta kopioimalla luvatta sun muuta. Tuollahan käydäänkin kovaa taistelua siitä, että varmasti jokainen virtuaalikennelin omistaja käyttäisi luvallisia kuvia.

Itseltäni ei ole koskana kysytty lupaa koirani kuvien käyttöön, mutta tuskin minä siitä pahastuisin, jos lupa kysyttäisiin. Jos kuitenkin niitä luvatta hankittaisiin, suuttuisin takuulla. Myöskin oikeiden kenneleiden koirien nimien "varastaminen" on jotain, mitä halveksin. Löysinpä kerran oman koirani virallisella nimellä varustetun koirankin, tosin se oli vihkokennelin koira sleepy.gif Kasvattajallahan siinä suurin oikeus olisi hermostua, jos löydät oman kennelnimeäsi kannattelevia koiria netistä, onneksi näitä tapahtuu hyvin harvoin.

Minä kuitenkin sanoisin, että turhan moni suhtautuu liian jyrkästi tähän harrastukseen. Muutamien tietämättömien pienten tyttöjen takia koko harrastus on mustamaalattu, eikä se taida olla kenenkään mielestä kivaa. Oletteko koskana vierailletkaan näissä "laadukkaammissa" virtuaalikenneleissä? Täysin eri maata, sanon minä.
Soen
LAINAUS(deeh @ 5.1. 2006, 18:45)
Saisko tuon kyseisen virtuaalisen FCI:n osoitteen? Jos sinulta vain löytyy se vielä..
Olisi nimittäin kiva käydä katsomassa, onko kyseessä sama FCI, jonka sivuilla itse olen asioinut. Näitä kun saattaa virtuaalimaailmassa syntyä aivan helpostia useampiakin.. rolleyes.gif.

En tiedä tarkoittaako Lanttu samaa vFCI:tä jonka minä tiedän, mutta ainakin sen jonka tiedän, ja joka toimii mielestäni hyvin ja ihan luvallisten kuvien kanssa, tosin kuvia sieltä hirmuisen vähän löytyy.
Niin ja sen osoite on: http://www.geocities.com/vfci

LAINAUS
Itselläni ei enää ole virtuaalikennelitä, mutta niitä on kyllä minulta löytynyt useitakin ja olen harrastellut ahkerasti niiden parissa. Niinhän sitä usein sanotaan, ettei kukaan ymmärrä siitä touhusta mitään, mutta kukas sitä onkaan sanomaan, jos ei ole koskaan kokeillut?

Monien virtuaalikenneleiden omistajien harmiksi nämä tietämättömät henkilöt mustamaalaavat tuota harrastusta kopioimalla luvatta sun muuta. Tuollahan käydäänkin kovaa taistelua siitä, että varmasti jokainen virtuaalikennelin omistaja käyttäisi luvallisia kuvia.

Itseltäni ei ole koskana kysytty lupaa koirani kuvien käyttöön, mutta tuskin minä siitä pahastuisin, jos lupa kysyttäisiin. Jos kuitenkin niitä luvatta hankittaisiin, suuttuisin takuulla. Myöskin oikeiden kenneleiden koirien nimien "varastaminen" on jotain, mitä halveksin. Löysinpä kerran oman koirani virallisella nimellä varustetun koirankin, tosin se oli vihkokennelin koira  sleepy.gif  Kasvattajallahan siinä suurin oikeus olisi hermostua, jos löydät oman kennelnimeäsi kannattelevia koiria netistä, onneksi näitä tapahtuu hyvin harvoin.

Minä kuitenkin sanoisin, että turhan moni suhtautuu liian jyrkästi tähän harrastukseen. Muutamien tietämättömien pienten tyttöjen takia koko harrastus on mustamaalattu, eikä se taida olla kenenkään mielestä kivaa. Oletteko koskana vierailletkaan näissä "laadukkaammissa" virtuaalikenneleissä? Täysin eri maata, sanon minä.

Totta. Tyypillisesti silmään osuu juuri ne v.kennelit jotka ovat kopioineen laittomasti kuvia. Kuitenkin löytyy paljon kenneleitä joilal on ihan laillisia kuvia.
deeh
LAINAUS(Soen @ 6.1. 2006, 18:12)
En tiedä tarkoittaako Lanttu samaa vFCI:tä jonka minä tiedän, mutta ainakin sen jonka tiedän, ja joka toimii mielestäni hyvin ja ihan luvallisten kuvien kanssa, tosin kuvia sieltä hirmuisen vähän löytyy.

Täällä minäkin asioinut ja sillä kysyinkin osoitetta, kun tuolla ei mielestäni ole koskaan ollut luvattomia kuvia wink.gif
Soen
LAINAUS(deeh @ 8.1. 2006, 11:09)
Täällä minäkin asioinut ja sillä kysyinkin osoitetta, kun tuolla ei mielestäni ole koskaan ollut luvattomia kuvia wink.gif

Ei kyllä minunkaan mielestäni sleepy.gif En minä kyllä sitten tiedä. Epäilen että Lanttu tarkoitti jotain toista. Vai? confused.gif
Lanttu
LAINAUS(deeh @ 8.1. 2006, 09:09)

minäkin olen juuri tuolla käynyt ja kyllä siellä oli luvattomia kuvia. Siellä oli kuvia Ko. koirista joita olenhoitanut irlissä. kuvat oli otettu heidän kotisivuiltaa missä on kiellot. ko. henkilö ei koskaan ole antanut heille lupaa näihin kuviin..
Gin
LAINAUS(Lanttu @ 8.1. 2006, 13:37)
minäkin olen juuri tuolla käynyt ja kyllä siellä oli luvattomia kuvia. Siellä oli kuvia Ko. koirista joita olenhoitanut irlissä. kuvat oli otettu heidän kotisivuiltaa missä on kiellot. ko. henkilö ei koskaan ole antanut heille lupaa näihin kuviin..

Jos vastaavanlaista joskus tapahtuu, kannattaa ottaa siitä print screen ja tallentaa itselle omiin tiedostoihin, että on jotain jolla "todistaa" kuvien väärinkäyttöä vaikka ne sivuilta poistettaisiinkin. Sellainen kuva on kummasti tehokkaampi kuin pelkkä muistikuva, teksti siitä että "olen kyllä nähnyt niitä joskus tuolla".
SuperMarjo
Minulla ei ole mitään virtuaalikenneleita vastaan. Itse olen jokus pienenä "hoitanut" virtuaalikoiraa mutta se kennel ei oikein toiminut. Se oli aika huonosti tehty ja olin itse niin pieni silloin että en tehnyt muuta kun kirjoittelin hoitopäiväkirjaa. Oman koiran kuvia en virtuaalikenneleihin anna, ja toivottavasti niitä ei kukaan luvatta ole kopioinut. Olen nähnyt hienoja virtuaalikennelien sivuja, mutta myös niitä "huonoja" joiden takana on pienet tytöt jotka eivät oikein tiedä että kopioiminen ilman lupaa on laitonta.. Ihan mukavaa on varmasti virtuaalikennelien "pyörittäminen". smile.gif
Lanttu
LAINAUS(Gin @ 8.1. 2006, 11:55)
Jos vastaavanlaista joskus tapahtuu, kannattaa ottaa siitä print screen ja tallentaa itselle omiin tiedostoihin, että on jotain jolla "todistaa" kuvien väärinkäyttöä vaikka ne sivuilta poistettaisiinkin. Sellainen kuva on kummasti tehokkaampi kuin pelkkä muistikuva, teksti siitä että "olen kyllä nähnyt niitä joskus tuolla".

juu no mutta he uskoivat kyllä kerta heitolla jo olis mulla ko koirien kuvat näyttääkin irl. kennelin sivuita ;9
phard
LAINAUS(Soen @ 6.1. 2006, 19:12)

Juuri tuolla kävin minäkin katsomassa niitä luvattomia kuvia, tuttuja koiria kun olivat.

Eikä varmaan ensimmäisenä tule mieleen ottaa mitään print screeniä jos sivuston pitäjä kuvat poistaa heti pyynnön jälkeen ystävällisesti. smile.gif

Pakko myöntää, mullakin on joskus ollu virtuaalikennel biggrin.gif Ei kyllä muutamaan vuoteen, mutta silti.
Ei haittaa yhtään nuo virtuaalikennelit, jos joku siitä suurtakin iloa saa niin siitä vaan. Kunhan osaisivat pitää kuvansa luvallisina.
-p1njja
Itselläni on yksi Täällä
ansku^
Itse en kyllä pidä nuista yhtään, oon kuullu pari jotka on ottanu koirasivuilta ilman lupaa kuvia! Ite en antais koskaan oman koiran kuvia virtuaalikenneleihin.
Onhan se monen mielestä hauskaa ja mukavaa. Mut mua ei kiinnosta yhtään. Ja mua ärsyttää esim se kun mun ja mun koiran sivuille vieraskirjaan tullaan mainostamaan että tule hoitamaaan lemmikkejä.
ansku^
Itse en kyllä pidä nuista yhtään, oon kuullu pari jotka on ottanu koirasivuilta ilman lupaa kuvia! Ite en antais koskaan oman koiran kuvia virtuaalikenneleihin.
Onhan se monen mielestä hauskaa ja mukavaa. Mut mua ei kiinnosta yhtään. Ja mua ärsyttää esim se kun mun ja mun koiran sivuille vieraskirjaan tullaan mainostamaan että tule hoitamaaan lemmikkejä.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.