Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Mikä rotu?
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 6: Ajavat ja jäljestävät koirat
jannes
karvabasset ehkä

Vaimon kanssa tuli pientä kinaa koiran rodusta, käski minun itse ottaa asiasta selvää. Hän väittää tuota karvabassetiksi, mutta firman pomolla on karvabassetti eikä se ole noin pitkä ja karvaton.

Onkos karvabasseteista tullut Suomeen uusi muunnos vai onkos pomon koira vaan väärän tyyppinen? Se on kyllä näyttelyistä joitain palkintoja saanut. En ilkeä kysyä karvabassetti kerhosta, etteivät naura tyhmälle kysymykselle whistling.gif
Anna*
Kyllähän tuo kovasti näyttää olevan petit basset griffon vendeen, eli juuri sellainen karvabasset. Tuskin pomosi koirassa mitään vikaa on, tuo vain lienee nypitty/muuten trimmattu (kun on noinkin hienosta näyttelystä kyse) ja siksi noin lyhytkarvainen.

En tästä päätäni laittaisi pantiksi, mutta 99% varma olen.
WeKKu
LAINAUS(Anna* @ 21.2. 2005, 19:24)
Kyllähän tuo kovasti näyttää olevan petit basset griffon vendeen, eli juuri sellainen karvabasset. Tuskin pomosi koirassa mitään vikaa on, tuo vain lienee nypitty/muuten trimmattu (kun on noinkin hienosta näyttelystä kyse) ja siksi noin lyhytkarvainen.

En tästä päätäni laittaisi pantiksi, mutta 99% varma olen.

Kyllä se kieltämättä näyttää petit basset griffon vendeeltä... huh.gif
~PeiKko~
petit basset griffon vendeen tuo mun mielestä on... smile.gif
Ässä
Petit Basset Griffon Vendeen se on! biggrin.gif Ja hienossa trimmissä. Meilläpäs onkin tuollainen "Karvabassetti" wub.gif Hurmaava otus.
sarol
LAINAUS(Saraz @ 21.3. 2005, 09:32)
Ja hienossa trimmissä.

Onko pbgv nykyään trimmattava rotu?
Ässä
LAINAUS(sarol @ 21.3. 2005, 12:40)

Äh, sanoin sen ehkä vähän väärin. dry.gif Nypittynä, siistittynä. whistling.gif No kuitenkin, siistimpänä kuin meijän piski.
Flavia
En saanut kuvasta kunnolla selvää joten en voi rodusta mitään sanoa, mutta kertokaa joku mistä näyttelystä noi kuvat oli? Näytti niin tutulta paikalta... stupid.gif
Anna*
LAINAUS(faxe @ 25.3. 2005, 10:27)
En saanut kuvasta kunnolla selvää joten en voi rodusta mitään sanoa, mutta kertokaa joku mistä näyttelystä noi kuvat oli? Näytti niin tutulta paikalta... stupid.gif

Taisivat olla Champion of champion -gaalasta nuo kuvat, ja eikös se pidetä jossain Espoossa? Ellen nyt ihan väärin muista. Jossain pk-seudulla nyt ainakin.
Ässä
Ainakin sivun ylälaidassa luki: CoC & VoV.
Flavia
Niimpäs olikin.... Hyvä mä...
.Sini.
Ihan selvästihän kuvasta näkee, että kyseessä on petit basset.
nämä jutut alkaa jo mennä pikkusen yli. dry.gif
Annelinne
Taitaapi kuvassa olla todellakin petitti jonka nimi on Juno Juhekin Huas Hi, eli tuttavallisemmin Pötymi.

smile.gif
Wonda
LAINAUS(sarol @ 21.3. 2005, 10:40)

Kyllä kaikenlainen turkin nyppiminen ja siistiminen on mielestäni nimenomaan trimmaamista. Vai rajoittuuko tuo termi vain tiettyjen rotujen turkinhoitoon?

Itselläni on muuten kaksi trimmattavaa grandia. wink.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2010 Invision Power Services, Inc.