Karpalo
25.2. 2005, 10:18
Minun koirista ensimmäinen pystykorva-snautseri (ainakin) sekoitus eli 7,5 vuotiaaksi, Tessu lopetettiin leikkauksen jälkeisten kompikaatioiden takia.
Seuraava eli 11,5 vuotiaaksi. Rina oli sakemannin ja labbiksen sekoitus. Lopetettiin imusolmukesyövän takia.
Seuraava eli 13 vuotta ja 3 kk. Lopetettiin vaikeiden vatsavaivojen takia, diagnoosi vatsahaava tai syöpä. Senni oli kultsun ja hoffin sekoitus.
Meidän Mörri oli n. 16 vuotias, kun jouduttiin lopettamaan.
Verdana
25.2. 2005, 18:34
Se riippuu onko koira sairas, onko sen vanhemmat terveet yms. Rodut eivät oikeastaan vaikuta siihen niinkään paljon. Terveet koirat elävät yleensäkkin pitempään kuin sairaat. Esim. setäni vaimon villakoira lopetettiin vasta 16-vuotiaana kohtusyövän takia. Olisi varmasti elänyt pitempään, jossei syöpää olisi tullut.. On kyllä väitetty, että isot koirat eläisi lyhyempään kuin pienet, mutten kyllä oikein sitä usko.
Ensimmäinen monirotuiseni, josta olen luopumaan joutunut oli meidän Vikke, joka lähti koirien taivaaseen tuossa tämänviikon tiistaina.. Vikke oli 9v. 7kk.
Minni lähti taivaaseen 11 vuoden ikäisenä, Tupu 12 vuotiaana.
Verdana
27.2. 2005, 09:31
LAINAUS(Pulina @ 26.2. 2005, 09:19)
Ensimmäinen monirotuiseni, josta olen luopumaan joutunut oli meidän Vikke, joka lähti koirien taivaaseen tuossa tämänviikon tiistaina.. Vikke oli 9v. 7kk.
Otan osaa..
anna-mari
28.2. 2005, 18:00
Minäkin otan osaa, Pulina. Toivon että oma Monani eläisi vielä ainakin puolet lisää eli 14-vuotiaaksi...
LAINAUS(anna-mari @ 28.2. 2005, 18:00)
Minäkin otan osaa, Pulina. Toivon että oma Monani eläisi vielä ainakin puolet lisää eli 14-vuotiaaksi...
Sullakin on Mona niminen seropi
Mun Mona täyttää nyt 5v ja elämänintoa näyttää näillänäkymin riittävän ainaki 100 vuotiaaksi asti x)
perhonen^
13.3. 2005, 15:18
meidän toinen seropi eli 10 vuotiaaksi...se lopetettiin viime hiihtolomalla kohtutulehduksen takia...
Lovskars
16.3. 2005, 11:36
Kun olin lapsi, meille tuli jo aikuinen sekarotuinen, lähinnä schapendoesin näköinen Ransu. Ransu eli varmasti ainakin 15-vuotiaaksi. Vaikea siis sanoa, kun emme tienneet kuinka vanha se oli kun se tuli meille.
Piiparilli
21.12. 2005, 13:34
Mun vanhimmainen seropi täytti viime heinäkuussa 12v. Nyt alkaa pikkuhiljaa näyttää ukko niin vanhalta ja vaivanloiselta että on joutunut jo pariin otteeseen miettimään koiran vapauttamista sateenkaarisillalle

Että se on meillä edessä ensi vuonna mitä ilmeisimmin.
Karitan
29.12. 2005, 12:25
Minun sheltie/kk kettuterrieri risteytys narttuni lähti 18.5.2005 sateenkaarisillalle aivokasvamen vuoksi

Oli 13 v. 4 kk.
[fakedestiny]
29.12. 2005, 22:49
Meidän mummun ja vaarin koira Moona jouduttiin lopettamaan syövän takia pari kuukautta sitten. Se oli silloin 15 ja puol vuotias
työhaukut
1.1. 2006, 04:29
erään kaverini seropi vietiin piikille vasta yli 19 vuotiaana, oli jo näkö ja kuulo heikentyneet, eikä itse enää halunnut tai jaksanut lähteä ulos tarpeilleen. rotuina oli ainakin lapinkoiraa ja ehkä jotain muuta pystykorvaa.
Jossu&Viski
3.1. 2006, 14:20
Perheemme monirotuinen (belkkari-saksanpaimen uros) vietteli itsenäisyyspäivänä 18-vuotis synttäreitä. (muutama kuva löytyy sivuilta)
Eipä välttis herran kunnioitettavalla iällä ole mitään tekemistä monirotuisuuden kanssa.
Peto jaksaa edelleenkin innostua elämästä vaikka ikä alkaa jo painaa. Olemme tosin juuri keskustelleet että alkaa olla aika päästää vaari sinne missä juokseminen on helpompaa ja kuulokin taas tarkka. Tuossa iässä kun on nyt aivan selvää, että kunto ei voi mennä muutakuin huonommaksi ja ei haluta päästää edes siihen kärsimysasteeseen "vain" siksi että meillä immeisillä olis helpompaa "niellä" lopettaminen.
Mutta siis, vielä tänään Waari koisii takan vieressä ja näkee unta nuoruusvuosistaan.
Meillä naapurin koira 12v ja vähän päälle. Toivottavasti hän saa vielä paljon elin aikaa. Ainakin nyt hyvä kuntonen ja ikäänsä nähden reipas otus.
Meillä täällä lähellä yks seropi on lähelle 10 v. ja elämänintoa piisaa

Naapurissa on taas noin 1 v. ikäinen seropi, oikea kohelo x)
Miun tädin koira oli jtn 20v kun se kuoli

Tästä on kyl vuosia vuosia aikaa... Miun siskon sekakoira täytti tässä kuussa 12v ja vielä jaksaa porskuttaa.
Meillä asustelee kotikotona kohta 13 - vuotias seropi poika Riki.
Aikaisemmin ei ole tarvittu eläinlääkäripalveluja, mutta viime keväänä huomasimme pojan takapuolessa olevan ylimääräistä, joka selvisi hormoonikasvaimeksi,joka leikattiin ja tällä hetkellä poika voi hyvin.
Lima Löllerö
22.2. 2006, 16:13
Mun eka oma koira Ani viettää tänä vuonna 14 - vuotissynttäreitään, vielä vaan mummo potkii eteenpäin täyttä päätä, jaksaa karkailla jne. Ihme epeli! Juu ja kyseessä bokseri/ajokoiramix..
Mun Toblerone on nyt 14-vuotias. Täyttää 15 kesäkuussa. ja hyvin porskuttaa vielä eteenpäin.
_berni_
22.2. 2006, 22:49
tuttujen monirotuinen oli 15 vuotias kuollessaan
serpula
24.2. 2006, 00:04
meijän entinen koira eli 17vuotiaaksi.. siinä oli laikaa ja siperianhuskya ainakin.
oli terve ja vilkas lähes loppuunasti
Vuosi sitten nukkui syliini 19-vuotias lapinporokoira x beagle. Ikävä herraa
LAINAUS(Verdana @ 25.2. 2005, 18:34)
On kyllä väitetty, että isot koirat eläisi lyhyempään kuin pienet, mutten kyllä oikein sitä usko.

No mistä johtuu tanskandoggin iän lyhyys? Oletko kuullut 15-vuotiaasta tanskandogista? Minä en. Mutta 15 vuotiaat esim. shetlanninlammaskoirat, westiet, kleini ym. eivät ole harvinaisia ja onhan niissä suuri koko ero.
Vähän reilu 14 vuotiaana keskikokoinen narttu koirani kuoli...
Meidän Dino oli 12v ja 8kk lopetettaessa. Ei jaksanut enää pidätellä koulupäivän ajan ja oli jo vanhuus painamassa kovaa kyytiä päälle..
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms.
klikkaa tässä!.