Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Tarinoita,onko noita...
Puskaradio > Puskis > K-18
throls
Morjens,tuolla toisaalla lupailin että teen pientä yhteen vetoa taas viimeisten kuukausien kulusta,yhdellä sanalla jos voisin sanoa ,ettei mitään olisi tapahtunut niin olisipa hyvä,vaan kun ei...Toisaalta onhan alku vuoteen mahtunut paljonkin (?) hyvää,luulisin.Olen ainakin hengissä niinkuin myös läheiseni,ystäväni ,koirani jne.

Elämähän on tunnetusti sellaista ylä ja ala,vasta ja myötä mäkeä,minun kohdallani joskus tuntuu että jopas noita mäkiä sattuukin olemaan paljon ???Eikö teistä KOSKAAn tunnu siltä?

Koira rintamalla sujuu hyvin,ainakin silleen tasaisesti.Ei olla tehty oikeastaan mitään paria näyttelyä lukuun ottamatta ,niistä suoriuduttiin kunnialla,mitään suurempaa parras valoissa käyntiä.Lapset ovat olleet suhteellisen terveitä,lukuun ottamatta kauan odotettua ja valmiiksi tiedettyä astman diagnosointia,tämä oli odotettavissa jo kauan.Lääkkeet ovat nyt auttaneet asiaa ja turhat yskimiset,hengästymiset ja kohtaukset ovat olleet muisto vain.Itse olen sairastellut pieniä flunssia,päänsärkyä,nilkan ja selän venäytystä,mutta eipä mitään hirveän kamalan vakavaa.Eli asiathan ovat hyvin (?)

UUsia tuulia ja suunnitelmia on pää ja unelmat tulvillaan,mikäs siinä,pitäähän niitä olla.Kaikillahan on(?) Työt jatkuu toistaiseksi normaalisti,ajattelin jopa pitää tänä vuonna talviloman,tuleekohan kuinka lomailtua.Parisuhteessakin on uudet tuulet,ollaan parasta aikaa muuttamassa erilleen asumaan,minä lasten kanssa ja isäntä jää hulppeaan linnaansa asumaan.Toki lopullisesta erosta ei ole kyse,vain sellaisesta hengähdystauosta,aika lisästä,niin sanoakseni.Aika tuo tuleessaan yhteisen onnea,jos tuo..katsotaan.(?)

Yritän käydä tiheämpään täällä kuulostelmassa,tosin vaikeaa luvata sellaista josta ei ole varma,mutta yritän...lupaan yrittää.Kirjoitus motivaatio on viime aikoina kärsinyt,jostain syystä.Mutta kauniita,aurinkoisempia kevät päiviä kaikille puskislaisille...kesä tulee kyllä.
abc
Mitäh ohmy.gif Ja minä jo ehdin iloitsemaan, että muutto palatsiin olisi ollut ratkaisu siihen parempaan onneen confused.gif . Onneksi, et ole kadottanut positiivisuuttasi ja uskoa paremmasta huomisesta, sillä kyllä se sieltä vielä tulee thumbup.gif .

Hengähdystauko, aikalisä, sehän on oivallinen ratkaisu, ja varmasti olen/ollaan pitämässä peukkuja sen puolesta, että tauon jälkeen kaikki olisi paremmin kuin ennen wub.gif .

Talvilomaa ohmy.gif tää juttu on kyllä sitten kuultava, kun on toteutunut biggrin.gif , että tuliko suunnitelmasta totta.

Ja unelmista ja suunnitelmista ei saa koskaan luopua. Välttämättä ne eivät toteutuessan ole juuri sitä, mitä on haikaillut, mutta varmaan parempia, kuin ei mitään.

Ja eikö meistä ole KOSKAAN tuntunut siltä, että ylä/vastamäkeä on paljon. Kysypä vain, kyllä niitä on ihan riittämiin asti ollut. Ja jos lohtuttaa tai ei, niin niitä on vieläkin, vaikka luulin, että Luoja ois suonut vanhuksille hieman tasaisempaa polkua poljettavaksi.

Mutta eipäs anneta throls periksi. Mitenkäs se Sandels huusi Sven Dufvalle, että äl´yli päästä perhanaa..., joka huuto voisi olla mottona niin moneen asiaan tänäkin päivänä.

VOIMIA SINULLE THROLS, ja poikkeahan foorumille, täällä ollaan ja odotellaan.
sipa
No voi herttileili sentään, sulle sitten tapahtuu.. Eikä aina niin mukavia juttuja.. confused.gif Mutta toivotaan asioiden selviävän välillänne ja pääsette yhteisymmärrykseen edes jollakin tasolla. Vaikea sitä on ulkopuolisen sanoa juuta tai jaata, mutta yritä jaksaa.. Lähetän voimahaleja sylintäydeltä ja hengessä mukana ollaan ja hyvähän sitä on jollekin purkaa ja me se taito osataan, että kun alkaa kauheesti ahdistaa niin kirjoittele ja pura huoliasi, se helpottaa ainakin jonkin verran..
Mansku
<--Toi on taas aivan sairas...vatsahaavan pirulainen vaivaa..Syy: Meidän vanha rouva Bella on mennyt huonompaan suuntaan..Bellaahan on seurattu sen niskassa olevan pahkuran ja niiden nisien tummumisen ja suurentumisen vuoksi..Nyt sitten ne todella huonot uutiset. confused.gif Bellan viimeinen nisäpari on alkanut turvota niinkuin olisi imettämässä pentuja..Mutta kun se vasemman puoleinen on muhkurainen ja kova ja aika suurikin..Maitoa niistä ei tule..Soitto eläinlääkärille ja ensi viikolla kokeisiin ja kuviin. Luulivat että syöpä, kuten emällänsä ja emänemällä oli, mihin molemmat sitten menehtyivätkin tai siis nukutettiin pois. Molemmat suunnilleen Bellan ikäluokkaa (8-9 v)..Bella myös nukkuu paljon, käy tarpeillaan ulkona mutta haluaa heti mamman kainaloon nukkumaan ja hyväiltäväksi. Hienoista laihtumistakin on tapahtunut..Päätimme miehen kanssa, ettemme ala rääkkäämään Bellaa enää millään leikkauksilla ja kaiken maailman lääkkeillä..Vaan rakas ystävä pääseen tarkan diognoosin jälkeen kauniille puutarhoille emän ja kumppaneiden kanssa..

Syy2: Olen tässä ollut nyt työttömänä jonkin aikaa. Työkkärissä käskivät täyttää päivärahalappuja marraskuusta saakka. Tänään tuli KELA:lta lappu jossa luki: Tee selvitys kolmelta kuukaudelta, emme käsittele MYÖHÄSTYNYTTÄ hakemusta ennen kuin olemme saaneet tarvittavat selvitykset!! ph34r.gif Voi juupelin hemmetin ämmät!! Niillä on kaikki tarvittavat siellä..Meikä soitti ekaks työkkäriin, haukuin pystyyn asioista tietämättömät ja sitten kelan akat..Nyt pitää vielä sanallisesti kirjoittaa stoori, miksi hakee yli kolmelta kuukaudelta rahaa!! Ite eväsivät syksyllä edellisen hakemuksen ja kaikki näkyy niillä jopa päätteellä sneaky2.gif Sitten piti soittaa ukolle ja se sai myös samaan syssyyn meikäläisen kiukun..syytön ressukka whistling.gif Siltä piti olla TAAS uusi lapun lapun lapun lappu samaiseen paikkaan blink.gif Siis nyt pitää selvittää sanoin marraskuun lopusta tän viikon alkuun tekemiset ja tekemättä jättämiset..Olin katsokaas hieman kursseilla syksyllä ja sain hygieniapassin suoritettua. Markkaakaan en saanut siihen kurssiin kelalta tukea!! Sekin näkyy heillä jos vaan viittisivät nostaa hanurinsa toiselta tuolilta ja käydä katsomassa paperit ja päätteen tiedot sleepy.gif

Nyt on migreeni ja myös tuo vatsa jumalattoman kipee..Mun ei pitäis stressata noin kauheesti. Mutta kun taas asiat kasautui ja tuli turhautuminen..Aion koittaa rentoutua viikonloppuna..edes vähän.. happy.gif
sipa
Mansku Voimahelaja sinullekkin.. Tiedän tasan tarkkaan miltä susta tuntuu kun joutuu tuohon pyrokratian rattaisiin.

Mun tytär tappelee näiden samojen asioiden kanssa jatkuvasti, nytkin ilmoittivat että käsittely on keksen ja vuokra pitäis kohta maksaa, eikä euroakaan ole tilille tullut, voi mennä viellä kuukausi ennen kuin tulee.. angry.gif Se kuulemma tulee sitten taannehtivasti, mutta vuokra pitää kyllä ajallan maksaa oli rahaa tai ei.. angry.gif Ei ole ihmisen elämä aina niin helppoa.. Ja lisää työttömiä tulee edelleen.. sad.gif

Meilläkin tämä lafka siirtyy Ruotsiin kesäkuussa -06 pitää olla varasto tyhjä ja meitä on täällä toista kymmentä jotka jäävät ilman työtä.. Kivaa odottaa lomien jälkeen yt-neuvotteluita.. Saas sitten nähdä liitynkö minäkin työttömyyskortistoon tappelemaan.. confused.gif
Mansku
thumbup.gif Throlsille teehee.gif

Juu..tuo on sitä pienen ihmisen pompottelua..Sitten ei voida sanoa kerralla mitä papereita puuttuu. Eihän ne sieltä soita, vaan jos et ite soita ja kysy missä mennään, et tiedä onko edes paprujas käsitelty.. sneaky2.gif Silloin voidaan sanoa, että tällanen ja tällanen pitäs täyttää/ja/tai saada blink.gif

Yks tosi juttu ihan tosta isäpuolen kohdalle sattuneesta tapuksesta. Tän miehen äiti kuoli joitain vuosia sitten. Ja kun eivät kuuluneet kirkkoon, tää mies siis niin ei meinanneet sitten hautajaisia ruveta pitämään. Lasse siihen oli sanonu että mitä hänen kirkkoon kuuluminen tähän asiaan kuuluu? Eivät hautaa pakanoita, oli ollut vastaus. No, Lasse oli kirkkoherranvirastosta hakenut todistuksen että äitinsä kuului kyseiseen seurakuntaan..Ei ollut passannut papille. No, Lasse oli sitten kysynyt että mistä nyt kiikastaa? Pappi oli sanonut siihen: Mistä minä tiedän oletko sinä vainajan poika? Kun kerran asut pohjois-suomessa ja äiti-vainaa Turussa. Lasse kysyi että mitä siihen tarvitaan? Pappi että syntymätodistus papinkansliasta!! Siinä oli sitten pitänyt näkyä isä, äiti ja vielä Lassen omat pojat jne..Oli tehnyt työtä käskettyä ja hankkinut tämän paperin.. smile.gif ajatellut että nyt on kaikki tarvittavat paperit!! Ei ollut riittänyt, vaan oli pitänyt hankkia lisäpaperi omaa henkilöllisyyttä varten ja siihen 2 todistajaa.. blink.gif

Lasse epäili että ihan tahallaan häntä, kirkkoon kuulumatonta oli juoksuttanut edestakaisin eri luukuilla..Loppujen lopuksi Mamma tuli haudattua Rubenin viereen ja hautajaiset saatiin pidettyä. Jotenkin tuntui että tuo oli ihan silkkaa v...mäisyyttä tai halusi olla nipo..ajattelematta toisen surua..Kyseinen pappi ei liene kovin suosittu ja lieneekö enää edes pappina Turuus..Nimeä en saa päähäni, mutta tuo tapaus on jääny mieleen..Oman isäni kohdalla ei ollut ongelmia koska pappi oli tuttu ja isä haudattiin omalle syntymäpaikkakunnalle.. happy.gif
mammanpoika
Mansku: mulla on melkein sama tilanne Kelan kanssa; eilen oli tulleet paperit, jossa ne halus lisää paperia... tämä kesti vain kuukauden smile.gif Minä ihan tosissani meinasin illalla polttaa päreeni, kun tavasin sitä lappua. Miten h*tissä voi olla mahdollista, että Kelalta kestää KUUKAUDEN pyytää lisäselvityksiäconfused.gif Jos olis ollu vielä virka-aika, niin aivan takuuvarmasti olisin sinne menny lankoja pitkin. Siellä ei varmaan tarvitse olla sisälukutaitoinen päästäkseen töihin? Tai ainakaan siellä ei tarvitse ymmärtää lukemaansa... sneaky2.gif

Toimitin sinne jo aikaisemmin paperin, joka on kelvannut ihan kaikille muille instansseille palkkatodistukseksi, mutta eipä vaan kelpaa Kelalle.

Suunnittelin, että käyn hakemassa 1) virkatodistuksen 2) kopsun verotustodistuksesta 3) työtodistuksesta uuden kappaleen, jossa eritellään työtunnit kuukausittain viime vuodelta (huom. olin kuukausipalkkainen, kokoaikainen, ja se näkyy palkkakuitissa!) 4) erillisen palkkatodistuksen. Tämän jälkeen marssin tiskille, pyydän jokaiseen kuittausleiman, ja kysyn jokaisesta paperista, kelpaako se ja pitäisikö tuoda vielä jotain?

Eiköhän Mansku tehdä valitus oikeusasiamiehelle Kelan toiminnasta? Tuo toiminta, mitä sinun kohdallasi on tehty, kyllä rikkoo aika räikeästi yksilön oikeusturvaa. Jos nyt oikein muistan, niin oikeuskansleri tai oikeusasiamies on jo kerran Kelaa näistä huomauttanut. Saatan kyllä olla väärässäkin..
throls
Abc hetken minäkin luulin ,että uusi hieno talo olisi ollut yksi virsta pylväs entiseen ja taloudellisesti kaikki onkin ihan kunnossa,mutta...olen huomannut että ei se tavara määrä ja laatu ole sitä mitä tyttö loppupelissä kaipaa.Tiedättehän,vaikka luvattaisiin kuu taivaalta ja muuten onkin sitten elämä ...syvältä..niin ei se kuukaan elämään sitä sisältöä tuo..näin on ,vai onko (?).

Joo,ja sen talviloman aion pitää,kaiken uhallakin.Olin oikein viisas ja otin loman tuohon heti pääsiäis pyhien jälkeen,näin saankin puolentoista viikon mittaisen loman.Suunnitelmat ovat vielä avoinna...jotain kivaa tekis mieli tehdä,vaan kun en tiedä mitä..hmm..kertokaas hyviä vinkkejä?Olen harkinnut,laivamatkaa,etelänmatkaa,kylpylä reisuua ja kaikkea maan ja taivaan välillä,mutta ei kuulosta minulta,sen pitäisi olla jotain...todella makeaa( hui,sanoinko minä noin)

Sipa kiitos haleista ja mukavista sanoista,kyllä niitä tarvitaan.Onneksi on täälläkin päin pieni mutta ihana ystävä piiri ,jotaka jaksavat antaa voimia.

Mansku otan osaa paperi byrokratiaa vastaan,sekin on syvältä....odotan kauhulla ,milloin minäkin tuohon paperi sotaan joudun,mikäli sikäli tästä muutto hommiin pääsen.Sitten onkin edessä kaikki asumistuki jutut,lapsilisän korotus jutut,elatustuki jutut,hohous jutut, ja mitä vielä....apua.
Arissa
Thorls, voimahalituksia täältäkin. Niinhän se on, ei riitä jos kuun lupaa taivaalta ja muu jää. Hyvän olon tunteeseen ja mielekkääseen olemiseen kuuluu taloudellisen hyvän lisäksi paljon muuta. Itse sen huomasin viime syksynä. Elämä heitti oikein perusteellisesti tuplana asiat ympäri. Taloudellinen turvallisuus kapeni, mutta tilalle tuli itsenäisyys, iloinen sekamelska johon mahtuu niin naurua kun kyyneleitäkin. Ystävät ovat olleet tukena ja olkapäänä kun on oikein kunnolla tullut kyykytystä.

Ei arki aina helppoa ole ja välillä ottaa oikein kunnolla päähän ja väsyttää, mutta aina jostain se into ja voima tulee takaisin. Tämä alkuvuosi on ollut yhtä haipakkaa koko ajan ja jatkuvasti sattuu ja tapahtuu kaikenmoista. Jossain horoskoopissa olikin, että alkuvuodesta karsiutuu vanhat oksat pois ja uusien tieltä. smile.gif No tätä vauhtia jos jatkuu niin kohta on kaikki vanhat oksat kyllä nopeastikin karsiutuneet pois. biggrin.gif
sannukka
Throls, Mansku ja miksei muutkin Oikein paljon positiivisia ajatuksia teille thumbup.gif

Kela on kyllä syvältä. Tuli karhulappu vuoden 2003 opintotukiin. Ja vain siksi että he eivät näe olenko lopettanut opiskelut sinä vuonna. Vaikka ovat maksaneet vain viideltä kk.lta (eivätkä edes siltä, kun palautin varmaan kolmet tuet...), eivät osaa päätellä, että jos enempää ei ole haettu, ei varmaan ole opiskeltukkaan. No eipä tässä muuta kuin mielenkintoista selvitystyötä tekemään. lookaround.gif
abc
Kiitos vain sannukka toivotuksesta smile.gif . Otanpa osani toivotuksista, vaikka ei ne minun murheeni enää niin suuria olekaan. Enemmänkin tuppaan murehtimaan muiden asioita (jälkikasvun) ja sitten teknisiä juttuja, mitkä joskus tuntuvat ylivoimaisilta bored.gif .

Voimia vain jokaiselle, kyllä yön jälkeen tulee aina aamu, vaikka joskus tuntuu, että kauan sitä kirkkautta joutuu odottelemaan.

Positiivisia ajatuksia myös Sinulle sannukka
mirka
[B]Throls[B] Voimahalit täältä myös thumbup.gif
throls
Huomenta taas.

Talviloma suunnitelmat saivat uusia tuulia laugh.gif .ajatuksena olisi lähteä sinne suureen etelä suomeen täältä itä rajan tuntumasta.katsotaan kuin käy..

Aamu alkoi oikein leppoisasti.Herätyskello soi milloin halusi ja kuinka ollakaan,huomasimme että pojan koulukyyti oli mennyt menojaan.Kauhea kiire ja isännälle komento ,että siirtää oman autonsa autotallin edestä,jossa minun autoni oli.Hetken kuluttua sieltä naama punaisena 25 miinus asteen pakkasesta tulee,ja tokaisee ettei se auto lähde käyntiin.Ups....
Eikun työntämään,vaan kukapa sellaista isoa mersua ylämäkeen saa työnnettyä,ei ainakaan meidän voimat riittäneet.Kello meni kauheaa vauhtia eteenpäin ja siinä sit mietittiin,ettei kumpikaan pääse töihin.Lopulta keksittiin että,Peruutettiin autotallissa oleva auto mersun puskuriin ja työnnettiin sillä sitten se pois,laina auto vielä tämä toinen,onneksi ei tullut jälkiä mitään.

Pääsin töihin,onneksi tai onnettomuudeksi.Työntekijä ilmoitti että sairastunut vatsa tautiin,on poissa loppu viikon.No,minä jaksan ..kait onhan pian edessä se kauan odotettu talviloma laugh.gif

Sannukka voimia sinullekin .

Abc minkälaisia teknisiä juttuja sinä harmittelet?
abc
KAIKENLAISIA teknisiä juttuja laugh.gif , mutta nykypäiväisiä eniten.

Täällä puskiksessakin, ja ainakin silloin, kun olen mielestäni kirjoittanut hyvän ja vetävän jutun cool.gif , niin tonne jonnekin yläilmoihin juttu katoaa. Tätä kahden minuutin taukoa, mikä täällä puskiksessa on, en snaijaa ollenkaan, että mitenkäs toisen jutun vois pikaiseen heti perään kirjoittaa blush.gif . Sipa kyllä jossain viestissään siitä antoi osviittaa, mutta siihen hätään en kerinnyt harjoittelemaan.
Ja onhan täällä puskiksessa muitakin toimintoja, joiden käyttöä en hallitse. Mutta onneksi osaan kuitenkin käyttää noita hymiöitä rolleyes.gif , muutoin olis aika stressaavaa.

Sitten viimeksi on olleet noi pankkijutut. Korttien kanssa meinas pää seota, kun on niin monenlaista blush.gif . Vaihdon pankkia ja sain sitten erilaisen kuin ennen, eikä tahtonut millään mennä kaaliini, että jotain voisi ostaa ilman, että heti menisi maksua ja vielä korotta.

Entäs sitten tuollaiset yhteydenotot nykyaikana. Edellisestä pankista tuli ilmoitus, että kortti vanhenee, ja haluaisinko uuden kortin kotiin, vai pankista noudettavaksi. Määräpäivään mennessä piti ilmoittaa, joko annettuun nroon tai viestittää tai käydä konttorissa, mitä halusi. Yritin annettuun nroon soittaa, mutta siellä olis pitänyt antaa joku tunnus, ja kun se tuli minulle yllätyksenä, että mikä tunnus, lopetin yrittämisen. Niinpä laitoin viestin konttoriin, etten halua korttia ollenkaan Ovatkohan edes viestiäni lukeneet, kun nyt tuli ilmoitus uudesta tunnusluvusta ja että kortti tulee myöhemmin.

Samanlaista hälläväliä tyyliä vaustauksille näyttää myös Elisassa olevan. Sieltäkin tuli esitevihkonen, missä ilmoitettiin, että Laajakaistan saisi edullisesti (Laajakaistan tiedän nyt, että se on se joka maksaa rutosti) ja laitoin viestiä, että ottaisin sen edullisemman. Minkäänlaista vastausta ei siitäkään puljusta tule. En ole soitellut, sillä olen kuunnellut tytärtäni jo koko talven, kun hän on yrittänyt ottaa Elisaan yhteyttä, eikä vastauksia tule ei, ei puhelimitse eikä viestinä. On se vain pirunmoista, että annetaan yhteystiedot, mutta sitten ei kuitenkaan ole valmiuksia vastailla asiakkaille.

Että tässä näitä viimeisempiä teknisiä juttuja, toisille ne ei tuota päänvaivaa, mutta minulle kylläkin. Olen sitä sorttia, että jos haluan hoitaa jonkun asioistani, niin oletan, että sen saa myös vaivattomasti ja mahdollisimman nopeasti hoidettua.

Rupes kirjoittaessa arveluttaan, että onkohan nää niitä teknisiä juttuja, mutta eiks ne ole unsure.gif , minulle ainakin nykypäivän sörsseliä, josta ei ota viisaallakaan päällä aina selvää.
sipa
a.b.c Kyllä noi on ihan teknisiä juttuja, aivan kaikki mainitsemasi. biggrin.gif Ja eihän puskiksen näppäimissä ole kuin tuo pikakusti jota voi painaa jos ei halua odottaa sitä kaksi minuuttista, en muuten ole kokeillut sitäkään.. Mulla on aikaa odottaa se kaksi minuuttia.. laugh.gif Sillä pikakustin toiminnolla ei saa kaikkia juttuja mukaan esim jos haluun korostaa nimen paksummalla, niin yläpalkin toiminnot ei ole käytössä, sen verran olen asiaa tutkinut ja peruuttanut pois sieltä.
Mansku
lookaround.gif Tää nyt sitten laittoi Kelalle sen selvityksen MYÖHÄSTYMISESTÄ..Miten hitossa se voi olla myöhässä, jos vasta nyt hakee päivärahaa??

Saa nähdä mitä seuraavaksi keksivät blink.gif Tää juttu alkaa saada jo koomisia piirteitä. Naurattais jos ei ois muita suruja ja huolia tällä hetkellä. confused.gif

Koittakaamme siis taistella byrokraatteja vastaan ja tätä kamalaa paperisotaa..Mihin ne käyttää niitä päätteitä??Omien sähkäreitten lähettämiseenkö vai palaako ne jotain tietokonepeliä, kun eivät viitsi selata tietoja omin avuin!! ph34r.gif
sannukka
Jospa ne kelankin tädit pyörii täällä puskassa. biggrin.gif Ja jos näin on, ni tähän tulis sellanen nyrkki-hymiö. laugh.gif Ei siis mitään väkivaltaa, uhkailua vaan, jotta takas töihin siitä, paperin pyörittäjät. wink.gif

Mä ainakin teen sellasen 100 sivusen selvityksen palkoistani ja siitä et opinnot on loppu. Jos vielä tulee kyselyä, lähetän saman sadan sivun kopion. Kerätköön nyt sit paperia nurkkiinsa. Ihan vaan siks, ku pistää Manskunkin paperisotaa käymään, ni mä oon sit ihan myötätunnosta oikeen ilkee, vaik ei tää mun opintotuki asia taida olla niitä vaikeimpia. Mulle on taidettu lähettää jo liikaa positiivisia ajatuksia ja voimia. biggrin.gif Rupee kääntymään todelliseks piruiluks kelaa kohtaan ylimääränen energia. sly.gif
s-ml
Tutkimattomat ovat Kelan tiet, välillä ei todellakaan tiedä itkisikö vai nauraisiko. Olemme porukalla pähkäilleet yhden opiskelijan tilannetta. Häneltä Kela vaatii opintotukia takaisin reilusti yli 1400 euroa. Ansainnut kuulemma liikaa viime vuonna. Oikeasti hän valmistui ja pätevöityi eikä ehtinyt tehdä päivääkään töitä. No, nyt Kela vaatii palkkakuitteja todisteeksi..mistähän ne tekee, jos ei ole yhtään palkkaa saanut koko vuonna unsure.gif emme ole onnistuneet ratkaisemaan tätä yhtälöä, osaisiko kukaan neuvoja ph34r.gif

Ja paljon tsemppiä teille kaikille!
throls
Asiasta viidenteen...arg...tein äsken varmaan elämäni pahimman/parhaimman päätöksen.KUN vain aikaa olisi ollut nenmmän...

Aamupäivällä minulle tarjottiin elämäni ihanne asuntoa(näissä olosuhteissa) ja minä peruin sen!!!! ohmy.gif Sain neljään asti iltapäivällä aikaa päättää otanko vai jätänkö.Soitin miehelleni ja sanoin,että nyt pitää päättää ,mitä tehdään,otanko asunnon ja otetaan aikalisä vai miten....
Eilen illalla oli vielä sitä mieltä,ettei lähde kanssani apua hakemaan,on vuoden jo tapellut sitä vastaan.Nyt kun kuuli asunnosta,iski kait hätä käteen ja lupasi huomenna lähteä mukaan selvittelemään...herraguud....
Juuri kun tuota vastausta olen siltä odottanut yli vuoden ja tapellut siitä,niin juuri NYT se sitten niin päätti.Hitsi vieköön....mutta huomennahan se nähdään,jos se nyt taas peruu puheensa niin tiedänpähän sitten,missä mennään.Muuta en kait sit menettänytkään kun sen ihanan asunnon sneaky2.gif
sannukka
Kyllä kai niitä asuntoja on muitakin. Tuota miestä on vain yksi. Toivottavasti ei tappele enää vastaan, vaan ottaa tosissan. Se on kyllä kumma juttu, kuinka paljon se vaatii, että toinen osapuoli ymmärtää missä mennään. (lue: että mies ymmärtää)

Ja lisää positiivisia ajatuksia ja hyvä mieltä. thumbup.gif
sipa
throls No et tehnyt tyhmästi, sillä jos nyt tai koskaan miehesi pitäisi tajuta että olet tosissasi. Ja jos ei mene vielläkään jakeluun niin ota seuraava asunto, kuten sannukkakin sanoi, asuntoja on monta mutta vain yksi on miehesi.
Arissa
Thorls, toivottovasti asianne kääntyy parhaiten päin. thumbup.gif
mirka
Tuossa mietin ja totesin, että eipä meikäläisellä paljon ole kelan kanssa ollut asiomisia. Ehkä onkin hyvä kun sieltä ei ikinä saa hyvää pälvelua ja palvelualalla ovatkin vielä.
abc
Sipa, kiitos taas neuvosta. Vasta nyt hoksasin tuonkin missä pikakusti lukee ohmy.gif , eli alalaidassa. Ensin ehdin ajattelemaan, että tarkoitit lähettiä. Voi, että voin olla torvi blush.gif .

Mutta äskeisen lisäksi sain taas pientä lisätietoa noihin omiin pikku probleemeihin, eilisestä kuluttaja-ohjelmasta. Siinä tarkennettiin Laajakaistan käyttöominaisuutta ihan selkeällä kerronnalla, ettei kukaan voi tarkistaa Laajakaistan nopeutta, sillä se riippuu kuinka monen "pisteen" läpi tietopiuhat kulkee. Ja sen osasi tyttönikin neuvoa, että kuinka paljon hyödyntää konettaan, kuvia yms., niin silloin koneen nopeudellakin on väliä. Samaisessa ohjelmassa tuli tuosta puhelinjonotuksestakin sen verran mainintaa, että on kallista olla jonossa angry.gif .

Tuo papereiden pyörittäminenkin on hulluutta. Kela haali takavuosina niin paljon yhteikunnallisia tehtäviä itselleen, että on selvää, etteivät selviä kunnialla hommistaan. Olenkin sitä mieltä, että mitä suurempi yritys, sen sotkuisemmaksi asiat menee. Ja kun niissä suurissa yrityksissäkin pitää jokaisen asiakaspalveluksessa olevan hallita kaikki yrityksen osa-alueet, ja tiuhaan muuttuvia ohjeita, niin ei ihme, että se unohtuu, että ketä varten kyseinen yritys on, eli asiakkaita varten. Miksiköhän eivät yritykset palkkaa enemmän tekijöitä, että olisi enemmän tyytyväisyyttä tiskin molemmilla puolilla? Jokainen pääsisi vähemmällä, kun ei samoja asioita tarvitsisi pyöritellä useampaan otteeseen.

Jo sellainenkin seikka voi olla tosi rasittavaa, kun täytyy hankkia kopioita, Ensinnäkin se maksaa, ja sitä kalliimmaksi tietenkin tulee, jos on vielä matkaakin taivallettava, että kopioita saa. Ja se minuakin kiukuttaa, että jos kysellään johonkin asiaan tarvittavia papreita, niin eikö niitä todellakaan voi samalla kertaa kysellä, ettei saman asian takia tarvitse lähteä uudelleen liikkeelle lisäselvitysten kanssa.

Voimia throlsille, parisuhdeasiat ne vasta kuluttavia ovatkin, etenkin jos niiden kanssa joutuu kauan kamppailemaan, että se oikea ratkaisu löytyisi.
sipa
Kela on nykyisin ihan peestä.. Nyt kun olen sivusta seurannut yhden eläkeläis mummun tappelua kelan kanssa, niin en voi kuin ihmetellä miten se voi olla noin vaikeata.. ohmy.gif Ja juoksuttavat vanhaa ihmistä jos minkä puutteen vuoksi, sillä kun vei paperit kelaan, kysyi että onko tässä nyt varmasti kaikki, no virkailija tarkisti ja sanoi että on. Nyt kuitenkin oli viimeviikolla tullut kirje että se ja se paperi puuttuu.. angry.gif Ja joutuu sitten mennä ottamaan kopioita ja lähteä viemään taas paperit sinne jotta sais asumistukea.. Vaikka on saanut sitä jo niin kauan kuin muistan, ja kaikki tiedot ovat niillä siellä kelassa koneella, että tarkistais sieltä jos on tarvis. angry.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.