Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Öljyt
Puskaradio > Puskis > Rehuja & rohdoksia > Murua rinnan alle
Sivuja: 1, 2
<Iida>
Monet ovat suositelleet koiran ruokaan laitettavan päivittäin vähän öljyä, tekee hyvää iholla ja turkille. Annatteko koirillenne jotain öljyjä? Pellavansiemen-, rypsi-, helokki-, kalanmaksa-...?
Lydia
Rypsi- tai auringonkukka öljyä tulee välillä lisättyä koirien ruokaan.
Cola1
Kala, pellavansiemen, rypsi, auringonkukka öljyjä tulee lisättyä kutakin vaihtelevasti.
¤janette¤
Me lisätään sillo rypsiöljyä ku koira on laiha tai ei syö hyvin,sillon tällön laitetaan öljyä
Charmy
Rypsiä olen antanut joskus..Ja tulihan sitä kjoirille tarkoitetua suomalaista-ruokaöljyä ostettua ja laitettua.. ^^ Merkkiä en nyt muista..
poppasmaiju
Kylmäpuristettuna vaihdellen auringonkukka-, rypsi-, pellavansiemen- ja oliiviöljyä.
kerinkallion pelastaja
biggrin.gif kyllä öljyt kuuluu ruokavalioihin molemmille koirille ja samoin suolatonta voita kun on aihetta juhlapäivälliseen. kalaöljystä olen huomannut kuurinomaisesti annettuna että kylläpä turkki kiiltää biggrin.gif
Verdana
Enpäs syötä. Kannattaisi varmaan koettaa. wink.gif
Bitey
pellavaöljyä jokaiselle koiralle loraus kerran päivässä. Muita öljyjä en ole kokeillut, mutta pellavaöljy toimii tosi hyvin thumbup.gif
hannaj
Meidän koirille ostettiin pari päivää sitten pellavaöljyä. Ollut tosin vasta niin vähän aikaa käytössä, etten osaa sanoa vaikutuksista vielä mitään.
HoneyDream
Aina silloin tällöin kylmäpuristettua (se on terveellisempää) rypsiöljyä,
pari kertaa myös pellavaöljyä on tullut laitettua smile.gif
Kalanmaksaöljystä olen kuullut jonkun antavan, onko koirille hyväksi?
Santtu
Aina silloin tällöin tulee laitettua ruuan joukkoon rypsi- tai auringonkukkaöljyä smile.gif
<Iida>
LAINAUS(HoneyDream @ 11.3. 2005, 11:14)
Kalanmaksaöljystä olen kuullut jonkun antavan kaneilleen, onko koirille hyväksi?

Kalanmaksaöljy on terveellistä koirille, mutta se sisältää paljon D-vitamiinia ja muistaakseni olen lukenut, että sen yliannostus ei ole hyväksi. Aiheuttaa pitkäaikaisesti (yliannosteltuna siis) mm. luustohäiriöitä ja kudosten kalkkeutumista. Korjatkaa jos olen väärässä wink.gif
HoneyDream
LAINAUS(<Iida> @ 12.3. 2005, 14:13)
Kalanmaksaöljy on terveellistä koirille, mutta se sisältää paljon D-vitamiinia ja muistaakseni olen lukenut, että sen yliannostus ei ole hyväksi. Aiheuttaa pitkäaikaisesti (yliannosteltuna siis) mm. luustohäiriöitä ja kudosten kalkkeutumista. Korjatkaa jos olen väärässä wink.gif

Okkei. Kiitti tiedosta! Olen taas hiukan viisampi biggrin.gif
nuuskamuikkunen
Kylmäpuristettua rypsi- tai auringonkukkaöljyä olen joskus antanut.
ni_pa
Silloin tällöin laitan ruuan sekaan kylmäpuristettua rypsiöljyä tai pellavaöljyä.
-Tintti-
Annan kylmäpuristettua rypsiöljyäsmile.gif
Chellie
Meillä ollaan annettu aina kylmäpuristettua jos vain tarjolla. Rypsi, pellava,lohi ja rapsiöljy. Tarkoitus olisi antaa myöskin helokki ja kalanmaksaöljyä lähitulevaisuudessa. Rapsiöljyssä ei ole E-vit. joten sitä välillä aina vaihteluna kun muissa öljyissä on E-vit. smile.gif

Kalanmaksaöljyä tulisi antaa vain kuuriluontoisesti mutta muistelen jostakin lukeneeni että voi antaa koko ajan jos vain annostus pysyy suositeltua hieman pienempänä mutta tästä en ole ihan 100% varma.
Lovskars
Meillä annetaan kalanmaksaöljyä kuurina vain talvella, sen korkean d-vitam. pitoisuuden takia. Kesällä on (yleensä) niin paljon aurinkoa, että saavat d-vitam. siitä.
mamselle
Meillä ei lisätä ruokaan öljyä päivittäin, vaan kausiluontoisesti. Olen antanut rypsi-, maapähkinä- ja oliiviöljyjä, ja kalanmaksaöljyä silloin tällöin.
ZaiYa
Kylmäpuristettua auringonkukka uutetta, sekä joskus kuurina kalanmaksaöljyä smile.gif
chin.fani
Me ei olla öljyä yleensä koiranruokaan laitettu, mutta voishan tota kokeilla, kun koira on niin laiha, jos auttais wink.gif
Sundae
Rypsi ja pellavansiemen.
Chellie
Meillä on nyt öljyn sijasta saanut villisian rasvaa, kunnon tavaraa siis ainakin on kun ei ole öljyjä tarvinnut käyttää nyt tuon rasvan aikana. wink.gif
Fati
Minä annan päivittäin rypsi öljyä koirilleni, koiran elimistöhän tarvitsee suhteessa enemmän rasvaa kuin ihmisen, joten pieni öljytilkka ei varmaankaan ole pahaksi.
Kannatta tosin muistaa, että jos sitä öljyä alkaa kamalasti ruokaan lotaraamaan niin kyllä alkaa kakka lentämään, meillä on myös nartut vähän taipuvaisia ylipainoon ja senkään takia en hirveästi sitä öljyä lurauttele vain aamu ruokaan vähän, jotta pysyy turkkikin nätissä kunossa.
Tahveli
Meillä ruokaan lisätään öljyjä. Väillä on lohiöljyä, rypsiöljyä, pellavansiemenöljyä... smile.gif Ja karva kiiltää!
jessita
Salmopet 3 viikon jakso ja sitten 3-6viikon tauko = turkki kiiltää aivan mahtavasti
kalanmaksaölyä n.30kg koiralle annamme talvikautena 2tl päivässä
Myös pellavaöljyjä olen kokeillut, mutta kuulin että pellavaöljyn omega3 ja omega 6 hapot eivät tehoa samalla lailla kuin lohiöljyn, kuulemma kasviperäinen omega on heikompaa.
sahku
Me ollaan kotona laitettu papanoiden ja muunkin ruoan joukkoon joka kerta rypsiöljyä, että saisi niitä rasvahappoja tai mitä nyt lienevätkään biggrin.gif Koira saisi muutenkin vähän pulskistua, varsinkin takaapäin !
Näyttelyharrastaja
Parisen viikoa sitten kävin koirani kanssa eläinlääkärillä ( selässä karstaista hilsettä) hän suositteli lohiöljyä Salmopet. Eläinperäisen öljyn koira pystyy kuulemma paremmin hyödyntämään, kuin nuo kasvisöljyt.

Hilse hävisikin jo pienessä ajassa öljyn käytön alettua.
Rumpleteazer
Pappa saa joka päivä ruokansa mukana lorauksen kylmäpuristettua rypsiöljyä.
Varga
Me lisätään Pellavansiemen öljyä.
Dogomami
oon antanut vain auringonkukkaöljyä ja tekee kyllä kummia iholle etenkin ennen näyttelyitä wink.gif
Liisa
No joskus rypsiöljyä annan. wink.gif
~Lotta
Rypsiöljyä ja pellavansiemenöljyä ruuan mukana. wink.gif
Viima
Meillä tällä hetkellä vehnänalkio-pellavansiemenöljyä. Laitan lorauksen joka päivä. Myös rypsi- ja oliiviöljyä annan välillä.
peikkovuorelainen
Meillä on annetti ruokaöljyä,mutta nyt olen ruvennut antamaan Pellavaöljyä ja muutos turkissa on todella huomattavissa smile.gif
Turkki on hienossa kunnossa ja paranee koko ajan thumbup.gif
Mindy
Meillä annetaan koiralle ehkä noin ruokalusikallisen verran rypsiöljyä päivässä ruuan sekaan. Olen sitä mieltä että on hyväksi turkille, vaikka en voikaan sitä mitenkään kyllä todistaa wink.gif Voihan olla, että turkki on hyvässä kunnossa ihan vain Eaglen ansiosta rolleyes.gif
BullBull
Lohiöljyä tai pellavaöljyä lorautan päivittäin toiseen ruokaan.
Terhi
Rypsiöljyä laitetaan joskus. smile.gif
-NoOrA-
Meillä koirat saa yleensä lohiöljyä, joka on ostettu kennel rehulta..
Fasupala
Meillä välillä lorautetaan ruokaan pellavansiemenöljyä smile.gif
~Wanda~
Itse käytän joskus kylmäpuristettua rypsiöljyä..
Welma
Vaihdellen käytetään Viacutania, Kylmäpuristettua rypsiöljyä ja kylmäpuristettua pellavasiemenöljyä. Satunnaisesti (kuuriluontoisesti) annan myös kalanmaksaöljyä.

Öljyä annan siis päivittäin
Jasmin
LAINAUS(<Iida> @ 12.3. 2005, 14:13)

Juu. D-vitamiini on rasvaliukoinen, ts. ylimääräinen ei postu elimistöstä
--> yliannostusvaara on olemassa.

Meillä tyttö saa lähinnä rypsiöljyä, mutta pitäisi hankkia muutakin. smile.gif
wiltsu01
Meidän koiralle annetaan kerran päivässä vähän kylmäpuristettua helokkiöljyä.
Rapsutus hävis samantien kun tuota ruvettiin antamaan smile.gif
Triad
LAINAUS(poppasmaiju @ 26.2. 2005, 14:20)
Kylmäpuristettuna vaihdellen auringonkukka-, rypsi-, pellavansiemen- ja oliiviöljyä.

Oliiviöljyä? eikös se ole aika suolaista? huh.gif Siis mun muistaakseni biggrin.gif Mutta viisaimmat korjatkaa biggrin.gif
_berni_
pienempänä annettiin mutta nykyään ei ole tullut annettua
jööttifani
Minä annan Olio Vivo Activea koirilleni ja turkki on parantunut silmissä! Samoten energiataso. Öljy on hyvä lisäravinne, kun sen määrä on vähäinen mutta energiamäärä suuri.
Tossa öljyssä on lisäksi vitamiineja ja mineraaleja. Se on karvan ja ihon lisäksi hyvä myös lihasten kasvulle ja luustolle. Suosittelen! Eikä oo kallis!
Zirpkiss
Viime talvena lisäsin koiran ruuan sekaan pienen lorauksen rypsiöljyä päivittäin, mutta nykyään en anna enää ihan joka päivä. Noin kerran viikossa, näin talvella pyrin kyllä antamaan melkein päivittäin kun turkki tuntuu olevan huonommassa kunnossa.
peikkovuorelainen
Nyt käytän Vetzymen moalt&coat öljyä, tekee ihmeitä turkille, koska kyseessä on turkki rotu, turkki pitää olla kunnossa....
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.