Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Lhasa Apsot & Shih Tzut ja muut..
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 9: Seurakoirat ja kääpiökoirat
Sivuja: 1, 2
Verdana
En löytänyt haulla tällaista, joten tein itse. Pidän kovasti Lhasa Apsoista ja Shih Tzuista sekä monista muista roduista, joista ei ole Puskassa keskustelua. Elikkä tänne vaan kirjottelemaan seurakoiraroduista, joista ei ole ennen ollut Puskassa kovinkaan paljon keskustelua. wub.gif
Lovskars
Siskolla on maailman ihanin apsonarttu Mila wub.gif
Olen haaveillut apsosta jo kymmenisen vuotta. Mutta sellaista ei kuitenkaan kotona ole.

Apsot on upeita.
Verdana
LAINAUS(Lovskars @ 1.3. 2005, 14:42)
Siskolla on maailman ihanin apsonarttu Mila wub.gif
Olen haaveillut apsosta jo kymmenisen vuotta. Mutta sellaista ei kuitenkaan kotona ole.

Apsot on upeita.

Juuh. Eikös ne ole muuten yleensä harmaita tai kerman värisiä? Mä rakastan harmaita. wub.gif
Amber Queen
http://www.toydogs.net/lhasa/varit.htm

onhan noita värejä enemmänkin smile.gif

Itse ihastelin erästä apso pentua messukeskuksessa, oli kyllä aivan ihana smile.gif

Diamella American Gigolo wub.gif olihan ne muutkin hienoja... kuitenkaan apso ei olisi minun rotuni...
Lovskars
Mila on leijonanpunainen valkoisella kauluksella.
Apsoja on ihan kaiken värisiä. Minun mielestäni apson pitää olla musta tai valkomusta/mustavalkoinen.
<Aino>
Meidän koirien kasvattaja kasvattaa myös shih tzuja, ja yhdesti ihan tosissaan oltiin shih tzu kotiin ottamassa, mut sit päätettiinki, et otetaan bichon blush.gif Kyllähän ne on ihania ja luonne on niin pirtee ja kaikkee, että semmosen haluaisin wub.gif mut katsoo nyt shifty.gif ..
Verdana
LAINAUS(Lovskars @ 1.3. 2005, 15:26)
Mila on leijonanpunainen valkoisella kauluksella.
Apsoja on ihan kaiken värisiä. Minun mielestäni apson pitää olla musta tai valkomusta/mustavalkoinen.

Ooh. En ole ennen kuullutkaan tosta "punaisesta" väristä. Pitää yrittää etsii kuvii. wink.gif
missi
Kantsii tsekata myös tuonne: Tiibettiläisrotujen keskustelupalsta
Lovskars
En ole tuota punaista Suomessa nähnytkään.
Tilashu kennel sieltä löytyy punaisia apsoja, Mila on tuolta haettu.
chin.fani
Kuuluvat lempirotuihini, etenkin tuo shih tzu. Itselläni ei ole, mutta tulevaisuudessa haluaisin smile.gif. Ihania rotuja molemmat wub.gif
Verdana
LAINAUS(Lovskars @ 2.3. 2005, 08:08)
En ole tuota punaista Suomessa nähnytkään.
Tilashu kennel sieltä löytyy punaisia apsoja, Mila on tuolta haettu.

Olipa upean värisiä. Taitaapi olla ruotsista tuo kennel? Tai siis Ruotsissa on. biggrin.gif
Lovskars
Ei kun Saksassa.
Verdana
LAINAUS(Lovskars @ 3.3. 2005, 09:53)
Ei kun Saksassa.

Olen minäkin kielinero. biggrin.gif Onpas kaukaa Mila haettu. Ovatko aikoneet pentuja teettää? Onkos Mila Suomen ainoa ns. "punainen" apso?! wub.gif
Lovskars
No Mila on vasta vuoden ikäinen. Ehkä sille joskus tulee pentuja, ehkä ei cool.gif
En tiedä onko ainut punainen apso, en ainakaan ennen ole nähnyt tuon väristä täällä.
Verdana
LAINAUS(Lovskars @ 3.3. 2005, 15:53)
No Mila on vasta vuoden ikäinen. Ehkä sille joskus tulee pentuja, ehkä ei cool.gif
En tiedä onko ainut punainen apso, en ainakaan ennen ole nähnyt tuon väristä täällä.

wink.gif

Saako muuten Milan tehdä pentuja esim. mustavalkoisen kanssa?! Siis hyväksyttäisi ne pennut, vaikka minkävärisiä olisivat. blink.gif
Lovskars
Apsoissa - niinkuin tibbeissäkin - saa astuttaa minkävärisellä tahansa. Kunhan nenä on musta, kaikki värit sallittuja (siis suklailla/maksanvärisillä aina ruskea nenä).
besk
LAINAUS(Verdana @ 3.3. 2005, 15:29)
Onkos Mila Suomen ainoa ns. "punainen" apso?! wub.gif

Meillä asustaa punainen Kara-apso wub.gif
Lovskars
Onko teidän Karasta kuvaa jossain?
Lydia
beskin puolesta wink.gif kotisivuilta löytyy....
Verdana
LAINAUS(besk @ 3.3. 2005, 23:31)
Meillä asustaa punainen Kara-apso wub.gif

Kara on siis ihan Suomesta?! biggrin.gif
Lovskars
Upean värinen tuo Kara!!
nextchance
Myös meillä punainen papparainen rolleyes.gif
Te-Biit's Circus Clown
Verdana
LAINAUS(nextchance @ 4.3. 2005, 20:52)
Myös meillä punainen papparainen rolleyes.gif
Te-Biit's Circus Clown

biggrin.gif

Jo kolme punaista.. Lissäälissää. wink.gif
jonna75
Täällä yksi täysin shih tzuihin höyrähtänyt, tälläkin hetkellä talossa on kaksi shih tzua lähes 11-vuotias narttu ja 3-vuotias uros.
Shih tzu on rotu joka minulla tulee aina olemaan ja väritykseltään mieluiten kaksivärinen, tosin loppujen lopuksi värillä ei väliä, mutta eniten pidän noista kaksivärisistä.
Verdana
LAINAUS(jonna75 @ 6.3. 2005, 16:40)
Täällä yksi täysin shih tzuihin höyrähtänyt, tälläkin hetkellä talossa on kaksi shih tzua lähes 11-vuotias narttu ja 3-vuotias uros.
Shih tzu on rotu joka minulla tulee aina olemaan ja väritykseltään mieluiten kaksivärinen, tosin loppujen lopuksi värillä ei väliä, mutta eniten pidän noista kaksivärisistä.

Shih Tzu harrastajiakin löytyi, good. wink.gif
Verdana
Uppista keikkaa. biggrin.gif
missi
Kaikille koirille (myös monirotuiset) tarkoitettu yhteinen KESÄTAPAHTUMA järjestetään Hietanan ent.koulun piha alueella ARTJÄRVI
19.6.2005 alk. klo 10.30
Samalla se on Maarikan kasvattien kesäpäivä.

Päivän ohjelmaan kuuluu mm. Match Show kaikki rodut (myös monirotuiset) alk. klo 12 Ilm alk. 11
Lapsi & koira, Junior handler kisa , pienet ja isot rotukoirat sekä monirotuisen Kauniit ruusukket, hyvät palkinnot..

Päivän ohjelmassa mm. turkin hoito opastusta jne.
Puffetti tarjoaa, kahvia, teetä virvokkeita pikku suolaista ja makeaa naposteltavaa.
Paistettua makkaraa, mahdollisesti myös kovin suosituksi tulleita muurinpohja lettuja. Arpamyyntiä ym.

Koiratarvike myyntipiste.

Lhasa apsoilla myös oma tarvikemyyntipiste paikalla

ELÄINLÄÄKÄRI OSUUS ALKAA KLO 15

Pieneläinten Erik.lääkäri Juha Pärnänen Lahdesta tulee tekemään kaikille koirille tarkoitetuja virallisia silmä ja polvi tarkastuksia
mukana myös DNA-näytteiden otto

El.lääkäri Hinnasto:

-silmätarkastus 35€ koira
-polvitarkstus 12€ koira
-DNA-näytteen otto 10€ koira
-Mikrosiru 35€ koira

Huom! El.lääkäriltä mahdollisuus saada mm. puuttuvia rokotuksia sekä koirien silmä/korvalääkkeitä tai preseptejä paikalla oleville koirille.

Huom! Mahdollisuus saada koiralle mikrosiru aienmmin päivällä SKLn. kouluttamalta tunnistusmerkitsijältä hintaan 30€/koira (Taisto Collanus)

Silmätarkastukseen toivomme mukaan mahdollisimman paljon myös niitä aikuisia kotikoiria joille kyseistä tarkastusta ei ole koskaan tehty.

Sitovat ilm. kaikkiin El.lääkärin toimenpiteisiin Viimeistään 10.6.2005 mennessä.
puh. 03-7773876 tai 040 7006136/Pirkko
s-postilla: pirkko@maarikan.net tai p.040 726 1482/Katja, s-posti: katja@maarikan.net

HUOM! Kaikki Match Showhun osallistujat sekä El.lääkärille tulijat: Muistakaa ottaa KOIRANNE REK.KIRJA /ROKOTUSKORTTI mukaan

Tulethan mukaan tapaamaan tuttuja ja solmimaan uusia tuttavuuksia koirinesi samanhenkisten koirafanien kanssa.

TERVETULOA!!!

Päivän järjestäjät:
Suomen Tiibettiläiset Ry
Lhasa apsot Ry
Maarikan kennel
Razzle
Shih tzut on kyllä todella ihania koiria! wub.gif Sukulaisellani on shih tzu ja toinen on tulossa... biggrin.gif
*Sanni
Olen aivan yhtäkkiseltään ihastunut Lhasa Apsoihin ja Shihi Tzuihin.
Katselin tuossa yksi päivä molempien rotumääritelmiä ja kuvia ,ei
ihan mun rotuni ,mutta olen aivan ihastunut niihin kumminkin. wub.gif wub.gif happy.gif
lhasa apso
täällä asustelee kanssa apso nimeltä vanessa..., vane on väriltään cream laugh.gif
ne apsot on kyl niin ihanii wub.gif
~goldens~
Itsekkin pidän tosi paljon apsoista ja shih tzuista. wub.gif Minusta tosi näyttäviä näyttelyissä. smile.gif Apso tai shih tzua olis kyllä tosi kiva viedä joskus junnuissa. smile.gif
lhasa apso
mitäs teidän apsoille kuuluu?confused.gif meidän neiti on aika laiskalla päällä teehee.gif shifty.gif
<Aino>
^ Mikäs sun apson vir. nimi on? smile.gif

Minä olen todella hurahtanut tähän rotuun, mahtavia otuksia wub.gif
Rochas
LAINAUS(Verdana @ 4.3. 2005, 13:30)
Kara on siis ihan Suomesta?! biggrin.gif

Karahan näkyy olevan Juha Kareksen kasvatti eli ihan Suomesta. wink.gif
Sundae
Haluaisko joku kertoa mulle, että miksi ihmeessä apsoilla ja shih tzuilla on sitä turkkia niin paljon? tongue.gif
Lovskars
Shih tzuihin en ole perehtynyt, mutta apsoilla on turkkia sen takia, että se suojaa koiraa. Tiibetissä saattaa päivälämpötila kavuta +40 asteeseen ja yölämpötila taasen todella reippaasti pakkasen puolelle. Lisäksi Himalajan rinteillä tuulee kovasti, joten siellä hiekkakin lentää, kun ei ole juurikaan mitään kasvustoa maassa sitomassa hiekkaa, joten karva on silmien edessä niitä suojaamassa. Lisäksi siellä aurinko paistaa ihan eri tavalla kuin täällä ja uva+b säteily on todella voimakasta. Turkki suojaa myös siltä.
Ja sitten luulen, että koska apsot olivat luostarikoiria, siellä oli munkeilla varmasti kylmä nukkua, joten uskoisin, että näitä pikkukoiria on otettu myös lämmittämään kylmiä jalkoja. unsure.gif
Käytännössä tuolla Tiibetissä koirilla on lyhyemmät turkit kun länsimaisilla, mutta siellä ei pestäkään koiria kerran viikossa. Varmasti noittenkin turkit olisivat pitempiä näillä pesuohjeilla. Tiibetissä koirat pestään hiekalla. Märkää hiekkaa hierotaan reippaasti turkkiin ja sitten harjataan pois. Sitten kerran vuodessa turkki keritään ja siitä villasta tehdään lankaa.
Sundae
Lovskars, eli turkilla on todellakin ollut myös jokin tarkoitus? Ettei se ole vain ihmisen keksimä juttu, että "hei, tämähän näyttää nätiltä koiralla!" Olen aina katsonut hieman pitkään näitä apsojen ja shih tzujen turkkeja, koska sitä turkkia on niin paljon. Mutta se on sitten eri asia, jos sillä turkilla on tosiaan ollut käyttöäkin.
Lovskars
Joo ei se mikään yhden ihmisen keksintö ole, että olisipas kiva sellainen pitkäkarvainen koira.
Tuolta linkistä löytyy kuvia niin entisaikojen apsoista, kuten myös vähän nykyaisemmistakin apsoista jotka on tuotu Himalajalta.
Valitse PHOTOS alta Old Tibetan ja New Tibetan

kuvia
Sundae
Kiitos sivistämisestä smile.gif Tästä lähtien katselen apsoja ihan toisella silmällä kuin ennen smile.gif
Shih tzujen turkin historiikki olis vielä kiva tietää rolleyes.gif
~Lotta
Entäs MOPSIT! w00t.gif
Onko täällä lyttynaamaisiin tuhisijoihin ihastuneita tai omistajia? wink.gif
Meillä on 2 moppea, Isla & Keiju wub.gif
Keiju

Isla ja Keiju - Aina yhdessä <3

Olisi mukava kuulla niistäkin, koska eipä oo niilläkään täällä ommaa palstaa. Ja varmaan turha tehä, jos ei oo moppe immeisii. biggrin.gif
Verdana
LAINAUS(Lotti|| @ 12.8. 2005, 18:41)
Entäs MOPSIT! w00t.gif
Onko täällä lyttynaamaisiin tuhisijoihin ihastuneita tai omistajia? wink.gif
Meillä on 2 moppea, Isla & Keiju wub.gif
Keiju

Isla ja Keiju - Aina yhdessä <3

Olisi mukava kuulla niistäkin, koska eipä oo niilläkään täällä ommaa palstaa. Ja varmaan turha tehä, jos ei oo moppe immeisii. biggrin.gif

Oioi. Aivan ylihypersuloja! wub.gif Oih.
~Lotta
Oho, sori tulipa isona biggrin.gif blink.gif
Sundae
Juu ovathan nuo mopsit suloisia, mutta miten ne liittyvät apsoihin ja shih tzuihin? w00t.gif
lhasa apso
mulla ja siskolla on yhteensä 3 chic choix apsoo
chic choix polonius pride,
chic choix gail devers ja
chic choix soda my pop biggrin.gif
Apila
Aivan hurahtanut apsoihin, kiitos Tintin apsojen biggrin.gif varsinkin Karan ja Hertan. Siinä on kyllä kaksi niiiiin erilaista apsoa, ettei mitään rajaa. biggrin.gif
Hieman oon jo tutustunu tuohon apson turkinhoitoon, tosin vasta pennun, ja voin sanoa jo tällä pienellä kokemuksellani, että se _on_ rankkaa, mutta palkitsevaa! smile.gif
~Lotta
LAINAUS(Sundae @ 13.8. 2005, 18:44)
Juu ovathan nuo mopsit suloisia, mutta miten ne liittyvät apsoihin ja shih tzuihin? w00t.gif

Siten, kun mielestäni otsikossa luki: Lhasa Apsot & Shih Tzut ja muut.., ..seukkarodut, joista ei ole keskustelua.

Eli se on seukkarodut, josta ei ole keskusteltu. biggrin.gif
Sundae
LAINAUS(Lotti|| @ 14.8. 2005, 15:11)
Siten, kun mielestäni otsikossa luki: Lhasa Apsot & Shih Tzut ja muut.., ..seukkarodut, joista ei ole keskustelua.

Eli se on seukkarodut, josta ei ole keskusteltu. biggrin.gif

Aaaa, katos joo w00t.gif En ole koskaan lukenut tota Lhasa Apsot & Shih Tzut-kohtaa pidemmälle biggrin.gif
missi
Olipas teitin palsta valunu yllättävän alas, nostetaan sitä seuraavan ilmon kera takas "ihmisten ilmoille".

sara... jne. oops.gif oli kirj. tän tuonne tiibettiläistenfoorumiin:

"TDE 2008 järjestetään Tukholmassa maailmanvoittaja-näyttelyn yhteydessä. Tässähän olisi oiva tilaisuus tehdä vaikka suomalaisten tiibettiläisten rotujen ryhmämatka wink.gif .

MV-näyttely järjestetään 3-6.7.08 http://www.worlddogshow2008.se/"
Pia
Tungempa minäkin tänne keskustelemaan. Meillehän muutti viime vuonna ensimmäinen pikkukoira, maltankoira Lexus. Apso oli haaveena ja jossain vaiheessa sellainenkin tähän perheeseen tulee, aika vaan on auki vielä. wink.gif

Meidän Leo Lexus Leijona.
Ida K
Haaveissa olisi joskus joku toinen "pieni turkkirotu" ottaa smile.gif Nyt kotoa löytyy puudeli, mutta tykkään myös paljon havoista,apsoista,leijonista yms wub.gif

Mummolla asustaa aivan ihana apso neiti Viivi. Viivi on kyllä lyhyessä turkissa ja ihan kotikoirana, kokenut aika rankan elämän confused.gif

Kauniita ovat kaikki karvapallerot, mutta saas nyt nähdä whistling.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.