Hei jes!!!!

Vihdoinkin joku joka on kiinostunu poneista tai hankkii sellaisen! Mulla on nimittain Pon uros Flinkbein-kennelistä!! Se on 7-vuotias ja on nimeltään Flinbein Moj Malek eli Masa

täydellistä oon ihan innoissani! Voit käydä kattomas Taija Tuohilammen sivuilta www.saunalahti.fi/taija ja sieltä urokset niin löydät maijän Masan

Onko pentue jo syntynyt vai vasta suunnitteilla? Onkse se Flinkbein Swietnyn pentue joka tulee kevään aikana?
Pon on siis ihana rotu seurakoiraksi, harrastuksiin, näyttelyihin jne. Itse harastan ponini kanssa tokoa, agilityä ja ollaan käyty myös näyttelyissä ja se on nyt Suomen muotovalio. Ponin turrki vaatii hoitoa ja kärsivällisyyttä eli sitä pitäisi pestä 2-3 kertaa vuodessa ja harjata noin kerran viikossa. (meillä on tosin jäänyt se välillä vähän vähemmälle

) . Pon on luonteeltaan valpas ja suht rauhallinen tai no sekin riippuu yksilöstä. Hyvät hermot niillä ainakin on. Ne suhtautuvat vieraisiin ihmisiin usein aika pidättyväisesti, mutta ovat silti uteliaita

. Pon on mainio harrastuskoira, joka vaatii kuitenkin ohjaajaltaan huumorintajua, sillä se ei alistu "robottikoiraksi". Eli omapäisyyttäkin löytyy

. Ponit tarvitsevat paljon liikuntaa, koska ne ovat kuitenkin paimenkoiria. Pon on melko terve rotu harvinaisuutensa vuoksi ja ne ovat myös todella säänkestäviä, sillä ovathan ne tottuneet aikoinaan paimentamaan kovissa sääoloissa. Me tosin leikkautamme karvan aina kesäksi lyhyeksi, koska kuuma vaivaa Masaa niin paljon
Tulipas nyt pitkä luritus, mutta kysele vaan, jos jokin asia mietityttää