En turhaan halua latistaa innostusta, mutta ... miksi SSKS:n pitäisi jatkaa?
En sano, että se olisi turha, mutta onko yhdistykselle kysyntää ?
mitäpä sinä sekarotuisen omistajana haluaisit ko. yhdistykseltä?
Itse olen joskus pohdiskellut, esim. alajaoston perustamista, jossa sitten olisi ihan perustottelevaisuutta ja kenties voisi yrittää paikallisseuralta varata harjoituspaikan esim agilityesteille. Aktivoida paikallista väkeä ja etsiä uusia ihmisiä, kun sekarotuisia on kuitenkin kotikoirina tosi paljon.
... mutta kun sattuu näkemään mikä on rotuyhdistyksen paikallistoiminnan aktiviisuuden taso....

sitä yleensä hautaa kaiken näköiset ajatukset.
Usealla paikkakunnalla on paikka koiraseuroissa seropin kanssakin, harvemmat katsovat "kieroon" että mitäs tänne tuut tuon kanssa. Pääkaupunkiseudulla olisi tilaa aina uudelle yhdistykselle joka ottaisi osansa agilityharjoitteluun tulevista koirakoista, mutta tilat - varsinkin talvella ottavat vastaan.
Itse olen ainakin huomannut sekä tokossa että agilityssä (harrastan näitä eri seuroissa) että aktiivisia ihmisiä tarvitaan paljon. Kun työt alkaa kaatumaan pienen porukan päälle, niin voi olla, ettei sen jälkeen huvita harrastaakaan enää mitään.
SSKS etsii vielä niitä hallitus ihmisiäkin...
Onhan se kivaa, että on yhdistys ... jos ei tarvii mitään muuta tehdä kuin maksaa