Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Mikä koira seuraavaksi?
Puskaradio > Puskis > Turpakäräjät
Sivuja: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
Netheral
Mä olen haaveillut ottavani parinmuutaman vuoden päästä toisen chihun tai sitte venäjäntoyterrierin. Ninni wub.gif saa nyt olla vielä muutaman vuoden ainoa koira tässä talossa...
ansku
Minun seuraavat koirat on roduiltaan punainen irlanninsetteri ja karkeakarvainen saksanseisoja.. wub.gif Nuo rodut löytyy tälläkin hetkellä kotoo, joten ne ovat tulleet jäädäkseen!!
hanna.
Seuraava tulee on kultainennoutaja, joka tulee olemaan ensimmäinen koirani. Kesällä sellaisen pitäisi meille tulla. :>
Vinke
Shelttiuros tulossa tänä kesänä. Merle tai trikki.

Bordercollien, kelpien, nahkan tai belggarin olisin halunnu, mutta tila ja aika ei välttämättä riitä. Tai olisi riittänyt, mutta jotenkin epäilyttää ottaa tuollainen, haluan siitä sitten kerralla hyvän... En tunne viiden vuoden kokemuksella tietäväni vielä mitään.
Pötkylä_
Bordercollie, belggari, aussie, tai sheltti ois ihana.. wub.gif

Mutta en todennäköisesti saa, ainakaan lähiaikoina. wink.gif confused.gif

Ja pokerikin ois ihana..
Verdana
LAINAUS(Verdana @ 26.3. 2005, 17:36)
Olisi ihme, jos vanhempani lupaisivat ottaa toisen koiran, mutta jos saan toisen koiran, se olisi joka toinen villa tai bichon frise tai kiinanharjakoira.  wub.gif Olen menettänyt sydämmeni niille..

Edit; Chow Chow, Samojedinkoira ja Keeshondkin olisi kivoja. I loving it. wub.gif

Verdana muokkasi tätä viestiä 4.4.2005 klo. 16:58.

Niin, lisäsinpäs vielä tähän kirjoitukseeni pari muutakin rotua nimeltä chowi, sammari ja kessu. wub.gif
Velmunen
Suunnitelmissa ottaa jossakin vaiheessa toinen pk.collie, varmaan tuon meidän pojan omaa jälkikasvua biggrin.gif
Kovasti viehättäisi myös ajatus omasta lapinporokoirasta smile.gif wub.gif
Tessu
En tiiä milloin otan toisen koiran mut kääpiöpinseriä olen haaveillut.
MyTara
Kyllähän sen seuraavankin pitää sheltti olla, mutta ajankohdasta ei ole vielä tietoa. Viimeistään ensi vuonna haluan ehdottomasti toisen paimenen, sellaisen suloisen, sinisilmäisen blue merlen happy.gif .
-Jemina-
Berninpaimenkoira on seuraavan koiran rotu kuten oli edellisenkin. smile.gif
<Iida>
En tosiaan osaa sanoa minkä koiran haluaisin seuraavaksi. Kotona on tällä hetkellä aussie ja borderterrieri, mutta en tunne, että kumpikaan olisi mulle ns. oma rotu. "Oma" koirani on yksilönä mitä ihanin, mutta borderi ei silti tunnu "siltä" oikealta. Sekavaa baa.gif

Monet rodut viehättävät. Pk-roduista bordercollie ja pyreneittenpaimenkoira ja muista paimenkoirista lancashire heeler ja sheltti on mun mieleen. Terrierit (aussi, borderi wub.gif ) ovat omalla tavallaan tosi hauskoja, mutta pidän silti paimenkoirista enemmän. Kakkosryhmästä pidän kaikenkokoisista snautsereista ja vitosryhmästä farkuista ja saksanpystykorvista. Spanieleista ja noutajista mun makuun on kultsu, cockeri, koikkeri ja enkkusprinkku, "puudeleista" villikset ja chihut. Vinttikoirista tykkään yhä enemmän ja enemmän etenkin whippeteista ja salukeista.

Melko laaja skaala siis lookaround.gif . Tiedän, että haluan koiran, jonka kanssa voi harrastaa monipuolisesti eli periaatteessa ainakin chihun ja vinttarit voi sulkea pois. Pk-jutuista oon tosi kiinostunu, mutta tällä hetkellä ainoastaan bortsu, pyreneittenpaimenkoira ja suursnautseri ovat sellaisia, jotka voisin ottaa.
~PeiKko~
No havannais olisi mukava vauva-kamu tällä hetkellä. Ajankohdasta ei hajuakaan. smile.gif
_janika_
Oikun saisi koira-vaavin wub.gif varmaan tässä lähitulevaisuudessa meille tulee toinen enkkusprinkku tai irlanninvesispanieli wub.gif wub.gif
Pikkarainen
Kyllä se varmaan tuo sheltti on, ajankohdasta vaan ei hajua. biggrin.gif Sitä ensimmäistä koiraa mietiskellessä yritetää nyt tutustuu vähän muihinkii rotuihin, mut tällähetkellä vahvana pysyy shelttisen asema.
Mutta odotellaan, katsellaan ja ihmetellään nyt vielä ihan rauhassa. wink.gif
Ledi
Sheltti se on, jossain vaiheessa myös border collie smile.gif
~Minna~
Seuraava on melko varmasti cairn. Mutta myös eurasier ja kromfohrländer kiinnostavat wub.gif Ajankohtaa en tiedä..
Ebony
Varmaankin Belgianpaimenkoira malinois <3 Olen täysin rakastunut kyseiseen rotuun. Ja testienkin mukaan se sopisi minulle 100%:sesti 8D
maawara
Seuraava koirani on kk mäyräkoira ja kaikki koirat, joita tulen hankkimaan ovat kk mäyräkoiria. Rotu on mulle ihanin ja juuri sopiva <3. Rakastan.

Mutta toista karkkaria en ole pitkään aikaan saamassa, vanhemmat kun ei toiseen koiraan suostu. Mutta kyllä mulle pelkkä Morrikin mainiosti käy <3.
Dommie
Borderterrieri. <3 Se on mun rotuni. <3

Jossain vaiheessa haluan myös esim. portugalinpodengon ja jackrusselin, mutta bordereita tulee olemaan eniten. <3 wub.gif
Suvi
Pomeranian.

Nyt ja aina.
~keiko~
haluisin kovasti toisen shiban..mutta haaveiluksi taitaa jäädä! ainakin vielä... Tällä hetkellä kotonani on punainen shiba ja haaveissa ois myös väritykseltään black & tan shiba innocent.gif whistling.gif
HoneyDream
LAINAUS(Ebony @ 20.5. 2005, 13:27)
Varmaankin Belgianpaimenkoira malinois <3 Olen täysin rakastunut kyseiseen rotuun. Ja testienkin mukaan se sopisi minulle 100%:sesti 8D

Sama täällä tongue.gif Täysin lääpälläni olen maleihin wub.gif Mahtavia pakkauksia!

Muita olisi afgaani, australianpaimenkoira, bordercollie, tipsu, sheltti, pommi, mitteli... Siinä muutama... rolleyes.gif
jasmina
Jos kolmas koira tulee, niin amerikancockeri ehdottomasti tulee olemaan rodultaan wink.gif smile.gif
australianpaimenkoira
tahtoisin hankkia australianpaimenkoiran mut mä oon saamas ehkä (kunhan isä viittis vaivautua) toisen suomenajokoira nartun.australianpaimenkoiraa mä en saa kuin vasta aikuisena tai sitten kun oon muuttanut pois kotoa. confused.gif
*Sanni
Toinen bichon frisé olisi unelman täyttymys wub.gif wub.gif
Anzku
Kun tässä pohdin viime kesänä asiaa, kun mahdollisuuksina oli Stellan astuttaminen tai jonkun muun koiran hankkiminen, niin jo silloin tiesin, että joko cairni tai tibbe taloon tulee, koska tibbejä olin jo varmaankin viime voittajasta katsellut mielenkiinnolla. smile.gif Noh, cairnihan sitten lopulta tänne jäi omasta pentueesta enkä sitäkään tippaakaan kadu, Luna on niiiin oma viehättävä persoonansa. biggrin.gif Mutta sen olen päättänyt, että seuraavaksi kyllä otan tiibetinterrierin. Tämä rotu viehättää minua kaikilta kanteilta, upea, mutta aikas vaativa turkki, mutta kuitenkin iloinen luonne, itsepäisyyttä tosin silti mukana. Kuitenkaan vielä ei todellakaan ole uuden koiran aika, katsotaan asiaa vaikkapa viiden vuoden päästä, mutta uskoisin että mieleni ei enää tästä muutu. smile.gif
-laku-
Seuraava rotu on myöskin lk collie. smile.gif

Muita olisi mm. bordercollie, australiankelpie, belggari malinois, partacollie (jos olisi lyhyt turkki wink.gif ) ym..
En kyllä tiedä, riittäisikö itselläni taitoa kouluttaa noita rotuja, mutta ne ovat kivoja. smile.gif
Koira_kouluttaja
Parin viikon päästä on tulossa Sekarotuinen löytökoira Aatu:) wub.gif
Käytiin juuri eilen katsomassa, ja tutustumassa kolmannen kerran..
Ihana on:) 14kk.. Ei pentu, mut eil vielä vanhakaan:)
Red tiger
Eiköhän aeuraavakin oo jenkki, vaikka aina sanon itelleni että ei, kun seuraava o rottweiler. Sitten taas tulee joku turpesjalaka joka vie mukanaan. Nyt pyhä päätös pitää ettei uutta koiraa pitkään aikaan.
Mut jenkkejä tulee aina olemaan, rotikka jossain vaiheessa, ja saas nähä että toteutuuko se lapsuuden haave omasta bordercolliesta joskus.. kuka tietää..
Aliina
syksyllä toivottavasti perheemme kasvaa löwhen-nartulla wub.gif
besk
LAINAUS(Aliina @ 28.5. 2005, 06:39)
syksyllä toivottavasti perheemme kasvaa löwhen-nartulla wub.gif

Kohtalaisen hyvä valinta, sanoisin, laugh.gif
phard
unelmissa faarao.. whistling.gif
Lory
En usko että toista koiraa tulee ennen kuin olen aikuinen ja asun omassa kodissani, enkä edes nyt ottaisi kun tuokin on niin vaiheessa. Mutta olen miettinyt että ottaisin toisen chinin - mutta sitäkin ennen ehdottomasti otan KK kettuterrierin! se on aivan varma. <3__<3 myös groenendael ja pomeranian olisivat kivoja, mutta katsotaan nyt. tongue.gif kettuterrieristä olen kylläkin aivan varma. biggrin.gif
risquatt
Saluki seuraavaks, vai olisko se sittenkin leijona?
Ehkä ens vuonna tai tän vuoden lopulla. Kiirettä ei ole, vaikka pari kuukautta sitten siltä tuntuikin. Nyt olen päässyt yli pahimmasta menetyksen tuskasta, jota yritin paikata uutta pentua ottamalla. Onhan meillä nuo kaksi kaverusta: "Turve" ja "Nuija". Saa itse kukin päätellä, kumpi on kumpi. biggrin.gif
toypuudeli
Toyvillakoira ois tulollaan tässä jossain vaiheessa happy.gif
Rölli -04
Partacollie on varmaankin myös seuraavan koiran rotu. Ainakin yksi partis pitää kyllä tästä eteenpäin olla talossa, niin olen ihastunut karvakaveriini kaikin puolin biggrin.gif !

Myös löwchen on rotuna alkanut kiinnostaa, mutta omakohtaisia kokemuksia ei rodusta ole, joten... Partiksen kanssa harrastusmahdollisuudet ovat kuitenkin hieman laajemmat ja vastaavat tämänhetkisiä toiveitani. Toisaalta partiksessa ei ole mitään vikaa eikä puutteita omiin vaatimuksiini nähden, joten miksi vaihtaa rotua...

Toista koiraa ei taloon tule kuin vasta kun Rölli on suunnilleen 4-5 vuotta, eli aikaisintaan parin vuoden päästä. Haluan harrastaa (ja kisata) Röllin kanssa monipuolisesti ja vasta sitten aloittaa uuden vintiön koulutus. Ja eivätpähän toivottavasti koirat kuole ihan peräkkäin confused.gif .
-Milli-
..lista on loputon sleepy.gif
Mutta tällä hetkellä haluisin PON-uroksen! <3 mutta mieli saattaa muuttua ennenkö meillä seuraavan koiran otto on ajankohtainen innocent.gif
CoToN
no näitä seuraaviahan riittää biggrin.gif

mahdollisesti hyvällä mäihällä meillä taapertaa ensi keväänä joko cotoni tai schapendoes wub.gif
Avispa
Aijon hankkia faaraokoiran suunnilleen 5-6 vuoden päästä. Tai no saan sen synttärilahjaksi vanhemmilta kun asun omassa asunnossani ja raha tilanne sallii yhden suun ruokittavaksi... blush.gif Rotu vaihto ehtoina on myös saluki,venäjänvinttikoira, ibizanpodenco ja afgaaninvinttikoira.
Nekku
Ois aika hienoa jos ois australianpaimenkoira, enkkusetteri tai bichon frisé..
Lanttu
ei ole varmaankaan tulossa vähään aikaan mutta, sitten jos tulee niin vois olla toinen löwcheni, puudeli tai afgaani pitää nyt vähän katella..
Nintsu
Seuraava koira tulee olemaan (toinen) kultsunarttu wub.gif On jo varattu ja tulee meille kuuden viikon päästä smile.gif
Lydia
Seuraavaksi mulle tulee suomenlapinkoira harrastuskoiraksi biggrin.gif
Jasmin
LAINAUS(Lydia @ 3.6. 2005, 10:09)
Seuraavaksi mulle tulee suomenlapinkoira harrastuskoiraksi biggrin.gif

wub.gif
Lotta
hmm. haluaisin jonkun pienen koiran, jota voi mussuttaa sohvan nurkassa, mutta sopivaa rotua en ole vielä keksinyt!! smile.gif
---
Kääpiösnautseri(m&H tai musta), taikka Ceskynterrieri shifty.gif
Putsiini
Seuraavaksi koiraksi ehdottomasti venäjänvinttikoira wub.gif
Fowy
Seuraava koira...
Mahdollisesti irlanninvesispanieli taikka sitten portugalinvesikoira.
Ihan vesikoiriin hurahtanut?
Ei sen tarkemmin, noiden koirien luonne, olemus, koulutettavuus, hoito... kaikki sellainen kiehtoo.
Jat tuntuisivat kummatkin sellaiselta rodulta, joka tähän laumaan lisäykseksi sopisi ^___^
Jasmin
Tulevaisuudessa haluan koiran, jonka kanssa voi harrastaa monipuolisesti. Toisaalta vinttikoirat ja farkku rotuina kiehtovat, mutta näin ennakkoluuloisena en heti olisi ottamassa farkkua tokokoiraksi. biggrin.gif

Hakusessa olisi keskikokoinen, turkiltaan helppo koira, jolla on varma ja reipas luonne, mutta joka osaa myös rauhoittua tarpeen tullen. Haen mutkatonta kaveria moneen menoon: sohvalle ja harrastuksiin. wink.gif Harrastusskaala tulisi olemaan kaikkea agilitysta tokoon ja näyttelyihin. Pk-puoleenkin haluaisin tutustua. wink.gif

Roduista kiinnostavat lähinnä paimenet sekä jokunen vitosryhmän rotu. Nyt omimmalta tuntuva rotu on ehdottomasti lapinporokoira, mutta oman bordercolliepennun hankkiminen on ollut pitkäaikainen haave. Muuten roduista kiinnostavat erityisesti tolleri ja australiankelpie. Tolleri miellyttää ihanan ja mutkattoman luonteensa vuoksi, mutta ulkonäkökin iskee ja harrastusmahdollisuudet ovat loistavat. Kelpiessä ihastuttaa vilkas luonne, sopiva koko, turkin helppous ja ne harrastusmahdollisuudet, mutta vilkkautta ja virtaa on varmaan liiaksikin asti näin tulevia opiskeluvuosia ajatellen. unsure.gif Bordercolliesta voisin sanoa samaa... Porokoira on nyt kuitenkin se, johon nyt haluan tutustua paremmin. smile.gif
Lydia
LAINAUS(Jasmin @ 10.6. 2005, 21:23)
Porokoira on nyt kuitenkin se, johon nyt haluan tutustua paremmin. smile.gif

Fiksu valinta biggrin.gif Mä kyllä tyydyin vielä tähän toiseen versioon, mutta kotimaista kannetaan wink.gif
Mulla nyt ei pitkään aikaan koiraa tule, mutta varmaan seuraava on joko podengo tai lapinkoira.
Unelmana ois parkin värinen porokoira, sitten joskus kun aika on sopiva...
ja tietty se irlis joskus tulee.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.