En tosiaan osaa sanoa minkä koiran haluaisin seuraavaksi. Kotona on tällä hetkellä aussie ja borderterrieri, mutta en tunne, että kumpikaan olisi mulle ns. oma rotu. "Oma" koirani on yksilönä mitä ihanin, mutta borderi ei silti tunnu "siltä" oikealta. Sekavaa
Monet rodut viehättävät. Pk-roduista bordercollie ja pyreneittenpaimenkoira ja muista paimenkoirista lancashire heeler ja sheltti on mun mieleen. Terrierit (aussi, borderi

) ovat omalla tavallaan tosi hauskoja, mutta pidän silti paimenkoirista enemmän. Kakkosryhmästä pidän kaikenkokoisista snautsereista ja vitosryhmästä farkuista ja saksanpystykorvista. Spanieleista ja noutajista mun makuun on kultsu, cockeri, koikkeri ja enkkusprinkku, "puudeleista" villikset ja chihut. Vinttikoirista tykkään yhä enemmän ja enemmän etenkin whippeteista ja salukeista.
Melko laaja skaala siis

. Tiedän, että haluan koiran, jonka kanssa voi harrastaa monipuolisesti eli periaatteessa ainakin chihun ja vinttarit voi sulkea pois. Pk-jutuista oon tosi kiinostunu, mutta tällä hetkellä ainoastaan bortsu, pyreneittenpaimenkoira ja suursnautseri ovat sellaisia, jotka voisin ottaa.