Lapanen
2.11. 2008, 20:00
Toinen paimensukuinen lapinkoira tulee varmasti olemaan se seuraava koira. Jos Susulle teetetään ensi vuoden puolella pennut, niin kenties Susun joku lapsosista jää meille (suuresti haaveilen Susun pennuista). 8) Mutta jossain elämänvaiheessa meillä tulee luultavasti olemaan joko kultainennoutaja, samojedinkoira tai lapinporokoira. (;
caramel
29.11. 2008, 19:08
Toinen kooikerhondje tai sitten markiesje, jos nyt Alankomaat jossain vaiheessa alkavat mielukkaammin myydä kyseistä rotua myös ulkomaille.
^Pakko oli googlettaa tuo markiesje, kun en ollut aikaisemmin kuullutkaan. Onko tuo luonteeltaan niin kuin koikkeri (soveltuu hyvin mm. agilityyn) vai enemmänkin metsästyskoira?
seuraava on tolleri myöskin kuin nykyinen, mutta jossain vaiheessa tähän koiraperheeseen tulee bortsu tai aussie.
Tänne on tulossa vinttikoiria edustava tämän vuoden aikana.
Kahden rodun vaiheilla vielä. Kumpaankin tulossa hyvistä suvuista pentue. mutta eiköhän nää ajatukset tästä selkiä.
Nyt vaan pidetään peukut pystyssä että astutukset onnistuu!!
heidusk-
10.2. 2009, 17:27
Pienistä ois haaveena toinen mitteli (jonka saan vasta jos (JOS) oma mitteli saa pentuja ehkä 1-2v päästä

) Ja sitten isoista ois sakemanni rotikka(jota en ikinä tuu saamaan) bordercollie, kutsikka tai labbis
Seuraavaksi on tulossa sheltti toukokuussa
Mutta sen jälkeen seuraava koira tulee vihdoinkin olemaan aussie, kun muutaman vuoden päästä muutetaan maalle.
Eiköhän mulle se australianpaimenkoira seuraavaksi tule.
Tässä samassa rodussa pysytään, koko vaan muuttuu :) Luultavasti kääpiö- tai keskarivilla.
Shetlanninlammaskoira jos vain mitenkään on rahaa sellaiseen joskus
mutta jos sattuu käymään niin, että meikällä on jossain kohtaa kämppä, johon saa ottaa lemmikkejä, aikaa niin paljon, että voi/ pystyy huolehtimaan sellaisesta koisun pennusta ja rahaa tarpeeksi, että pystyy maksamaan rokotukset yms, mutta ei kuitenkaan niinpaljoa, että pystyisi shetlanninlammaskoiran ostamaan, niin veikkaan että sekarotuinen olisi sitten vaihtoehtona
josefiina
4.4. 2009, 18:24
fci1 tai fci2, jotain sensuuntaista..
Toivonmukaan kaikki menee hyvin ja seuraava on toinen australianpaimenkoira..
Meille tulee Jämttii tai Karjalankarhukoira

Viikonloppuna EHKÄ kattoo Jämtin pentuja
Meil on tällä hetkellä isokokoinen yorkki uros.. ajattelin toista yorkkia taikka silkkiä .) voi olla että silkki tulee.. (ei sitä koskaan tiedä)
Tänne tulossa loppuvuodesta aussien pentu

<3
^ Miltä kasvattajalta, jos saa udella?
Nyt on reilun kuukauden verran ollut pentu talossa, ettei vähään aikaan tarvitse uutta koiraa ajatellakkaan. Tämä uusin, Vinka on samaa rotua (eri muunnosta) kun edellinenkin koirani. Joten sitten joskus, belgi se varmasti on...
Viimeksi olen vastannut tähän, että joku noutajatyyppinen. No viime kesänä meille muutti wss

Seuraavaksi minulle on tulossa osaomistukseen jämtti.
Seuraava koira tulee sitten, kun vanhimmista aika jättää. Toivottavasti se on sitten se flatti, olen siitä niin kauan haaveillut.
Heljp!
Noniin nyt pitäisi toisen koirani seuraksi ottaa toinen koira, myös toko ja agility kannalta,
Minkälainen on Valkoinenpaimenkoira on , se kun on nyt uusi ihastuksen aiheeni?
Liipukka
22.6. 2009, 21:08
Melko varmasti seuraava koira tulee olemaan se tuttu ja turvallinen kääpiösnautseri. Mudi ja portugalinpodengo vaikuttavat kuitenkin myös harkitsemisen arvoisilta roduilta. Uuden koiran hankkiminen ei ole kyllä nyt kovin ajankohtaista..
Pomeranian mutsin toivomuksesta. Itselleni ei olisi ehkä se "tämä se on!"-rotu, mutta kyllä pomeraniankin sopii. Onhan siitäkin aktiiviseksi harrastuskaveriksi tokon, agilityn ja näyttelyiden osalta.
Seuraava koirani on ehdottomasti puhdasrotuinen! Ja tarkemmin vielä, jokin turkkirotu. Haaveissa pyörivät briard..

Sekä portugalinvesikoira, vanhaenglanninalammaskoira ja partacollie! Haluaisin koiran olevan potentiaalinen näyttelyihin sekä agilityyn.
nyt on 17 kk tolleri, mutta seuraava on luultavasti tolleri viel mut joskus viel tullee aussie tai/ja bc

jonkunmoinen mitteli ois kans kiva , tai japaninpystykorva <:
Viime vuoden lopulla tuli tuo yks pilkullinen taloon. Eli nyt täällä elelee kaksi dalmista. Seuraava koira tulee olemaan sakemanni tai dobberi, mutta kumpi siinä se pulma onkin. Kumpaankin rotuun olen niin rakastunut. Tai sitten käy kehnosti ja taöloon astelee taas dalmis. Mutta kuitenkin näillä puheilla se on joko spk tai dobberi. Ja sen toisen koiran aika on tosiaan vasta sitten kun pääsen omakotitaloon muuttamaan, eli ei ihan heti.
Luultavasti joku terrieri, kun olen jo omassa kämpässä : D
pikkuessi
17.7. 2009, 09:03
viimeksi kirjoitin viime vuoden puolella että vuoden päästä ehkä pitkäkarvainen collie...
...meille syntyi 2 vkoa sitten sopiva colliepentu (väriltään tricolour) ja pennut täyttävät tänään tasan 2 vkoa, ja pääsen tänään katsomaan pentuja ! <3
*janina
17.7. 2009, 10:47
Josko tässä vuoden sisällä meille muuttaisi walesinspringeri-vauva. Olen siitä jo jonkin aikaa puhunut, mutta edelleen sitä täällä innolla odotan

Periaatteessa tällä hetkellä on muitakin rotuja joita voisin ottaa, mutta ehkä on kuitenkin parasta ottaa Metelle samanrotuinen kaveri, Viiville tosin olisi aivan vierasta laatua.
Unelmissa ois Englantilainen bandoggi, Staffi tai joku muu massiivinen upea luontoinen koira. saapa nähä suostuuko isäntä
Postasinkin jo tuonne 'Mitä rotuja ottaisit?' -keskusteluun aiheesta, mutta laitetaanpa tännekin.
LAINAUS
Ollaan ottamassa ensi vuoden puolella meidän ranskanbulldoggiurokselle kaveri, listaan tähän rodut mitkä on harkinnassa (en osais mitenkään laittaa kymmentä paremmuusjärjestykseen

)
* ranskanbulldoggi (yllätys yllätys)
* bokseri
* staffi
* amstaffi
Nyt ollaan alettu kallistua bokserin puolelle

, luonne miellyttää ja monipuoliset harrastusmahdollisuudet.
Bullmastiffista oon haaveillu jo vuosikaudet, mutta tullu siihen tulokseen että sen aika on vasta kun löytyy omakotitalo ja iso piha.
Ja meilläkin isäntä pisti aluks vastaan, mutta nyt oon saanu jo pehmitettyä sitä...
ärsyttää oikein, kun tietää, että olisi aikaa ja paikka koiralle, mutta kuitenkaan sen ottaminen ei ole vielä ihan ajankohtaista...
tässä ensinnäkin on tullut katsottua koirien hintoja,
(ja joo tiedän, että koiran ylläpitäminen ei ole halpaa, mutta tarvitseeko sekarotuisenkin maksaa jo yli 500€ kun sellaisen talouteensa hakee? ) jotka eivät ole meikäläisen kukkarolle sopivia... joten tässä tarttee katsastella raha tilannetta vielä hetken aikaa ja pistää säästöön muutama tuhat, että jos vaikka saisi oikein rotukoiran...
(juu menee hieman sarkasmin puolelle, mutta potuttaa tuollaiset hinnat... no hullu ei ole se joka pyytää, vaan se joka maksaa..[ja väittävät vielä, että hulluilla on halvat huvit
])
musta tai suola ja pippuri kääpiösnautseri olis kiva

just tuli toinen kaniinimäykky, eli ei ihan lähiaikoina toteudu, mutta saahan aina haaveilla
Jepsis
20.10. 2009, 13:49
QUOTE (Wupsu @ 1.9. 2009, 20:41)

ärsyttää oikein, kun tietää, että olisi aikaa ja paikka koiralle, mutta kuitenkaan sen ottaminen ei ole vielä ihan ajankohtaista...
tässä ensinnäkin on tullut katsottua koirien hintoja,
(ja joo tiedän, että koiran ylläpitäminen ei ole halpaa, mutta tarvitseeko sekarotuisenkin maksaa jo yli 500€ kun sellaisen talouteensa hakee? ) jotka eivät ole meikäläisen kukkarolle sopivia... joten tässä tarttee katsastella raha tilannetta vielä hetken aikaa ja pistää säästöön muutama tuhat, että jos vaikka saisi oikein rotukoiran...
(juu menee hieman sarkasmin puolelle, mutta potuttaa tuollaiset hinnat... no hullu ei ole se joka pyytää, vaan se joka maksaa..[ja väittävät vielä, että hulluilla on halvat huvit
])joo sekarotuisista pyydetään nykyään ihan hulluna.. en ikinä maksaisi seropista noin hurjia summia kun saa puhdasrotuisenki melkein samalla hinnalla..
kannattaa miettiä sijoituskoiraa jos haluat kuitenki rotukoiran..
haluaisin itse seuraavaksi koiraksi Mopsin.. ja vielä jos musta olisi niiin voi että
-p1njja
21.10. 2009, 14:00
LAINAUS(-p1njja @ 31.7. 2008, 10:39)

Dogo Argentino on miulla haaveissa, myös kylläkin Tanskandoggi, Napolinmastiffi tai joku muu ihana molossityyppinen koira (Broholmer <3) ois kiva. Bouvier on meillä ollut ja sellainen tulee joskus olemaan.
Bouvier tai Broholmer ehkä todennäköisin (äitini hankkii Broholmerin joka tapauksessa. Eikä uutta Bovea halua lähiaikoina (=sai traumoja edellisestä :'D) Uutta koiraa odotellessa...)
Päivitetäämpäs... Eli doggi muutti viime keväänä talouteemme ja nyt ois ens vuoden puolella tulossa varmaankin Aussie itelleni harrastuskoiraks

Tultiin siihen tulokseen, ettei toista isoa molossikoiraa meille tule, niin nyt tuo Aussie sitten, kun ei tuo meiän vanhus tuossa enää kauaa pyöri

Sitä harrastuskoiraa olen kuitenkin halunnut ja nyt äiti sitten sitä lupaili : ))
concrest
22.10. 2009, 18:22
Mitä todennäköisimmin seuraavakin tulee olemaan keskikokoinen villakasa ja luultavasti harmaa väriltään.
Paljon on mietitty ja kooikerhondjeen päädytty.

Luultavasti haave toteutuu ensi vuoden puolella...
metaphnora
14.11. 2009, 18:02
Vaihtoehtoja on monia, mutta muutama rotu kiinnostaa erityisesti; esim. Valkoinenpaimenkoira. Toisaalta myös ikisuosikit; saluki, punainen irlanninsetteri ja cockerspanieli kiinnostaa. Saa nähdä, tarkoitus olisi kuitenkin jossain vaiheessa hommata toinen otus taloon asumaan.
Englanninvinttikoira ja/tai espanjanvinttikoira olisi haaveissa.
Olen harkinnut keeshondia tai toista saksanpaimenkoiraa, mutta koska minulla jo yksi palveluskoira
on ja näyttelyt kiinnostaisi niin taitaa kallistua kessun puolelle.
-p1njja
30.12. 2009, 00:26
Seuraava on luultavasti joku x-rotu tai toinen doggi

itse olen muuten dogin kannalla, mutta harrastusmahdollisuudet näin ison, laiskan ja itsepäisen rodun (varsinkin nuo keltaset, joka on ainoa väri, jonka äitini suostuu omakseen ottamaan) ovat todella pienet. Australian- tai saksanpaimenkoira olisi kiva, mutta sitten taas aktiviteetit...
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms.
klikkaa tässä!.