Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Mikä koira seuraavaksi?
Puskaradio > Puskis > Turpakäräjät
Sivuja: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
know how
Minkä rotuisen koiran aiot seuraavaksi hankkia ja milloin? smile.gif
Once
No kovasti olisi haaveissa hankkia toinen sheltti, mutta pärjään näinkin. Haluaisin myös bordercollien, kooikerhondjen tai australianpaimenkoiran happy.gif sitä en kyllä tiedä milloin saan toisen koiran. Luultavastio vasta kun asun yksin ja on varaa elättää itseni ja karvakuono biggrin.gif
chin.fani
Toista koiraa oon miettiny paljon, vaihtoehtoja löytyy.. smile.gif
Toisen chinin, bostoninterrierin, italianvinttikoiran, petit brabanconin, kääpiöpinserin..lista on pitkä. Mutta luulen, että seuraavaks tulis ehkä toinen chini tai tuo bostoni wink.gif, mutta näillä näkymin vasta vuosien päästä.
Mutta nyt juuri Samu riittää mulle wub.gif
Inksu
Tällä viikolla mulle kotiutui wal.sprinkkupoika..ja jotenkin on semmonen kutina, että tämä samainen rotu tulee tulevaisuudessakin lisiytymään tänne suuntaan wub.gif smile.gif
ellien
Mitä luultavasti seuraava rotu on afgaani,olen sellaisesta jo pari kolme vuotta haaveillut. Myös jenkki on joskus tulossa, mutta jotenkin mulla on sellainen tunne että tuo affe tulee ensin. Ja tämä haave toteutumassa aikaisintaan parin vuoden päästä,sitten kun on oma kämppä.
~Merski~
en ole päättäny vielä, ehkä toinen noutaja. Riippuu sitten elmänä tilanteesta, toisaalta tuo bullterrieri myös kiehtoo...
jossain vaiheessa löytyy varmaan kin myös estrela, ne ovat aivan mahtavia koiria.
ni_pa
Alustavasti olen suunnitellut hankkivani Coton de Tulearin tai pomeranianin pennun joskus tässä kahden vuoden sisällä. Mutta aika näyttää...
Buuhacas
saluki on tarkoitus hankkia smile.gif kunhan nyt elelen ensin näiden valkoturkkien kans viel jonku aikaa ja hankin enemmän kokemusta..ja opiskelunkin tähden salukiin on mahdollisuus vasta n. 5 vuoden päästä..mutta jaksan odottaa! thumbup.gif
Vanilja
Sitä en tiedä milloin kolmannen koiran tulen hankkimaan, todennäköisesti en ehkä ennen kuin muutan täältä pois (kolmen vuoden jälkeen). wink.gif Rotua en vielä ole päättänyt, bichoneita mulla tulee aina olemaan, todennäköisesti yksi jenkki tulee kans jossain vaiheessa. smile.gif
~goldens~
Onko tämä nyt yllätys, minkä me hankimme?! biggrin.gif tongue.gif
Kultainen meille tulee, en tiedä vielä tarkkaan mutta ehkä jo tänä kesänä. smile.gif happy.gif
Wanssu
Vauva samojedi käpsyttelee täällä kesällä toisen kaverina wub.gif
iiris_
No sitten kun meidän köpöstä aika jättää, hommaan uuden koiran, mutta en oiken tiedä rotua.... innocent.gif
Sandra
Toista koiraa tuskin saan ennen kuin asun omassa asunnossani, mutta haaveissa olisi toinen mitteli tai mahdollisesti kleini, tai jos jotain isompaa niin bordercollie tai joku noutaja, esim. tolleri...
Ässä
Olen kastonut meille Austraalianterrieriä. wub.gif Jos voittaan lotossa, niin muutetaan maalle ja mä pakotan vanhemmat hankkimaan Nöffin. wub.gif thumbup.gif
Wupsu
- siperianhusky
-eurasier
-islanninlammaskoira
-saksanpaimenkoira
-alaskanmalamuutti
-saarloswolfhond
noi jossain järjestyksessä biggrin.gif
Hiipivä Siiseli
Mä haluaisin hirveesti toisen koiran... Mut enpä taida saada... Jos saisin niin ottaisin varmaan flatin, kultsun tai sitte yhen airiksen, wub.gif mutta en varmaan sais sitä. Tai sitte voisin ottaa australianpaimenkoiran, ne on ihania wub.gif
Nassikka
Todellakaan ajankohtaista tämä ei ole, mutta vastaan silti. Ehkäv tuossa neljän viiden tai kahdeksan vuoden päästä, voisin alkaa miettiä kolmatta koiraa. Kyseessä tulee olemaan sheltti tai cockeri. Kahdesta mahtavasta rodusta ei nyt osaisi päättää. Onneksi ei vielä pitkään aikaan tarvikkaa. Molempien puolet ovat sellaisia, että tekisi mieli hankkia molemmat biggrin.gif
SuperMarjo
Mä haluaisin vuoden-parin sisällä toisen vehniksen, nartun kylläkin. Äiti vaan joskus mainitsi asian ja minä heti kuvittelin vähän liikoja.. rolleyes.gif Siitä kyllä tulisi sitten ihan kokonaan minun koirani, nykyinen on nimittäin aikalailla äidin koira koska itse en silloin osannut kunnolla koiraa kouluttaa, kun koirani oli pentu. Nykyään kyllä minä sitä koiraa enemmän hoidan mutta kaikesta huolimatta se on sellanen mammanpoika blush.gif Viimeistään kun muutan yksin asumaan niin sen koiran hankin. biggrin.gif Nytkin jos saan toisen, niin se sitten muuttaa mukanani minun asuntoon, kun Elmo kuulemma jää äidilleni.. sad.gif Toinen rotu on cockeri mitä olen haaveillut.. listasta tulisi liian pitkä jos kaikki luettelisin, mutta ehkä tuo vehnis on sitten se kun kerta siihen rotuun on tultu tutustuttua oikein kunnolla teehee.gif
*Sanni
Toinen bichon frisé olisi unelmien täyttymys wub.gif happy.gif
<Aino>
Eiköhän tässä rääpäleessä ole meille ihan tarpeeksi joksikin aikaa shifty.gif mut aika varmasti seuraavakin koira on whipsu wub.gif
perhonen^
haluisin ehkä toisen papillonin tai japanese chinin..tollerikin ois ihana wub.gif mutta nää kaks kyllä riittää mulle hyvin. en pystyis varmaan viemään kolmea lenkille lookaround.gif
ellei sitten äiti innostu taas kun meijän yks koira joka oli tavallaan äitin hoidettavana, lopetettiin just niin ei se ainakaan vielä ole puhunut haluavansa meille sitä kolmatta koiraa.
mutta tosiaan, mä en kyllä ottaisi tässä vaiheessa uutta smile.gif
<Iida>
Eipä ole tännekään suuntaan vielä kolmatta koiraa tulossa, on nuo kaksi aikaisempaa vielä niin nuoria ja niiden kanssa kyllä riittää tekemistä smile.gif . Voin kylläkin lyödä vetoa, että tähän taloon tulee vielä toinen aussie (ellei enemmänkin biggrin.gif ), asunpa itse missä hyvänsä smile.gif . Suunnitteilla on joskus tulevaisuudessa tuoda Milon kasvattajan kanssa yhdessä jenkeistä aussienarttu.

Opiskeluaikana otan Manun mukaan, jos mahdollista. Riippuu millainen tilanne sitten on, kannattaako ottaa pentua vai ei. Maailmassa on niiiin paljon ihania rotuja, etten todellakaan osaa vielä sanoa, borderterriereitä tulee varmasti olemaan. Sitten kun on enemmän taas aikaa panostaa koiraharrastuksiin, olisi joku pk-rotu kiva esim. aussie tai bordercollie. Aika näyttää smile.gif
amina
Riippuu ihan tilanteesta ja siitä, otanko seuraavan koiran kahden vaiko kymmenen vuoden kuluttua. Kolmatta trimmattavaa koiraa en ainakaan vielä tahdo, joten villakoira seuraava koirani ei ehkä ole.
Portugalinvesikoira on lemppariroduissa pyörinyt ajoittain, sekä puuterihuisku kiinanharjakin (sillä vaan on se turkki). Yksi uusi tuttavuus, ehdoton ykkönen, on näillä näkymin cirneco dell'Etna, joten voi olla että se on seuraava joka tuo meille tassunsa.
phard
Ihan lähiaikoina ei oo toista koiraa tulossa, vaikka haluttaisikin. Roduista on aika vaikee sanoo mitään, riippuu ihan elämäntilanteesta biggrin.gif Mutta varmasti mulla tulee vielä villakoira/villakoiria olemaan. Faaraokoirat ovat hurmanneet lopullisesti ja haaveissa olisi farkku wub.gif eli jos nyt olis pentu tulossa ni eiköhän se farkku olis biggrin.gif
sa-an-ri
Ellei tule samanrotuinen karvakorva, kun kasvattanimen hankin näille, niin sitten se on saluki, rottweiler, kleini tai mitteli... Tai joku muu... lookaround.gif Sen näkee sitten joskus...
Ce´Nedra
wub.gif Meille tulee kahden viikon kuluttua toinen skotlanninterrieri! wub.gif

Ja samassa rodussa tulen varmaan pysymäänkin... Tosin myös karkeakarvaisen mäykyn kaikki koot kiinnostaisi, kuten myös borderi ja käppänä... Mutta katotaan nyt ensin, miten pärjään kahden kanssa!
tahvo
meille tulee aika varmasti syksyllä/talvella thai ridgeback pentu wub.gif
Charmy
Minulle seuraava on luultavasti bonzoi tai sitten amstaffi.. <3 Mutta tämä saattaa kuitenkin vielä muuttua.. ;D
sitruuna
Haavena olisi, että joskus hamassa tulevaisuudessa ottaisin dobberin. Mutta tämä tosiaankin vasta sitten kun olen muuttanut pois kotoa ja mieluiten vasta sen ahtaan opiskelijayksiön jälkeen biggrin.gif Ensin on kyllä saatava vähän enemmän kokemusta tämän kaltaisista hauveleista..
Ja sitten vähän realistisempi ja ehkäpä lähempänä oleva haave on flatti wub.gif Sellainen aika varmasti jossain vaiheessa elämääni tulee jalkoihin pyörimään
JohM
Seuraavakin koira tulee olemaan bordercollie cool.gif Jossain vaiheessa olisi kiva kun cockerikin taas sähläisi jaloissa rolleyes.gif
Amélie
Lancashire heeler olis tulossa kesällä -06 wub.gif
wenakko
Schapendoes tulee -06 kesäksi wub.gif
zwiebel
Varmaankin afgaani tai whippet on seuraava koira, riippuu miten nyt tota afgaanin turkkia jaksan hoitaa. lookaround.gif
LonelyWolf
LAINAUS(siperianhusky @ 19.3. 2005, 20:43)
- siperianhusky
-eurasier
-islanninlammaskoira
-saksanpaimenkoira
-alaskanmalamuutti
-saarloswolfhond
noi jossain järjestyksessä biggrin.gif

sinulla on jonkin verran samaa makua kuin minulla.
itse olen pitänyt malamuutteja, huskyja, saarloseita ja ceskoslovenskyjä jo muutamia vuosia silmällä. biggrin.gif

tiedän silti että kahden shelttini aikana en ota enää yhtään koiraa, sillä hankin ison ihanan arktisen koirani vasta monien jopa kymmenen vuoden kasvattaja-suhde-tutusmisen jälkeen, jotta saisin kunnon tiedon rodusta ja kasvattajista sekä vakuuttaisin sen että olen tosissaan ottamassa niinkin haastavan rodun kuin saarlos tai ceskoslovensky vlcak.
piste. dry.gif

toivon että nyt ei ala keskustelu siitä kuinka nämä rosut ovat vaikeita ja että tämmöinen tytön hulikka vain unelmoi rodusta oikeastaan mitään tietämättä,
niin kuin tapahtui silloin kauan sitten minulle koirat.comissa. confused.gif
facky
ENGLANNINSETTERI wub.gif
Ne on niin ihania ..
tosin en nyt tartte vähään aikaan mitään, ku uusin vasta tuli
Noore
Seuraavaksi on tulossa keskarivilla, ja mitä todennäköisemmin niin musta wub.gif
Ja milloin, se on sitten salaisuus... tongue.gif smile.gif

Ja sitten kun alan muuttamaan omaan taloon, niin suunnitelmissa olisi edelleen, että talossa vipertelisivät edelleen villa ja bichoni. Uskon että molemmat pysyy! smile.gif
Toinen bichoninkin olisi hieno juttu (näin kerran melkein tapahtui, mutta ei sitten onnistunut..), mutta ehkäpä joskus myöhemmin.. wink.gif
Joku vinttikoira olisi myös todella upea, olen jo ihaillut jonkin aikaa noita afgaaneja ja whippettejä. Afgaani varmaankin tulisi, mutta sitten alan kauhistelemaan sitä turkkia.. lookaround.gif
virpi
Tiibetinterrieri ehdottomasti. Kotona nyt niitä kaksi ja kesällä/syksyllä tulee kolmas wub.gif
Ida tibellä on nyt pennut, josta yhden sijoitan tai jätän kotiin.

Tibbe on roduista ehdoton ykkönen!
WeKKu
Tuskin mä vielä pitkään aikaan hankin uutta koiraa... ph34r.gif
Mut sitten kun hankin niin joku terrieri ois kiva... wub.gif
Verdana
Olisi ihme, jos vanhempani lupaisivat ottaa toisen koiran, mutta jos saan toisen koiran, se olisi joka toinen villa tai bichon frise tai kiinanharjakoira. wub.gif Olen menettänyt sydämmeni niille..
Merian
Mulle tulee sitten kun olen aikuinen, joko bichon frisé, lk mäyräkoira b&t, tai sitten kerrynterrieri wub.gif
veau
Englanninsetteri heti kun on vain mahdollista!!! wub.gif w00t.gif
Satsuma
Mitä todennäköisemmin kolmannen Cavalierin, ja väritykseltään tricolour wub.gif
Sen että koska meille tuollainen pallero tulisi on vielä ihan epämääräistä; ehkä vielä tänä vuonna tai sitten kolmen vuoden päästä laugh.gif eli joskus happy.gif
~Piia
Ihan lähitulevaisuuteen ei kuulu seuraavan koiran hankinta, mutta onhan sitä jo unelmoitu ja pari todennäköistä vaihtoehtoa ovat sheltti (mieluiten sinihohtoinen merle, jolla on isot korvat biggrin.gif ) tai merle bordercollie. Eihän sillä värillä oikeasti ole mitään väliä, mutta joskus haluan kyllä omistaa merlen bortsun. Pakkomielle wink.gif Seurakaverit lupas mulla ylppärilahjaksi tuoda bortsupennun paketoituna pinkkiin paperiin biggrin.gif
RiikkaTe
Loppu kesästä olisi tarkotus tulla Belgianpaimenkoira (groenendael).
Sen jälkeen kaikki suunnitelmat on ihan aivoimet
Razzle
Kleinspitziä olen ajatellut... Kesän alussa mahdollisesti tulisi. rolleyes.gif
~PeiKko~
No mulla sytämmen koskettaa toi Havannaissi ja tietty vanha tuttu Tanskis...
Hava varmaan on seuraava jos joku meille semmosen suopi. smile.gif
Rochas
Eiköhän seuraavakin koira tule terrieri olemaan, on kyllä vallannut sydämen kokonaan! wub.gif Toinen cairni tai sitten skotti joka on myös valloittanut sydämmeni temperamentillään. Mutta näillä näkymin ei toista koiraa ole tulossa, mutta se ei ole minusta kiinni. ;D
Palsternakka
Luultavasti tässä muutaman vuoden sisään, rotuina olen ajatellut mm. saksanpaimenkoiraa, mustaterrieriä, amstaffia... Westie on toki mainio rotu, mutta vähän pieni minun makuuni smile.gif Toista samanlaista ei tule.
Charmy
Borzoi..se vakiintuu vakiintumistaan. 8D
¤janette¤
Tää rotu ei meillä varmaa ikinä vaihu, eikä meille oo tulossa uutta vauvaa.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.