Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Chat?
Puskaradio > Puskis > Palautetta ja toivomuksia
sa-an-ri
Tuli ihan vaan mieleen, että kun porukka käy täällä juttelemassa keskenään, ja tuo aikaraja rajoittaa sitä sitten niiiiin pahasti, niin olisiko mahdollista järkätä tänne jonkinlainen chat? Silloin ei keskustelut täyttyisi "turhista" kommenteista...

Tältä alkaa löytyä liikaa hyviä ideoita tällaisessa väsymystilassa... Mut pitäis nyt lukita jonnekkin missä ei ole mitään tiedonsiirtoon soveltuvia välineitä...
dana
meinasin itsekkin tuota ehdottaa,kannatan!!!!!!
mm suomen papukaija yhdistyksen sivuilla on,toimii loistavasti.
mutta mitenkä vaikea sitten olisi moinen puuhata,niin että jossain kohti (esim puskaradion etusivulla) näkys ketä chatissa paikalla.
Rakas Vahtikoiramme...?
Once
Ja vaikka niinkin, että olisi eri Chat-palstat eri aiheille, esim Off topic, agility, junnut, roturyhmät ym.
dana
laitettasko äänestys ko asiasta?
vaix k-18, ymys ja nuoremmille oma?
iiris_
LAINAUS(dana @ 21.3. 2005, 16:04)
meinasin itsekkin tuota ehdottaa,kannatan!!!!!!
mm suomen papukaija yhdistyksen sivuilla on,toimii loistavasti.
mutta mitenkä vaikea sitten olisi moinen puuhata,niin että jossain kohti (esim puskaradion etusivulla) näkys ketä chatissa paikalla.
Rakas Vahtikoiramme...?

MINÄ MYÖS!!! thumbup.gif
Ässä
Kannatan! Se olisi mahtavaa! Voi kiltti vahtikoira. rolleyes.gif
sa-an-ri
Juu, ne eri huoneet olis kätevä juttu... Mutta olisko se sitten vaikee toteuttaa? Vahtikoira? kommentteja?
Vahtis
Tervehdys,

Tästä aiheesta olen kerran aloittanut kyselyn tällä samalla palstalla. Tämä huomautus ei tarkoita sitä, että tämä keskustelun avaus olisi aiheeton, sillä nyt aloite tuli teiltä.

Kysely aloitettiin jo kesällä 2003 ja silloin into ei ollut mitenkään erityisen suuri ja asia jäi. Kysely nousi taas viime keväänä ja kesällä etusivulle, mutta viime syksynä meikäläisen rahkeet ei yksin kertaisesti riittäneet muiden töiden ohella aiheeseen paneutumiseen.

Puskaradion käyttämään ohjelmaan saa lisäpalikkana Chatin, mutta se maksaa! Siinä onkin se suurin kynnys. Paljonko olisitte valmiita sponssaamaan, että Chatti saataisiin.

Siten vielä toinen kysymys on se, että palikan saa liitettyä vain ohjelman uusimpaan versioon, mutta me olemme edelleenkin edellisessä versiossa, johtuen siitä, että en ole saanut ohjelmaa vielä kokonaan käännettyä suomeksi. Kovasti toivon, että päivitys voitaisiin tehdä joskus kevään aikana... Ennen sitä Chatti on siis teknisesti mahdoton, sen jälkeen se voitaisiin liittää osaksi Puskaradiota. Palikka on erittäin monipuolinen: siinä voi esim. luoda useita huoneita ja chattailijoiden maksimi on 500 chattalijaa samanaikaisesti linjoilla...

Pistetäänkö hattu kiertämään?

dogrun.gif

Niin, lisäänpäs tähän vielä, että silloin kesällä 2003 se palikka olisi ollut ilmainen, ja siksi sitä saatoinkin ehdottaa. Maksavat tahot olisivat muuten sanoneet ei jo pelkälle ehdotukselle. Vuonna 2004 palikka tuli maksulliseksi, joten autuutta olisi kestänyt kovin vähän aikaa.
Once
Jaa että pitäisi maksaa... no sitten en kyllä tiedä. Ei se chat ole ainakaan minulle niin tärkeä.
dana
kyllä minä ainakin voisin jollain summalla sponssata.
jos sais hinnan selville,ja kuin monelle se jakautuisi?jos löytyy tarpeex chattia haluavia,tuskin kovin isosta summasta olis kyse?
iiris_
Maksaa?! ohmy.gif ei se chatti niin tärkeä ole! rolleyes.gif Jos puskassa käyminen alkaa maksaa, mä en käy enää täällä. angry.gif siis: JOS PUSKARADIOSSA KÄYMINEN MAKSAA, MÄ EN ENÄÄ KÄY SITTEN TÄÄLLÄ. Siinä mun mielipide. Jos chatti ei maksaisi, niin olisi se ihan ok. Kyllä tää on hyvä myös foorumina.
tuunanen
chatti olisi kiva, mutta jos se maksaa.. blink.gif
halinalle
Vahtikoira

Meinaako se maksullisuus sitä, että se maksaa yhden kerran jonkin tietyn summan (eli se ikään kuin ostetaan) vai onko siinä sitten jokin maksu koko ajan (kk-maksu tyyppisesti)?
Vahtis
Puskaradioon (siis nykyisin käyttämämme ohjelman uusimpaan versioon) kiinteästi liitettävissä (käyttää Puskiksen jäsen tietokantaa) oleva Chat ohjelma on sellainen, että sen lisenssi ostetaan aina vuodeksi kerrallaan. Tämä siis tarkottaa, että maksu olisi suoritettava vuosittain. Maksu muodostuu tietysti ohjelman kehitystyöhön uppoavista kuluista, mutta myös serverin ylläpito kuluista. Ohjelman tarjoaja asentaa sen omille chattia varten oleville riittävän suuri tehoisille servereille. Tämä siis tarkoittaisi myös sitä, että chatti ei mitenkään vaikuttaisi esim. Puskaradion nopeuteen hidastavasti, koska kuorma on ihan toisella serverillä.

Maksu ei ole tähtitieteellinen. En muista tarkasti, mutta alle 150 euroa per vuosi.

Nyt käytetyn ohjelman uusimpaa versioon lisenssi on jo olemassa, mutta päivitystä ei voida vielä tehdä, koska ohjelman kääntäminen suomeksi on minulla vielä kesken. Viime viikolla sain sitä taas vähän eteenpäin, mutta savottaa riittää vielä, enkä tiedä milloin taas löytyy aikaa siihen.
Ässä
Ööö... Mulla ei ole kyllä mitään mahdollisuutta maksaa. Olen sitä paitsi alaikäinen. En osaa maksaa netin kautta, enkä muutenkaan käyttää pankkia blush.gif Eli jos Puskasta tulee maskullinen tämä tyyppi häipyy.

Miten se masky hoidettaisiin?!?
Ledi
Chattia minkäkin kannatin.... mutta jos se maksaa, ei se lienee niin tärkeä ole hommata confused.gif
MyTara
Ei chattia Puskikseen dry.gif ! Minusta foorumin kuuluu olla foorumi eikä tänne mitään chattia tarvitse tunkea... Varsinkaan, jos siitä tulee maksullinen.

Vastustan! wink.gif
*Sanni
LAINAUS(MyTara @ 14.4. 2005, 19:12)
Ei chattia Puskikseen dry.gif ! Minusta foorumin kuuluu olla foorumi eikä tänne mitään chattia tarvitse tunkea... Varsinkaan, jos siitä tulee maksullinen.

Vastustan! wink.gif

Joo,ehkä se on parempi näin. sneaky2.gif
Ässä
LAINAUS(MyTara @ 14.4. 2005, 19:12)

Vastustan! wink.gif

Totta. Enää en krijoittele tänne.

Pah.
---
Ei Chattia, kiits. En maksaisi cool.gif
wenakko
Mutta jos se on juuri joku tyyliin 150e, niin kai se jaettaisiin chattailijoiden kesken se summa? Ja jos kerran 500 saa kerralla niin summahan olisi 30 senttiä per nokka.. lookaround.gif Jos tajusin oikein..
Sandra
Tuli tuossa mieleen, että eikö chattia voisi saada joltain muulta palveluntarjoajalta (halvemmalla/ilmaiseksi) ja sitten vain Puskasta linkki sinne? Siis mulla ei oo mitään tietoa asiasta, mutta olen kuullut, että kun ostaa kotisivutilaa (en muista mistä), niin saa "kaupan päälle" chatin... Että jos joku, jolla jo on kotisivut ja mahdollisuus chattiin, muttei käytä sitä, voisi lahjoittaa sen Puskalle whistling.gif Tyhmä idea(ko?)
Vahtis
Minä en ainakaan ole valmis huolehtimaan ja vahtimaan Chattia, joka ikään kuin on Puskaradion, mutta meillä ei olisi mahdollisuutta sen hallintointiin, koska se ei kuulu meidän serverillemme. Lisäksi tällainen chatti ei suinkaan olisi Puskaradion chatti, koska se olisi avoin kaikille eikä vain Puskaradioon rekisteröityneille.

Useimmiten myös tällaiset "ilmaiset" chatit ovat täynnä mainoksia ja kävijä määrä on rajoitettu 25 chattailijaan kerralla... en näe sitä kovinkaan mielekkäänä.

Luulen, että koska emme ole halukkaita maksamaan, voimme unohtaa chattailun Puskaradiossa ja pitäytyä Puskaradion alkuperäisessä ajatuksessa keskustelupalstassa. Selväähän olisi, että Puskaradion ylläpitämiseen jäisi myös vähemmän aikaa, jos se pitää jakaa chatin yllpitämisen kanssa.
Jessie
Kannatan ideaa pitää Puskaradio ihan vaan foorumina, mielestäni näin on ihan hyvä. Jos chat tulisi ja olisi maksullinen (oli summa mikä hyvänsä) se varmasti karkottaisi väkeä täältä ja se tuskin oli alkuperäinen tarkoitus.
facky
Jos se maksaa niin ei
veau
Mielestäni puska on hyvä foorumina, varsinkin jos vahti koira ei ole valmis pitämään chattia wink.gif
Cee
Vahtikoira on yhdyssana...

Cee
-symppis-
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.