Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Kääpiösnautserin esittäminen
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 2: Pinserit, snautserit, molossityyppiset ja sveitsinpaimenkoirat
anna :D
Olisi kiva tietää kuinka kääpiösnautseria esitetään kehässä.
Että voisiko joku kertoa...
biggrin.gif
---
Vähäjärkisenä vastaan:

Jalat taakse, ei liian venytettynä, sillein että kulmat näkyy hienosti, tassut suoraan kohdakkain ei niin että toinen tassu edessä ja toinen takana. samaan kohtaan ne. Pää ylös kuten häntä. Häntä C-malliseen asentoon

En ole mikään hyvä näyttelyttäjä mutta tälläiset ohjeet antaisin innocent.gif
anna :D
biggrin.gif KIITOS!! tuolla päästäänkin jo hyvään alkuun!! biggrin.gif
Anzie^
LAINAUS(Zenda @ 28.3. 2005, 10:51)
Vähäjärkisenä vastaan:

Jalat taakse, ei liian venytettynä, sillein että kulmat näkyy hienosti, tassut suoraan kohdakkain ei niin että toinen tassu edessä ja toinen takana. samaan kohtaan ne. Pää ylös kuten häntä. Häntä C-malliseen asentoon

En ole mikään hyvä näyttelyttäjä mutta tälläiset ohjeet antaisin innocent.gif

Hännänpään tulee osoittaa kello yhteen. Kannattaa katsoa millainen selkälinjan tulee olla, ja pitää koira muutenkin ryhdikkäänä.
Irkkutsi
Muista myös, että kääpiösnautseri on erittäin itsevarma rotu noin kaiken kaikkiaan. Jos koira itse vapaasti seisoo hyvin, sitä on täysin turha mennä asettelemaan! Useat kääpiösnautserit osaavatkin kehässä seisoa vapaasti ollen samalla ryhdikkäitä ja näyttäviä!
---
LAINAUS(Irkkutsi @ 8.4. 2005, 15:10)
Muista myös, että kääpiösnautseri on erittäin itsevarma rotu noin kaiken kaikkiaan. Jos koira itse vapaasti seisoo hyvin, sitä on täysin turha mennä asettelemaan! Useat kääpiösnautserit osaavatkin kehässä seisoa vapaasti ollen samalla ryhdikkäitä ja näyttäviä!

tongue.gif Oi kuinka se oma koirakin osaisi mellow.gif
-Tintti-
Tuossa tulikin jo hyviä neuvoja smile.gif

Itse nostan rinnasta etujalat suoraan rungon alle. Takajalat sit vedän taakse. Joillakin käppänöillä häntä on luonnostaan sellainen c:n muotoinen toisilla taas enemmän sellainen suora häntä..

Hännän pistän itse yleensä vielä tuomarin puolelle.

tässä tällainen kuvasarja käppänän esittämisestä laugh.gif :

kuva
Ida K
Itse olen vain kerran kisannut kääpiösnautserilla junnuissa, mutta harjoiteltu kyllä ollaan laugh.gif Myös omistaja on käppänöitä esittänyt pitkään, joten häneltä sain hyvät ohjeet wink.gif

Seisotus :

Nostetaan etuosaa niin, että etujalat ovat "suoraan rungon alla ja vierekkäin". Ko. koiralla oli lyhyt olkavarsi, joten omistaja neuvoi tarvittaessa siirtämään etujalkoja hiukan taaemmas. Takajalat venytetään, että kulmaukset näkyy, ja jalkakarvoja voi hiukan pöyhiä smile.gif Häntä sillä pysyi aika itsestään, mutta hiukan tukee sitä. Seisoo tarvittaessa myös itsestään !

Sitten kun seisotin, Inkalta piti kysellä linnuista ja sorsista, että se ryhdikkäästi seisoo ja "etsii niitä silmillä" laugh.gif blink.gif

Liikkeet (kolmiot yms.) koira osasi melkein itsestään, mutta reipasta kävelyä wink.gif

Noin minä sen esitin, ja omistaja oli tyytyväinen thumbup.gif
---
Siis useimmilla M&H :lla on luonnostaa tuohon selänpäälle tuo häntä, ja se on ihan oikein. Sitä ei kannata näyttelyissä ruveta asettamaan "C" asentoon.
-maria-
No Elli seisoo luonnostaan mahtavasti ja kasvattajain on sitä kehunut.
Koska se on vasta 8kk ikäinen, niin se häntäkin siitä sitten pitäisi asettua tuollain kaarelle.
Kun nyt kävellessä se on melkoinen antenni (kehässä taisi olla tikkusuorana biggrin.gif) mutta vähän kaartuu.
Itse kun esitän, niin hännästä tuen, ettei se "tipahda puolitankoon" ts. muuten kaartuu, mutta puolet hännästä pudonnut silleen alas tongue.gif
Triad
Hyviä nämä neuvot! Itselläkin tulee vastaan kohta käppänä wub.gif Kehissä pitäis handlata rolleyes.gif
-iina-
Hyviä neuvoja! Itse pitäisi ruveta handlaamaan kahta käppänää! biggrin.gif
Ida K
LAINAUS(~Berniina~ @ 2.4. 2006, 19:57)
Hyviä neuvoja! Itse pitäisi ruveta handlaamaan kahta käppänää! biggrin.gif

Minkäs nimisiä wink.gif
Irkkutsi
Mie itse tykkään katsoa kehässä itsevarmoja koiria, kuten jo aiemmin sitä mainostin. Arat ja epävarmat käpsät ei vain näytä hyviltä. Luonne kunniaan. Kerran näin kun tuomari palkitsi pentuluokan koiran, joka ei antanut hampaita edes katsoa vaan räyhäsi (eikä mitenkään ihen pienesti) ja se kyllä tympi. (Hieman aiheen vierestä mutta silti.)

Oma käpsäni on aivan mahtisbestis aina harjoitellessa ja mätsäreissä, mutta virallisissa kehissä ilmeisesti tartutan hermostuneisuuteni ja häntä ja ryhti lösähtää. biggrin.gif
-maria-
LAINAUS(Irkkutsi @ 21.5. 2006, 15:20)
virallisissa kehissä ilmeisesti tartutan hermostuneisuuteni ja häntä ja ryhti lösähtää. biggrin.gif

Itse en onneksi tartuta Elliin tuota hermostuneisuutta, kun hyvä jos vähän ennen kehää jännittääkään :'D
Kehässä olen melkeimpä heti kuin omassa elementissäni niin ei sitä osaa jännittää siellä rolleyes.gif
-iina-
LAINAUS(Iida @ 16.5. 2006, 10:58)
Minkäs nimisiä wink.gif

Stator Calandra ja Stator Aada.
Ongelma on vaan ton Stator Aadan kanssa, kun se on niin huonossa turkissa synnytyksen jälkeen että menee vielä pitkään ennen kun sen saa näyttelykuntoon. confused.gif
CURLY
Niin, eikös Käppänä ole myös pöydällä seisotettava rotu ? Onko tuomarista kiinni seisottaako pöydällä vai maassa ? vai aina pöydällä ?
Eros
Kääpiösnautseri seisotetaan aina pöydällä. Suurimmaksi osaksi riippuu koiran rakenteesta miten se esitetään, itselläni on kaksi käppänää ja niitä esitetään aivan eri tavalla. Luontaisin esittäminen on asettelu, mutta tunnen monia koiria jotka ottavat mieluiten asennon itse eli seisovat vapaasti. Liikeiden näyttämisessä suosittelisin joko reipasta kävelyä tai juoksemista, tämäkin riippuu koiran rakenteesta ja sen askeleiden voimakkuudesta. Myös hihna on käpsyn kanssa yllätävän tärkeä, jos on vähänkin tempperamenttisempi ja innokkaampi koira, niin suosittelen ketjua. Ohut naruhihna on yleisin. Kehän laidalla kannattaa seurata muiden handlereiden eleitä ja otteita, siinä oppii paljon. Hermoilu on hyvästä, koska silloin yleensä keskittyy paremmin. Hännästä sen verran että sen ei kuulu osoittaa kello yhteen, vaan kaartua C:n muotoon ilman että koskettaa ylälinjaa. Tosin mustilla ja musta-hopeilla häntä kiertyy usein itsestään selän päälle.

Asettelu

vapaaseisonta

vapaasti seisotettu takaa

juoksutus

Kysy ihmeessä lisää jos on kysyttävää.
CURLY
Kiitos! Tuosta oli paljon apua biggrin.gif Nyt ollaan menossa Joutsenon mätsäriin niin katsotaan miten siellä menee happy.gif
haniski
LAINAUS(NekkuKäpsy @ 3.7. 2007, 14:44) *
Niin, eikös Käppänä ole myös pöydällä seisotettava rotu ? Onko tuomarista kiinni seisottaako pöydällä vai maassa ? vai aina pöydällä ?
Yleensä seisotetaan aina pöydällä.. Tosin mätsärissä ne kysyy, että onko tutkittu/seisotettu pöydällä vai maassa
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.