Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: stablemaster's northern hope
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 2: Pinserit, snautserit, molossityyppiset ja sveitsinpaimenkoirat
Sivuja: 1, 2
australianpaimenkoira
onko kellään stablemaster's northern hopen "pablo" jälkeläisiä?
ja onko joku nähnyt sen livenä? thumbup.gif
wenakko
Oon nähny parikertaa livenä ja on tosi komee!! wub.gif
~Merski~
livenä nähty muutamaan kertaan, jälkeläisistä ei tietoa..
HetaK
Olen nähnyt livenä, silittänytkin sitä turun KV:ssa tänä vuonna wub.gif
Elina.P
olen nähnyt livena sitä useaankin otteeseen! Upea koira se kyllä on... wub.gif
anna :D
olen nähny sen vaan kuvista... Mutta yks mun kaveri sano tänään että on nähny sen. mä haluaisin nähdä sen kans... SE ON IHANA! biggrin.gif
-Mia-
Ku näin kuvissa sen, ihastuin oitis suursnautsereihin wub.gif . En oo nähny livenä.
MyTara
Kuvissa olen vain nähnyt, mutta tietenkin sellaisen ilmestyksen haluaisi livenäkin nähdä wub.gif . Niin komean vaikutelman kuvissa saa.

Jälkeläisistä ei ole tietoa.
<Iida>
Monta kertaa olen nähnyt "livenä". Upea koira smile.gif !
australianpaimenkoira
mä sain silittää sitä tampereella 20.3
se oli niiiiiiiiin söpö et mä meinasin pyörtyä! blush.gif
---
Hmm.. No välillä kuitenkin kyllästyy katsomaan Bis kehään kun tietää, jaahas siellä Northern Hope voittaa sleepy.gif
Lotta
LAINAUS(Zenda @ 18.5. 2005, 11:57)
Hmm.. No välillä kuitenkin kyllästyy katsomaan Bis kehään kun tietää, jaahas siellä Northern Hope voittaa sleepy.gif

olen täysin samaa mieltä! on ollut mukava nähdä, että viime näyttelyissä on ollut 2 ryhmän voittajina muitakin rotuja. En sano, etteikö ko. koira ole kaunis ja malli yksilö, mutta silti onhan se hieman tylsää!
ja muutenkin minua vaivaa se tapa kuinka koirasta saatiin töpö... sly.gif
*Sanni
LAINAUS(Lotta @ 19.5. 2005, 12:29)
olen täysin samaa mieltä! on ollut mukava nähdä, että viime näyttelyissä on ollut 2 ryhmän voittajina muitakin rotuja. En sano, etteikö ko. koira ole kaunis ja malli yksilö, mutta silti onhan se hieman tylsää!
ja muutenkin minua vaivaa se tapa kuinka koirasta saatiin töpö... sly.gif

Olen aivan täysin samaa mieltä! Saisi pikku hiljaa muutkin voittaa sleeping.gif
On niitä tosi paljon muitakin kauniita koiria kuin aina sama suursnautseri.. sleepy.gif
---
biggrin.gif Jee, joitain muitakin...
pips_a
... mutta eivät tuomarit voi ajatella että "no tuo on voittanut niin monta kertaa että laitetaanpas tuo toinen voittamaan" !

jälkeläisitä ei ole tietoa mutta livena on tullut nähtyä monia monia kertoja, eestissä asuttiin jopa samassa hotellissa näyttely-vknloppuna... kaunishan se on ei siitä yli eikä ympäri pääse wub.gif
---
Tässä on semoinen varjopuoli vain mielestäni biggrin.gif
Että näyttelyissä nähdään Pablo ja sitten samaistutaan suursnaukkuihin ja sitten kinutaan semmoista kun on niin komee ja hyvä näyttelyrotu ph34r.gif
pips_a
LAINAUS(-Vappana- @ 30.11. 2005, 19:39)
Että näyttelyissä nähdään Pablo ja sitten samaistutaan suursnaukkuihin ja sitten kinutaan semmoista kun on niin komee ja hyvä näyttelyrotu ph34r.gif

Aivan, sitten otetaan sellainen ja jonkun aijan päästä ihmetellään "kuinkas tämä ei ole yhtä hyvä kuin tuo Sissin snaku dry.gif "
Kettis
Muutaman kerran olen nähnyt livenä. Onhan se komea koira.
Reyal's
Useaan otteeseen olen nähnyt ko. koiran livenä smile.gif
Nelet
Olen nähnyt koiran livenä, todella upea!
Pauliina
minä kans nähny livenä monesti ja olen ollut sissin luona kylässäkin kun veimme koiran trimmattavaksi. siellä oli myös pablo. aivan mahtava ja ihana koira wub.gif

jälkeläisistä en tiedä. voi olla että näin niitäkin mutta en yhtään osaa sanoa että mikähän niistä suursnautsereista mahtoi olla smile.gif
Ida K
Olen nähnyt useasti livenä. Ypäjä mielessä, ryhmäkehissä juttelin sen handlerin/omistajan kanssa ja siinä koiraa katteltiin cool.gif
-Milli-
Juu yksi livenä näkijä lisää. Kyllähän sen aika automaattisesti näkee,jos isoimmissa näyttelyissä käy ja seurailee 2 Ryhmää / Bis kehää wink.gif
Yhdyn täysin Rochasiin että Kakkosesta löytyy paljon muitakin hyviä, tuo hänen mainitsema berni on hyvä esimerkki,erit. kaunis koira! wub.gif
Khadya
Olen nähnyt livenä niin monta kertaa että ärsyttää. En ymmärrä mitä hienoa siinäkin koirassa on, tavallinen koira kuten muutkin, vaikka toki hienohan se on. Tiesittekö muuten ettei Pablolla ole eturintaa yhtään, isäni on nimittäin "kopeloinut" koiran läpi ja tullut siihen tulokseen että eturinta on karvalla tehty. Ja jos Pablo olisi pitkä häntäinen ja luppakorvainen, se ei kovin hyvin pärjäisi. Ja omistaja saa sen esitettyä niin upeasti, että BIS-sijoituksia on tullut useasti. Jos me muut sitä esittäisimme näyttelyissä, ei Pablolla olisi niin paljoa BIS-sijoitusksia. Osittainen menestys johtuu myös esitystaidosta. En nyt todellakaan ole kateellinen mutta tuo on totuus, tai ainakin minun mielipiteeni. sleepy.gif
pips_a
LAINAUS(Khadya @ 6.12. 2005, 14:52)
Olen nähnyt livenä niin monta kertaa että ärsyttää. En ymmärrä mitä hienoa siinäkin koirassa on, tavallinen koira kuten muutkin, vaikka toki hienohan se on. Tiesittekö muuten ettei Pablolla ole eturintaa yhtään, isäni on nimittäin "kopeloinut" koiran läpi ja tullut siihen tulokseen että eturinta on karvalla tehty. Ja jos Pablo olisi pitkä häntäinen ja luppakorvainen, se ei kovin hyvin pärjäisi. Ja omistaja saa sen esitettyä niin upeasti, että BIS-sijoituksia on tullut useasti. Jos me muut sitä esittäisimme näyttelyissä, ei Pablolla olisi niin paljoa BIS-sijoitusksia. Osittainen menestys johtuu myös esitystaidosta. En nyt todellakaan ole kateellinen mutta tuo on totuus, tai ainakin minun mielipiteeni. sleepy.gif

No mutta huippu koira se silti on ja kaunis, jos ei olisi niin koira ei olisi tuollaisiin sijoituksiin yltänytkään. Sissi osaa esittää koiransa ja tottakai sekin vaikuttaa Pablon pärjäämiseen, Sissi (ja muut Pablon handlerit) saavat koiran hyvät puolet esille niin se on tuomareiden mieleen tietty .. ja tottakai on tuomareita joiden mieleen esimerkiksi juuri tämä suursnku ei ole, mutta useiden tuomareiden mieleen koira näyttää kuitenkin olevan.
Itse en ole kyllästynyt katsomaan näitä pärjänneitä koiria, kuten Pabloa.. mutta se on jokaisen oma mielipide! Enkä halua Khadya väheksyä sinun mielipidettäsi (enkä todellakaan isäsi tuomari taitoja!) vaan tämä on minun mielipiteeni ja en halua tappelua saada aikaiseksi missään nimessä smile.gif
Nelet
LAINAUS(Khadya @ 6.12. 2005, 14:52)
Ja jos Pablo olisi pitkä häntäinen ja luppakorvainen, se ei kovin hyvin pärjäisi.

Itsekkin olen tuota miettinyt ja uskoisin että aiankin ulkomailla nuo Bis-sijoitukset olisivat jääneet vähemmälle...
<Aino>
LAINAUS(pips_a @ 29.11. 2005, 23:07)
... mutta eivät tuomarit voi ajatella että "no tuo on voittanut niin monta kertaa että laitetaanpas tuo toinen voittamaan" !

Voi lapsikulta sulla on vielä paljon opittavaa.
Ida K
LAINAUS(<Aino> @ 7.12. 2005, 18:05)

laugh.gif

OT : Mutta noita tollasia "koiran pärställä voittajia" <--kuulostaa tyhmältä laugh.gif on muissakin roduissa. On monia millä on vaikka mitä vikoja, mutta ne osataan piilottaa esittäessä, mutta koirat on silti upeita, myös minun mielestäni. Ja ne pärjää ihan oikeutetusti. Ei kukaan ole täydelinen . whistling.gif
Nelet
LAINAUS(iida @ 7.12. 2005, 20:54)
. Ei kukaan ole täydelinen . whistling.gif

Ei olekaan ja sehän on vain hyvä jos handleri saa koiran esiintymään hyvin edukseen
Eden
Kerran olen nähnyt livenä, mun tutulla on suursnautseri ja se ilmeisesti tuntee tuon omistajan, kun sen kanssa siihen malliin jutteli. Näin siis viime vuonna turussa top dog showssa. Ei se muhun kolahtanut juuri millään lailla. sleepy.gif

Ja mun makuun luomut on paljon nätimpiäkin.
Ida K
LAINAUS(Valkohammas @ 7.12. 2005, 21:52)
Ei olekaan ja sehän on vain hyvä jos handleri saa koiran esiintymään hyvin edukseen

Niin onkin, sitä tarkoitankin thumbup.gif Itse harrastan sitä kanssa teehee.gif
Rochas
LAINAUS(-Vappana-)
Että näyttelyissä nähdään Pablo ja sitten samaistutaan suursnaukkuihin ja sitten kinutaan semmoista kun on niin komee ja hyvä näyttelyrotu  ph34r.gif

Pakko ihmetellä, että miten tämä on huono puoli? Eiköhän kaikki riiseni-ihmiset pidä just tätä ihan hyvänä puolena. wink.gif

LAINAUS(iida)
Niin onkin, sitä tarkoitankin thumbup.gif Itse harrastan sitä kanssa teehee.gif

Eiköhän kaikki näyttelyissä kävijät tätä harrasta, vai ymmärsinkö nyt jotakin väärin. wink.gif
Ida K
^^Kyllä varmasti harrastaa. Tuskin ymmärsit väärin laugh.gif
Terhi
LAINAUS(<Aino> @ 7.12. 2005, 18:05)

Kröhöm... pips_a on sua vuoden vanhempi! lookaround.gif Tuollainen "voi lapsikulta"-asenne on tässä yhteydessä "hiukan" koominen. rolleyes.gif
pips_a
LAINAUS(*Tepa* @ 8.12. 2005, 22:33)
Kröhöm... pips_a on sua vuoden vanhempi! lookaround.gif  Tuollainen "voi lapsikulta"-asenne on tässä yhteydessä "hiukan" koominen. rolleyes.gif

hehe hassultahan se kuulostaa... mutta antaa olla biggrin.gif

tarkoitin sillä sitä että jos koira on tuomarin mielestä ryhmän paras niin eikä hän silloin "saa" laittaa sen voittamaan, eikä niin että hänen pitäisi miettiä sitä ovatko kaikki tyytyväisiä tähän valintaan huh.gif

mutta jokaisella on oma mielipiteensä tästä Pablosta ja monista muistakin koirista, ei siitä nyt kannata täällä kiistellä että "onko se kaunis vai ei" biggrin.gif ja aiheen aloittaja "australianpaimenkoira" tuskin tarkoitti että pitäisi alkaa kiistelemään siitä onko koira kaunis vai ei biggrin.gif
<Aino>
LAINAUS(*Tepa* @ 8.12. 2005, 22:33)
Kröhöm... pips_a on sua vuoden vanhempi! lookaround.gif Tuollainen "voi lapsikulta"-asenne on tässä yhteydessä "hiukan" koominen. rolleyes.gif

En mä tienny pips_an ikää, ja sitäpaitti sanon noin kaikille rolleyes.gif Mut siis jos luulee ettei naamatuomareita oo niin on valitettavasti vähän metikossa. Niin mutta toki tuomarilla pitäisi olla rohkeutta pitää oma mielipiteensä, eikä laittaa ryhmän voittajaksi yleisön suosikkia - sitä koiraa jolle hurrataan ja taputetaan eniten.
*Sanni
LAINAUS(<Aino> @ 9.12. 2005, 12:50)
En mä tienny pips_an ikää, ja sitäpaitti sanon noin kaikille rolleyes.gif Mut siis jos luulee ettei naamatuomareita oo niin on valitettavasti vähän metikossa. Niin mutta toki tuomarilla pitäisi olla rohkeutta pitää oma mielipiteensä, eikä laittaa ryhmän voittajaksi yleisön suosikkia - sitä koiraa jolle hurrataan ja taputetaan eniten.

Just näin. Olen täysin samaa mieltä kanssasi Aino. smile.gif
Lanttu
onhan pablo ihan näyttävä ja esiintyy tosi hienosti. itse en ole koskaan koriaan koskenut joten en voi sanoa. tiedän kyllä monia koiria jotka menettivät arvonsa siinä samassa kun pääsin käymään läpi.

ja hei onhan hiukan naivia ajatella että naamatuomareita ei ole olemassa biggrin.gif laugh.gif enkä nyt siis tarkotia sua pips_a mitenkään erikoisesti kunhan puolustan ainon lapsikulta käsitettä biggrin.gif laugh.gif laugh.gif
-ilona
enpä ole livenä nähnyt, mutta kuvissa kyllä ihan kauniilta näyttää, en oikein pidä noista typistämisistädry.gif joten hyvä ettei niin enää suomessatehdä smile.gif
pips_a
LAINAUS(<Aino> @ 9.12. 2005, 12:50)

Onhan niitä naamatuomareita mutta tuskimpa on Pablo menestystään taputuksilla ja hurraamisilla saanut ja eiköhän suurinosa Pablon palkinneista tuomareista pidä ihan aidosti tästä koirasta.. Ei mun mielestä pitäisi alkaa nyt aliarvioimaan tuomareita jotka Pablon ovat palkinneet, jos he siitä pitävät niin saavathan ne palkita hänet ja jos siellä nyt on joukossa muutama tuomari joka ei osaa itse voittajaa valita niin se ei ole meidän ongelmamme... Tottakai Sissi saa koiransa kanssa kilpailla ja jos joku on sitä mieltä että hän ei saisi kilpailla Pablolla jotta joku muukin joskus pärjäisi niin sitä kutsutaan myös kateudeksi... eiköhän joka rodussa ole huippu koiria jotka menestyvät usein, niin miksei myös suursnakuissa saisi olla...
mutta ehkä on parempi että tämä keskustelu poistetaan täältä kun aiheuttaa turhaa tappelua vain (myönnän myös itse sen)..!
<Aino>
LAINAUS(pips_a @ 12.12. 2005, 20:01)
Onhan niitä naamatuomareita mutta tuskimpa on Pablo menestystään taputuksilla ja hurraamisilla saanut ja eiköhän suurinosa Pablon palkinneista tuomareista pidä ihan aidosti tästä koirasta.. Ei mun mielestä pitäisi alkaa nyt aliarvioimaan tuomareita jotka Pablon ovat palkinneet, jos he siitä pitävät niin saavathan ne palkita hänet ja jos siellä nyt on joukossa muutama tuomari joka ei osaa itse voittajaa valita niin se ei ole meidän ongelmamme... Tottakai Sissi saa koiransa kanssa kilpailla ja jos joku on sitä mieltä että hän ei saisi kilpailla Pablolla jotta joku muukin joskus pärjäisi niin sitä kutsutaan myös kateudeksi... eiköhän joka rodussa ole huippu koiria jotka menestyvät usein, niin miksei myös suursnakuissa saisi olla...
mutta ehkä on parempi että tämä keskustelu poistetaan täältä kun aiheuttaa turhaa tappelua vain (myönnän myös itse sen)..!

Niin en mä sitä sanonutkaan että se koira voittaa vaan handlerin naamalla.. onhan se näyttävä ja esiintyy edukseen! smile.gif Saahan omat mielipiteensä esittää, enkä itse ainakaan ole tappelua missään vaiheessa havainnut.
pips_a
LAINAUS(<Aino> @ 14.12. 2005, 15:59)
Saahan omat mielipiteensä esittää, enkä itse ainakaan ole tappelua missään vaiheessa havainnut.

biggrin.gif Ehkä paremminikin pientä kinaa... jota syntyy aina mielipiteistä wink.gif
-maria-
Nättihän Pablo on, kieltämättä wink.gif
Hyvä kun katselin tv:stä sitä pohjoismaiden voittajan BIS-kehää, niin kun näytettiinkin pätkä alkupään BIS-kokelaista, niin itsekseni tuumailin "Tuo on se Stablemaster'sin koira.." ja niin se oli biggrin.gif

Itse näin Pablon livenä Karelia Showssa, nyt elokuun alussa.. BIS-kehässä ;D
---
LAINAUS(-maria- @ 28.12. 2005, 05:39)
BIS-kehässä ;D

Tietty teehee.gif
Red tiger
LAINAUS(Rochas @ 8.12. 2005, 15:53)
Pakko ihmetellä, että miten tämä on huono puoli? Eiköhän kaikki riiseni-ihmiset pidä just tätä ihan hyvänä puolena.

Liittymättä millään tavalla oikeaan aiheeseen, eivät varmasti pidä! RiiseniHARRASTAJAT eivät varmasti halua että heidän rotuaan aletaan käyttökoirasta muovaamaan pelkästään näyttelyesineeksi. Riiseni kuitenkin on vielä jonkin verran suosittu käyttö/harrastusrotu, toivottavasti se pysyy sellaisena. Ei kovin hyvin palvele rotua jos kaikki haluavat vain pärjätä hyvin näyttelyissä..
---
Tämä Pabloon ihastumisen on siinämielessä huono että, sitten ihmetellään että kun ei koira ole semmoinen kuin Pablo. Se ei ole hyvä homma että vain samaistutraan ja halutaan vain sitä voittoa, että otetan vain koira että kun on hyvä näyttelyissä eikä sitten ajatella että koirat on yksiläöitä, ja koiran kanssa eletään koko vuosi, näyttelyt on vain pieni osa vuodessa... sly.gif
-maria-
LAINAUS(Red tiger @ 30.12. 2005, 17:10)
Liittymättä millään tavalla oikeaan aiheeseen, eivät varmasti pidä! RiiseniHARRASTAJAT eivät varmasti halua että heidän rotuaan aletaan käyttökoirasta muovaamaan pelkästään näyttelyesineeksi. Riiseni kuitenkin on vielä jonkin verran suosittu käyttö/harrastusrotu, toivottavasti se pysyy sellaisena. Ei kovin hyvin palvele rotua jos kaikki haluavat vain pärjätä hyvin näyttelyissä..

No siis eihän yksi ainut koira VOI muovata koko riiseniharrastus-juttuja niin paljon, että jos yksi on hyvin voitokas, että loput riiseniharrastajat unohtavat täysin pk-jutut ja keskittyvät vain näyttelyihin..
Sundae
LAINAUS(-maria- @ 3.1. 2006, 16:41)
No siis eihän yksi ainut koira VOI muovata koko riiseniharrastus-juttuja niin paljon, että jos yksi on hyvin voitokas, että loput riiseniharrastajat unohtavat täysin pk-jutut ja keskittyvät vain näyttelyihin..

Eikö muka? On sitä paljon ihmeellisempiäkin asioita nähty wink.gif
Red tiger
Mä en tarkottanu yhtä koiraa, vaan tähän -Vappana-n lauseeseen
LAINAUS
Että näyttelyissä nähdään Pablo ja sitten samaistutaan suursnaukkuihin ja sitten kinutaan semmoista kun on niin komee ja hyvä näyttelyrotu
oli Rochas oli kommentoinut näin
LAINAUS
Pakko ihmetellä, että miten tämä on huono puoli? Eiköhän kaikki riiseni-ihmiset pidä just tätä ihan hyvänä puolena
Tarkoitin siis että jos kaikki ihmiset, jotka näkevät riisenin voittamassa näyttelykehässä, ajattelevat että WOW! Onpas hieno näyttelykoira, ja hankkivat sellaisen jotta saisivat paljon pyttyjä takan reunalle, rotu saadaan äkkiä pilalle. Niinkuin moni muukin rotu tähän mennessä. Riiseniharrastajat eivät varmasti halua että heidän rotunsa muutetaan näyttelykoiraksi. Kirjoitukseni ei liittynyt tähän Northern Hopeen millään lailla.
xande
vai on täällä keskustelu norhern hopesta cool.gif
juu, nähty on livenä ja siinä se on saman rodun edustaja kuin tämä omakin.
komea koira, ei voi muuta sanoa.

ja edellisen kirjoittajan tekstiin vedoten:
toivompa vain, että kasvattajat pitävät huolen tästä asiasta, että se riiseni ei lähde perheeseen pelkäksi "näyttelykoiraksi". on hienoa, että rotu pärjää ja se on ulkomuodollisesti lahjakas thumbup.gif

se ehkä tässä riisenin omistuksessa kyrsii toisinaan kun suorastaan joutuu "välttelemään" näyttelyitä joissa tämä kyseinen komistus on paikalla sly.gif
kateudesta en voi puhua, sillä myönnän että pablo on hyvin rodunmukainen ja tyypiltään lähes täydellisyyttä hipova uros, enkä usko että omastani on koskaan sille tasolle. typistyksellä uskon olevan vaikutusta, äh.. tietenkin sillä on shifty.gif

pablon jälkeläisiä ei taida löytyä palstalta?
mutta jos joku niistä tietoja kaipailee niin jalostustietojärjestelmästä löytyy kaikki tämän 5 pentuetta joissa on (isänä) ja sitten eikun nettiin googlettamaan tms.
rolleyes.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.