Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Aiotko kasvattajaksi
Puskaradio > Puskis > Turpakäräjät
Sivuja: 1, 2, 3, 4
know how
Oletko ajatellut ryhtyväsi tulevaisuudessa kasvattamaan koiria? Ja mitä rotuja?
iiris_
Aika vaikee kysymys....En oikeastaan tiedä vielä, mutta kun olen iso, niin kyllä mulla varmasti ainakin yksi koira on. wink.gif Borderterrierit olisivat kyllä kivoja... biggrin.gif
Lydia
Kennelnimi mulla on ollut jo vuosia, mutta pentuja ei ole vielä tullut.
Eli kaipa jossain vaiheessa on tarkoitus ruveta kasvattajaksi, jos vaan sopivia jalostuskoiria löytyisi...
Verdana
Olisi kyllä kiva kasvattaa "isona" koiria. Vähintään yksi koira minulla tulee olemaan aina, sen olen päättänyt. Olen menettänyt sydämmeni villakoirille, kiinanharjakoirille, harmaa norjanhirvikoirille ja bichon friseille. Jos joskus saan miehen, ja hän harrastaa hirvi metsällä käymistä, voisi harmaita kasvattaakkin. Villakoirien kasvatus on kuitenkin ollut unelmani jo aika kauan. wub.gif Kyllä varmaan villakoirien kaveriksi voisin yhden bichonin tai harjiksen ottaa.. rolleyes.gif
Buuhacas
koiria kyllä tulee olemaan aina perheessä!sen olen päättänyt..kasvattaminen on sitten viel harkinnan alla smile.gif kasvattaisin samojedeja..salukeja hankkisin pari mut saluki pentueista en olis iha varma..
Vanilja
Sitä on paha vielä mennä sanomaan. wink.gif Mutta voi hyvinkin olla, että jossain vaiheessa alan kasvattamaan ainakin bichon friséitä, ehkä joitain muitakin. wub.gif
sahku
en varmaan ala kasvattamaan... Onhan se vähän rankkaa, jos muualla käy töissä... Ei se välttämättä niin raskasta ole, mitä kuvittelen, mutta ei oikein sovi mulle. Mulle riittää, että yks koira on hellittävänä biggrin.gif
Satsuma
Onhan tuo kieltämättä käynyt mielessä, ja voi hyvinkin olla että joskus voisi aloitella pieni muotoista kasvatusta. Koiria ainakin tulee aina olemaan wink.gif Mutta tällä hetkellä kotoa löytyy "vain" kaksi urosta. Cavalierien parissa luultavasti pysyisin tongue.gif Aika näyttää cool.gif
Tippa
Kyllä mä haluaisin alkaa kasvattamaan jotain rotua, mutta ei sitä nyt näin
varhain osaa sanoa. Koiria joka tapauksessa tulen harrastamaan smile.gif
Rotua on hankala sanoa, sillä rotumieltymykset voi hyvinkin muuttua tässä
ajan kuluessa.
sitruuna
Tässä vaiheessa vielä aika vaikea sanoa, mutta oishan se ihan kivaa smile.gif Todella pienimuotoista se tulisi olemaan. Kotonani tuskin koskaan tulee hirveän montaa koiraa asumaan. Sellanen 2-3 riittää..
TtT
Kasvattaminen ei kiinnosta, joten en aio alkaa kasvattamaan koiria. Olen kiinnostunut lähinnä koirien kanssa harrastamisesta, en kasvattamisesta.
ni_pa
Kyllä tarkoitus olisi... Sellaista kotioloissa tapahtuvaa pienimuotoista kasvatusta. Rotuina varmaankin papillon ja mahdollisesti joku toinen pieni rotu. Kaksi rotua on kuitenkin minulle ehdoton maksimi, useampaa rotua en ainakaan suuremmassa mittakaavassa tule kasvattamaan.
chin.fani
En usko, mut jos suunnitelmat muuttuu, niin jotain pieniä koiria aion kasvattaa, chinejä, tipsuja, ranskanbulldoggia..en osaa vielä sanoa.. wink.gif
Ja ihan kotioloissa.
Wupsu
no..olen ajatellut hankkia kennel nimen sitten kun löydän hyvän paikan missä kasvattaa koiria...
roduista en vielä ihan tiedä...
mutta toivottavasti tulee paljon koiruja biggrin.gif
phard
sen näkee sitten rolleyes.gif toisaalta kiinnostaisi kasvatus, mutta se on niin monesta asiasta kiinni. mitään suurkenneliä kyllä en ikinä tule perustamaan, se on täysin varmaa jo nyt.
~PeiKko~
No en mä oo varmaan ikänä ittelleni vastuulle pentuetta ota, mutta kiva ois olla kenneltyttönä joissain kenneleissä ja mahollisesti päästä pentueen kasvua katsella. smile.gif

Jos tää ees liitty asiaan mitenkään. blink.gif
Ässä
Kyllähän se kasvattaminen kiinnostaisi, mutta kune ei ole vielä ikääkään.... Jahka kasvan "isoksi" rolleyes.gif Petiitit ovat vieneet sydämmeni wub.gif Muita rotuja mistä pidän on Nöffit, Punaiset irlannisetterit ja Aussit. Vaikea kuitenkaaan vielä on tietää mitään. happy.gif

Muoks. kirjoitusvirhe... blush.gif
facky
Onhan tota tullu aika paljon mietittyä (nuoresta iästäkin huolimatta) ja jos alan niin varmaan englanninsettereitä / kk saksanseisojia / isomünstereita wub.gif "kantauroksetkin" olis jo valmiina xD
~Merski~
en varmaan, ainakaan näillä näkymin.
mutta jos niin sitten erittäin pienimuotoisesti, mutta kuitenkin harrastaminen koiran kanssa kiinnostaa enemmän....
Wanssu
Tän vuoden aikana on tarkoitus suunnistaa kasvattajan peruskurssille ja laittaa kennelnimi hakemus meneen. Jos nartun terveystutkimus tulokset ok niin 06 vuoden loppupuolella/07 alussa olisi tarkoitus löytää sopiva sulhanen. Tai myöhemmin..
Kesällä tulossa yksi tyttönen sijoitukseen. Rotuna siis samojedinkoira.
Sanne
En aio.

En ikinä pystyisi huolehtimaan pentueesta "alusta loppuun". Hermoilisin kuitenkin vielä pitkään pentujen luovutuksen jälkeen, pääsivätkö ne hyviin koteihin wink.gif
<Iida>
Kyllä on kyseinen homma ollut jo pitkään mietinnässä, kasvattajakurssin aion käydä, vaikka en kennelnimeä yms. tulisikaan hankkimaan. Aika näyttää smile.gif . Pienimuotoista kasvatustyö tulee kuitenkin olemaan, koirien kanssa harrastaminen kiinnostaa myöskin.

Rodusta ei ole vielä tietoa, lempirodut kun vaihtelee joka toinen päivä biggrin.gif
perhonen^
kyllähän se on haaveena mutta en sitten tiedä miten käy..ehkä ei aika riitäkkään kun tulen vanhemmaksi wink.gif
haluaisin kasvattaa ainakin papilloneita ja ehkä myöskin japanese chinejä kun sellaisen hankin jokatapauksessa tongue.gif
ansku
Kasvattaminen on ollu aina haaveena, mutta se jääkö se vain haaveeksi näkee myöhemmin. Ja jos kasvatan, rodut tulee olemaan ne omat rodut eli punainen irlanninsetteri ja karkeakarvainen saksanseisoja.
Kasvattaja tai ei, koiria tulee aina kotona aina olemaan.
Nassikka
Saa nähdä. Olisihan se ihan mukava, mutta tällähetkellä omistan "vain" uroksia. Saa nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Kovasti halua toisaalta taas olisi. Kasvattajakurssin käyn ainakin jossain vaiheessa, jos ei ihan kasvatustyöhön niin lisää tietoa vaan. smile.gif
hatti^^
Olisihan se kiva pääsät joskus näitä pikkusia podengoja kasvattamaan! tongue.gif
Katsoo nyt mitä tulevaisuus tuo tullessaan... happy.gif

Ei varmaan sitten isona lapsia tule olemaan, mutta ainakin palajon koira-lapsia, ja toivottavasti myös omat pennut! wub.gif rolleyes.gif
Skald
Aion ainakin pienimuotoisesti kasvattaa ruotsinlapinkoiria. Ruottia pitää vain opetella jonkun verran kun joutuu kuitenkin ruotsalaisten ja norjalaisten kasvattajien kanssa yhteistyötä tekemään.
deeh
Kyllä aion, sillä tavalla pienimuotoisesti, ei mitään suurempaa.
Houkuttelevia rotuja olisi englanninsetteri, lagotto romagnolo, kiinanharjakoira, löwchen ja villakoirien pienet koot. Mutta noista valitettavasti minulla ainakaan englanninsettereistä tai lagotoista ole oikein hirveästi tarkempaa tietoa.. Katsoo nyt mitä aika mukanaan tuo. Kiinanharjakoirille, löwcheneille ja villiksille olen kyllä sydämeni menettänyt, mutta villakoiria tuskin alan kasvattamaan.. Mukavempi kuin nurkissa pyörii ihan vain yksi sellainen syli-hali-villis biggrin.gif.
Lovable
LAINAUS(Saraz @ 27.3. 2005, 20:14)
Kyllähän se kasvattaminen kiinnostaisi, mutta kune ei ole vielä ikääkään.... Jahka kasvan "isoksi"  rolleyes.gif Petiitit ovat vieneet sydämmeni  wub.gif  Muita rotuja mistä pidön on Nöffit, Punaiset irlannisetterit ja Aissto. Vaikea kuitenkaaan vielä on tietää mitään.  happy.gif

Aissto?
Dommie
Kyllä aion, ainakin pienimuotoisesti happy.gif Rotuna borderterrieri. <3 Rinnalle ehkä joku toinen rotu, mutta siitä ei vielä tietoakaan xD Joku pieni / keskikokoinen, esim. portugalinpodengo, bostoninterrieri, vehnäterrieri, jackrusselinterrieri... Aika näyttää biggrin.gif
Ässä
LAINAUS(Lovable @ 28.3. 2005, 17:53)
Mitä tarkoitat "Aisstolla"?

Oho, piti kirjoittaa Aussit. oops.gif blush.gif
salllla
ajattelin juu ottaa cockereita ainakin aluksi ja nuo "nakutkin" olisivat ihan kivoja tongue.gif
-inessa-
Tarkoitus olisi, rotuvalinnoissa ainakin villa(t), ja hava ja tipsu wub.gif
Mappe
Haluaisin ehkä kasvattaa Samojedeä. wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif (Vähän liiottelin.)
Lydia
Hmm... roduista mullakaan ei kyllä vielä varmuutta ole, mutta ehkäpä käykin kuitenkin niin, että loppujen lopuksi rupean kasvattamaan nimenomaan niitä rotuja, joille kennelnimen aikanaan hain...
eli suomenlapinkoiria wub.gif ja irlanninsusikoiria... no aika sen tosiaan näyttää.
Eikä siitä vielä ole varmuutta jos vaikka mun nimelle noita podengovaavejakin tulisi biggrin.gif
Anzie^
Kasvattajakurssille olen ilmoittautunut, ja ensikuun puolella olisi se siis tarkoitus käydä.
Rotuina valk.käppänät ja kiinanharjakoirat, ja eihän sitä tiedä jos mukaan tulisi vielä joku muukin...
Charmy
Kyllä aion, mutta rotuskaalaa kokonaisuudessaan en ajatellut tänne kirjoittaa,sillä.. Hmm..joku sattaisi pyörtyä..Ja siinä tule olemaan muutoksia, sillä en ole vielä mistään vaa.. Muutakuin siitä että aion kyllä kasvattaa..

Rotuja:
Bonzoi, tiibetinspaniel, tiibetinmastiffi, amstaffi...
australianpaimenkoira
aion kasvattaa isona australianpaimenkoiria ja ehkä saksanpaimenkoiria biggrin.gif
Netheral
Isona olen ajatellut kyllä chihuja kasvattaa... Mulla on jo nyt oma chihu ja tää vaikuttaa ihan mun rodulta.
-serafina-
Olen ajattellut sitten täysi-ikäisenä, ja kun kokemusta on tullut tarpeeksi, ruveta kasvattamaan ainakin italianvinttikoiria, sekä varmasti lisäksi joitain muitakin rotuja. cool.gif
MyTara
Kyllä, aion ruveta ehdottomasti tulevaisuudessa kasvattajaksi. Kennelnimiäkin olen miettinyt jo valmiiksi, mutta ensiksi minun pitää itseni hieman vanhentua ja saada lisää kokemusta, ja luonnollisesti pitää myös hyviä jalostuskoiria hankkia ennen kasvatuksen aloittamista.

Ja shelttejähän minä kasvattaisin, of course biggrin.gif .
-serafina-
Niin, ja lisätäkseni edellisee viestiini luultavasti ne muut rodut olisivat sitten vinttikoiria, muita en huoli. biggrin.gif
-Milli-
Kyllä olen sitä aatellut,mutta en ole vielä ihan varma. "Sitä oikeaa" rotua ei ole vielä ainakaan löytynyt. Mutta kyllä ainakin kasvattajakurssin jossain vaiheessa käyn smile.gif
Red tiger
Tähän asti oon äitini tassunjäljissä kulkenut, ja luultavasti tulen jatkamaan samaa rataa, ainakin kun äiti ehdotti kennelnimen siirtämistä meille kummallekkin kunhan mulla ikä riittää. Rotuina on tällä hetkellä amerikancockerspanieli, cockerspanieli ja rottweiler, ja eiköhän jatku samaa rataa kun pääsen remmiin mukaan.
*Sanni
Kyllä,tietysti mä alan kasvattaa ainaskin bichon friséitä wub.gif . Katsotaan nyt
sitten kun ikää riiittää ,että mitä muita rotuja friséiden lisäksi vai
tuleeko mitään. Mutta kasvattamaan rupean!! happy.gif
wenakko
Kyllä aion ainakin pienimuotoisesti... Rotuina luultavasti Schapendoes tai whippet wub.gif Ehkä Afgaani tai Dandie..

KAttoo nyt.. Mutta kyllä kasvatan.! (toivottavasti.. )
Charmy
Kyllä aion..Rotu valikoima tällä hetkellä todella suuri..En vielä tiedä että mitä kasvattaa..
ellien
Ensi kuussa on kasvattajakurssi edessä ja varmaan aika pian tulee se nimikin anottua ettei tuo jo suht korkea anomismaksu vaan enempää ehdi nousta. Pentueita ei kyllä vielä ainakaan vähään aikaan ole tulossa.
Havahava
En oikein osaa sanoa vielä..
Haaveena olisi kyllä kasvattajan homma, tosin todella pienimuotoisesti, korkeintaan 2 rotua kasvatettavana, ja kotona koirina 1-5, sen enempää ei mulle koiria tule. tongue.gif
Inksu
Jos joku päivä kasvatan koiria niin se tarkoittaa muutamaa pentuetta koko elämäni aikana. Todennäköisesti en kasvata ollenkaan..
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.