Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Aiotko kasvattajaksi
Puskaradio > Puskis > Turpakäräjät
Sivuja: 1, 2, 3, 4
nitusa
Luulisin että alan äitini kanssa kasvattamaan samalla kennelnimellä ainakin niitä silkkejä ja ehkä/toivottavasti myös muita rotuja.
Terhi
Kennelnimi anomus on laitettu pienimünsterinseisojalle ja kiinanharjakoiralle. smile.gif
Ehkä tuohon tulee vielä joku kolmas rinnalle...
Ja pienimuotoista "kotikenneli" kasvatusta tulen harrastamaan, koirat on aina ensisijaisesti rakkaita perheenjäseniä, ei jalostus,-ja näyttelykoneita. smile.gif
Weldon
En tiijä vielä blush.gif Saa nähdä, mitä tulevaisuus tuo tuollessaan. Jos vaiks ensin tästä omaan kämppään muuttas. Riippuu sit aina vähä siitäki, et miten ison talon saan joskus hamassa tulevaisuudesta... Ja riippuu paljon muustakin rolleyes.gif Mut kieltämättä houkuttava ajatus teehee.gif
-Jenna-
No sellainen unelma ainakin olisi. Varmaan jotakin tosi pienimuotoista kasvatusta. Ehdottomasti punaisia irlanninsettereitä tai eihän sitä ikinä tiedä mikä rotu alkaa kiinostaa irliksen lisäksi tässä vuosien varrella...
Sandra
Olishan se ihan mukava ajatus, mutta saa nyt nähdä, kiinnostaako sellanen vielä 10 vuoden päästä... Roduksi ottaisin esim. mittelin, jonkun noutajan (päällimmäisenä mielessä kultsu, labukka tai tolleri, tossa järjestyksessä) tai terrierin (kuten borderterrieri, cairnterrieri tai norfolkinterrieri). Toki pitäisi tietysti tutustua tarkasti valitsemaansa rotuun, ja ottaa aluksi vain yksi ja katsoa, onko se sopiva rotu, mitä haluaa kasvattaa... Mutta katsotaan nyt, mitä tulevaisuus tuo tullessaan...
Once
Njoh. Aika vaikeaa vielä sanoa tuleeko minusta kasvattaja vai ei. Tulevaisuudesta kun ei voi ikinä tietää.... Haluaisin kyllä kasvattaa tai edes omistaa monia eri rotuja, lähinnä paimenkoiria.

Mutta nyt kun tässä kirjoittaessani ajattelen tätä tulevaisuus kysymystä koirien osalta, niin täytyy kyllä sanoa että nyt ei tunnu siltä että haluaisin kasvattajaksi. mutta kukapa tietää millaiset minun mietteeni ovat esim. 10-15 vuoden päästä...
-anna-
Tuskinpa vain, luultavasti olen pelkkä tavallinen koiran omistaja, jolla on pari koiraa.. mutta eihän sitä vielä tiedä mita aika tuo tulleessaan, mutta en uskalla luvata mitään vielä smile.gif
sa-an-ri
Menossa ollaan kasvattajakurssille ensi kuussa smile.gif Nimen anon ainakin phaleneille, ehkä myös papilloneille...

Ja nyt on pakko päästää täteily päälle... Anteeksi jo etukäteen.

Haluaisin vain tietää onko puskiksen porukka jotain miljonäärisukua? Kun suunnitellaan kasvatusta 4-8 (ja useammallakin) rodulla...
CoLLieS
alan....tipsut ja colliet kiinnostaa...jos tost lennukasta tulee hyvä ja terve uros niin sitä haluisin myös omaa jalostukseeni käyttää ihan ehdotomasti.. biggrin.gif
Ässä
LAINAUS(sa-an-ri @ 18.4. 2005, 10:23)
Haluaisin vain tietää onko puskiksen porukka jotain miljonäärisukua? Kun suunnitellaan kasvatusta 4-8 (ja useammallakin) rodulla...

oisinki niin rikas... laugh.gif
osku^^
Jossain vaiheessa olisi haaveissa.
jenna_c
Kyllä! smile.gif

Itseasiassa menen jo ensikuussa kasvattajakurssille.. biggrin.gif
Nesmuli
olen ajatellut...ei, olen päättänyt alkaa kasvattaa briardeja ja picardienpaimenkoiria.
---
Kyllä, päätin jo 9 vuotiaana xD!

Rodut on ytimekkäästi KÄÄPIÖSNAUTSERI wub.gif . Kennel nimi joku japaniin liittyvä kun japsi-fanittaja olen lookaround.gif

No tuota, unelmakseni olen löytänyt salukin wub.gif ... haluaisin kasvattaa rotu mutta hankalaa pitään kahdenrodun kenneliä. Salukit on sentään niin isoja confused.gif

Haave, haave vain, harmikseni unsure.gif
Fitzgo
Pienestä pitäen olen suunnitellut Tiian kanssa tipsujen ja havannalaisten kasvattamista. Villakoiriakin ollaan tässä lähi-aikoina mietitty. Eli pitää vielä miettiä noita.
SanniM
kyllähän siitä on jo haaveiltu ja kennelnimikin on jo valmiina. enään pitäisi vaan täyttää se 18 vuotta, käydä kasvattajakurssi ja saada kennelnimi hyväksytyksi! rolleyes.gif Mutta siis rotuna tietenkin dalmis ja se kennelin "kantanarttukin" olisi jo valmiina(jos sen lonkat nyt vain ovat kelvolliset) dry.gif
yummy
Aikomus olisi rueta kasvattamaan pienimuotoisesti korkeintaan kahta rotua, mieluiten kuitenkin ainoastaan yhtä. Seuraava koirani tulee olemaan schapendoes, ja jos rotu tuntuu omalta, niin sitä aika varmastikin rupean sitten kasvattamaan..
Ebony
Kyllä minua ainakin houkuttelisi, mutta saa nähdä järjestyisikö se. Olisihan se upeaa, koko ikäni kun minulla on koiria ollut, ja päivä päivältä rakastan niitä enemmän.

Mieluiten haluaisin kasvattaa yhtä rotua, korkeintaan kahta. FCI 5:sen ja 7:n korat ovat erityisen lähellä sydäntäni, onhan meillä jo kaksi koiraa seiskasta ja yksi vitosesta^^ Mutta ehkä en kuitenkaan seiska-ryhmän koiria, kun en loppujen lopuksi mikään metsästäjä-tyyppi ole. Ja haluaisin kuitenkin saada koiran toteuttaa sen alkupräistäkin tarkoitusta.
Nintsu
Kyllähän se kasvattaminen kiinnostaisi, ehä joskus tulevaisuudessa. Rotuna tulisi erittäin todennäköisesti olemaan, mikäs muu kuin kultainennoutaja smile.gif Riippuu paljon siitäkin, onnistunko saamaan tervettä, kaunista ja myös taipumuksiltaan hyvää koiraa. Ja luonnehan on myös tärkeä.
-Mia-
Olisihan se varmaan ihan kivaa toimia vaikkapa kasvattajana ja tuomarina. Ja mahdollisesti kirjoittaa välillä kirjoja :].

Ja rotuina suursnautseri ja cavalier wub.gif
diva
äitihän kasvattaa jo villakoiria...mutta kyl mun unelma on oma kenneli biggrin.gif
isovillakoiria.. biggrin.gif wub.gif
~goldens~
Kyllä se on haaveena.
kultainen ja tolleri... wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif
Veera
Haluaisin juu alkaa kasvattamaan käppänöitä, mutta katotaan sitten paaaljon myöhemmin tätä asiaa biggrin.gif Haave se kuitenkin tulee aina olemaan.
Lottie
Olen miettinyt paljon, ja kyllä varmaankin. Ja jos en niin ainakin yksi koira minulla tulee aina olemaan :>
*Sanni
Unelmana olisi oma bichon frisé kenneli wub.gif
LonelyWolf
tulevaisuudessa kyllä.
menen kursille vasta kun on sen aika, eli kun on matkusteltu ja opiskeltu ja muutenkin valmis asettumaan lopullisesti aloilleen, jota tuskin tapahtuu minulla koskaan, joten mikään ei olekkan varmaa.

rotuina olisi malamuutit tai ceskoslovensky vlcakt tai saarlosit.. siperialaiset huskyt kiinnostaa myös. ja akitat.. veto koirista kiinnostuin juuri, joten niihin voisin kanssa panostaa tulevaisuudessa.
Hugis
Joo aion alkaa harrastamaan pienimuotoisesti. Kasvattajakurssille olis tarkoitus mennä parin vuoden sisällä ja laittaa sitten kennelnimi hakuun. Rotuna on tietenkin bordeauxindoggi wub.gif Ehkä myös joku muu, mutta isojen koirien kasvatus vaatii aika paljon rahaa...
---
LAINAUS(-Veera- @ 6.5. 2005, 23:21)
Haluaisin juu alkaa kasvattamaan käppänöitä, mutta katotaan sitten paaaljon myöhemmin tätä asiaa biggrin.gif Haave se kuitenkin tulee aina olemaan.

Kohtalon toveri biggrin.gif
Vinke
Never!
_janika_
Haaveena olisi joskus ISONA sitten kasvattaa!! rotuna olisi varmaan enkkusprinkut wub.gif
sa-an-ri
Tänään sitten kurssin vika päivä ja KOE! Toivotaan että menee kerralla läpi! Lukenu en kyllä tosin oo paljoakaan... Ne koiran kauppa- yms lakikiemurat mulle hepreaa... blink.gif
ellien
Jenna_c,oltiinkin sitten samalla kasvattajakurssilla smile.gif .
Razzle
Kyllähän sitä sitten aikuisena voisi kasvattajaksi ruveta.. Eri asia on sitten että pystynkö niistä pennuista luopumaan biggrin.gif
Fowy
Aina, ihan pikkusesta asti ono llut suunnitelmissa että rupean kasvattajaksi.
Omaa rotua vielä etsiskelen ^^'
Ehkä vespa tms.
~keiko~
Kyllä olen ajatellut asiaa ja kovasti kiinnostaisi! Mutta haluan ehdottomasti kokemusta ja tietoa enemmän ennen kuin mitään alan suunnittelemaan. Ja haaveissa olisi shiboja kasvattaa! blush.gif
Jessie
Kovastihan tuosta on tullut haaveiltua ja kauankin, mutta aika näyttää. Pitäisi varmaan ensin se rotu löytää ja perehtyä siihen sekä koiraharrastukseen yleensäkin. Vaativaa ja vastuullista hommaahan se on. Ja jos joskus kennelnimen hankkisin, kasvattaisin pentueita harvakseltaan ja harkiten.
ZaiYa
Kennel nimi on, mutta katsotaan päivä kerrallaan. Meidän narttu on vasta 4 kuukauden, joten ensin on edessä monta monta näyttelyä ja kaikkea muuta...
amina
En usko, ei ole haaveena. Jotain muuta eläinlajia kyllä voisin kuvitella kasvattavani, mutta en koiria.
toypuudeli
Kahdenvaiheilla...välillä tuntuu ettei ikinä mutta toisaalta välillä kiinostaisi enemmänkin. Sen näkee aikanaan. Mutta rotuna olisi tietenkin toy -ja kääpiövillakoirat, valkoinen/harmaa. Ja todennäköisesti ainakin aluksi yrittäisin painottaa toyvillakoiriin. Suurena haaveena olisi joskus harmaa toy kasvattajaluokka, jota en ole vielä eläissäni päässyt livenä näkemään.
Kesyinen
Kyllä aijon smile.gif Varmasti englanninspringerspanieleita..
haaveena olisi salukit ja coccerit.
<Aino>
Kyllä mä uskon. Pienestä asti ollut haaveena koirankasvatus wink.gif Ainakin hankin kennelnimen sitten kun olen sen 18-vuotta täyttänyt, saas nähdä että miten niitä pentueita sitten tulee. Rotuina ainakin whippet, ja ehkä myös jenkki. Ainakin nämä kaksi rotua ovat semmosia, mistä olen haaveillut paljon, ja tietämykseni on aika laaja, ja kokoajan laajenee wink.gif.. Mutta koirat todellakin ovat / tulevat olemaan rakkaita perheenjäseniä jotka saavat nukkua sängyssäni wink.gif
Tanja_V
En tiedä vielä. Kasvatustyö on alkanut kiinnostamaan minua enemmän koko ajan, mutta toisaalta miten monimutkaista se onkaan. Kaikki perinnöllisyydet yms. ja kasvattajalla on niin paljon vastuuta. Mutta jos alkaisin joskus kasvattamaan niin luultavasti vain ihan pienimuotoisesti ja rotuna olisi shetlanninlammaskoira.
CURLY
voi kyllä kyllä olen ajatellut biggrin.gif Kennel nimikin on jo valmiina ! ja Käppänöitä kasvattaisin ! wub.gif
wenakko
LAINAUS(wenakko @ 11.4. 2005, 14:14) *
Kyllä aion ainakin pienimuotoisesti... Rotuina luultavasti Schapendoes tai whippet wub.gif Ehkä Afgaani tai Dandie..

KAttoo nyt.. Mutta kyllä kasvatan.! (toivottavasti.. )

Joo on kahdessa vuodessa mieli muuttunut. biggrin.gif

Kasvattaa aioin edelleen, kennelnimikin mietitty (eikä ole käytössä ainakaan vielä, jee!) valmiiksi. Rodut ovat vaan kokeneet aika rajun uudistuksen. biggrin.gif

Eli toinen rotu olisi jenkki ainakin näiden kokemusten perusteella. Saa nyt nähdä mitä tuosta kakarasta kehittyy, olisiko siitä jalostusmateriaaliksi asti. Iisalle mietitty jo urostakin(ja löydetty aivan upea! rakastuin siihen koiraan. wub.gif), mutta tosiaan pitää odotta ja katsella.

Toisesta rodusta en tiedä. Tällä hetkellä vaihtoehtoina:
Harjakoira (pp)
whippet
Borderi

Kolme oikeen mahdollisimman erilaista rotua. biggrin.gif Onneksi ennen kasvatustyön aloittamista on vielä paljon aikaa miettiä ja ottaa selvää. Kuka tietää, ehkä en tulekkaan kasvattamaan mitään nyt ajattelemaani rotua. Seuraavan koiran rotu tulee luultavasti olemaan joku noista kolmesta em.

smile.gif
CoToN
Luultavasti en ikinä tule kasvattamaan. Itselläni ei seitsämän vuoden touhuilu ja kokemus rodun parissa riitä cottonien kasvattamiseen. Coton de tulear on mukava rotu, mutta ei välttämättä se mun juttu, jota sen ehdottomasti pitäisi olla jos meinaisin kasvattaa. Muita rotuja en ole edes omistanut.

Tuntuu vaan oudolta, kun porukalla on listat mistä miettii mitä alkaisi kasvattamaan.
wenakko
CoToN: Jos meinasit tolla kommentillasi "Tuntuu vaan oudolta, kun porukalla on listat mistä miettii mitä alkaisi kasvattamaan." mun edellistä viestiä, niin sanon että toi mun 'lista' ei ole mun kohdalla ainakaan ole semmoinen että listaan kaikki rodut mitkä kiinnostaa tällä hetkellä. Olen noita kaikkia rotuja seurannut/tutustunut rotuun useamman vuoden, ja ne tuntuu omimmilta tällä hetkellä.

En todellakaan aio ruveta kasvattamaan jotain rotua mistä en tiedä mitään tai mistä mulla ei oo kokemusta.
Liewec
PIenimuotoinen kasvattaminen on kyllä haaveena, mutta saa nyt nähdä tulenko koskaan yhtään pentuetta kasvattamaan. Omien koirieni kasvattajien kanssa on tullut aika läheisesikin tutustutta kasvattamisen saloihin, ja koko homma menee aina vain vaikeammaksi.
pips_a
LAINAUS(<Aino> @ 21.6. 2005, 10:12) *
Kyllä mä uskon. Pienestä asti ollut haaveena koirankasvatus ;) Ainakin hankin kennelnimen sitten kun olen sen 18-vuotta täyttänyt, saas nähdä että miten niitä pentueita sitten tulee. Rotuina ainakin whippet, ja ehkä myös jenkki. Ainakin nämä kaksi rotua ovat semmosia, mistä olen haaveillut paljon, ja tietämykseni on aika laaja, ja kokoajan laajenee ;).. Mutta koirat todellakin ovat / tulevat olemaan rakkaita perheenjäseniä jotka saavat nukkua sängyssäni ;)

Ihan sama täällä! Vaihdetaan vaan rodut shelttiin ja katalaan ja joskus harmaassa tulevaisuudessa voin innostua polskista tai holskusta...

Kuitenkin nyt olen jo tuntenut itseni kasvattajaksi kun perjaatteessa äidin kanssa kasvatetaan ja kaikki päätökset yhdessä tehdään, ainut on vaan, ettei mun nimeä tietty missään voi mainita. Ja kun pienestä saakka ollut mukana ja tehnyt ja opiskellu "pohjatyötä" niin nyt vanhemapana ollaan jo yhdessä kasvateltu, vaikken virallisesti olekkaan kasvattaja.

Kasvattajakurssin kävin onnistuneesti tänä kesänä!
CoToN
"Jos meinasit tolla kommentillasi "Tuntuu vaan oudolta, kun porukalla on listat mistä miettii mitä alkaisi kasvattamaan." mun edellistä viestiä, niin sanon että toi mun 'lista' ei ole mun kohdalla ainakaan ole semmoinen että listaan kaikki rodut mitkä kiinnostaa tällä hetkellä. Olen noita kaikkia rotuja seurannut/tutustunut rotuun useamman vuoden, ja ne tuntuu omimmilta tällä hetkellä."

En meinannut sinun viestiä. Yleisesti vain ihmettelin.
pips_a
Täytyy selventää, että mulla ei ainakaan mitään "listaa" ole kirjattuna (kuten joskus about ekaluokkalaisina sen aikaisen parhaan kaverini kanssa, joka myös yhtä kiinnostunut koirista käytiin meijän kymmeniä koirakirjoja läpi ja listaan kirjoitettiin tyylillä "tollanen otetaa... sit tollanen... ja tollanenkin tulee meijän kenneliin..." biggrin.gif)....

Sheltti ja katala on ihan selvät tai jos tarkkoja ollaan niin sheltti on rotu ja ehkä katala. Äiti on kokoajan puhunut, ettei varmaan oleta kataloita kasvattamaan.

Sitten nuo holsku ja polski on vain sellaisia "haaveita", joskus kun alan miettimään jotain muuta rotua niin se olisi varmaan jompi kumpi noista. Ei mitään varmaa... ja koko ajan haen noista roduista tietoa pikkuhiljaa.

Luultavasti en edes hae omaa kennelnimeä, vaan liitetään mut äidin kennelnimeen mukaan...
Toisaalta erinnäisistä pikkusyistä olisi fiksumpaa ottaa oma kennelnimi, mutta onhan tässä vielä n. puolivuotta aikaa biggrin.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.