Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Kuinka usein kisata?
Puskaradio > Keskustelua metsästyksestä sambaan! > TOKO
Rölli -04
Haluaisin kuulla mielipiteitä siitä kuinka usein koiran kanssa voi kisata? Kuinka usein itse kisaatte? Ilmoittaisitteko itse kokeisiin esim. viikon tauolla edellisistä (hoitaen ilmoittautumiset tietysti ajallaan)? Monethan kisaavat kaksi koettakin päivässä (ja suuri osa vielä erittäin hyvillä tuloksilla).

Nämä tietysti ovat koirakohtaisia asioita ja omastani en osaa arvioida toimivuutta itse kisatilanteessa koska ensimmäiset kisat ovat vasta edessä. Kokeilun kautta tämäkin tietysti selviää. Kiirettä meillä ei tosin ole vaikka tällaisia kysynkin.

Mikä oli kisakynnyksenne ennen ensimmäisiä kisoja? Liikkeiden toimivuus kotona? Liikkeiden toimivuus häiriöllä (esim. seuran treeneissä)? Liikkeiden toimivuus mölleissä?
<Iida>
Itse kisaan melko harvoin, kuukausia voi olla montakin välissä. Nyt keväällä ja kesällä tosin ajattelin käydä vähän useammin, että saataisiin TK1 smile.gif . Kyllä mä ainakin voisin ilmottaa koiran peräkkäisinä viikonloppuina kisoihin, mutta tällä hetkellä en samana päivänä menisi kaksiin kokeisiin, enkä näe sille tarvettakaan.
Nintsu
Ihan on koirasta kiinni. Ninan kanssa olen kisannut peräkkäisinä päivinä Hollolan tokoissa kahtena vuotena, ja hyvin se jaksoi myös tänä vuonna, vaikka ikää on jo kahdeksan vuotta. Ja jälkimmäisessä kisassa vielä paransi tulosta! smile.gif
Ihan hyvin voisin kilpailla sen kanssa useamminkin kahtena peräkkäisenä päivänä, mutta en välttämättä kahta kisaa samana päivänä, ainakaan ylemmissä luokissa.

Kisoihin mennään sitten, kun luotan siihen että koira osaa tehdä kaikki liikkeet oikein, myös häiriössä, kun on tuttuja koiria ympärillä. wink.gif Kävisin tietysti mielelläni epävirallisissa kisoissa kokeilemassa, jos sellaisia tulisi ennen kuin ollaan kisoihin menossa.
SPRINKLERI
Onko ok, jos nostan tän etusivulle... lookaround.gif Muidenkin vastauksia olisi hauska kuulla !
Nestnuuka
Minulla on tavoitteena edetä rauhassa luokka kerrallaan koularit hakien. Ensimmäiset kisat kävin Nijin kanssa tammikuussa sen ollessa vuoden. Koska liikkeet oli kunnossa, niin mikäs siinä. Nyt on tulossa kahden viikon päästä seuraava koitos ja siitä sitten kolmen viikon päästä kolmas koe. Avoimeen meillä ei ole vielä kiire ja tarkoitus on ihan rauhassa treenata kesän yli ja katsella avoimenkokeita sitten syksylle.

Periaatteni on se, että koiran pitää osata liikkeet lähes satavarmasti ennen kisoja niin häiriössä kuin häiriöttäkin. Jollekin toiselle voi riittää, että koira tekee asiat jotenkuten. Ainahan tietenkin voi sattua kaikenlaista sitten kisoissa, mutta pyrin pitämään tavoitteena sen ykköstuloksen luokasta riippumatta smile.gif

Minusta on ihan ok kisata reippaaseenkin tahtiin olettaen, että koira osaa liikkeet (suht) varmasti. Toki tämä on koirakohtaista, jaksaako jne.
hellu.
Vähemmän on enemmän, ainakin omasta mielestäni. Yritän pitää kiinni periaatteesta, että kun olen ilmonnut yhteen kisaan, ilmoan koiran seuraavaan vasta käytyäni edellisen kisan. Tosin nyt nämä ilmoittautumisajat yms. vähän vaikeuttaa, mutta yritän silti malttaa mieleni smile.gif
Hiipivä Siiseli
Itse tulee melko vähän kisattua, kun emme kovin kauas kyyditysten takia pääse. Kovin kaukana on siis n. 100 kilometrin etäisyys koto-Lahdesta. Toki GR-, nuorten SM- ja muut mestaruuskisat voidaan koluta vähän kauempaakin, mutta normikisoihin emme kovin pitkälle lähde. Se rajoittaa jo tosi paljon tuota kisaamista, ja itse olen vielä tosi laiska soittelemaan ja varaamaan paikkaa kisoihin, joten siinä karsiutuu sitten lähes kaikki loputkin kisat pois.

Muuten kävisin kyllä useamminkin, mutta tosiaan nuo matkat ovat se este. Ja koirakaan ei kyllä jaksaisi ihan joka vkl kisata, ainakaan näitä evl-kisoja, jotka ovat kuitenkin suht rankkoja.. Voittajan liikkeet koira alkoi oppia ulkoa, tulihan siellä kuitenkin jo 9 kisaa tahkottua. Katsellaan, miten äkkiä nyt sitten pääsemme kisaamaan. Ja toki riippuu ihan koirastakin, kuinka hyvin se jaksaa, mutta tuosta voin sanoa, että useampi viikonloppu kisaamista peräkkäin ei kovin kauaa mene tökkimättä.

Itselleni kisoihin mennessä riittää se, että koira osaa liikkeet joten kuten. blush.gif Tosin tässä vaiheessa ongelmana ovat vain nuo kivat juoksemisjutut, kuten ruutu ja ohjattu, muutoin koira kyllä tasan tarkkaan tietää, mitä pitää tehdä. Kisoissa vaan saattaa käydä niitä blackouteja niin koiralle kuin ohjaajalle, tai liikkeet saattavat mennä penkin alle joistain ihan muista syistä.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.