Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Schapendoes...
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 1: Lammas- ja karjakoirat
wenakko
Eli olisin _Erittäin_ Kiinnostunut rodusta.. Nyt kyselisin että onko kellään kokemuksia tästä ihanasta karvapallerosta wub.gif
Genu
Kamullani on Schappi ^^ Ihana otus, tosin kauheen paimennusviettinen biggrin.gif Mukaviahan ne, yleensä hyviä näyttely haukkuja. Energiaa riittää, saa käytyä niin agissa ko tokossakin happy.gif
wenakko
Muistatko sen vir. nimeä? happy.gif
Onko sulla kuvaa siitä?

wub.gif
Genu
On muutamia, mutta en viitti tänne nyt pistää. Ja vir. nimen voin pistää yksärillä ^^
Ässä
Meilläkin nyt Schape. wub.gif Aivan ihana ja energinnen pakkaus. Todella paimennusviettinen, onneksi, koska toinen koira on niin metsästyskoira. biggrin.gif
wenakko
Laita Heddasta kuvia smile.gif wub.gif
Ässä
LAINAUS(wenakko @ 14.2. 2006, 19:12)
Laita Heddasta kuvia smile.gif  wub.gif

Juu, olen vain hieman hidas siinä. wink.gif

Kuvat vähän "valehtelevat", koska Hedda kasvaa kokoajan. wub.gif

Kuva on otettu 30.12 05. Laitan uusia kuvia vielä. biggrin.gif
wenakko
Oiiiii wub.gif

Hedda on oikeesti niiiiin suloinen smile.gif
Ässä
LAINAUS(wenakko @ 15.2. 2006, 17:36)
Oiiiii wub.gif

Hedda on oikeesti niiiiin suloinen smile.gif

Kiitos. Ja on kyllä oikea tuholainenkin. Tuhonnut lukemattomat kengät, kirjoja, pleikkaripelejä.. biggrin.gif Mutta onhan se aika suloinen silti. wub.gif
wenakko
Paimentaako se kuinka vahvasti?
Ässä
LAINAUS(wenakko @ 15.2. 2006, 21:16)
Paimentaako se kuinka vahvasti?

No ei se kauheasti paimenna, mutta pysyy vapaana vierellä. Eli vapaana olemista ei tarvinnut opettaa. Joskus se kyllä lähtee jonnekkin mutta tulee heti takaisin kun tajuaa että en tullut mukaan. Tosin ei se paljon simmosiin tilanteisiin ole joutunut että voisi paimentaa. Kesällä sitten mökillä. biggrin.gif
Ässä

Vähän vauvakuvia Heddasta. wub.gif
Gin
Minun tutullani on vallan hurmaava schapendoes-herra ja olen muutaman (kaksi, kolme?) kertaa ollut yhdistyksen kesäpäivillä seurailemassa kyseistä rotua lähempää :)
Itse olen todella tykästynyt kyseiseen rotuun, energisiä ja huumorintajuisia, innokkaita oppimaan ja sopivat useaan lajiin, vaikuttavat todella ihanteellisilta kumppaneilta, suosittelen kyllä lämpimästi ;)

Pitää minunkin jostain kaivella kuvia, ovat vain ajalta ennen digikameraa eli paperikuvina voivat olla missä vain... :/
Ässä
LAINAUS(Gin @ 22.2. 2006, 21:27)
Minun tutullani on vallan hurmaava schapendoes-herra ja olen muutaman (kaksi, kolme?) kertaa ollut yhdistyksen kesäpäivillä seurailemassa kyseistä rotua lähempää smile.gif
Itse olen todella tykästynyt kyseiseen rotuun, energisiä ja huumorintajuisia, innokkaita oppimaan ja sopivat useaan lajiin, vaikuttavat todella ihanteellisilta kumppaneilta, suosittelen kyllä lämpimästi wink.gif

Pitää minunkin jostain kaivella kuvia, ovat vain ajalta ennen digikameraa eli paperikuvina voivat olla missä vain... :/

Juu. Mistä kennelistä herra on?
Gin
LAINAUS(Ässä @ 22.2. 2006, 21:29)
Juu. Mistä kennelistä herra on?

Nyahnyah... Annas kun mietin...Hmmm. Ainiin biggrin.gif Nallehaukun. Miten voikaan olla jo näin laho pää...
Ässä
LAINAUS(Gin @ 22.2. 2006, 21:36)
Nyahnyah... Annas kun mietin...Hmmm. Ainiin biggrin.gif Nallehaukun. Miten voikaan olla jo näin laho pää...

Aa. Meilläpäs on Buffingista. Mikäs on sen virallinen nimi?
Gin
LAINAUS(Ässä @ 22.2. 2006, 21:45)
Aa. Meilläpäs on Buffingista. Mikäs on sen virallinen nimi?

Castor ;> Ja huomasin vasta nyt mikä moka tuli tehtyä, väliviivallahan tuo Nalle-Haukun kirjoitetaankin happy.gif
Mutta joo, muutama kuva mitä nyt äkkiseltään löysin, 2001-2002 kuvattuja näemmä.

Huomaa kyllä millainen amatöörikuvaaja ollut silloin liikenteessä ph34r.gif
Ässä
Gin: Voi että kun on suloinen karvakasa. wub.gif En minäkään kyllä ois muistanut että Nalle-Haukkuun tulee väliviiva.. blush.gif
_berni_
gin: aivan ihania kuvia wub.gif
Ässä
Voi että noi Schapejen otsahiukset.. wub.gif Hedda on keksinyt että omistajaa voi huijata. Se esittää nukkuvaa mutta tarkkailee kuitenkin ympäristöä tukkansa alta. Ja kaikki luulee että se nukkuu kun silmiä ei näy muutenkaan. lookaround.gif wub.gif
wenakko
Vähä on ovela biggrin.gif wub.gif

Mäkin haluan schapendoesin. :/

Onko toi turkinhoito niin hankalaa kun äiti luulee ( tai luulee tietävänsä)?
Ässä
LAINAUS(wenakko @ 24.2. 2006, 19:05)
Vähä on ovela biggrin.gif wub.gif

Mäkin haluan schapendoesin. :/

Onko toi turkinhoito niin hankalaa kun äiti luulee ( tai luulee tietävänsä)?

Vaikea vielä on sanoa.. Vaikka sitä karvaa ei vielä niin kamalasti, on se aika rankaa jo nyt.. Varsinkin kun Hedda ei tykkää yhtään.. Ja vuoden iässähän se karva vaihtuu ja tulee pahimmat takut. Eli on se aika hankalaa..
wenakko
Mutta eikös se helpotu sitte ku karva on vaihtunu? Jostain olen sellaista saanut päähäni.
Ässä
LAINAUS(wenakko @ 24.2. 2006, 20:09)
Mutta eikös se helpotu sitte ku karva on vaihtunu? Jostain olen sellaista saanut päähäni.

Juu. Onhan se. Hirvittää vaan kun se karva vaihtuu.. Kaikki Schapeomistajat joihin olen lenkillä törmännyt (yhteensä huimat kaksi) on kysynyt että jokos on takkuja alkanut tulla? biggrin.gif
wenakko
Tsempit sitte ku karva alkaa vaihtua biggrin.gif

thumbup.gif
Avispa
Mä käyn ulkoiluttamassa yhtä schapparia. Ja hän on todella energinen! Koko ajan pitäisi olla menossa riehua, juosta... Mutta erittäinb mukava ja aktiivinen rotu. biggrin.gif Kuvan voisin laittaa jos löytyy. smile.gif
Ässä
LAINAUS(Affe @ 17.3. 2006, 15:10)
Mä käyn ulkoiluttamassa yhtä schapparia. Ja hän on todella energinen! Koko ajan pitäisi olla menossa riehua, juosta... Mutta erittäinb mukava ja agtiivinen rotu. biggrin.gif Kuvan voisin laittaa jos löytyy. smile.gif

Uteliaana tiedustele koiran virallista nimeä, ja missäs päin asuu. biggrin.gif

On kyllä aika energinen, huh huh.. wink.gif
Avispa
LAINAUS(Ässä @ 17.3. 2006, 18:51)
Uteliaana tiedustele koiran virallista nimeä, ja missäs päin asuu. biggrin.gif

On kyllä aika energinen, huh huh.. wink.gif

Virallista nimeä en muista.. blush.gif Mutta vantaalla asustaa.
Kyllähän Skidi on energinen. Ja rotumääritelmässähän sanotaan myös että rotu on aktiivinen ja energinen. w00t.gif
Saara82
Ystäväni kasvattaa schapendoeseja. Hänen kennelinsä sivut löytyvät täältä.
Ässä
LAINAUS(Affe @ 15.4. 2006, 12:35)
Virallista nimeä en muista..  blush.gif  Mutta vantaalla asustaa.
Kyllähän Skidi on energinen. Ja rotumääritelmässähän sanotaan myös että rotu on aktiivinen ja energinen.  w00t.gif

_todella_ energisiä. Siksi mä Heddan kanssa alotan agilityn kunhan se on vuoden ettei luusto kehity väärin. smile.gif

Otin Heddasta tässä muutama viikko sitten (silloin kun oli vielä lunta) tällaisen hauskan kuvan:

Tollanen karvakasa se on. wub.gif
Ässä
Täällähän on ahkeraa kirjoitusta. wink.gif

Mukavat nää helteet Heddan kanssa. Sillä on karvaa niin paljon, että melkeen pahaa tekee kattoa ku se on lenkillä helteellä. Eikä se typerys tajua, että ojasta voi juoda kerta siellä on ihan puhdasta vettä.. dry.gif
liputti
Kuinka paljo olette maksaneet schapendoksestanne ?
Soen
Osaatteko kertoa, vähän että minkälaisia schapet on kotioloissa? Entä minkälaisia ne on jos ei joku päivä saakkaan sitä 5 km lenkkiä vaan jää vaikka vähän lyhyemmäksi, mutta seuraavana päivänä saa sen? smile.gif
Olen nimittäin pikkasen kiinnostunut kyseisestä rodusta.
NooorA
scapet on kyl ihania wub.gif smile.gif
pips_a
Schapendoesin omistajat kertokaan rodun luonteesta...
siitä niiden varautuneisuudesta ja sillee, luonne on vissiin aika verrattavissa katalonianpaimenkoiraan? Näin olen kuullut puhuttavan ja tuttu, joka jokunen vuosi sitten rodusta oli kiinnostunut, mutta päätyi kataloniin on kertonut, mutta kertokaa te jotka konkreettisesti omistatte scapen.
Ässä
En kyllä ole kauhean monia katalonianpaimenkoiria tavannut, enkä osaa yhtäään sanoa. Kotiolooissa Schapendoes on aika rauhallinen, varsinkin meidän Hedda. Vähän hömelöitähän nuo on, mutta tosi uskollisia, koko perheen koiria. Huumorilla näyttää kaikkeen suhtautuvan. biggrin.gif Hedda kyllä on _välillä_ aika epävarma, ja kouluttaessakin pitää olla tosi määrätietoinen ja varma, koska muuten koira menee ihan sekaisin. Eikä tuo suostu nukkua yksin. Tosin luonne-erot vaihtelevat aika paljon.
Elviss
^ Kuulostaa hyvältä tongue.gif Miekin olen kiinnostunu schapendoeseista, vaikka kotoa löytyykin vasta puoli vuotias sheltti biggrin.gif Mutta ehkäpä sitten joskus...
Katpipsa
Kokemusta tästä rodusta ei ole ennestään mutta meille tuli ennen joulua tälläinen ihanuus<3 (: Kotona ristittiin Tara-nimisekai happy.gif
Katpipsa
LAINAUS(liputti @ 17.9. 2006, 13:01) *
Kuinka paljo olette maksaneet schapendoksestanne ?

Meillä tuli maksettua 950€ (:
Katpipsa
LAINAUS(Ässä @ 20.2. 2006, 17:59) *

Vähän vauvakuvia Heddasta. wub.gif

Noi on kyllä niin ihania kuvia että voisin syödä ton koiran <3 dogrun.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.