reetushkaa
24.3. 2007, 22:10
Monet 8-ryhmän koirat kuten tolleri ja enkkusprinkku
Sanutserit ! Varsinkin Kääpiösnautserit ! Ihania otuksia.
~Blink~
20.8. 2007, 07:42
Australianterrierit. Myös jokin enemmän puunattava kiinnostaisi mutta saa nähdä kestäisikö meikän hermorakenne

Aussit kuitenkin on näppäriä jokapaikanhöyliä. Ne tulis vaikka vaatekauppaan ihan sulavasti mukana ja ovat sen verran älykkäitä, että ihan joka asiaa ei tarvitse rautalangasta vääntää...

Toisinaan myös liian älykkäitä omistajaansa verrattuna... Mutta kyllä ne varastetut paprikat ja kurkut kestää.... Ei ne miljoonia maksa
Paimenkoirat
23.9. 2007, 10:11
Olen jo aikaisemminkin tänne kirjoittanut, mutta nyt on mieli vähän muuttunut...
Kaksi rotua on ylitse muiden, ne on
shetlanninlammaskoira ja
australiankelpie 
hyvänä kolmosena tulee sitten
australianpaimenkoira.
Siinä on kolmen kärki

.
Bluebell
23.9. 2007, 12:28
Täällä on myös suosikki rodut muuttuneet "hieman".

Nyt siis kärkilistoilla on
shetlanninlammaskoira,
stabyhoun ja
hovawart.

Toki pidän myös monista muista roduista, joiden paikka listalla vaihtelee huomattavasti..
Mulla ykkösrotu; Partis <3
Kakkosena heti perässä: Aussit
Mun rotuni on saksanpaimenkoira.
Myös Suomen lapinkoira viehättää silmää sekä akita, yleensä pystykorvaiset rodut.

Tässä Roilta terveiset..
Cairnterrierit, ehdottomasti~ n__n
Mun oma rotu on ehdottomasti sekarotuinen.
Eli eipä juuri rodulla väliä. Näyttelyissä ei ehkä voi käydä mutta onko se pää asia. Epävirallisia näyttelyitäkin on ja agilityyn ja tokoon saa osalllistua kaiken rotuiset. Itselläkin sekarotuinen (villakoiraa ja cavalieeria) ja siskolla myös (noutajaa, pystykorvaa ja lapinkoiraa) monilla kavereillakin on sekarotuinen hauvva.
Mutta lempiroduista löytyy myös tottakai puhdasrotuisia ja omana haavenakin sellainen ehkä joskus sitten.
Nimittäin joku iso koira olisi kiva bernhardilainen
Tai siitä pienen ja ison väliltä sileäkarvainen noutaja
Mutta luultavasti jatkossa niinkuin tähänkin asti tulee ulkona pyörimään oma pikkuinen hurtta ja kun kotoa muutan pois oma seropi.
janita-
1.10. 2007, 16:37
Dogo Argentiino Tunsin sen heti,kun näin edes koko rodun.

Sen ainoan ja oikean tuntee heti kyllä. Itselläni on kaksi Dogoa ja molemmat ovat niin ylivoimaisen ihania.Molemmilla ihan äärettömän ihana luonne
Bullmastiffi Ne vaan on ihania,lutuisia.

Ja muutenkin melkein kaikki nämä massiiviset FCI 2-ryhmän rodut
Ykkösenä tulee ehdottomasti lunnikoira.

Kakkosena lapinporokoira. Muita rotuja jotka kiinnostaa on nöffi, kk portugalinpodengo ja kk ibizanpodenco.
caramel
5.10. 2007, 13:16
Kooikerhondje, cockerspanieli, walesinspringerspanieli, fieldspanieli, sileäkarvainennoutaja, novascotiannoutaja ja dobermanni. Aikalailla 8-ryhmä painoitteista, lukuunottamatta dobermannia
pikopiko
5.1. 2010, 21:50
Valkoinen länsiylämaanterrieri

Ehkä cairnterrierikin olisi aika oma
Nipsutius
29.1. 2010, 10:56
Kyllä se vaan on
suursnautseri. Kaikessa rasittavuudessa ja hölmöydessään riiseni se on. Itselllä ei ole tällä hetkellä mahdollisuutta sellaista ottaa, äiti omistaa kyllä.
Eka riiseni meille on tullut kun täytin 5 ja se oli sitten menoa se.
Hyvänä kakkosena tulee saksnpaimenkoira.
Kyllä mulle sellainenkin vielä eksyy kun joskus musta tulee iso
No nahka tai perro on ainakin vielä

joku nahka mulle viellä joskus eksyy

Perrohan itteltänikin löytyy jo
Ihan ehdottomasti Puudelit<333
omat rotuni nykyään ovat mettä koiria eli ajokki ja jämtti ^^
Suomenlapinkoira, whippet ja lapinporokoira on mun rotuja.. :D Jokaisella noista on todella vallottava luonne eikä ulkonäössäkään oo mitään vikaa. :)
-p1njja
20.5. 2010, 20:59
Skotlanninterrieri on kait se mun juttu 8D Niin pieni, mutta niin suuri

Sit on Australianpaimenkoira, Schäfer ja Grand Basset Griffon Vendeen jaetulla 2. sijalla

Dobermannia ihailen, mutta ei ainakaan vielä ole mun rotu, sen verran koville otti ton todella kovapäisen doginkin kanssa.
No nyt on kyllä nämä ärripurri kuikulipuikulit saanut vietyä jalat alta... eli se Silkkiterrieri on luonteeltaan aivan ihana just sellanen mulle sopiva ja sitten se on pienessä koossa mut ego tulee rekalla perässä.
toisena on Lk. collie ihana paimenkoira se on luonteeltaan aivan mahtava
metaphnora
31.8. 2010, 13:38
Suomenlapinkoiria on ollut elämässäni sen 10-vuotta, joten tavalla jos toisella rotu on kasvanut "omaksi" näiden vuosien aikana. Kyseinen koirarotu ei kuitenkaan ole ykkösrotuni, vaikka hienoja koiria löytyykin monia. Olettaisin siis, että _se_ "omin" rotu on vielä hieman kysymysmerkin alla, mutta löytyy sitten kun aika on sille sopiva. Usein tulee tätäkin asiaa pohdittua. On nimittäin toisen koiran hankinta mietinnässä, mutta ylläripylläri - rotu on vielä täysin epävarma. Saa nähdä mihin rotuun päädyn rankan tutkimustyön jälkeen.
Kyllä se on tämä iki ihana siperianhusky. Olen todennut sen tässä kahden vuoden aikana melko monta kertaa...
tarjuli
29.11. 2010, 10:38
Rottweiler & staffi
voortti
19.1. 2011, 11:34
Sydäntä lähinnä on rottweiler joita on ollut aiemmin. Jos se oikee vanhan linjan rotikka ulkonäöltään ja luonteeltaan kävelis vastaan niin sellasen ottasin, mutta voipi olla ettei niitä enää löydy.
Omin rotu on mastiffi jota en vaihda, on niin se oikee mamman mussukka kuolaamisineen ja kuorsaamisineen ikuisesti.
Eläkeläis rotuna on napolinmastiffi jonka kanssa vois päivät puuhailla ja kiinanharjakoira sängyn lämmittimenä, kumpiakin on ollut ja sydämeen jäi, mutta tulee sitten kun niiden aika jälleen on.
pipsapekkarinen
24.4. 2011, 13:12
Onhan noita monia mahtavia koirarotuja, mutta kyllä se on brasilianterrieri ja lk. collie
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms.
klikkaa tässä!.