Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Tollereita, tollereita...
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 8: Noutajat, ylösajavat koirat ja vesikoirat
Sivuja: 1, 2
^Flip^
Avataan nyt oma palsta meille tollereihin hyrähtäneille.
Harmi vain, että täällä noutaja palstalla käy niin harvoin ihmisiä.

Kertokaa omista koiristanne, esim. nimi, ikä, kasvattaja, luonne ja miten päätitte ostaa ensimmäisen tollerinne! biggrin.gif
tollerigirl
Tolleri palstaa ollaanki jo keritty kaivata!! thumbup.gif
Mulla on 1½ vuotias narttu.. Tessa. Se on tottelevainen (lähes aina) ja tykkää hirveesti esitellä temppujaan. Ollaan parissa match show:ssa käyty ja nyt syyskuussa mennään virallisiin. Tessa on tosi persoonallinen luonteeltaan shifty.gif ja tykkää hirveesti matkustella.
dogrun.gif
Cerasi
Meillä asustaa 5v. tolleripoika Niki [Trindy's This Time]. Äärettömän omapäinen otus tuo on...
Nikiä olen muutamiin näyttelyihin raahannut ja mätsäreihin nyt sitäkin enemmän. Tällä hetkellä treenailla lajeista aktiivisesti agilitya. Silloin tällöin otetaan myös tokoa, mejää, hakua, vepeä ja kaikenlaisia noutohommia. Agissa kisataan mölleissä, tokossa on takana yksi alo-kisa, muissa ei tuloksia ole.
Haaveena olisi hankkia toinen tollotin, mutta ei ilmeisesti ole siis mahdollisuuksia kuin vasta ties kuinka monen vuoden päästä... [kenties vasta kymmenenkin vuoden päästä... riippuu varmaankin sitten aika pitkälle opiskeluistani].
*elli*
Meillä asustaa hieman yli 1 vuotias tollerineiti Elli (Arcticfox's Diana) wub.gif
Elli on hieman omapäinen otus, mutta on kuitenkin lahjottavissa wink.gif

Ellin kanssa harrastetaan vähän kaikkea. Näyttelyissä ollaan käyty pian vuoden verran ja menestystä on tullut enemmän kun olisin koskaan voinut kuvitella. Taipparit Elli läpäisi tänä kesänä ensi yrittämällä ja on nyt sertiä vajaa FIN MVA ph34r.gif
Nomessa ei ollut tarkoitus koskaan kokeilla koetasolla, mutta eilen tytteli yllätti emäntänsä treneissä niin suuresti, ettei vielä luovuta toivosta senkään suhteen biggrin.gif Tokossa on myös ehditty startata kaksi kertaa. Vielä startataan alokas luokassa tänä vuonna. Jos vaikkaa saataisiin se kolmas ALO1. AVOn liikkeitä treenaillaan jo kovasti. Haaveissa TK2 blush.gif
Agility ja mejä ovat myös haaveissa. Elli tykkää käyttää nenäänsä ja piakkoin olisi tarkoitus vetää Ellille ensimmäinen lyhyt jälki lähimetsään.

Elli tuli meille hieman extemporee oops.gif Kun vihdoin sain luvan koiran hankintaan, tollerin valinta tapahtui näin: isä halusi ison, äiti pienen, minulle ihan sama, kirjasta tollerin kuva, voi kun kivan näköinen, nettiin, IHANA, lehdessä ilmoitus, mennään vain katsomaan, eläinkauppaan pentu kainalossa... stupid.gif

Päivääkään ei olla kaduttu smile.gif
tollerigirl
huh.gif Eikö oo enempää tolleri ihmisiä confused.gif sad.gif
*elli*
Ei taida muut tolleristit näillä sivuilla liikkua confused.gif Ni pidetään me sitten palstalla punaturkkien kunniaa ylhäällä biggrin.gif

tollergirl: mihin näyttelyyn olet menossa syyskuussa?

Meillä on nyt se puuttuva ALO1 kasassa ja saan liittää Ellin nimen eteen TK1 thumbup.gif Hiukan olen ylpeä tuosta hauvasta!
Harmittaa vaan kun olen kipeä niin en pääse treenaamaan kunnolla Ellin kanssa avon liikkeitä sad.gif Tarkoitus olisi osallistua tänä vuonna vielä yhteen kokeeseen, mutta en tiedä enää..
tollerigirl
Moro cool.gif
Oltiin Tessan kaa vinttikoirakeskusksessa oisko ollut 7.08, junnuissa kuitenkin ja tultiin 2!! whistling.gif Tessa oli tosi hyvällä tuulella kehässä, sitä oli ilo esittää!

Ollaan menossa Let's Go näyttelyyn, junnuihin sinnekkin.
Tessa tykkäis varmasti kans tokosta, mut en vaan uskalla sitä viedä sad.gif
Se osaa kyllä kaikki maahan, istu, sivulle, paikka sun muut ja paljo ylimäärästäkin, mut se taitaa vaan olla musta kiinni... Voiskohan viedä jonnekkin mölli tokoon, mitä siinä pitäis osata?

Tulipas taas tekstiä oops.gif
*elli*
Itse en ole käynyt möllissä mutta mun käsittääkseni se on aivan samanlainen kuin oikeakin koe. Siellä on kai juuri tarkoituksena saada varmuutta lähteä kokeisiin. Eli jos sulla on varmuutta lähteä mölliin niin kyllä sun kantsis mun mielestä ilmottautua oikeaankin kokeeseen. Se ykköstulos on itseasiassa suht helppo saada jos koira osaa edes suurinpiirtein. Alokkaassa kun ei vielä pienistä virheistä sakoteta (riippuu tietenkin tuomarista) smile.gif Olisi kyllä hienoa saada tollereita enemmän toko kehiin cool.gif
tollerigirl
innocent.gif Miten tohon nimen alle saa oman kuvan..? Olis kiva laittaa omasta tolenterista kuva, mutta ku mulla se ei jotenki anna...
Tanja_V
Tolleria minulla ei ole eikä varmaan ainakaan muutamaan vuoteen ole tulossakaan, mutta rotu kiinnostaa paljon. Ehkä kolmas koirani voisikin olla novascotiannoutaja. smile.gif

En ole noita kaikkia viestejänne lukenut, mutta millaiselle ihmiselle tolleri sopii? Kuinka paljon tarvitsee aktiviteettia, entä liikuntaa? Tarvitseeko sen kanssa välttämättä metsästää, jos harrastaa sen kanssa verijälkeä ja jälkeä? Millainen tämä koira on tokossa ja agilityssa? Mitä eroa on näyttely-ja metsästyslinjaisilla?
tollerigirl
Mun mielestä tolleri on tosi monipuolinen koiruus, eikä sen kanssa todellakaan tarvitse metsästää. Aktiviteettia tietysti jonkun verran, mut yleensä tollereille riittää esim takapihalla riehuminen ja normaalit lenkit, se ei oo mikään himo urheilija smile.gif
Tietääkseni (en siis ole varma) etsästys ja näyttely linjaiset ei poikkea ulkonäöltä toisistaan unsure.gif
Agility sujuu hyvin lähes kaikilta tollereilta, sehän on niin hauskaakin laugh.gif
Tokoa meillä harrastetaan kotona ihan vain omaks hauskuudeks, ja tessa on kova oppimaan temppuja!! Tollerit ei tietääkseni kauheesti ole toko koiria, ne on aika kovapäisi , eikä huvita aina tehdä temppuja.
Ja näyttelyissä on käyty, tessa tykkää tavata muita koiria ja kehässä ja ne namit on niiin hyviä shifty.gif
Tulipas tekstiä oops.gif
joten parilla sanalla tiivistettynä:
Tollerit on viisaita. Ne oppii helposti, mut ei aina jaksa tehdä jos on sen mielestä turhaa.

kannattaa käydä www.tollerit.fi
Cerasi
LAINAUS(Tanja_V @ 20.9. 2005, 16:09)
En ole noita kaikkia viestejänne lukenut, mutta millaiselle ihmiselle tolleri sopii? Kuinka paljon tarvitsee aktiviteettia, entä liikuntaa? Tarvitseeko sen kanssa välttämättä metsästää, jos harrastaa sen kanssa verijälkeä ja jälkeä? Millainen tämä koira on tokossa ja agilityssa? Mitä eroa on näyttely-ja metsästyslinjaisilla?

Tolleri sopii aktiiviselle ihmisille, jolla on aikaa ja intoa touhuta koiransa kanssa. Omistajalla olisi myös suotavaa olla jonkun verran huumorintajua, että selviää punaturkin tempauksista...

Aktiviteetin tarve riippuu hyvin pitkälti siitä, mihin koira on tottunut. Jos koiran "opettaa vaatimaan" tekemistä, sitä on myös sitten aina tarjottava. Meillä on mun mielestä sinänsä kiitollinen tilanne, että tuo koira kyllä selviää viikonkin ilman sen suurempaa ohjelmaa (siis lenkkien lisäksi). Normaalisti kuitenkin meillä on agilitytreenit kerran viikossa ja sitten sekalaisesti otan kaikenlaisia toko- ja tempputreenejä. Kesäisin ohjelmassa on melkoisen paljon uintia ja jonkun verran vepeilyä (viime kesänä jäi aika vähiin, koska Nikin korvat ja tassut eivät oikein kestäneet). Silloin tällöin käydään sitten mejäilemässä, hakuilemassa ja heittelemässä dameja.
Lenkillä me käymme 3-4 krt päivässä ja lenkin pituus vaihtelee tavallisesti 1-7km välillä.

Eihän kukaan voi sinua pakottaa harrastamaan metsästystä tollerisi kanssa, mutta kannattaa kuitenkin muistaa, mitä tarkoitusta varten rotu on alunperin luotu. Mun mielestä harmittavan pieni osa tollereista loppujen lopuksi on edes läpäissyt taippareita (niipä... eihän tuo oma koiruuskaan ole koskaan edes vaakkua kunnolla nähnyt... että hyvä mun on siinä mielessä puhua blush.gif )

Tollerista saa erinomaisen harrastuskoiran lähes lajiin kuin lajiin, kunhan vain löytää oikeat motivointikeinot. Agilityssä sekä tokossa kilpailee tällä hetkellä todella paljon lahjakkaita tollereita (SM-tasoa myöten).

Novascotiannoutaja ei ole ainakaan vielä jakautunut näyttely- ja metsästyslinjoihin (ja hyvä niin). Toki syntyy pentuja, joiden vanhempia on käytetty metsästykseen ja pentuja, joiden vanhemmat eivät ole koskaan riistaa nähneetkään, joten tuossa mielestä tietynlaista linjausta voi ajatella. Että jos metsästykseen koiran tahtoo, kannattaa hieman katsoa, millaisesta yhdistelmästä pentunsa ottaa, mutta noin muuten se on kyllä lähestulkoon sama.

Tutustu toki myös tollereiden omii sivuihin, hyvän linkkilistan löydät osoitteesta: http://www.mytoller.net/public/links/
tollerigirl
Onpas tippunut alas! ohmy.gif (listassa siis)
Nostanpa tänne ylemmäs... shifty.gif
Snoxie
Täällä ilmottautuu tolleri ihminen! olen siis hankkimassa 3vuoden pääst tollerii. biggrin.gif dogrun.gif Jee ostetaan tyttö smile.gif
Dutchess~
Meille on luultavasti vuodenvaihteen jälkeen tulossa tolleri. Ei malttaisi millään odottaa.. teehee.gif Mitä harrastatte tollereidenne kanssa?
Cerasi
LAINAUS(Dutchess~ @ 4.12. 2005, 22:30)
Meille on luultavasti vuodenvaihteen jälkeen tulossa tolleri. Ei malttaisi millään odottaa.. teehee.gif Mitä harrastatte tollereidenne kanssa?

Mistäpäin olisi vauva tulossa? (jos saa udella wink.gif )

Mä olen harrastanut Nikin kanssa agilitya, tokoa, hakua sekä jonkun verran mejää ja vepeäkin. Niin ja jonkinlaisia noutohommiakin on tullut treenailtua silloin tällöin...
Nyt kuitenkaan meillä ei ole mtn säännöllistä harrastusta. Syynä on Nikillä toisinaan ilmeenneet ontumiset, joten vältetään "turhaa" rasitusta ja päädyttiin näin sitten lopettamaan agility (ikävä päätös sekä mun, että koiran kannalta, molemmat tykättiin ko. lajista tosi paljon).
Mutta katsoo nyt, kai tuolle on pakko jostain tekemistä keksiä, ettei ala seinille hyppiä wink.gif
Dutchess~
LAINAUS(Cerasi @ 6.12. 2005, 08:45)
Mistäpäin olisi vauva tulossa? (jos saa udella wink.gif )

Mä olen harrastanut Nikin kanssa agilitya, tokoa, hakua sekä jonkun verran mejää ja vepeäkin. Niin ja jonkinlaisia noutohommiakin on tullut treenailtua silloin tällöin...
Nyt kuitenkaan meillä ei ole mtn säännöllistä harrastusta. Syynä on Nikillä toisinaan ilmeenneet ontumiset, joten vältetään "turhaa" rasitusta ja päädyttiin näin sitten lopettamaan agility (ikävä päätös sekä mun, että koiran kannalta, molemmat tykättiin ko. lajista tosi paljon).
Mutta katsoo nyt, kai tuolle on pakko jostain tekemistä keksiä, ettei ala seinille hyppiä wink.gif

Sancandy's kennelistä olemme ottamassa, jos syntyy tarpeeksi. Mistäpäin sinun koirasi on? Itseäni kiinnostaa kovasti toko, agility ja mejä, mutta mejästä en tiedä paljoakaan. voisiko joku selventää unsure.gif Narttua olemme ensisijaisesti ottamassa. happy.gif
Cerasi
LAINAUS(Dutchess~ @ 9.12. 2005, 18:02)
Sancandy's kennelistä olemme ottamassa, jos syntyy tarpeeksi. Mistäpäin sinun koirasi on? Itseäni kiinnostaa kovasti toko, agility ja mejä, mutta mejästä en tiedä paljoakaan. voisiko joku selventää unsure.gif Narttua olemme ensisijaisesti ottamassa. happy.gif

Mäkin Mellin pennusta haaveilin tossa jo viime keväänä, kun eka kerran astutettiin, ja kasvattajan kanssa olikin yhteyksissä, mutta asia sitten jäi. (taas).
Niki on Trindy's:iltä lähtöisin.

Mejästä kannattaa lukaista esim. tollerit.fi sivustolta [ylävalikosta rotu, sitten vasemmalta harrastusmahdollisuudet ja sitten selaat alaspäin, mejän kohdalla on linkki 'mejä pähkinänkuoressa' -artikkeliin].
tollerigirl
Ei me kimppuun käydä, kiva et tännekkin tulee uusia... thumbup.gif

Onkos joku täällä muuten ollu noilla tolleri kävelyillä (lähinnä hesassa päin), ois kiva tietää esim. mitä siellä tehdään, ja millasta on..?
Cerasi
-ilona: Ihan mielenkiinosta on vielä pakko kysyä... Tai siis kun olisihan värivirheellisenkin voinut rekisteröidä, esim. EJ-rekisteriin, että eikö kasvattaja sitten laittanut vai mitä? (no joo. ei ole pakko kommentoida, jos et tahdo, kunhan nyt kysyin. Ei tolla rekisteröinnillä nyt periaatteessa mitään väliä ole... koira kuin koira biggrin.gif )

Itse olin viime syksynä Tampereen tollerilenkillä. Oli siellä vissiin joku parisenkymmentä punaturkkia paikalla... käveltiin pieni lenkki (mitähän olis ollut... ajallisesti meni vissiin joku 30-45min.) metsässä. Sen jälkeen oli pieni leikkimielinen sukelluskisa, jossa Niki nappasi sitten lopulta voiton!
Oli aika loistavaa... mekin jossakin lajissa pärjätään laugh.gif

Kyllä mä luulen, että Hesassakin on mukavia tolleristeja, että rohkeasti mukaan vaan. Siellä sitten ainakin tapaa samanhenkisiä ihmisiä ja voi vaihtaa kokemuksia tollon omistamisesta...
Dutchess~
LAINAUS(Cerasi @ 10.12. 2005, 11:51)
Mäkin Mellin pennusta haaveilin tossa jo viime keväänä, kun eka kerran astutettiin, ja kasvattajan kanssa olikin yhteyksissä, mutta asia sitten jäi. (taas).
Niki on Trindy's:iltä lähtöisin.

Mejästä kannattaa lukaista esim. tollerit.fi sivustolta [ylävalikosta rotu, sitten vasemmalta harrastusmahdollisuudet ja sitten selaat alaspäin, mejän kohdalla on linkki 'mejä pähkinänkuoressa' -artikkeliin].

Trindy's olisi ollut se toinen vaihtoehto, sielä taitaa nyt olla pentuja (?) Kiitoksia, käynen katsomassa..
Melli on kyllä kaunis koira. Ihan onnellinen olen, että sieltä pentu saadaan. smile.gif
Cerasi
LAINAUS(Dutchess~ @ 12.12. 2005, 16:53)
Trindy's olisi ollut se toinen vaihtoehto, sielä taitaa nyt olla pentuja (?) Kiitoksia, käynen katsomassa..
Melli on kyllä kaunis koira. Ihan onnellinen olen, että sieltä pentu saadaan. smile.gif

Juu, onhan siellä. Mutta onnittelut sulle pentusesta smile.gif [meikäläinen saanee pysyä pelkästään haaveilutasolla... seuraava koira tulee ilmeisesti vasta muutettuani omaan asuntooni]
-ilona: mukavan pitkän selityksen viitsit kirjoittaa smile.gif Vähän on kyllä ikävää tuollainen kasvattajatoiminta... Mutta antaa asian nyt olla, kuten totesin koira kuin koira smile.gif
magrat
Täällä ilmoittautuu tolleri poika "Taavi", ikää kohta 1,5 vuotta. smile.gif

Harrastuksina mejä, tottelevaisuus ja nouto treenit, hiihto, pitkät metsälenkit ja ensi syksynä päästään toivonmukaan metsälle. Harvakseltaan käydään myös mätsäreissä ja näyttelyissä.
Dutchess~
Eipä sitten tulekaan pentua confused.gif Melli jäikin tyhjäksi.
Cerasi
LAINAUS(Dutchess~ @ 27.12. 2005, 18:12)
Eipä sitten tulekaan pentua confused.gif Melli jäikin tyhjäksi.

Luin samaa juuri eilen heidän sivuiltansa... ikävää confused.gif
*elli*
-ilona: Nipsu on sympaattisin tolleriherra, jonka tiedän wub.gif Papereiden kera tai ilman piste ja huutomerkki.
Cerasi
Onkos ihmisillä tollojensa kera mitä suunnitelmia tälle vuodelle?

Meillä ei juuri mitään ole. Tavoitteena saada herralta kyllä kilo tai pari pudotettua kevään aikana... Muuten sitten harrastellaan jotakin omaksi iloksi, ja todennäköisesti parissa näyttelyssä käydään pyörähtämässä (jos vaikka keräiltäisiin lisää niitä sinisiä nauhoja ^^)
*elli*
Meillä tavotteina FIN MVA, TK2 ja ehkä myös poikkeaminen voittajakokeessa lookaround.gif Myös PirkanDameissa olisi takoitus käydä kääntymässä. Muuten ei muita suunnitelmia, paitsi lenkkeilyä ja hauskan pitoa biggrin.gif
tollerigirl
rolleyes.gif Taas pitkästä aikaa...
Meillä ei ole oikeestaan suurempia tavoitteita, agilityn alkeiskurssille jos pääsis niin olis mahtavaa, ja sitten yritetään ainakin kerran päästä rotukehään.. smile.gif
Muuten sitä samaa hösellystä.
Ai niin ja sitten tolleri kävelyille ängettäs. w00t.gif
Dina 4-ever
Mulla on vähän päälle vuoden vanha tolleri-neiti, Absolutis Ofelia Mansikka eli Dina. Dinan kotisivut ovat täälä jos joku haluaa käydä katsomassa.
magrat
Huomasin juuri, että Dina on meidän Taavin sisko. biggrin.gif Täältä löytyy siis tolleri uros Absolutis Outback Creek.
magrat
Onpa Nipsu hauskan värinen. tongue.gif

Videoita

Kuvagalleria smile.gif
*elli*
Voi tuota Nipsua wub.gif Aina yhtä myyty laugh.gif

Kotisivuilta löytyy kuvia Ellistä, mutta kokeilen jos saisin tännekin liitettyä (eka kerta wink.gif)

JES!! Onnistuin thumbup.gif
Liisa
LAINAUS(magrat @ 31.1. 2006, 12:53)
Onpa Nipsu hauskan värinen.  tongue.gif

Videoita

Kuvagalleria smile.gif

Aivan ihania videoita! laugh.gif Varsinkin tuo jälkimmäinen. wink.gif wub.gif

alko tolleritkin sitten kiinnostaa yhden asteen enemmän. biggrin.gif
Dina 4-ever
Kiitos -ilona! Ihana tolleri sullakin. biggrin.gif

Kiva kuulla, että täältä löytyi Dinan sukulaisiakin. happy.gif onko Taavilla kotisivuja? olisi kiva käydä kurkkaamassa.
magrat
LAINAUS
alko tolleritkin sitten kiinnostaa yhden asteen enemmän.

Kiva kuulla smile.gif

Dina 4-ever

Ei valitettavasti löydy Taavilta (ajantasalla olevia) kotisivuja..
Dina 4-ever
Magrat: Sepä harmi. sad.gif
magrat
Missäpäin te Dinan kanssa asutelette?

Taavi on saamassa ensi syksynä pikkuisen 'siskon' tai 'veljen'. Itseäni kiinnostaisi todella kovasti pienimuotoinen kasvattaminen. Vuoden sisällä olisi tarkoitus käydä kasvattajan peruskurssi, mikä on varmasti ihan hyödyllinen ja kiinnostava, vaikken koskaan kasvattamaan ryhtyisikään.
Cerasi

Kotisivuilla on jonkun verran kuvia myös näkyvillä (ei tosin uusimpia vielä...).
Dina 4-ever
Magrat: Me Dinan kanssa asustellaan täälä Pohjanmaan lakeuksilla. Tarkemmin Ilmajoella. biggrin.gif Onnea vaan kasvatuskurssille!
*elli*
Itselläni on myös tarkoituksena käydä kasvattajakurssi. Nyt olisi ollut aivan lähellä yksi, mutta huomasin asian liian myöhään confused.gif Mulla on kasvattajanimikin jo valmiiksi mietitty, vaikkei meidän neitiä tulla koskaan käyttämään jalostukseen. Varmasti olisi hyödyllinen kaikille koiraharrastajille.
magrat
Meillä on Taavi menossa kevään aikana lonkka- ja kyynärkuvauksiin, sekä silmäpeilaukseen. Kevään-kesän aikana olisi tarkoitus käydä hakemassa muutama näyttelytulos (tähän mennessä käyty vain yhdessä näyttelyssä, viime syksynä jolloin ikää oli alle vuosi. Arvostelusta saatiin H, koska turkki oli liian lyhyt(?), muuten kehuttiin oikeastaan maasta taivaisiin.) ja syksyllä yritetään läpäistä taipparit. Luultavasti kesän aikana käydään myös muutamissa mejä-kokeissa.
Cerasi
LAINAUS(*elli* @ 4.2. 2006, 12:45)
Itselläni on myös tarkoituksena käydä kasvattajakurssi. Nyt olisi ollut aivan lähellä yksi, mutta huomasin asian liian myöhään confused.gif Mulla on kasvattajanimikin jo valmiiksi mietitty, vaikkei meidän neitiä tulla koskaan käyttämään jalostukseen. Varmasti olisi hyödyllinen kaikille koiraharrastajille.

Mulla on myös samanlainen ajatus. Voi kyllä olla, että kurssi siirtyy vasta kevääseen -07... kasvattajanimivaihtoehtoja mulla on ollut olemassa jo kymmenvuotiaasta asti biggrin.gif Tietysti ovat ajan kuluessa hieman muuttuneen, ja nykyään olenkin sitten ainakin aika varma, mikä nimi (tai siis nimet) anomukseen sitten kirjoitetaan.
Soen
Hmm... Täällä on yksi tolleri ihminen, tosin ilman tolleria. Joskus tulevaisuudessa olisi varmaankin tarkoitus hankkia tolleri, tai sitten lancashire heeler. Tolleri kiinnostaisi enemmän, sen parempien harrastus mahdollisuuksien takia.. rolleyes.gif
Charlie
LAINAUS(Soen @ 7.6. 2006, 11:19)
Hmm... Täällä on yksi tolleri ihminen, tosin ilman tolleria. Joskus tulevaisuudessa olisi varmaankin tarkoitus hankkia tolleri, tai sitten lancashire heeler. Tolleri kiinnostaisi enemmän, sen parempien harrastus mahdollisuuksien takia.. rolleyes.gif

Tolleri on ihana harrastuskoira smile.gif
lhasa apso
onkos kukaan tulossa helsingin kesänäyttelyyn tollerinsa kanssa lauantaina? smile.gif
Charlie
LAINAUS(lhasa apso @ 9.7. 2006, 17:57)
onkos kukaan tulossa helsingin kesänäyttelyyn tollerinsa kanssa lauantaina? smile.gif

Täältä ollaan tulossa biggrin.gif
reetushkaa
Juu, minäkin oon tolleri ihminen, tosin miulla ei oo omaa. Tutulla on kaksi, ja niiden kanssa käyn näyttelyissä ja osallistun junnuihin. Vallan ihania otuksia!! wub.gif wub.gif Heti ensisilmäyksellä hurahdin rotuun täysin! wub.gif Ehkä joskus meillekkin sellainen tulis.. whistling.gif shifty.gif
Dutchess~
Seuraava koirani tulee olemaan tolleri, kun sellaista en nyt saanut. Rakastan rotua.

Charlie

Pakko sanoa, että olen Mette-Maritia ihaillut sivuillanne jo pitkään, ja nyt kun on pentujakin tulossa wub.gif
Harmittaa kun en voi vielä ottaa kun tuo yksi vasta juuri meille tuli..
Nätti koira smile.gif
-tosa-
Täällä ilmoittauttuu kans yks tollereihin hurahtanut ihminen... laugh.gif Olen haaveillut omasta tollerista melkein 2 vuotta ja vielä joudun odottamaan ainakin 3 vuotta (koulun takia)..... sad.gif Kyselisin vain,että onko täällä paljon ihmisiä jotka eivät harrasta/aio harrastaa tollereittensa kanssa niille ominaisia lajeja esim.nome ym? Itseäni ei kiinnosta,ainakaan tällä hetkellä,mutta olisin valmis harrastamaan ainakin jotain noista (ehkä useampaakin)-->PK-lajeja,agility,toko,viesti,raunio,vepe,jälki ja näyttelyt... Riittääkö tämä tollerille ja kärsiikö se niin sanotusti,jos en sen kaa aikoisikaan harrastaa metsästystä tms? Tietty kotona jotain noutoa ym. mutten metsästystä.... Eli kannattaako edes harkita tolleria...?... confused.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.