LAINAUS(Gottago @ 28.12. 2005, 13:04)
Taaskaan mä en osaa pysyä vaiti...

En mä pahalla _millekään_ taholle... kunhan vähän provoilen.

Mä olen vähän eri mieltä tuosta ruumiinrakenteelle sopimisesta, siis siinä mielessä, että se sopisi pelkästään/jotenkin erityisesti am-aust-linjaisille. Olen monesti miettinyt, että hännän pieni nostaminen (ei kuitenkaan hännästä roikottaminen

) sopisi monellekin englantilaistyyppiselle luiskaperseelle... (pardon my french) yhtälailla kuin mitä sitä käytetään sukutaulultaan aussi-jenkkisettereille. Uskoakseni jälkimmäisillä hännän nostaminen liittyy useimmiten enemmän siihen, että halutaan profiloitua tietyn tyypin edustajiksi (mistä mä aiemmin ilkeästi käytin sanaa apinointi...).
Sitä paitsi Xiomara, lakkaa höpsimästä, että sä mitenkään rumasti Taran häntää pitäisit.

Njaah, mää kyl oikeestikki pidän häntää aikas rumasti...

Mut opettelen, opettelen... oon muutenki tullu siihen tulokseen, että koiran seisottaminen on taitolaji.
oot oikeassa, että monelle engl. linjaiselle sopisi hännän nostaminen jiukka ylemmäs jos on muuten kovin luisu pylly. Tarkoitin ehkäpä enemmän vain sitä, että juuri nuilla aus-am koirilla näkee tuota hännän nostamista enemmän.
edit, ai nii juu piti vielä lisätä, että minua ei kyllä mitenkään häiritse millä korkeudella häntää pidetään kun seisotetaan. Eikös se muutenkin ole enemmän sitä, että koiran liikkuessa/liikkeessä sen tulisi kantaa häntääsä selkälinjan jatkeena. Eli minnuu ei haittaa millä korkudella se on seisotettaessa.