Nyt siis homman nimi on se että koira on ruvennut tekemään molemman jätökset haku aluelle olleessaan "töissä". Olen todella pahalla päällä asiasta koska koira ei ole KOSKAAN ennen tehnyt tätä. Tämä on siis alkanut nyt alle kuukauden sisällä. Sijaistoimintaa? Vai mitä?
Kielsin koiraa eilen reeneissä todella pahasti jätöksien teosta koska en tule sitä koskaan sallimaan missään tilanteessa. Tuntuu että kun yksi asia on hoidettu tulee jo toinen "ongelma" eteen.
Olisiko jotenkin liitoksissa siihen kun reilu kuukausi sitten huomasin kun koira ei alkanut ilmaisemaan (haukkuva) että kaikki maalimiehen ovat aina syöttäneet namit kädestä ja pitäneet ne koko ajan kädessä ollessaan piilossa, ja näin ollen se on toiminut haukun laukaisija, noh, ei aikakaan kun kaikki 3 maalimiestä oli valmiina ja hain koiran ja lähetin hommiin, kaksi ensimmäistä koira ilmaisi ihan normaalisti ja viimeinen kolmas maalimies jäi ilmaisematta, koira jopa käveli maalimiehen päältä, alkoi piehtaroimaan lumiläntissä. Kielsin koiraa ja otin takaisin luokseni ja lähetin uudelleen sen, ja sama jatkui. Huomasin että tässä on jotain mätää. Kaksi olivat pitäneet namit kädessä (koira ilmaisi) ja yhdellä oli taskussa (koira ei ilmaissut). Nyt on reeneissä annettu käsky maalimiehille että niitä nakkeja/pullia ei pidetä kuin taskussa, yhtään ainutta namia ei saa kädessä näkyä tai mä raivoan.
Eilen reeneissä koira sitten ilmaisi ihan normaaliin tapaan kuin ennenkin eli maalimiehen heti löydettyään MUTTA ennen sitä se huiteli jopa alueen ulkpuolella ja teki pissat ja kakat molemmat. Minä kielsin ja kunnolla. Käskin koiran luokseni ja lähetin uudestaan ja sitten homma onnistui.
Missä vika?
Koira käy ennen reenejä aina sekä kakalla että pissalla. On hyvässä viretilassa ja motivaatiota löytyy vaikka muille jakaa ja ei koskaan ole kyllästynyt hakuun ja se on parasta työtä mitä se saa tehdä.
Mutta silti jokin mättää mutta mikä? Tämä jätöksien teko tuli sen jälkeen kun koiralta alettiin vaatimaan haukkua vaikka ne namit on siellä taskussa. Paineistuuko? Mutta kun se alkaa haukkumaan ensimmäisen niin seuraavatkin yleensä sujuu normaalisti niinkuin ennen. Olemme nyt siis kolmatta vuotta hakuilemassa. Olisiko kenties syynä liian tutut maalimiehet? Koira on aika nopea kyllästymään mm. tottikseen.
Kaipaamme pikaisia neuvoja!