LAINAUS(Lydia @ 10.8. 2005, 00:03)
Mulle iski inspiraatio ja sain aikaan ihan ok juttuja tehtyä, joihin itse olen tyytyväinen...
mutta tänne niitä en mitenkään saa... mutta ehkä parempi niin
Ei kuitenkaan kukaan tajuaisi mitä ne esittää...
Niin tulipa mieleen (ehkä on tässä jo ollutkin)...
Oletteko löytäneet oman piirrustustyylinne? Jos olette, miten sitä kuvailisitte.
Entäs mitä tekniikkaa/välineitä mieluiten käytät?
Vastailen ite kysymyksiini....

Mä en osaa mitään "aidon" näköisiä esim. koiria tai ihmisiä piirtää...
Mä piirrän mielelläni aika karrikoituja hahmoja, ja jotkut piirustukset lähentelevät abstrakteja...
mä rakastan muotoja, ja tykkään käyttää viivoja... värejä tuli ennen käytettyä myös.
Nyt olen tainnut löytää itselleni sopivan työvälineen: hiilikynät
Vaikka touhu onkin sottaisaa, se sopii mulle, kun hiilellä pystyy pikkuvirheitä peittämään,
eli ei haittaa jos viiva menee vähän väärän kohtaan jne.
Muita mukavia välineitä ovat lyijykynä ja vahaliidut

Miten sen nyt ottaa. Piirrän vähän miten sattuu, enkä oikein teidä olenko löytänyt "sitä oikeaa" piirtämistyyliä.
Ite en osaa piirtää
aidon näköisiä ihmisiä, vaikein alue on omasta mielestäni kasvot, esim. silmät. Niiden kanssa aina hermostun ja tuloksena on rytätty paperimytty roskiksessa. Koiria sentään piirtelen enemmän ja osaan omasta mielestäni piirtää niitä melko hyvin / "hienosti", vaikkan kovi hyvä piirtelemään olekaan, en ihmisiä enkä koiriakaan.
Yleensä piirtelen eläimellisiä otuksia seuraavilla välineillä varustettuina: lyijykynä ja pyyhekumi. Välillä saatan jopa otuksen värittää, mutta nyt väritys on jäänyt pois, ja piirtämäni oliot ovat värittömiä ja melko ilmeettömän näköisiä ja into on alkanut hiipua piirtämisen suhtaan.
Sotken nyt maalaamisenkin mukaan; Maalaamisesta en ole kovinkaan innostunut, mutta toisaalta se on mukavaa, paitsi jos ei saa koulussa esim. hahmotella ensin sitä maalaamaansa juttua, silloin iskee "paniikki" ja tulee kammottavia virheitä, jotka olisi aiemmin hahmottelun avulla korjata.
Tekniikasta en tiedä, millainen tekniikka on, onko sitä edes minkäänlaista. ^^'