Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Australianterrierit!
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 3: Terrierit
Sivuja: 1, 2, 3
Mona_
mä rupeen käymään ton oman aussini kans sitteku se on sen verran iso! biggrin.gif ja joskus saatan tulla junnuihin sen emän kans biggrin.gif
Parta^
Joo...Itselläni ei ausseja ole, mutta luokkalaisellani niitä löytyy 7 kappaletta...Söpöjähän ne ovat biggrin.gif laugh.gif
minni
Mie käyn aussin kanssa junnuissa, kun kotoa niitä löytyy kaksi kappaletta biggrin.gif
Mona_
nyt on siis Peppi ollut meillä 3 päivääbiggrin.gif
kova tyttö se on vaan puremaan,niinku varmaan moni muukin aussi biggrin.gif
Lamppu
^ Onnea uuden pennun johdosta! Muistakaahan kieltää pennun pureminen heti pienestä asti ettei myöhemmin asiasta tule ongelmaa. Ei kannata antaa edes "leikkipurra" smile.gif
LaRa & Olli
Tuo mitä MinnaR kirjoitti on ihan totta!

Me otettiin tuon meidän Westie-herran kanssa välittömästi se linja, ettei mikään kohta ihmisestä kuusu koiran suuhun/hampaiden väliin. Äkkiä tuo oppi tavoille ja kun kieltoa edelleen vahvistetaan (1v5kk) pikkuisen välillä provosoimalla, niin ei ole tarvinnut koskaan pelätä, että nappaisi ketään vierastakaan kiinni. Välillä, kun tunteekin hampaat ihossa, niin napakka ei ja tuo alkaa nuolla silleen, että "Anteeks! kyllä mä tiedän, että tein väärin!" Ihan alkuun tuli toisinaan napattua niskasta kiinni, jos ei muuten mennyt jakeluun - ei se sintti siitä hajoa, sehän on terieri! wink.gif

Jaa niin, tärkein meinas unohtua, Onnittelut omasta terroristista! happy.gif
Mona_
joo kiitos biggrin.gif nyt peppi on 8 viikkoa vanha,ja ollaan kovaa yritetty saada puremista pois biggrin.gif

http://s7.photobucket.com/albums/y286/Maij...0seisomiskuvat/ tuola on pepin 8 viikoos seisotuskuvat,oli vaikia ottaa,ku itte piti ottaa kuvia,ja samalla yrittää seisottaa biggrin.gif
LaRa & Olli

Hienostihan tuo näyttää tönöttävän! wub.gif
mammanpoika
^voi vitsi, tämmöset kuvat pitäis kieltää lailla! Aivan ihana tötterö on hän, syötävän sulonen! wub.gif

Onko hän Sinimarjan pentuja?
Pisara
LAINAUS(Mona_ @ 31.10. 2006, 18:26)

Ihana wub.gif .
Mona_
LAINAUS(mammanpoika @ 4.11. 2006, 20:35)
Onko hän Sinimarjan pentuja?

ei oo sinimarjan kennelistä,vaan Big Idasta etelä-pohjanmaalta smile.gif

Nyt neitisellä on sitte 9 viikkopa täynnä wub.gif
marjaana
Hei.Olen ajatellut vähän ostaa Australianterrieriä,mutta haluaisin tietää minkälainen luonne sillä on ja tuleeko toimeen lasten kanssa?Minkähintaisia he ovat?
terv.Marjaana dogrun.gif
mammanpoika
Aussit on wub.gif

Aussit ovat äärimmäisen osallistuvia, innokkaita, aussi ei yleensä tunne käsitettä "ei huvita", se on kuin partiolainen aina valmis toimintaan. Terrieritemperamenttia löytyy tarvittaessa, mutta myös sitä sylissä palluteltavaa kisumisumieltä. Kokonaan sohvankoristeeksi eivät sovellu. Nämä ovat myös valtavan ihmisrakkaita, jokainen uusi kohdattu ihminen on aivan ihana, rakas vanha tuttu smile.gif

Lasten kanssa tulevat yleensä aivan loistavasti toimeen, sanovat ne, joilla on ausseja ja lapsilauma. Tutustu vaikkapa Kennel Aussihalmeen sivuihin, siellä on paljonkin juttua ja asiaa ausseista ja lapsista siinä sivussa smile.gif

Aussien hinnat taitaa liikkua siinä 800 - 1000 euron tietämissä nykyisin.
Mona_
aussit on tempperamenttisia energiapakkauksia wub.gif
tuo meidänki pupsi tuos kokoajan juoksee ympyrää,ku pitää energiaa vähä kuluttaa biggrin.gif
Sulosia otuksia wub.gif
Seij@
LAINAUS(marjaana @ 27.11. 2006, 15:10)
Hei.Olen ajatellut vähän ostaa Australianterrieriä,mutta haluaisin tietää minkälainen luonne sillä on ja tuleeko toimeen lasten kanssa?Minkähintaisia he ovat?
terv.Marjaana dogrun.gif

Juu, *kokemuksen syvällä rintaäänellä*, aussit & lapset tulevat todella hyvin toimeen keskenään ... Jopa meitin vanhat herrammekin, jotka ei ollut tottunut lapsiin, sopeutuivat kun ensimmäinen poitsumme syntyi herrojen ollessa jo 6 vuotiaita ohmy.gif ... ja nythän näitä poitsuja on kolme, samoiten ausseja ...

Mammanpoika kertoikin hyvin luonteesta, eli vauhtia löytyy, mutta syliinkin halutaan tai niskan päälle nukkumaan ... wink.gif
Gia
...ensimmäistä aussia odottelen w00t.gif
Mona_
LAINAUS(Gia @ 7.12. 2006, 12:00)
...ensimmäistä aussia odottelen w00t.gif

se on jännää se odotuksen aika biggrin.gif

ja sittenkun pentu on kotona niin aiettä minkälainen vilske ainakin meillä oli biggrin.gif
Gia
No niin nyt se karvanaama asuu meillä w00t.gif ...mikä riiviö... Holtitonta menoa kun bestiksenä riehuu 11 kk vanha saksariuros... kaverin pää on yhtä iso kuin leikkikaveri... mutta hauskaa näkyy olevan. Saksari hytkyy kummasti lattialla ja aussi hyppii päällä rolleyes.gif
mammanpoika
Gia lämpöiset onnentoivotukset aussikakaralle ja koko porukalle! Vauhtia ja vaarallisia tilanteita ei tule puuttumaan, ei tule teilläkään aika pitkäksi enää tästä eteenpäin laugh.gif
Mona_
komppaan täysin mammanpoikaa biggrin.gif

mammanpoika: tuli tuossa mieleen ku selasin kotareitas,että olikko 2005 vuonna seinäjoella näyttelyissä?
cuddle
Tuli nyt mieleeni yksi kysymys, kun luin koirakirjaa.. En yhtään ole ausseihin perehtynyt, mutta onko totta, että jos aussi on vain "kotikoirana", sitä ei trimmata? Koirakirjan mukaan näin, "harjaus riittänee kotikoiran turkinhoidoksi."
mammanpoika
Mona kävin mä siellä, muistaakseni päivä oli lauantai. Eli mulla oli vaan toi vanhin, nyt jo edesmennyt Niki mukana.

Cuddle: kyllä trimmataan yleensä myös kotikoirana olijat smile.gif Tai eihän kaikki tietenkään trimmaa, mut esim. itse trimmailen kotikoirankin. En niin hyvin ja perusteellisesti, kuin sitä näyttelykoiraa, mutta kuitenkin. Se trimmaaminen vaikuttaa nääs suoraan siihen, paljonko aussista sitten muuten irtoaa karvaa.
Gia
Kiitos onnitteluista.

Oli taas tänä aamuna vaikea lähteä töihin kun en meinannut malttaa keskeyttää poikien leikkiä. Tällä kertaa riehui aussi ja seisoja. Seisoja oli peppu pystyssä ja etujalat makuuasennossa. Aussi pyöri kuin väkkärä siinä etutassujen välissä. Seisoja työntää takajaloillaan itseään eteenpäin ja pyörittää päätään aussin molemmin puolin ja pitää kummallista ääntä. Ei se ollu kunnollista murinaa vaan sellaista örinää, välillä kummasti hihkaisten laugh.gif Siinä ne sitten vaelteli pitkin lattiaa...varsinainen aussin erikoiskuljetus tongue.gif Pitäis olla videokamera tai edes digikamera jolla sais kuvattua videon pätkän noiden leikeistä... Mutta kun pennut hivenen muuttivat mun dikikameran designia, niin toimii hiukka huonosti sneaky2.gif
Mona_
LAINAUS(mammanpoika @ 17.12. 2006, 20:22)
Mona kävin mä siellä, muistaakseni päivä oli lauantai. Eli mulla oli vaan toi vanhin, nyt jo edesmennyt Niki mukana.

No en tierä että satukko muistamaan,mutta mä taisin jutella sielä sun kans biggrin.gif
olin sellasen vähä pitemmäksi karvaksi trimmatun aussineidin kans kehässä biggrin.gif

kuinka usein muutes trimmaatte aussinne?
ajatellen vaan sitä että koska kannattais tuo meidän vauva trimmata ekan kerran ja kuinka usein biggrin.gif
LaRa & Olli
LAINAUS(Gia @ 18.12. 2006, 13:37)
...pitää kummallista ääntä. Ei se ollu kunnollista murinaa vaan sellaista örinää, välillä kummasti hihkaisten laugh.gif

Onnea pentusesta!

Just oli toisella foorumilla puhetta tästä terrieriörinästä eli leikillisestä murinasta, jonka ainakin westiet opettavat melkoisen nopeasti leikkitovereilleen kuten Mimmi-westie leikkikaverilleen - mittelin pennulle! laugh.gif Se on niin ärrierimäistä se! wub.gif
mammanpoika
LAINAUS(Mona_ @ 18.12. 2006, 14:53)
No en tierä että satukko muistamaan,mutta mä taisin jutella sielä sun kans biggrin.gif
olin sellasen vähä pitemmäksi karvaksi trimmatun aussineidin kans kehässä biggrin.gif

kuinka usein muutes trimmaatte aussinne?
ajatellen vaan sitä että koska kannattais tuo meidän vauva trimmata ekan kerran ja kuinka usein biggrin.gif

Nyt kun sanoit, niin muistan kyllä hämärästi. Minähän silittelinkin sitä sinun koiraasi, jos en ihan väärin muista, sellanen sironaamainen b&t -tytteli? Oikein nätti nassu oli hänelllä, eikä mitenkään muutenkaan raskas silmälle wink.gif

Mä oon noita omiani aloittanut "trimmaamaan" melko pienestä, eli melkein joka kerta, kun harjataan niin nyppästään vähän karvoja sillä tavalla leikisti, ei mitenkään oikeasti. Aika hyvin nuo on tottuneet siihen, että välillä nypitään.

Korvat niiltä vissiin ensimmäiseksi taitaa joutua varsinaisen nyppimisen kohteeksi, ainakin mun omillani. Korvakarvat kasvavat jostain syystä ihan hirveesti.

Muutaman kuukauden ikäisenä on sitten se pentukarvan nyppiminen edessä. Noilla mun koirillani on alkanut näkyvästi pentukarva vaihtumaan aikuisen turkiksi jossain samoihin aikoihin, kun hampaidenvaihto on alkanut, ja silloin olen ekan kerran ne nyppinyt läpi. En kunnolla, mutta sillai kevyesti. Kasvattaja on sitten jonkun ajan päästä huolehtinut koko helahoidon smile.gif

Kotikoirat vissiinkin saavat enimmäkseen olla nyppimättä, omani olen pyrkinyt suht säännöllisesti käsittelemään vähintään 2 kk välein, ovat sitten kotikoiria eli ei. Nyt on ollut Pekan trimmaamisessa pidempi tauko, viimeksi Kuopion näyttelyn jälkeen trimmasin sen kunnolla, otin koko turkin alas ja sitä on vain vähän siistitty sen jälkeen. Korvat ja tuulilasinpyyhkimet sekä tassut ja häntä on siistitty pariin-kolmeen kertaan tässä välissä, mutta muuten en juuri ole viitsinyt. Näyttelykaudella (meillä se on enimmäkseen kesäaikaa) koira siistitään joka näyttelyyn, eli käytännössä noin kahden viikon välein smile.gif
Mona_
LAINAUS(mammanpoika @ 30.12. 2006, 14:05)
Nyt kun sanoit, niin muistan kyllä hämärästi. Minähän silittelinkin sitä sinun koiraasi, jos en ihan väärin muista, sellanen sironaamainen b&t -tytteli? Oikein nätti nassu oli hänelllä, eikä mitenkään muutenkaan raskas silmälle wink.gif

joo,silittelit! biggrin.gif
Itseasiassa Ressu ei ollut mun koira,hoitokoira joka on ton meidän Pepin emä biggrin.gif

Pepin kasvattajan pitääs opettaa mut trimmaamaan,ja sitte pitääs ruveta ahkerasti trimmamaaan biggrin.gif
[fakedestiny]
Oon nyt keksiny taas uutta tekemistä tän meidän aussitytön kans. Ei oikein oo löytyny näyttelyitten lisäks muuta lajia mistä Nuppu innostuis oikein kunnolla, mutta päätin sitten kokeila koiratanssia ja Nuppu oli tosi innoissaan biggrin.gif Ihanaa katottavaa kun se heilutti häntäänsä innostuksesta kun harjoteltiin. En koskaan oo huomannu et se nauttis mistään samanlailla, paitsi tietysti vesilätäköissä hyppimisestä ja vinkuvasta pallostaan wink.gif

Nyt on taas iskenu aussikuume ja pitäis saada selitettyä porukoillekkin kuinka kivaa olis jos ois kaks aussia ja et Nuppukin tykkäis. Rippi-/synttärilahjaks jos toivoisin. Ääh. Oon niin rakastunu tähän rotuun wub.gif
Mona_
tein tässä uudet kotisivut koirille,käykää kattomassa http://www.netikka.net/lepo
popsis
Tänään tulee entinen työkaveri tutustumaan meidän Remuun, ovat harkitsemassa koiran hankkimista ja nähtävästi mie oon niin urakalla pälättänyt kesällä meidän ipanan touhuista, että oli kiinnostus herännyt rotua kohtaan happy.gif

Nyt vaan pitää toivoa, että tuo osaisi käyttäytyä edes hieman..vierailu alkaa varmaankin innokkaalla haukulla kun ovikello soi, mut jos se muuten osais olla kiltti poika eikä sattuisi olemaan känkkäränkkäpäivä juuri tänään rolleyes.gif
Lamppu
No mites kävi?! Saiko Remu vieraat hullaantumaan rotuun?! Jos ei saanut, niin sit on vieraat väärässä wink.gif biggrin.gif
popsis
Nooh, Remu oli ihana touhottava itsensä...Kyllä se osas jopa käyttäytyä suhteellisen hyvin ja tais kyllä hurmata vieraat aivan totaalisesti biggrin.gif

Saas nyt nähdä valitsevatko Aussin vai jonkin muun. Remu kyllä teki parhaansa vakuuttaaksen tän rodun ihanuuden happy.gif
minni
Miten aussi-ihmisillä on uusi vuosi alkanut? Onko näyttelykalenterit täynnä jo? Entä agility- tai tokokalenterit? biggrin.gif Onko teillä jotain tavoitteita aussienne kanssa tälle vuodelle?

Vähän eloa tännekin wink.gif biggrin.gif
Mona_
tääläpäin vuosi on alkanut hyvin,kaikkea uutta ollaan opeteltu!

Näyttelyitä tullaan kiertämään n. 6-9 kehän verran ja agi ja toko aloitetaan kunhan ikä sen sallii! teehee.gif
HetaK
Yksi 'aussi-ihminen' täälläkin, junnuissa kisailen Lotan (Somehow Some Tru'n Oz) kanssa junnuissa. Ja Lottahan on täälläkin käyvän Lampun hurtta wink.gif Itsellekin on aussia tarjottu *köhköh*, mutta katsotaan, katsotaan smile.gif
Oltsu
Kellään suunnitelmissa suunnistaa aussien erkkariin heinäkuussa? Me ollaan siinä tapauksessa menossa jos saa kesälomat järjestettyä niihin aikoihin.. happy.gif
minni
Me ollaan tulossa ainakin Artun kanssa ja Minnin osallistumista ei olla vielä päätetty. Todella mahtavaa ja mielenkiintoista mennä ekaa kertaa erkkariin, kun ei ole vielä kertaakaan ollut smile.gif
Mona_
jos aikaa on niin vois lähtee ihan vaan turistiksi happy.gif
Mona_
nostetaampa vähäsen happy.gif
minni
Erkkari on nyt lauantaina ja tunnustan ääneen että, mulla jännittää whistling.gif Ehkä se on vaan hyvä, että jännittää nyt, niin sitten paikan päällä ei tartte jännittää... biggrin.gif Loppujen lopuksi päätimme ilmoittaa molemmat koirat Ruovedelle ja lisäksi Minnin pennuista tulee yksi smile.gif Onko täältä tulossa ketään?
Lamppu
Unohdan kurkkia tänne osastolle oops.gif
Ei siis oltu erkkarissa, vaan kotona hoitamassa pentuja wub.gif
minni
Oi, onko teillä pentuja? wub.gif Olisiko mahdollista saada kuvia vauveleista, että varmasti tulee pentukuume? happy.gif
Mona_
joo,mulle myös kelpais austeripentujen kuvat wub.gif
sais vähä lisättyä tätä pentukuumetta x)))

meillä peppi kohta vuoden vanha.. lookaround.gif ei uskoos teehee.gif
Lamppu
Tuolta niitä löytyy vino pino happy.gif Parhaillaan ne on sydäntäsärkevän ihania wub.gif Miten osaammekaan olla ilman niitä... Mikä onkaan ihanampaa kuin aamusella herätessä katsella viittä tuijottavaa silmäparia, jotka istua nököttävät kiltisti rivissä omalla alueellaan. Huoh... On ne vaan olleet niin kilttejä ja ihania, että voisi pitää pentuja vaikka aina rolleyes.gif
Oltsu
Oijoi. Kyllä ne aussipennut on kaikkein sulosimpia koiranpentuja. happy.gif Onneksi meillä vipeltää tällä hetkellä 13 viikkonen aussineiti reilun vuoden vanhan kaverina niin ei ole pentukuumeesta ihan heti pelkoa:)
minni
Oi voi wub.gif Alkoi niin haluttaa pentua, mutta katsellaan nyt... shifty.gif

Oltsu: Oletteko tulossa Haukiputaan ryhmikseen 18. päivä?
Oltsu
Kyllä kyllä, Haukiputaan ryhmikseen ollaan menossa happy.gif
Mona_
voivoi! kyllä tulee austerikuume ku tuollaasia kuvia kattelee wub.gif
kuinkas monta pentua tuli?

// löysinki jo lukumäärän! onnea tosi paljon pennuista
jenny&nici
meiltäkin löytyy aussi ja toivottavasti vielä joskus toinenkin. ;D
täytti just kesäkuussa 2 vuotta.
me harrastetaan meijän nicin kanssa mätsäreitä. tongue.gif
Mona_
mitäs tänne kaikille aussi-ihmisille kuuluu?

meillä peppi täytti vuoden biggrin.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.