Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Flatin esittäminen
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 8: Noutajat, ylösajavat koirat ja vesikoirat
-Tintti-
Eli voisiko joku ystävällinen ihminen laittaa tähän jotain tärkeimpiä vinkkejä flatin esittämisestäsmile.gif

Kiitos kaikille vastanneille jo etukäteen flowers.gif
~goldens~
Flattia seisotetaan yleensä aina vapaasti. Nameja käytetään aika paljon seisottaessa. Juostessa jotkut käyttävät 'hirttotyyliä', jotkut taas siten että hihna laitetaan kulkemaan oik. puolen korvan edestä jota tyyliä yleensä kultaisilla myös käytetään, mutta tietenkin aina pitäisi noutajaa juoksuttaa vapaalla hihnalla johon kannattaa pyrkiä. wink.gif Juostessa saa hölkätä reippaasti, joskus mennään hieman vielä lujempaakin lujempaakin, tietenkin riippuu aina koirasta... wink.gif smile.gif

Toivottavasti tuosta nyt jotenkin saa selkoa...

Itse olen pari kertaa flatteja esitellyt. smile.gif
Terhi
Minäkin suosittelen esittämään flatin vapaasti. Tavoitteena on myös että häntä heiluisi iloisesti. smile.gif
Tässä yksi kuva, häntä heiluu kyllä, mutta koira tosin ei seiso parhaalla mahdollisella tavalla, takajalat ainakin on vähän miten sattuu.. blush.gif
Kuvassa on Fin Ch.Toffedreams Tamnavulin wub.gif , kuva: Reeta Tolonen
~Merski~
otseäni joskus häiritsee flatit joita pitä syöttää koko ajan. kaverilla on flatti, ja koira meinaa aina syödä sormet ihan verille. Olen nähnyt flatin mm. junnuissa jota ei tarvinnut syöttää koko ajan ja sormet olivat turvassa. eikö tämä ole opettamis kysymys? en nyt ala ketään neuvomaa, mutta ei ole hienon näkösitä kun koiran kuono on esittäjän mahassa kiinni, missä yleensä makkarakäsi on.
ei herneitä kiitos, tämä on minun mielipiteeni. whistling.gif
~goldens~
Olen samaa mieltä, ~Merski~.
¤janette¤
Eikös sillä pidä pitää häntää vähän niinku ruumiin jatkona, niin ku esim.settereillä?
~Merski~
LAINAUS(Teiniprinsessa @ 6.5. 2005, 15:08)
Eikös sillä pidä pitää häntää vähän niinku ruumiin jatkona, niin ku esim.settereillä?

kyllä minun mielstäni, mutta useimmilla se heiluu siinä selän jatkeena, mikä on tietenkin positiivinen asia....

osaa selittäää innocent.gif
Hiipivä Siiseli
Toiset esittää vapaasti eli niin että häntä heiluu siellä selän jatkeena ja toiset asettelee niinkuin kultsuilla tehdään, mutta yleisemmin näkee sitä vapaana esittämistä ja onhan se kauniimpaakin smile.gif Makuasia...
¤janette¤
jos esittää flattia junnuissa ja asettelee ja pitää hännästä kiinni eikä seisota vapaasti niin antaako tuomari siitä miinusta? tiiättekö..
~goldens~
Jaa-a. Riippuu varmaan tuomarista.^ wink.gif Itse en ole kyllä nähnyt flattia joka olisi aseteltu, niin kuin kultasilla tehdään. blink.gif Tietenkin se on enemmän positiivista kun seisottaa vapaasti ja kun koiran häntä heiluu. Eihän se nyt mikään rikos ole, mutta tiedä ja mene nyt sitten.
Juhuu, missä virpi on? Hänellä on flatti, alan asiantuntija! biggrin.gif happy.gif
Flatgolded
Flatti kuuluu vapaasti esitettäviin rotuihin ja tulisi siis esittää ilman suurempia asetteluja. Monesti näkee jalkojen paikkaa aseteltavan, jotta koira saataisiin seisomaan parempaan asentoon, mutta koskaan en ole nähnyt aikuista flattia esitettävän hännästä kiinnipitämällä.

Kyllähän se tuo paremmin esittäjän taidonkin esille, jos saa koiran seisomaan kauniisti ilman asettelua ja kiinnipitämistä.
~goldens~
LAINAUS(Flatgolded @ 15.5. 2005, 11:00)
Flatti kuuluu vapaasti esitettäviin rotuihin ja tulisi siis esittää ilman suurempia asetteluja. Monesti näkee jalkojen paikkaa aseteltavan, jotta koira saataisiin seisomaan parempaan asentoon, mutta koskaan en ole nähnyt aikuista flattia esitettävän hännästä kiinnipitämällä.

Kyllähän se tuo paremmin esittäjän taidonkin esille, jos saa koiran seisomaan kauniisti ilman asettelua ja kiinnipitämistä.

En ole kyllä minäkään. rolleyes.gif
-Tintti-
Nyt mä oon sit kisannut flatilla biggrin.gif

Itseasiassa kisasin juuri tuolla flatilla jonka Terhi mainitsi smile.gif Ricky oli aivan upea persoona ja jos Terhi satuit näkemään Oulussa jonku junnun vanhemmissa joka oli flatin kanssa ni se olin mä Rickyn kans wink.gif

Tässä yks kuva musta oulussa flatin kanssa:

Janez
Itse esitän omat Flattini näin:

Seisotettaessa hihna on niskan takana, ei silti kurista koiraa vaikka tiukalla onkin.. näyttää todetusti hyvältä. Välillä taas annan koiran olla aivan vapaasti.
Joillain tuomareilla asettelen taran takajalat mutta aika usein se laittaa ne itse paikoilleen. Yleensä en syötä koiraani kehässä sillä se ei ole mielestäni sopivaa. Jotkut tuomarit kyllä tykkäävät että flattia kuuluu syöttää, kuten alla olevassa kuvassa teen. Mutta mielestäni FLATIN SYÖTTÄMINEN ei kuulu kehään. Koiran voi opettaa seisomaan tyylikkäästi ilman kymmentä kiloa lihapullia ja verisiä sormia. smile.gif Niin, ja vielä, seisotettaessa juttelen koiralleni jolloin häntäkin heiluu iloisammin smile.gif

Juostessa pidän hihnan yleensä niskassa tai korvan vieressä suht kireällä, vaikka koirani juoksee pää pystyssä ilman hihnaakin. Juokseminen näyttää tyylikkäämältä hihna kireämmällä. Jos hihna roikkuu kaulassa se ei mielestäni näytä kovinkaan hyvältä.

täällä lisää kuvia kun flattia esitetään : mei dan tennessee
-Emmi-
Minusta flateilla ei pidetä hännästä kiinni... Jos koira ei nosta/heiluta häntää annan sen olla.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.