Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Unelma rotu
Puskaradio > Keskustelua näyttelyistä > Junnut
Sivuja: 1, 2, 3
Anzku
Minulla oli (ja on edelleen) unelmarotuna tiibetinterrieri, mutta nyt olen päässyt jo kerran kehään sellaisen sydämenvalloittajan kanssa, että toivottavasti myöhemminkin vielä pääsisi. smile.gif
Toinen haave on isovillakoira. Mutta en uskalla edes vielä ajatella, että sellaisen kanssa kisaisin, treeniä ainakina tarvitsen paljon vielä ennen kisaan menemistä. wink.gif
Ja ainiin, myöskin nöffillä haluaisin joku kaunis päivä kisata, ne koirat ovat vaan jotenkin niin massiivisia ja kunnioitustaherättäviä, mutta kuitenkin turkkikin on jotain niin ihanaa. smile.gif Nättejä koiria kertakaikkiaan, ja upeita varsinkin liikkeissä, jos liikkuvat reippaasti pää ylhäällä terhakkaina. smile.gif
kkatta
ehdottomasti afgaani tai faarao!
saija
ööööö... mul ois varmaaa sakemanni tai jenkki... wub.gif
Roxy
En tiedä. On 100 000 ihania rotuja niin en kyllä osaa valita. :/
rebekka
Espanjanvesikoirat tietty, mutta joskus kyllä olis haavena saada irlanninvesispanieli smile.gif ne on aivan ihania wub.gif ja kolmanneks koiraks vois tulla joku ranskanbulldoggi tai mopsi jota sais vaan lellii laugh.gif
Mona_
olis kiva päästä esittämään villakoiraa tai dobermannia wub.gif
*janina
Irlanninvesispanieli toteutunut haave, enkkusetteriä pääsen kohta.Ja kolmas, muttei viimeinen ois käppänä wub.gif Kotona joskus oli sellainen, mutta olin niin pieni, että ei ihan koira ois pysyny kiinni happy.gif .Afgaanikin on toteutunut, jenkki on toteutunut, faarao ei vielä, sekä myös flätti onn toteutunut biggrin.gif

-Saara-
Oma kotiin tuleva rotu olisi villakoira (niitä nyt onkin.. biggrin.gif) Ja junnu kisassa saluki wub.gif myös kleinspitzit
oliviattis
Tiibetinterrieri
Englanninspringerspanieli
Bichon frise
Dallu
Snautseri

Sit ois kiva esittää myös joku villakoira ja whippet jaa..mitteli:)
LLuna
Afgaani. Ja yleensä vinttikoirat, mutta afgaani olis unelma. wink.gif
jenna-
Mulla ei enään silleen oo unelma rotua jota esittää ku on kaikki muut toteutunu paitsi sheltti. wub.gif
Henna-
Musta ois kiva esittää vaihteeks jotain Bisonia isompaa, mutta no, ainakin shelttiä haluaisin esittää, sitte jotain collieta tai belkkaria (lähinnä Partista ja Groenendaelia) wub.gif
Bluebell
Ois ihana juosta jonkun suuri liikkeisen esim. affen kaa kehässä (treeneissä oonkin kerran saanu kokeilla). Myös villistä olisi hauska kokeilla. Muita unelma rotuja oonkin sitten saanut jo esittää (enkkusprinkku, kerry, setterit). Niin ja olisi hauska myös esittää jtn "pientä" kuten bichon tai cottoni, ym.
Anuski
En oikein tiedä ehkä se olisi joku sellainen joka kuuluu 7 tai 8 ryhmää. ne on alkanu nyt kiinnostaan.
Lässy
mä tykkäisin dobermannista, vaikka kukaan meiän perheestä ei tykkää niistä tongue.gif
Vilppu
Valkonenpaimenkoira, sileäkarvainennoutaja tai afgaani. Ne on nättejä, mut jos pitäis valita vaan yks, se olis valkkari <3
alsu
hmm, mulla on aika hyvin nää unelmat toteutuneet, mm. lk ja pk collie, sheltti, jenkki(tosin vaihdossa mutta kuitenkin ;D)
mutta vielä haaveissa olisi weimari(tulee toteutumaan kylläkin kuopiossa wub.gif), afgaani ja farkku wub.gif
beyav
toyvillakoira wub.gif
Soen
Itselleni "luonnollisin" vaihtoehto on lapinkoirat, kiinnostusta olisi päästä kyllä srkkujen, lapinporokoira ja ruotsinlapinkoiran, kanssa kokeilemaan myös. Afgaanin ihanuutta olenkin päässyt kokemaan, mutta ei ehkä kuitenkaan itselleni se mieluisin esittämis vaihtoehto, tosin en kyllä enää kauheammin edes kisaile rolleyes.gif
willa
Melkeenpä kaikkia haaverotuja oon jo päässy kokeilemaan, mut viel ois se isovillis. smile.gif
JIAkk
Pumi wub.gif smile.gif Toisena onkin kiinanharjakoira powder puff, mutta sitä oonkin jo esittänyt smile.gif
Joyeux
Ööh mikäköhän se unelmarotu olisi. Hava olisi ihana. Tiibetinterrieriä olenkin jo saanut kokeilla. Sitten isommista unelmana olisi nöffi ja afgaani. Minkä tahansa kokoinen, erit. iso, villakoira olisi kanssa ihana, tosin kokeillut olen jo liiankin kanssa ;D Kultaista olen jo saanut kokeilla. Sitten joku pieni terrieri ja kerry olisi unelmia <3
Fasciner
Varmaan afgaani ja irlanninsetteri tai englanninsetteri
Fasciner
ja petiittiäkin ois kiva päästä kokeilemaan wub.gif
Sanni*
Ihana aihe. happy.gif

Kaks unelmaesitettävää on jo toteutunutkin, bichon frisé & löwchen.
Ja unelmana nämä kaksi on toteutunut silleenkin, että
omana on sekä bichoni, että jellona. wub.gif

Ainahan sitä pitää vähän unelmoida, ja meikäläisen haaveena olis
joskus päästä esittämään isovillakoiraa ja afgaania. kiss.gif
Isovillistä pääsin kokeilemaan tässä jokunen aika sitten ja voi
juku miten ihanaa se oli. teehee.gif Monet ysiryhmän rodut
kiinnostaa myös kovasti, villakoirat, havaneset, cotonit...ym. happy.gif
Ipe95
Englanninsetteri siinä on vain sitä jotain. ne liikkeet wub.gif
Siis haluaisin esitämään ainakin jenkkiä,enkkua,bishonia,villistä,flättiä,kk kettuterrierieriä,dogo argentinoa,käppänää,kääpiösnautseria,aussia, borderia,irlanninsetteriä,löwceniä,salukia,Borzoita,englanninvinttikoiraa ja afgaania! ja tietenkin kaikkia muita! rolleyes.gif

Siis kun ajatelee pidemälle on ihan hirveesti rotuja joita haluaisi esittää.
Kuten esim joitenkin pitää vain yhden koiran kanssa kiertää.

Onneks mä saan ens kaudeksi ehkä erään bishon frisen joka palaa mamma lomalta.
kennel jadoren eka pentue onnee riikka! laugh.gif

Joo kiva mie täällä vain mainostelen whistling.gif

ansku^
punaista irlanninsetteriä smile.gif tai jotakin walesin tai englanninspringespanielia smile.gif <3 Tai jotakin ihan pientä rotua esim: westie. cairnterrieri ja sen semmosta myös kooikerhondje ois kiva. Afgaani ois kiva joskus tai gorgi smile.gif vaikka ei oo lempirotuja smile.gif Ja ihana ihana BORDERCOLLIE jonka saan esittää ainakin harkoissa elokuun lopulla smile.gif <3 <3 Ja vielä toisten tollerietä ois kiva smile.gif Lisäänpä myös bichon frisen tai coton de tulearin smile.gif
tuunanen
No nyt ei tule ainakaan muuta mieleen kuin borzoi. Kaikkia muita kiinnostavia rotuja olenkin jo esittänyt, jossei muuten niin vaihdossa. smile.gif
iiris_
Oon aina tykänny borderterriereistä, ja oon yhesti ollukkin jo kehässä bortsun kans. Haaveena
ois saada bortsu junnukoiraksi jolla kisata vähän useamminkin. Ja cairnterrieriä olis ihana joskus kokeilla. En tiedä mikä niissä pienissä terriereissä viehättää, ne vaan on ihania. Ja onhan tottakai monet muutkin koirarodut ihania. smile.gif
-Maija-
Onhan niitä monia, mutta ykkönen on jo pitkään ollut apso wub.gif Aivan tajuttoman ihana rotu <3 Myös just afgaani,setterit tms. olis kans kivoja smile.gif
Yenn
Unelma on jo huolellisesti toteutettu; tanskandoggi. smile.gif
Anni-
Portugalinvesikoiraa, cockerspanielia, basenjia ja salukia ois kiva kokeilla. happy.gif
peeve
Tanskandoggi tai nöffi happy.gif niin vähän noiden isojen rotujen kanssa tekemisissä että olisi ihana saada sellainen edes "lainakoiraksi"..
salama
Päätin tuossa Ylivieskasta tullessani, että mun tulevaisuudenrodut on suomenlapinkoira ja walesinspringerspanieli wub.gif
ja sitten jos esittää saisin nöffiä niin kyllä unelmat toteutuis.....
oliviattis
Tällä hetkellä Irlanninsetteri ja snautseri<3
pikkuessi
Pk. Collie. ;>
Hippu
Partacollietakin tahtoisin kokeilla, samaten afgaania ja riiseniä kehässä<3 Käppänä onkin jo toteutunut <3
RoosA
afkaani ja iso villakoira wub.gif afkaanin tuun ainaki jossain välissä hakkimaan... happy.gif
justmenow
MEillä 6.v Bichon havanais narttu Ja-Kar Baletti Lolita ja 2 viikon kuluesssa tulossa pentu Collie narttu Black sara´s Just me now. smile.gif) innolla odotetaan !
NooorA
Mun unelma rotu on Afgaani ja Venäjänvinttikoira wub.gif

Niin ois Suomenajokoirakin mut en voi sit isona käyttää sitä metsällä
Kati
^miks et voisi käyttää metällä ?
-Emmi-
Iso villakoira. <3 Jotain vinttikoiraakin ois ihana esittää.
NooorA
LAINAUS
^miks et voisi käyttää metällä ?

Ku en viiti ampii eläimii. blush.gif
Ipe95
Keskikokoinen villakoira ja afgaani wub.gif
salama
Walesinspringerspanieli... vaikka vain yksi kisa... wub.gif
jessita
Aiheesta kiinnostuneena ajattelin kysyä muutamaa asiaa...
Englanninsetteriä moni haaveilee esittävänsä... `mutta miksi englanninsetteriä ? Siksikö että se on kaunis,siksikö että jollain junnulla näyttää helpolta esittää
enkkua...? Enkun esittäminen on aina pieni riski...se joko käyttäytyy tai sitten ei käyttäydy...
Itse omistan 2 englanninsetteriä ja en pidä niitä mitenkään helppoina esitettävinä...
Englanninsettereitähän on luonteeltaan myös hyvinkin erilaisia... avoimia...ujoja...
Toki mielestäni ne ovat näyttävä rotu kehässä,jos suostuvat esiintymään...enkkuhan on tunnetusti
välillä eri mieltä esittäjän kanssa...ja omistajansa perään lähdetään vaikka kesken esiintymisen ...
Ne enkut jotka ovat junnukehissä esiintyneet ovat kaikki luonteeltaan täysin erilaisia...ja ainakin meidän nuorempaan enkkuun täytyy luoda ensin "suhde" ja luottamus ennenkuin hänen kanssa voi esiintyä...
Mielenkiintoinen keskustelu sinänsä.
Aissa
Mulla unelmarotuna afgaani, täytyy kattoa jos nyt joskus saan ihan omankin, tosin siihen menee ainakin kolmisen vuotta happy.gif Itellä nyt stabyhoun ja ku on aika lyhytturkkinen rotu (ei tarvii tehä mitään ennen kehää) ni unelmana afgaani, rakastaisin sitä turkin hoitoa sekä esittämistä, junnuissa ei vielä oo tullut esitettyä omaakaan, koska vasta vähän aikaa tutustuin tähän harratukseen, mutta heti ku mahollista, ollaan menossa happy.gif
Avispa
LAINAUS(jessita @ 9.12. 2008, 12:40) *
Enkun esittäminen on aina pieni riski...se joko käyttäytyy tai sitten ei käyttäydy...

Eiköhän melkein jokaisen koiran/ rodun esittäminen ole pieni "riski". Kaikki koirat osaa olla varmasti jukuripäisiä jos sille päälle sattuu. wink.gif
Niin enkut kuten mäyräkoirat, vinttikoirat, bichonit yms.
Lempi
Kolmas apso ja pointteri ja am. akita ja valk. isovillis wub.gif lookaround.gif
ViBatti
Mun unelma rotu on ehdotomasti tiibetinterrieri ! wub.gif ja suursnautseri tai käppänä kiss.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.