Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: irlanninterrieri
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 3: Terrierit
australianpaimenkoira
omistaako joku irlanninterrierin ja minkälainen se on?`oon kuullut et se on raivoisa toisille koirilla onko näin?? confused.gif sly.gif
Rochas
En usko että irlanninterrierit ovat sen raivokkaampia kuin muutkaan terrierit, ehkä ei ihan sosiaalisimpien rotujen tasolla yllä mutta kuten muutkin terrierit, terhakoita. smile.gif
<Iida>
En usko minäkään, että irlanninterrieri rotuna on yhtään "raivokkaampi" kuin muutkaan terrierit/koirat. Joka rodussa on tietysti yksilöitä ja totta kai asiaan vaikuttaa se, miten koiraa on pentuna/nuorena kasvatettu ja sosialistettu.
australianpaimenkoira
tunnetteko te yhtään irlanninterrieriä tai ootteko te nähneet sellaista??
onko se teistä "pieni" ,iso vai keskikokoinen?olis kiva tietää kun mulle ehkä hankitaan "pieni" koira ja oon kiinnostunut siitä niin korkeus tuottaa "pelkoa".
<Iida>
^Koko löytyy varmasti koirarotukirjasta wink.gif

Säkäkorkeus n. 45,5 cm ja paino nartuilla n. 11 kg ja uroksilla n. 12 kg.
mammanpoika
Tässä on yks linkki irlanninterriereihin. Löysin sen sattumalta, kun rotu on kiinnostanut jo pidemmän aikaa. Irskeillä on myös markkinointiperheitä, etupäässä täällä etelämpänä. Lemmikkipalstojenkin terrierifoorumilla oli keskustelu joku aika sitten asiasta.

Marin Irskisivut

Ja rotujärjestö löytyy täältä

Suomen Irlanninterrierit
Veera
Mullapa on aivan ihana persoona hoitokoirana. Hän on tosi kiltti ja sosiaalinen. Enpä mäkään menisi vannomaan, että tää rotu on yhtään raivokkaampi kuin muutkaan terrierit. Tara on koulutettu mielestäni hyvin ja sillä on hyvät tavat monenkin asian suhteen. Jos irskin vaan kouluttaa huolellisesti niin siitä tulee tosi mallikelpoinen ja herttainen koira smile.gif Yksilöitähän toki löytyy ja monenlaisia. Tara on melko pieni, veikkaisin että säkä olis joku 40 cm.
Veera
Nyt vähän nostelen tätäkin keskustelua (; Mahtaakohan kukaan Puskassa omistaa irskiä..? Tällä hetkellä tunnen jo toisenkin yhtä ihanan irskin kuin Tara, junnukoirani Rennyn nimittäin. Haluisin kyllä oman irlanninterrierini Fardarrighilta.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.