Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Mika merkki naista?
Puskaradio > Puskis > Rehuja & rohdoksia > Murua rinnan alle
Sivuja: 1, 2
Capri
Noniin, nyt alkaa ruoan vaihto pikkuhiljaa (n. 4vk paasta kun imetys on loppunut) ajankohtaista, silla Hill'sia alkaa tulla kohta korvista ulos. Tai silta nyt ainakin tuntuu. wink.gif

Hill'si on siis hyva ollut kaikin puolin ok, ulosteet ovat kylla olleet isoja ja haisevia, mutta hyvin on kasvanut kauniiksi neidiksi (hyva luusto+hyva turkki). wink.gif
Ei sita olla koskaan syoty hyvalla ruokahalulla, vaan "pakosta".
Kyseessa on siis 2.5 vuotias aktiivinen noffi narttu jolle ruoka pitaisi etsia.

Olen koittanut listata mahdollisimman monta eri merkkia joista valita. Vastailkaahan perusteluineen. Myos muita merkkeja saapi ehdotella (kaikki ei mahtunut).

Olen kylla itse koittanut eri merkkeja kayda lapi lukemalla tuoteselostuksia ja erilaisia ruokintakirjoja hakien optimaalisia maaria mitakin ainetta, mutta luulen etta olen lukenut ja vertaillut liikaa etta itsekin olen ihan pihalla enka tieda enaa mika olisi hyvaksi lookaround.gif

BARFiin ollaan myos ajateltu siirtyvan, mutta ensin taytyy siihen viela lisaa perehtya.
Lydia
Hmm... oikeasti paha mennä sanomaan mikä ruoka olisi hyvää, kuitenkin se on niin yksilökohtaista.
Tietenkin voi omia kokemuksiaan kertoa, mutta kuitenkin itse joutuu sopivan ruuan etsimään.

Mä oon aika montaa merkkiä kokeillut esim. Hill's, Nutro, Eukanuba, Eagle
ja nyt olemme päätyneet Pro Planiin. Se tuntuu nyt maistuvan (vähän aikaa sitten tuntui ettei mikään maistuisi) ja tyytyväinen olen ollut smile.gif
Chellie
Eagle oli kaikista paras sillon kun koira vielä söi nappulaa.
¤janette¤
Vahnimpien koirien ruoka muuttuu koko ajan mutta pennuille (kuten me nyt Nipalle)syötetään Hill's:sin puppy whit chiken (jos kirjotetaan noin rolleyes.gif )koska siinä on kaikki mitä pentu tarvitsee esim.kalkkia,vitamiineja jne..
ei ainakaan tuu vinot tassut ku tota syöttää biggrin.gif
-Mia-
James Wellbelovedia meillä syötetään toiselle laihdutettavana olevalle koiralle. Tosin tämä on allergiaruokaa, joten en tiedä kannattaako sitä sitten ns. "huvin vuoksi" syöttää ei-allergiselle koiralle. Mutta ainakin se sisältää kaiken mitä koira tarvitsee.
Capri
Tietysti itse se sitten lopulta paatetaan, mutta nyt saan jotain suuntaa etta mita kannattaisi kokeilla.
Lisaan viela siis etta ei ole allergioita todettu etta kaikki menee mita antaa.
Charmy
Eaglea suosittelen.Se on laadultaan todella hyvää ja on myös maittavaa. Itse tykkään todella paljon.. ^^
ni_pa
Itse olen ainakin ollut Nutroon tyytyväinen, turkit on pysyneet hyvinä eikä ulosteetkaan ole kovin isoja. Nutro on myös kohtuullisen halpaa eläinkaupan ruuaksi. Meillä ainakin toimii hyvin, mutta tosiaan on aika paljon yksilökohtaista, eli toiselle käy toinen merkki ja toiselle toinen...
Buuhacas
proformancea ja pedigreetä.
Japsi
Nirso narttu on syönyt meillä ProPac:ia hiukan, Eukanubaa (puppya) pikkasen myös, mutta Royal Canin (Mini Junior) on mennyt parhaiten.
Vanhempi uros söi ennen Pro Pac:ia (Adult Mini Chunk), mutta virtsakivien leikkauksen jälkeen Specific:in CKD-erikoisruokaa.
Nuori uros (vielä pentuiässä) syö RC:tä, ProPac:ia sekä Eukanubaa kaikkia sekaisin ja erikseen ettei kyllästy.. smile.gif
---
Eukanuba taikka sitten Eagle, ProPian :n olla ihan hyvä teehee.gif

Riippuu mitä nirso porsaani tahtoo syödä
sannukka
Edellisen koiran kanssa tuli testattua sattuneesta syystä useampia ruokia. Nutro oli niistä paras, ei korvat töhnineet, iho oli terve, ja koira kasvoi hyvin. (A lonkat/0 kyynäret). Hillsissä huomasin tuon saman hajuongelman, ei oikein vatsa tykännyt siitä.
<Iida>
Tosiaan vaikea sanoa, noi ruokajutut on niin koirakohtasia.

Silloin kun meillä toinen koira söi nappulaa annettiin sille Masterya, mihin olimme todella tyytyväisiä. Se myös maistui, mutta on todella kallista rolleyes.gif

Toinen koira on juuri vaihtanut aikuisten ruokaan ja syö sekalaisesti kaikkia palkintoruokia, mitä on varasto pullollaan biggrin.gif . Nutra Nuggetsia, Pro Pacia, Genesistä, Spesificiä (tai jotain sellaista...)
Heidilady
Meillä on käytössä Purina Pro Plan. Koira voi hyvin, aina maha kunnossa ja ulosteet ok. Sarjasta löytyy myös isojen rotujen ruoka. Ca-P -suhde oikea, eikä sisällä väriaineita.
poppasmaiju
Meillä on hyvällä menestyksellä käytetty Eaglea, Acanaa, Nutroa. Monia muitakin merkkejä on kokeiltu, mutta nuihin olen ollut tyytyväisin. Tällä hetkellä menee Acanaa, tosin erittäin murto-osan verran kaikesta ruokinnasta (suurin osa kotiruokaa).
Nutrossa oli kaikista kehnoin maistuvuus, Eagle on maistuvuudeltaan kaikkein parasta.
Ihan hyviä kokemuksia on myös James Wellbelovedista.
Netheral
Mun koira syö nyt Acanaa ja hyvässä kunnossa on. Äänestin Acanaa.
valentine
Nutro Choicea. iha hyvää tuo kai on mutta henki tuntuu koiral haisevan wink.gif vaik ei hammas kiveä oo
onnicoton
Eukanubaan itse juuri vaihdettiin. Ainakin tähän asti on ollut ihan hyvä meille! wink.gif
nuunuu
Meillä toinen koira syö Nutroa ja toinen Eagle packia.
Molempiin ollaan oltu tyytyväisiä. Sitten kun pennulle ruoka vaihdetaan aikuisten Eagleen niin sitten vaihdamme luultavasti myös Nutron siihen. Tai toisin päin. Katsotaan nyt mitä tulevaisuus tuo tullessaan ruokien suhteen.
Palsternakka
James Wellbeloved on kuulemma hyvä. Oma koirani syö Royal Caninia, joka näyttää maistuvan ja turkki parani selkeästi kun ruokaa vaihdettiin (ennen Hill's)..
Vinke
Nyt syötetään Euganubaa (kotiruoka on meidän ruokintamuoto, mutta nappulaa annetaan lisäksi välillä), mutta nyt siirrytään joko Nutroon tai Nutra Nuggetsiin, kun Animalian sivuilta luin koirien valmisruokien valmistuksesta... blink.gif
tweeety
Pro Pacilla on saatu mieletön turkki ja iho, elikkäs sitä suosittelen ihan hyvillä mielin.
Nutro myöskin on hyvää, samoin acana.
Nintsu
Pro Pacia syödään meilläin. Turkki parani paljon kun vaihdettiin Pro Paciin PROFormancesta, jota se ehti syödä pari kuukautta.
walesi!!!
tosta James Willberlovesta (jos se edes kirjoitetaan noin...) sanoisin että se sisältää vähemmän säilöntä aineita ja on muutenkin terveellisempää, se sisältää biotiinia joka on turkille terveellistä ja sitten siinä on kohtuullisissa määrin vitamiineja myös vesiliukoisia joita koirat niin kuin ihmisetkin tarvitsevat lähes päivittäin koska elimistö ei pysty varastoimaan sitä niinkuin rasvaliukoisia, sitten koska se ei sisällä maissia tai vehnää se sopii monelle koiralle ja vaikka se on allergia ruokaa mä en ainakaan näkisi sitä mitenkään vain allergisten koirien ruokana, mutta sen se kertoo että se on paljon testattua, se on aika kallista mutta jopa meidän todella nirso welshi joka ei voi syödä edes kuorellista nakkia kokonaisena vaan se pitää pilkkoa sille syö tuota ruokaa.
Sitä on kahta makua ankkaa ja muistaakseni kana oli toinen...
Tuota ankkaa meillä syödään ainakin suurella ruokahalulla laugh.gif
phard
Pro Plania tai Hill`siä meillä.
-serafina-
Meillä syödään Royal Caninia, ja aina kehutaan, miten kiiltävät turkit meidän tytöillä on. smile.gif
-laku-
Vastasin Advancen, vaikkakaan en ole sitä omalle koiralle syöttänyt. Ajattelin kyllä koettaa seuraavaksi.
Olen kuullut kehuja siitä ruoasta, maistuu hyvälle ja sopinut monelle. Toki poikkeuksiakin löytyy. Meillä on ollut pienessä 3kgn pussissa Advancea (kylläkin sakemanneille tarkoitettua biggrin.gif ) ja on kelvannut hyvin meidän herkkävatsaiselle koiralle.
MyTara
Meillä on Nutro Choicea syöty aina ja hyvin on maistunut smile.gif . Vatsa pysyy kunnossa sekä ulosteet ovat kiinteitä ja muutenkin ok. Myös edullinen hinta on plussaa wink.gif .
TtT
Näistä merkeistä meillä ollaan kokeiltu Nutroa, Eaglea, Nutra Nuggetsia ja ProPlania.

Vanhempi koirani on hyvin herkkävatsainen ja vain harvat kuivamuonat sopivat. Näistä neljästä kokeilemastamme Nutrossa, Eaglessa ja Nutra Nuggetsissa ei ole mitään valittamista Tellun kohdalla. ProPlan taas ei sopinut ollenkaan. Nutroa Tellu nyt syö.

Ransu myös on kokeillut Nutroa, Eaglea ja Nutra Nuggetsia. Ransu on jollain lailla sairas ja siis puolen vuoden iästä lähtien ollut useammin ripulissa kuin terveenä, mutta siinä vaiheessa, kun vielä sai kuivamuonaa, vatsa pysyi parhaimpana Nutroa syödessä. Nutra Nuggets ei sopinut ollenkaan.
virpi
meillä on jo pitkään syöty Nutron ruokia, kaikki koirat ja kaikille ruoka on sopinut hyvin. Jopa hieman nirsot koirat syö hyvin ja kasat pieniä.

Mutta mutta.. sehän on yksilöllistä mikä millekin koiralle sopii ja tietysti täytyy huomioida onko allergioita ja millaisella rasituksella koira on eli mitä koira oikeasti tarvitsee.
veau
Koirat syö nyt propackia mutta ennen söivät eukanubaa. Ei ole hirveästi tarvinnut miettiä onko maittavaa kun koirat on syöneet kaikkea mitä on annettu...
oriental
Tuossa James Wellbelovedissa on ainakin se vika, että rasvaprosentit ovat todella alhaisia. Perusruuassa taisi ainakin ennen rasvaa olla sellaiset kymmenisen prosenttia, ellen ihan väärin muista (syötettiin ruokaa allergikolle vuonna 2002 ennen siirtymistä raakaruokintaan), ja performancessakin oli vain 15 %. Vertailun vuoksi mainittakoon, että melko monissa aktiivikoirien ruuissa on rasvaa 18-22 %.
Capri
Okei, kiitos paljon vastauksista, koitetaan nyt ensimmaisena tuota Nutroa etta miten se sopisi. Taytyy vaan nyt ensin loytaa kauppa joka myys kys. merkkia wink.gif , ainakin kesalla sitten saa (suomi).
Koira_kouluttaja
Itse annan aikuiselle labbikselleni tuota Mera Dog: ia:) Pentu kyl syö sitten tuota Hill`s:in penturuokaa.. Aikuiselle ajattelin kyllä vaihtaa taas takaisin tuohon Royal Canin ruokaan kun sitä on ainakin kasvattaja kehunut! Pennun kasvattaja taas suositteli ainakin aluksia Hill`s:iä.. Ei tässä oikein tiedä mitä niille antais kun joka tuutista tulee niitä ruokiaxD
Kannattaa vain rohkeasti kokeilla mikä on omalle koiralle parasta:D
virpi
James Wellbelovedissa on kyllä alhainen rasva %, mutta ruoka on laadukasta ja koira käyttää kaiken hyödykseen.
On aivan sama vaikka rasvanmäärä olisi suurempi, jos koira ei sitä kykene hyödyntämään.
Pelkät luvut eivät kerro kaikkea.
Ja mikä sitä estää lisäämästä ruokaa tilkan öljyä.

Meillä siirryttiin Nutrosta tähän, kun alkoi kaikilla neljällä koiralla olemaan ongelmia. Yhdellä oli korva ongelmia, yhden silmät alkoi vuotamaan. jne.
Nyt näyttää paremmalta.
osku^^
Meillä syödään Acanaa, ja olemme olleet erittäin tyytyväisiä. Turkki on hyväkuntoinen ja koira voi hyvin.
jööttifani
Meillä toinen syö peura-perunaa (allergiaruokaa, en muista valmistajaa, kallista) ja Walthamin Intestinalia (mahan takia, kallista, saa vain lääkäriltä) ja Hill'sin i/d :tä (mahan takian vain lääkäriltä). Toinen syö Royal Caninia. Olisin halunnut Eaglen ankka-kaurapuuro holistic ruuan mutta täältä ei löytynyt sellaista. Pitänee hankkia sitä joskus kun käydään näyttelymatkalla etelässä...
Roburin ruuat on ollet hyviä, samoten mäykyille tarkoitettu ruoka (omat koirani ei ole mäykkyjä mutta ruuassa on aineita jotka on hyviä mun rodulle).
Eli kunhan laatu on hyvä muulla ei ole väliä.
Verdana
Justus syö ihan ruokakaupusta yms. saatavaa Friskiesin Mini Menua. Ollaan todettu ne hyviksi mukuroiksi. Kelpaa meille. smile.gif
sahku
Meillä ollaan syöty nutroa ja hill'siä ja nyt vaihdetaan royal canin mini sensibleen.. Ei ole noi edelliset papanat alas menneet, eli kotiruokaa ollaan syötetty. Mutta nyt pidetään peukkuja, jos alkais syömään tota uutta ruokaa !! thumbup.gif olis koirallekkin parempi vaihtoehto, mutta kyllä sitä kotiruokaakin syötetään lisänä vähän.
Kurotora
Meillä on syötettu nutroa biggrin.gif
Kettis
Meillä syödään Eukanubaa ja se sekoitetaan piimään.Aluksi söi niin kauan kun maistui sellaisenaan,mutta sitten kun ei enään maistunut niin alettiin laittamaan piimää sekaan.Hyvin maistuu. (:
Fati
Meillä koirat syövät pääasiassa Nutron kanariisi nappuloita ja se on maistunut koirille ihan kivasti ja turkit ovat pysyneet kunnossa. olaan oltu siihen suhtkot tyytyväisiä.

Välillä ollaan syötetty myös Royal Caninn bulldog ruokaa johon olin itseasiassa tosi tyytyväinen koirat rupsuttelivat vähemmän blush.gif ja nappulan koko ja muoto oli sellainen, että se sotki paljon vähemmän kuin Nutron nappulat ja näyttipä se myös maistuvan koirille hyvin. Ainoa miinus siinä on tosi kova hinta kun nuita ruokittavia on kuitenkin jo kolme ja 15 kg säkkikään ei kauan tällä porukalla kestä olemme pysyneet Nutrossa sillä sen hintalaatusuhde on kuitenkin ihan kohdallaan lookaround.gif
Fasupala
Meillä syödään eniten ProPacia, joskus ProPlania. Kyllä muitakin merkkejä kokeiltu, mutta ne ilmavaivat pinch.gif .....
Kokeilemalla se selviää, että mikä sopii parhaiten....
[fakedestiny]
meillä koira söi Eukanubaa silloin kun vielä nappuloita suostui syömään ja ihan hyviltähän ne tuntui, mitään muuta ei meijän koira syöny
Varga
Jos multa kysyt niin suosittelen Barffia wink.gif Nappuloista taas Meradoggia tai hauhauta.
h.hoysniemi
Hussen ruokia käytän nykyään ite, oli tosi vaikee löytää nappuloita mitkä käy ja kelpaa kaikille koirille, tähän asti joku aina jättäny syömättä, mutta toistaseks on ainaki maistunu ja kun voi noita makujaki vähän vaihdella (ja samasta löytyy niin pennuille, senioreille ku allergisillekki) vaikkei joka kerta merkkiä vaihdakkaan!
Onhan se tietty koirakohtasta, voi olla ettei joku syö tätäkään...
Totesin vaan että pidemmän päälle on edullisempaa ku saa kuivamuonat, purkkiruuat ja makupalat samasta paikasta ja hyvät alet vielä päälle ku ostaa enemmän!
Summer.
Frank's Pro Gold on musta hyvä vaihtoehto ja sitten toinen on Pedigree, etenkin kanariisi, koska kummallakin koirallani Alpolla ja Aidalla tuppasi mennä maha sekasin muista ja etenkin liian lihapitosista ruuista ja tämä on ollu hyvä vaihtoehto.
No, Alpo on nykyään taivaassa ja Aidaa on ruokittu myös Fran's merkillä, jota kasvattaja suositteli ja itse olen samaa mieltä! Vaihdoimme merkkiä siksi, koska Franksia oli niin vaikeasti saatavilla eivtkä vanhempani suostuneet hakemaan vaan koiranruokaa yli 100 km:n päästä sad.gif. Itse en olisi kyllä vaihtanut siitä merkistä mihinkään.
tweeety
Meinasi mennä maha sekaisin LIIAN LIHAPITOISISTA koiranruuista :S
~Merski~
Eukanuba on meidän koirille sopinut. Kasat on vähentyny, ja turkit hyvässä kunnossa, ja muutenkin...
pips_a
Eagle ja Nutro ehdottomasti ovat parhaimpia thumbup.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.