Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Kehäkettu kerjää
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 2: Pinserit, snautserit, molossityyppiset ja sveitsinpaimenkoirat
---
Juup. Oman käppänäni kanssa aloitimme junnu-uran ja viimeisimmässä kisassa oli namit käytössä. Koira tahtoi näykkiä sitä kokoajan, mutta jos ei olisi ollut -mitään- olisi kiinnostus ollut muualla?

No, käytätkö kehässä namia vaiko et mitään, ja miten kontaktia saa paremmaksi? biggrin.gif
Chone
Oletko kokeillut sitä, että joku tuttu seisoo kehän laidalla? Eli me ollaan joskus kokeiltu sitä, että joku tuttu seisoo jossain lähellä kehää ja yrittää sieltä käsin saada koiran innostumaan ja olemaan kunnolla.
---
LAINAUS(Chone @ 14.5. 2005, 15:42)
Oletko kokeillut sitä, että joku tuttu seisoo kehän laidalla? Eli me ollaan joskus kokeiltu sitä, että joku tuttu seisoo jossain lähellä kehää ja yrittää sieltä käsin saada koiran innostumaan ja olemaan kunnolla.

Joo-o, mutta mutta, silloin on kontakti siihen muuhun ihmiseen, kun pitäisi olla "esittäjään" confused.gif
Chone
No sitten ollaan kokeiltu tällastakin keinoa: Laitan makupaloja taskuun (ensin näytän koiralle niitä ja sitten vasta laitan ne sinne). Ja kun koiran pitäisi seistä, niin laitan käden taskuun ja kun koira huomaa sen se tuijottaa mun taskua ja seisoo nätisti..

Eli meillä tää toimi ainakin Snautserin kanssa.

Toivottovasti tajusit jotain mun sepityksistä blush.gif biggrin.gif
-maria-
Meillä ainakin käppänä seisoo kunnolla, vaikka lihapullia onkin makupaloina.
pidetään siis silleen pään edessä.. miten sen nyt selittääkään.
Katse on silloin niissä lihapullissa ja seisotus onnistuu hyvin wink.gif
wenakko
Vaikka koira ei nyt snautseri olekkaan, niin käytän samaa tapaa kuin -maria-.

Eli lihapulla käteen, toisella kädellä hihnasta, sitten sitä kättä missä on lihapulla, niin heiluttelee siinä nenän edessä. Jos koira yrittää ottaa, niin kättä kauemmas.

Sitten aina hyvissä kohdissa palkkaa jne.

Sekavasti sanottu, mutta sanottu kumminkin biggrin.gif
Lovskars
Kävin tässä handlerikurssilla...
Siellä oli aika mielenkiintoinen juttu. Jos koira rupeaa näykkimään tai jopa puremaan kättä tavoitellessaan makupalaa, niin äkkiä vedä käsi yläviistoon kello yhteen. Sitten taas käsi kuonon lähelle ja jos taas näykkii tjsp niin taas vedä käsi pois. Pian koira rupeaa odottamaan, että vetääkö se taas käden pois, ja silloin anna makupala.
-maria-
LAINAUS(Lovskars @ 7.2. 2006, 09:52)
Kävin tässä handlerikurssilla...
Siellä oli aika mielenkiintoinen juttu. Jos koira rupeaa näykkimään tai jopa puremaan kättä tavoitellessaan makupalaa, niin äkkiä vedä käsi yläviistoon kello yhteen. Sitten taas käsi kuonon lähelle ja jos taas näykkii tjsp niin taas vedä käsi pois. Pian koira rupeaa odottamaan, että vetääkö se taas käden pois, ja silloin anna makupala.

Tuota pitääkin testata, vaikka Elli ei ole tähän mennessä vielä yrittänyt saada makupalaa kädestä, mutta tuo grey tuntuu napsivan käsineen päivineen, kun koettaa jotain esittämisen tapaista lookaround.gif
Susu
Minä en aina käytä kehässä makupaloja. Kun siinä hermoillessani ne tuntuvat jotenkin tippuvan sinne maahan ja sitten niitä on tyhmä noukkia sieltä. happy.gif Makupaloja on kyllä aina mukana, mutta ne ovat taskussa useimmiten, ja jo se, että koira tietää, että minulla on ne taskussa saa sen esiintymään kauniisti.

Nyt tosin tullut sellainen tilanne, että koira vähän pelkää tuomaria ja väistää, eikä edes ne makupalat auta. confused.gif
-iina-
Mä käytän kehässä nameja ja ainakin Sulo toimii sillain että asettelen sen ensin näyttelyasentoon jos tarvii ja sitten meen sen eteen seisoon sillan että se pitää katsekontaktin koko ajan ja namit mulla on kädessä joko selän takana tai yleensä suurinpiirtein Sulon pään korkeudella kehun sitä myös paljon kehässä sillain vähän huomaamattomasti ja annan pari namia... Liikkessä kun munkin pitää juosta niin se pitää välillä ktsekontaktin ja välillä ei mut ei se ainakaan liikkessä oo yleensä mistään muusta kiinnostunu.
eww
Meillä toimii sillälailla että sanoo hiljaa jotain (maiskuttaa suulla etc.) Varsinkin kis-kis äänne saa koiran innostumaan ja katsomaan ja heiluttamaan kovasti häntäänsä.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.