Tässä se tulee..Mä oon tosin ihmetellyt että miks just mulle, naiselle jolle ei koskaan tapahdu mitään
Oli vuosi -97 ja oli aika OYS:n lääkärille. Jälleen piti olla syömättä ja juomatta. Ottivat verikokeen ja toivat sen ah niin ihanan imelän äitelän juoman. Käskivät hörppiä litran sitä litkua. Mä koitin olla voimatta pahoin sitä litkiessäni..Aika kului ja kului. Kävin jo kyselemässä jotta joko kohta pääsen..Hoitaja soitti lekurille joka oli sanonut että tässä edellisessä potilaassa menee vielä aikaa. Menin takas istumaan ja selaileen lehtiä. Jossain vaiheessa alkoi sitten tuntua jo siltä että: kupla nousee otsaan, hampaat alkaa kellua ja hölske kuulua päästä..Elikäs hätä..
Menin kysyyn taas hoitajalta että passaisko mennä vessaan, ette tuu vesvahinkoo?? Hoitaja soittaa lekurille (jälleen) joka antaa luvan mennä. Meikä koittaa kattoo missä lähin veski ja koittaa juosta jalat ristissä sitä kohti..
Avaan vessan oven, siellä kolme ovea ja katsoin että apua, kaikki varattu!! Menin lähemmäs yhtä ovea ja huomaan ettei se ookaan lukossa. Siispä sinne. Ennen kuin istahdan, kokeilen lukkoa ja huomaan ettei se toimi kunnolla mutta päätän että pakko päästä..Tempasen vauhdilla sen oven kiinni, väännän lukkoon ja salamavauhtia pytylle..Jos oisin oottanu kauemmin en ois ehtiny sinne saakka. Aah mikä helpotus
No niin..Nyt sitten käsien pesulle ja odottelemaan..Käännän lukkoa ja painan kahvaa..Mitä, mitään ei tapahdu..Käännän lukkoa toiseen suuntaan ja painan kahvaa..Ei mitään..Kokeilen kolmannen kerran, tuloksetta! Siis ei voi olla totta, lukko hajalla, mä jumissa vessassa ja kuulin kun muut ehtivät lähteä pois joten en saa apua..Istahdan pytylle miettimään ja rauhoittumaan..Uudet yritykset mutta ei ovi aukea.
Huomaan sitten hoitajan hälytyskellon ja painan sitä. Hoitaja kysyy mikä hätänä? Sanon etten pääse pois vessasta. Hoitaja kysyy loukkasinko itseni? Mä kerroin että en, mutta vessan ovi ei aukea.
Hetken päästä hoitaja tulee katsomaan ja kokeilee ovea. Tuumaa sitten että odota rauhallisena, hän soittaa talonmiehen..
Talonmies tulee, mutta vartti ehti kulua. Tämä koittaa murtaa sitä lukkoa, turhaan. Sitten lähtee hakemaan porakonetta

Ruuvasi sitten saranaruuvit irti, oven pois paikoiltaan ja näin pääsin pälkähästä..
Mun vuoro oli mennyt ohi tän episodin aikana, mutta pääsin siitä sitten jonkin ajan päästä väliin.
Siis tietysti mulle..Jäädä nyt siaraalassa vessaan lukkojen taa!! Toisaalta hyvä että minä eikä jokin heikkosydäminen vanhus tai pikku lapsi. Vähän ne tarkistelee noita ovia ja lukkoja isoissa sairaaloissa.