Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Mukava jumppa tuokio lääkärissä...
Puskaradio > Puskis > K-18
-tanja-
En viitsi tästä aiheesta jatkaa tuohon perjantai 13 ketjuun,jottei viestiketjun aihe mene ihan mettään.

Oli todellakin aiheesta puhetta,kun edellämainitussa ketjussa kerroin kuinka mulla sano selkä sopimuksensa tänään irti.
Lupasin tulla raportoimaan,jahka selviän.
Ja asiaan..mulla oli aika lekuriin 13.15 arvauskeskuksen ensiapuun, (joudun käymään siellä koska omalääkäri saikulla) meillä kun täällä annetaan sinne ajat ja ne ei todellakaan pidä paikkaansa.
No pääsin lääkärille vasta klo 16 aikaan... huh.gif
Oikein mukava setä oli;piti kävellä ovelle ja takaisin,sama varpailla ja kantapäillä. Sitten eteenpäin taivutus,joka jäi tosin aika ala-arvoiseks.
Sitten käänneltiin ja väänneltiin rolleyes.gif
Ja issiashan se sitten on sad.gif
Lepoa ja säkylääkettä,kyllä se siitä confused.gif
Mansku
biggrin.gif Vai sait venytellä sinäkin..On niillä testit. Kas kun ei laittanut hyppimään vuorotellen kummallakin jalalla tovin whistling.gif

biggrin.gif On se hyvä että muuallakin jonot etenee "vauhdilla" arvauskeskuksessa.
Olin muuan vuosi OYS:n polilla. Aika oli jotain 9.15 ja porukkaa tuli ja meni, eikä meikää huudettu. Puolilta päivin sitten kävin kysymässä jotta koska se mun vuoro ois? Alkaa tulla nälkä ja piti syömättä olla? Hoitaja kysyi nimeäni ja hetken papereita rapisteltuaan tokaisi: Ei täällä oo sun papereita. Ootkos oikeana päivänä? ohmy.gif

Sanoin että olen ja ilmoittauduin jo klo 9.00, mutta vastaanottajana oli nuori nainen. Se pahus oli unohtanut hakee mun paperit arkistosta!! Ja niiden papereiden ois pitäny olla toisena siinä pinossa, jonka mukaan potilaat otetaan lekureille. Oisin saanu istua vaikka koko päivän jos en ois lopulta pitkästynyt odotteluun. Tietenkin, mun tuurilla, kuinkas muutenkaan lookaround.gif Vasta klo 13.sta jälkeen pääsin lääkärin juttusille..Siinä vaiheessa oli jo huono olo ja migreeni..

Pitäkää huoli että jos kovin ajat venyy, kysytte hoitajilta missä mennään. tongue.gif
sipa
-tanja- Eikös ollutkin kivaa taivutella tuskissaan.. blink.gif Mä en ymmärrä miksi ne käskee yrittämään kun tietää että se ei onnistu ja oireiden mukaan tekevät sitten diaknoosin kuitenkin. huh.gif

No johan oli Manskulla lääkäri reissu.. Mulla olis mennyt jo vajaassa tunnissa hermot ja olisin laukannut tiedustelemaan mihin ovat hukanneet lääkärin, kun se ei huutele mua ollenkaan.. lookaround.gif
-tanja-
sipa: juu oli oikein mukavaa smile.gif

Onneks tää rupee jo pikku hiljaa helpottaan. Ainoo vaan että huomenna pitäis mennä töihin,mutta en tiedä uskallanko kun pitää nostella ja kumarrella jne. Jos tää selkä menee sitten lopullisesti huonoon kuntoon.
Täytyy nyt miettiä että mitä tekis.
sa-an-ri
Jouduin oottelemaan jotain reilu puol tuntia kun kävin viime keskiviikkona päivystyksessä. Kello oli yli 10 (eli pääsinpähän maksamaan enemmän) ja olin ainoa potilas... Tiedä sitten oliko lääkäri kierroksella vai nukkumassa mutta... No sainpahan luettua hesarin kuukausiliitteen smile.gif
Mansku
sa-an-ri: Taisivat oottaa josko kyllästyt odotteluun ja lähet pois wink.gif

Oonko muuten kertonut yhtä sairaalaepisodia teille?? Koskee vessareissua lookaround.gif
sa-an-ri
En ainakaan minä ole lukenu... Kerro kerro kerro!
sipa
No et ole kertonut... Mitä siis silloin tapahtui.. Hoputtaa hoputtaa... laugh.gif
-tanja-
En minäkään ole lukenut!
Ei saa pitää hullua jännityksessä,vaan kerro w00t.gif teehee.gif biggrin.gif
Mansku
Tässä se tulee..Mä oon tosin ihmetellyt että miks just mulle, naiselle jolle ei koskaan tapahdu mitään whistling.gif

Oli vuosi -97 ja oli aika OYS:n lääkärille. Jälleen piti olla syömättä ja juomatta. Ottivat verikokeen ja toivat sen ah niin ihanan imelän äitelän juoman. Käskivät hörppiä litran sitä litkua. Mä koitin olla voimatta pahoin sitä litkiessäni..Aika kului ja kului. Kävin jo kyselemässä jotta joko kohta pääsen..Hoitaja soitti lekurille joka oli sanonut että tässä edellisessä potilaassa menee vielä aikaa. Menin takas istumaan ja selaileen lehtiä. Jossain vaiheessa alkoi sitten tuntua jo siltä että: kupla nousee otsaan, hampaat alkaa kellua ja hölske kuulua päästä..Elikäs hätä.. confused.gif

Menin kysyyn taas hoitajalta että passaisko mennä vessaan, ette tuu vesvahinkoo?? Hoitaja soittaa lekurille (jälleen) joka antaa luvan mennä. Meikä koittaa kattoo missä lähin veski ja koittaa juosta jalat ristissä sitä kohti.. lookaround.gif

Avaan vessan oven, siellä kolme ovea ja katsoin että apua, kaikki varattu!! Menin lähemmäs yhtä ovea ja huomaan ettei se ookaan lukossa. Siispä sinne. Ennen kuin istahdan, kokeilen lukkoa ja huomaan ettei se toimi kunnolla mutta päätän että pakko päästä..Tempasen vauhdilla sen oven kiinni, väännän lukkoon ja salamavauhtia pytylle..Jos oisin oottanu kauemmin en ois ehtiny sinne saakka. Aah mikä helpotus w00t.gif

No niin..Nyt sitten käsien pesulle ja odottelemaan..Käännän lukkoa ja painan kahvaa..Mitä, mitään ei tapahdu..Käännän lukkoa toiseen suuntaan ja painan kahvaa..Ei mitään..Kokeilen kolmannen kerran, tuloksetta! Siis ei voi olla totta, lukko hajalla, mä jumissa vessassa ja kuulin kun muut ehtivät lähteä pois joten en saa apua..Istahdan pytylle miettimään ja rauhoittumaan..Uudet yritykset mutta ei ovi aukea. ph34r.gif

Huomaan sitten hoitajan hälytyskellon ja painan sitä. Hoitaja kysyy mikä hätänä? Sanon etten pääse pois vessasta. Hoitaja kysyy loukkasinko itseni? Mä kerroin että en, mutta vessan ovi ei aukea.
Hetken päästä hoitaja tulee katsomaan ja kokeilee ovea. Tuumaa sitten että odota rauhallisena, hän soittaa talonmiehen..
Talonmies tulee, mutta vartti ehti kulua. Tämä koittaa murtaa sitä lukkoa, turhaan. Sitten lähtee hakemaan porakonetta ohmy.gif Ruuvasi sitten saranaruuvit irti, oven pois paikoiltaan ja näin pääsin pälkähästä.. w00t.gif

Mun vuoro oli mennyt ohi tän episodin aikana, mutta pääsin siitä sitten jonkin ajan päästä väliin. smile.gif

Siis tietysti mulle..Jäädä nyt siaraalassa vessaan lukkojen taa!! Toisaalta hyvä että minä eikä jokin heikkosydäminen vanhus tai pikku lapsi. Vähän ne tarkistelee noita ovia ja lukkoja isoissa sairaaloissa. confused.gif
sipa
Mansku Voi luoja sentään.. laugh.gif Se on kumma että just sulle tapahtuu noin.. Aivan käsittämätöntä.. blink.gif laugh.gif
Mansku
blink.gif Mä en ymmärrä mikä mua seuraa..Montaakaan kertaa ei oo mennyt ilman mokaamisia tai sattumuksia unsure.gif Äiti sanoo että se johtuu mun luonteesta baa.gif Mä itse syytän kyllä syntymäpäivääni whistling.gif
sipa
Elikkäs olet syntynyt onnettomien tähtien alla, kun taas toiset ovat onnellisten. Tasan ei käy onnen lahjat. Toisaalta taas on hyväkin että ei kaikki ole syntyneet samalla tavalla, sillä eihän meillä olis mitään mukavaa lukemista jos kellekkään ei tapahtuis kommelluksia.. w00t.gif
-tanja-
w00t.gif Mansku, ai jestas sentään laugh.gif
Mulla on tänään vuorossa työpaikkalääkäriin meno,arvauskeskukseen en enää lähde istuun.
Piti vaan mennä hakeen tälle päivälle vielä saikku lappu terkkarilta,mutta se pitää olla kuulemma lääkärin kirjottama kun se ensimmäinenkin saikku oli.
Tuun jo mökkihöperöks,että toivottavasti ei koko loppu vuotta kirjota biggrin.gif
Pääsen siis taas jumppaamaan... rolleyes.gif
Henrietta
Oma selkä on temppuillut useamman vuoden ja toisinaan liikkuminen oli mahdotonta. Yleensä lääkäri määräsi kipulääkettä ja rentouttavaa, muutaman viikon sairaslomaa. Kolmisen vuotta sitten menin tuttavani suosittelemalle kiropraktikolle ja nykyisin käyn hänellä heti jos vähänkin tuntuu, että selkä ei ole täysin kunnossa. Parasta hänen luonaan käymisessä on se, ettei tarvitse syödä lääkkeitä ja kipu jää jo ensimmäisellä käsittely kerralla pöydälle. Nykyisin aika moni tuttavistani ja ystävistä käy tällä samalla miehellä hoidattamassa kiputilojaan.
-tanja-
Kävin vajaa kaks viikkoa sitten osteopaatilla, hierojan neuvosta.
Selkä oli jo sitä ennen aikas kipee ja osteopaatin jälkeen se muuttui vielä pahemmaks.
Se niksautti mun alaselän ja uskon että siinä on menny jotenkin hermo puristuksiin vielä enemmän kun mitä se oli.
Lääkäri kielsi multa nyt toistaseks kaikki osteopaatit ja kiropraktikot,just sen takia että sekin epäili selän menneen pahemmaks osteopaatin käsittelyssä.
-tanja-
Sillälailla sitten..saikku jatkuu vielä perjantaihin...
Mä tuun mökkihöperöks,mutta onneks on koira että pääsee ulos raittiiseen ilmaan vähän ulkoileen smile.gif
Niin ihan kun sitä ei ilman koiraakin pääsis biggrin.gif
Henrietta
Osteopaatille en itse vammani kanssa uskalla mennä niksauttaminen ei sovi minun selälle, runttaamalla se menee entistä huonompaan kuntoon.
Kiropraktikkojakin on monenlaisia ja osalle en itse uskaltaisi missään tilanteessa mennä hoitoon. Oma kiropraktikko pyörittelee jännästi määrätyistä akupisteistä ja missään vaiheessa ei runtata.
Tämä tekniikka on yhdistelmä länsimaista ja itämaista tekniikkaa joka on vuosikymmeniä sitten kehitetty jenkeissä. Hänellä käy potilaana useampi lääkäri ja kiropraktikko, on myös huippu urheilojoiden keskuudessa erittäin suosittu.
On korjannut kropastani kaikki harrastuksessa tulleiden murtumien aiheuttamat vaivat.

Lääkäreistä osa on sitä mieltä, ettei kiropraktia auta mihinkään ja toiset taas suosittelevat sitä ensisijaisena hoitomuotona. Oma ortopedini aina sanoo, että hän pystyy antamaan kipua lievittävät lääkkeet joilla saa nupin sekaisin, mutta hän ei pysty vikaa korjaamaan. Kiropraktikko taas pystyy korjaamaan vian ja selvittämään mistä kipu johtuu.
Oman onnettomuuden jälkeen ensimmäinen lääkäri ehdotti ensisijaisena ja ainoana hoitona selän leikkaamista ja jäykistämistä. Halusin toisen mielipiteen ja tämä lääkäri taas ehdotti tehokasta fysikaalista kuntoutusta ja ensimmäisen vaiheen jälkeen kiropraktikon hoitoja kun olin parantunut riittävästi. Selkä kuntoutui tämän kuntoutuksen avulla ja leikkausta ei tarvittu.
Nyt selkä pysyy kunnossa kun tekee fysioterapeutin antamia harjoitusliikkeitä, käyn säännöllisesti selän hoitoon erikoistuneella fysioterapeutilla hierottavana ja jos kipua tuntuu samantien kiropraktikolle. Yleensä kipuja tulee kun nostaa jotain liian painavaa tai väärällä tavalla.
-tanja-
Mun vaari puhui just sunnuntaina ortopedistä joka on ihan alansa huippuja. Ei niksauta vaan jollain omalla menetelmällä parantaa issiaksenkin silmän käänteessä.
Olikohan se harjavallassa,muistaakseni.
Sinne on vaan kuulemma vaikea saada aikaa confused.gif
Olis ihan kiva saada tää selkä kuntoon. Olen kuitenkin vielä nuori ja ammatti sellainen,että sitä ei p****lla selällä tehdä.
staffi tyttö
No näitä mun pahimpii lääkäri kokemuksii on, ku jokunen vuosi sit menin HYKS:n päivystykseen kipeen polven takii... en voinu varata painoo jalalle ollenkaan... odottelin omaa vuoroani n.4h ja sit ku pääsin sisään lääkäri käski mun tehdä kyykkyjä... minähän en siihen suostunut, joten lääkäri päätti sitten alkaa vääntelemään polvea jolloin polvesta kuului kamala rutina... lääkäri vaan siihen et syö viikko burana 400 ja liikku normaalisti... menin sitten seuraavana päivänä arvauskeskukseen ja sain vahvemmat lääkkeet ja kepit.. niin ja 4 pv saikkuu...
ei ne arvauskeskukset oo aina niin kamalan huonoja...
sa-an-ri
Iskällä selkä ihan finaalissa, eikä pääse sairaseläkkeelle... Sillä on jotku nikamat kulunu yhteen, ja hermo jää välillä sinne puristuksiin. Välillä siltä puutuu jalat, niin ettei pääse kävelemään kun ympyrää, välillä taas ei voi kävellä ollenkaan. Pitkää matkaa se ei voi kävellä, muttei voi istuakaan koko aikaa paikallaan.

Ite taas oon saanu rampata arvauksessa useamman vuoden päänsärkyjen takia... Jos joskus löytyis syy ja hoito sleepy.gif
Henrietta
sa-an-ri: oletko keskustellut asiasta hammaslääkärin kanssa? Minulla oli outoja päänsärkyjä ja niihin ei neurologisella löydetty mitään syytä. Hammaslääkäri katsoi purentani ja sanoi syyn olevan siinä. Jos särky johtuu purennasta siihen saa helpotuksen suuhun yöksi laitettavasta kiskosta. Nykyisin en enään kärsi voimakkaista päänsäryistä, kiskon hankkimisen jälkeen ei ole kovaa särkyä ollut kertaakaan...
Ystävälläni e-pillereiden vaihtaminen laastariin taas lopetti kokonaan migreenit.
sa-an-ri
Ei ole ollu mitään puhetta... Pitääkin kysyä seuraavan kerran kun käyn. Hieroja on sanonut että purentalihakset on täysin tukossa...

Eilen räjähti oikein kunnon päänsärky näyttelyssä :/ Onneksi yksi vanhempi rouva osasi siihen poppakonstin smile.gif Painoi ranteissa olevista akupisteistä ja särky hellitti heti! Tuli ihanan euforinen tunne...
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.