Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Labradorinnuotajat
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 8: Noutajat, ylösajavat koirat ja vesikoirat
Sivuja: 1, 2
Liisa
Ihmettelen, täällä ei ole yhtään keskustelua labbiksista, vaikka ne ovatkin aika yleisiä koiria. Eiköhän pitäisi aloittaa.. wink.gif
Koira_kouluttaja
Sitä mäki oon ihmetelly!!!
Labbikset.. Ne on ihaniii!!!
Koira_kouluttaja
No.. Käynnistetään keskustelu sitten:)
Eli kaikki tänne, joilla on labbis!! Kertokaapas vaikka näi aluks omista happiksistanne:D

Mulla on tällä hetkellä vain yksi happis, mutta haaveena on sitten isona kasvattaa niitä.. Olen jäänyt koukkuun täysin tähän ihanaan rotuun<3<3<3
Ensinmäisen koirani ja etenkin ensinmäisen happikseni sain v.2001 talvella.. Dalwood Evenings Star eli Laku opetti minulle paljon niin lyhyessä ajassa jonka yhdessä ehdimme kokea! Laku kuoli v.2001 keväällä ollessaan ½-vuotias parvo virukseen..
Häntä kaipaamme aina<3<3<3

Seuraava happis tuli taloon saman vuoden syksyllä, tällä kertaa Follies kennelistä.
Follies Eureka eli Leevi iloinen ja reipas pakkaus.. Leevi oli hyvin alistuvainen meille tultaessa.. Kasvattajasta ei johtunut, mutta oli jäänyt pentueessa aina hieman jalkoihin, vaikka oikea ilopilleri olikin:) Leevi on nyt 3vuotias ja täyttää tässä kuussa neljä..

Niinkuin rakkailla happiksilla yleensä on Leevilläkin monia monia lempinimiäsmile.gif
Tässä yleisimmät..

Eli..
~Heevi (pari vuotias serkkuni aina Leevin nähdessään huutaa: " HEEVI, HEEVIII"
joten nykyisin sitä käytetään Leevin lemppari lempinimenäsmile.gif)
~Mr Mouho (älkää kysykö mistää tulee!! XD)
~Mustiainen (musta koirakun on:))
~Leevukka (aika selvä..)
~Pätkis (joku outo..XD)
~Mustavaara (..xD..)
~Möhkäle (sellainen se on xD)
~Karvianen (Muunnos karvakasasta..)

Yleisimmin käytämme tuota Heeviä, mistä on sitten tuo happiskin tullut:) Eli en kirjoita väärin kirjoittaessani Happis:) Labbis=Happis smile.gif
Ja tuo Mr Mouhokin on yleinen.. Mutta en todellakaan tiedä mistä tuleeXD

No ni.. Teidän vuoro kertoa omistanne:)
Rochas
Kaverillani on _ihana_ pieni musta labbis-pentu Remu. <3
Koira_kouluttaja
Oi:) Ihania.. Harmi etten voisi näyttää kuvia Leevistä! En omista tällähetkellä digiä enkä skanneria;(

Mutta ehkä sitten joskus..
Hiipivä Siiseli
Kaverillani on oikein lutuinen musta, 9-vuotias lapradoripoju Pele. Pele on tosi iloinen ja ihmisille erittäin avoin, aina pääsee itku kun tulee joitain vieraita joihin voisi tutustua biggrin.gif Toisille koirille hän ei sitten olekkaan niin ystävällinen koska häntä on kaksi kertaa purtu. Tyttökoirille Pele on kyllä hyvin ystävällinen laugh.gif

Omalla koirallani Sandralla ei sitten ole niin hyviä kokemuksia labbiksista. Naapurimme koira tuli aina pihastaan hurjasti haukkuen ja näytti siltä että kävisi päälle kun siitä kulki ohi.. unsure.gif Meilläpäin on pari muutakin vihaista labradoria, ne kyllä onneksi väistävät lenkillä jonnekin metsään jos satutaan törmäämään. Ja on yksi labradori Sandraa melkein purrutkin, onneksi ei käynyt mitään.. huh.gif

Onneksi suurin osa lapukoista on todella ihanaluonteisia! wub.gif
Koira_kouluttaja
LAINAUS(Hiipivä Siiseli @ 3.6. 2005, 21:07)
Onneksi suurin osa lapukoista on todella ihanaluonteisia! wub.gif

Niinpä wub.gif

Saadaan muuten ensinviikolla pienenpieni labbisnarttu Lucky <3<3
Samasta kennelistä kuin Leevikin.. Lainaan kaverin digiä niin voin sitten laittaa pentukuvia Luckystä ja pari Leevistäki biggrin.gif
~Merski~
LAINAUS(Lispet @ 3.6. 2005, 12:42)
Vanhempani eivät ole antaneet ottaa omaa koiraa. Tätini on sokea ja hänellä on opaskoirana labbis. Kun tätini opaskoira astutettiin opaskoirakoululla, pennut tarvitsivat siaiskodin 1 ja puoleksi vuodeksi. Niinkuin aina. Ja niimpä äiti ja isi antoivat minulle edes sen verran ja otimme yhden pennuista hoitoon. Meille siis tuli tammi helmikuun vaihteessa vuonna 2002 vilakas labradorin pentu, Valo. Valo oli ihana. wub.gif
No sitten Valo lähti vuonna 2003 kesällä koulutukseen. Ja lopputuloksenahan siinä oli,että Valosta tuli opas. Tällä hetkellä Valo on n. 10 kilometrin päässä meiltä olemme muutaman kerran tavanneet....

No taas olin ronkumassa koiraa, niinkuin aina, mutta ei vieläkään omaa.. :/ Vaan toinen opas, Birma, itse ei nimiä saanut keksiä vaan koulu keksi ne. Birma tuli siis meille viime jouluna, 2004 smile.gif Ensiksi Birma nimi kuulosti kamalalta, mutta nyt se on ihan normaali. biggrin.gif Aina kun olen lenkillä joudun toistamaan moneen kertaan: Birma pehmeällä beellä.. biggrin.gif Birmallakin on lähtö edessä n. vuoden päästä sad.gif Birma on iihana energia pakkaus.. wub.gif dogrun.gif

Minulla on vähän samat juttu. On kylläkin ihan oma koira, mutta mulle tulee avustajakoira, ruskea labbiksen pentu nyt heinkuun alusta...
Liisa
LAINAUS(~Merski~ @ 15.6. 2005, 10:31)
Minulla on vähän samat juttu. On kylläkin ihan oma koira, mutta mulle tulee avustajakoira, ruskea labbiksen pentu nyt heinkuun alusta...

aii, miten kauan se sitten on teillä? tongue.gif smile.gif
~Merski~
LAINAUS(Lispet @ 15.6. 2005, 10:48)
aii, miten kauan se sitten on teillä? tongue.gif smile.gif

kaks vuotta pitäis sen kans pyöriä. Kun multa koulu loppuu, pitäis pennun olla vlamis avustajakoira.
Rochas
Ai, en vielä laittanutkaan kuvaa. En saa sitä suoraan, eli linkistä voipi käydä katselemassa.<3
http://img.photobucket.com/albums/v601/mindii_/remulus.bmp
Heipi
Labbikset on ihania. wub.gif
Ystävälläni on ruskea (vai öö, mikä se väri virallisesti onkaan..) labbisnarttu, Alma nimeltään. smile.gif
~Merski~
LAINAUS(Heipi @ 22.6. 2005, 10:11)
Labbikset on ihania. wub.gif
Ystävälläni on ruskea (vai öö, mikä se väri virallisesti onkaan..) labbisnarttu, Alma nimeltään. smile.gif

maksanruskea taitaa olla virallinen nimi ruskealle....
Koira_kouluttaja
LAINAUS(~Merski~ @ 22.6. 2005, 12:08)
maksanruskea taitaa olla virallinen nimi ruskealle....

Voihan labbiksia olla myös suklaanruskeita.. Ruskeaksihan niitä yleisesti sanotaan,
mutta tietenkin joissain näyttelyissä jne. sanotaan joko maksanruskea tai suklaanruskea:)

Näin mun mielestä.. Korjailkaahan sitten jos on väärin:) Meille on ainakin tulossa suklaanruskea labbis nyt kesäkuun aikana whistling.gif
~Merski~
tarkistin rotumääritelmästä, ja siellä sanotaan että maksan-tai suklaanruskea...
elikkä olimme kumpikin oikeassa...

taitaa olla muuten suklaanruskea joka meillekkin putkahtaa...
~Merski~
pitäisi näillä näkymin hakea kakara ens viikonloppu puolella...
Koira_kouluttaja
LAINAUS(~Merski~ @ 23.6. 2005, 12:34)
tarkistin rotumääritelmästä, ja siellä sanotaan että maksan-tai suklaanruskea...
elikkä olimme kumpikin oikeassa...

HyväHyvä thumbup.gif
~Merski~
eilen haettin meille kakara, tullut hyvin toimeen muitten koirien kanssa, kuvia myöhemmin....
Koira_kouluttaja
Koska tulee ~Merski~ niitä kuvia? biggrin.gif Meillekkin tulee 2.9 toinen labradori:)
Ruskea uros Leevi kaveriksi. Lassi nimeltään. Ihanaa taas saada pentu taloon! happy.gif
~Merski~
Tässä jotain, toivotaan että näkyy...

~Merski~
no mulla itsellä näkyy, no kuvat löytää myös irc-galleriasta nimimerkillä Merski
Koira_kouluttaja
~Merski~
Aivan ihana! wub.gif Ruskea siis sekin.. smile.gif Minullekin tulee ruskea syyskuussa. Ihana on <33

Lispet
On digi juu:) Yritän tässä just pienennellä kuvia Leevistä ja ensiviikolla saan sitten pennustakin kuvia:) Joku vois sitten vielä neuvoa, miten saan ne tänne xD
Liisa
No laitat ne kuvat jotka olet pienentänyt niin jonnekkin nettiin vaikka koirat.comin kuva galleriaan tai ite käytän http://photobucket.com/ siihen pitää rekisteröityä ja voit lisätä kuvat sinne:P ja sitten otat siitä sen kuvan osoitteen ja laitat sen tähän kirjoitus hommeliin.. laugh.gif Jos joku osaa selittää paremmin niin olkaa hyvä vain, kun tästä minu selityksestä ei paljoa selkoa saa.. ;D
Koira_kouluttaja
Lispet
KIITTI! Kyllä mä ainakin sain selvää. biggrin.gif Jos mä laitan Leevistä kuvia huomenna ja sitten pennusta saan loppuviikosta kuvia, kun kasvattajaa lähettää sähköpostilla, että ne kuvat tulee silloin:)
Koira_kouluttaja
Yhden kuvan olen jo tonne Photobuckettiin lisännyt. Tai itseasiassa kaksikin, mutta toinen on vielä tosi iso, et pienennän ainakin sen vielä..
Laitan kohta linkit:) tai sitten huomenna. Katotaan jos ehin vielä tänään. smile.gif

MUOKS; No nyt niist tuli liian pieniä xD AARG xD
Linkki tulee vielä tänään.
Koira_kouluttaja
http://photobucket.com/albums/b327/LeeviLa...ritmuuta005.jpg

Siin on linkki ekaan kuvaan. smile.gif
Siel vasemmalla ylhäällä on se selain , et voi kattoo ne kaikki 4 kuvaa.
Ainakin pitäis olla.. En tiiä linkitinkö nyt sen sillain..

Ne kuvat on sitten IHAN erikokoisia! ja se 3 kuva on TOSI epätarkka kun oon muokannut sitä niin usein whistling.gif Yritän koko ajan tarkennella sitä, että laitan sitten sen paremman version sinne.
Koira_kouluttaja
Näyttääpäs Leevi muuten lihavalta noissa kuvissa! blink.gif
Kun sitä nyt tossa jaloissa kattoo, se on ihan erinäköinen! Tai siis se on tosi kevyt oikeesti, mut noissa se näyttää kauheelta tankilta! huh.gif
Koira_kouluttaja
Jaa, no kyllä sen pystyy kattoon sen ekan kuvan kautta, mut linkitän sitten kaikki smile.gif

http://photobucket.com/albums/b327/LeeviLa...ritmuuta006.jpg

http://photobucket.com/albums/b327/LeeviLa...ritmuuta006.jpg

http://photobucket.com/albums/b327/LeeviLa...rent=Leevi2.jpg

^^todella epäselvä kuvatus.. Oon muokannu sitä liikaa blush.gif

http://photobucket.com/albums/b327/LeeviLa...ritmuuta013.jpg
Liisa
söpö... tuo synttärikuva on ihanin tongue.gif
Koira_kouluttaja
Onhan se ihana biggrin.gif Huomaa kyllä etten oo mikään kuvaaja lookaround.gif
Kuvan laadut on vähä tuota.. blush.gif

Tällä viikolla pitäisi siis Lassia mennä katsomaan. Päivää ei vielä sovittu, mutta kuitenkin:) kuvia tulee kyllä heti sitten! Pelätkää siis jo valmiiksi kuinka huonoja kuvia tällä kertaa whistling.gif Koira on kyllä varmaan varsin ihana happy.gif
Liisa
onko lassikin musta? wink.gif
~Merski~
Tässä on myt muutamat kuvatn ansasta, kun vihdoinkin jaksoin ruveta laittamaan kuvia photobuckettiin...

kissan "tappaja"

mitäs tölläät?

väsyttää...

sori jos on hirveitä lakanoita innocent.gif
~Merski~
olisko jotain 12-13 viikkoo...
Koira_kouluttaja
~Merski~
Oiiii wub.gif Ansa on ihana. wub.gif

Lispet
Lassi on ruskea smile.gif Niin ja huomenna menen sitten pentua katsomaan ja kuvia olisi tulossa viimeistään maanantaina illalla. Varmaan ne innoissani laitan jo sunnuntai-iltana biggrin.gif
Koira_kouluttaja
NooNi. Kuvia tulossa ainakin nyt muutama. Koulu alkaa 30 min päästä, et en ehi laittaa muutakun pari. biggrin.gif

http://photobucket.com/albums/b327/LeeviLa...Lassi4vk004.jpg

http://photobucket.com/albums/b327/LeeviLa...Lassi4vk014.jpg

http://photobucket.com/albums/b327/LeeviLa...Lassi4vk006.jpg

AnteeksiAnteeksi.. Kuvat ovat iiiisoja, mutta en ehtinyt niitä vielä pienentämään sad.gif

Täytyy lähtee nyt kyl kouluun kun klo on 7:46 ja koulu alkaa 8:15 xD

Koulun jälkeen siis tavataan smile.gif
Koira_kouluttaja
LAINAUS(Lispet @ 15.8. 2005, 08:24)
Meillä alkaa koulu vasta huomenna  biggrin.gif

Et olis sanonu! Mä oon ihan kade nyt.. Jouduin kärsiin jo tänään koulusta shifty.gif

Njoo. En voi nyt laittaa niitä kuvia, ku menin suoraan koulust Kentsulle ja oon nyt Kentsun koneel, sit viel unohin kortin kotii smile.gif Mutta illalla sitten biggrin.gif
Koira_kouluttaja
Noni.. Tulin eilen nii myöään Kentsulta, etten viitsinyt kuvia laittaa. Mutta tässä tulee ainakin 3linkkiä.. Kouluunkin täytyisi vielä ehtiä biggrin.gif

http://photobucket.com/albums/b327/LeeviLa...Lassi4vk008.jpg

http://photobucket.com/albums/b327/LeeviLa...Lassi4vk021.jpg

http://photobucket.com/albums/b327/LeeviLa...Lassi4vk016.jpg

Eli siinä taas pari smile.gif Kuvia on kyllä paaaaaljon enenmänkin, mutta ne tulee sitten illemmalla tai huomenna.
~Merski~
voi kun on suloinen wub.gif wub.gif

tuollainen Ansakin on joskus ollut, mutta nythän se on jo iso tyttö....
Koira_kouluttaja
Kiitos Merski smile.gif Onhan tuo vielä niin pikkuinen wub.gif
Kuvia laitan Lassista seuraavan kerran 7vk kun mennään hakeen ja sitten ensinmäisistä päivistä tietty biggrin.gif

MuoKs. ApUa. 6pv jäljellä ja sitten.. wub.gif Miten mä jaksan odottaa?!
labbis_koira
minullakin on aivan ihuna samettikorva, lulu! se on musta ja kohta 2 vuotias narttu..
me ollaan käyty toko:ssa säännöllisesti ja ollaan aateltu mennä ens keväänä toko-kisoihin... XD
Koira_kouluttaja
Lispet, ei vielä smile.gif Lauantaina haetaan... JäIks. Kuvia tulee IHAN heti lauantaina kun olen niitä kerennyt näppäilemään smile.gif

Niin ja tervetuloa Labbis_koira thumbup.gif

Leevi on Follies- ja Lassi sitten Pucelle`s miniatyr kennelistä smile.gif

Mistäs teidän koiruudet? smile.gif
Smurfi
Oho, täällähän oli tämmöinenkin varsin mielenkiintoinen keskustelu smile.gif
Täältä löytyy labbisneiti Nasu, ikää reilu 1,5vee.
Harrastuksia löytyy - ja töitäkin wink.gif
Käydään mettällä, tokoilemassa, agilityssa, hakutreeneissä, vinttikoiraradalla juoksutreeneissä... dogrun.gif Perjantaina saatiin kunnon palkkio pitkästä puurtamisesta - BH-arvo thumbup.gif
Oikea monitoimikoira tuo kyllä on! biggrin.gif

Nasu ei ole mistään kennelistä, Rovaniemeltä kotoisin ihan yksityiseltä kasvattajalta.

Mites teillä muilla - käyttekö koirien kanssa lintujahdissa tai muuten "tositoimissa"?
-Smurfi
Smurfi
Ihana kuva Lispet! wub.gif
Nasusta löytyy monen monta kuvaa kotareilta: http://www.sunpoint.net/~bettyboop

Tässä yks malliksi smile.gif

-Smurfi
Koira_kouluttaja
Ai niin, tänne pitäis laittaa niitä kuvia lookaround.gif unohin ihan kokonaan blush.gif , on toi aika mennyt niiiiin nopeesti, et ei uskokkaan tongue.gif Kuvia ei ole vielä koneella kun en nyt ole oikein tietokoneella ollut, mutta laitan huomenna.. thumbup.gif
Fitzgo
Tänään olin mätsärissä Vallun kanssa katselemassa. Mukana oli myös kaverin puolivuotias labukkapoju Remu, virallisesti Remulus. happy.gif Se oli Remun ensimmäinen näyttely, ja saihan se punaisen nauhan, vaikka hampaidennäytössä on veilä harjoittelua. Mutta tuo oli hyvää harjoitusta kun Remu on menossa Espoon pentunäyttelyyn ensi kuun alussa. Remusta löytyy kuva tuolla ensimmäisellä sivulla, Rochas:sen laittama, jos se näkyy. :>
-inessa-
LAINAUS(Fitzgo @ 9.10. 2005, 15:04)
Remusta löytyy kuva tuolla ensimmäisellä sivulla, Rochas:sen laittama, jos se näkyy. :>

Eipä näy enää, Hanna on tainnut poistaa :/
annamurr
LAINAUS(Smurfi @ 9.9. 2005, 13:06)
Ihana kuva Lispet!  wub.gif
Nasusta löytyy monen monta kuvaa kotareilta: http://www.sunpoint.net/~bettyboop

Tässä yks malliksi smile.gif

-Smurfi

Kuvassa näyttää ihanku Nasulla olis typistetty häntä biggrin.gif

Kukahan menee Kajaaniin Nasulla junnuun... whistling.gif wub.gif

Ihania kuvia wub.gif
Smurfi
^^
Joo Nanzu, mää jouduin irc-galleriassa selittelemään että en mää oikeasti oo typistäny mun koiran häntää lookaround.gif
*cinquella*
Meille tulee juhannusviikol musta tyttölabbis!!
En malta odottaaa...

Sen verran voisin tässä itsestäni mainita, että olen eläinrakas 13w tyttö, joka asuu täällä Etelä-Suomessa... rolleyes.gif

Äidillä on kokemusta jenkkicockereiosta sekä saksanpaimenkoirista... blink.gif

Kaverin labbiksesta on hoito kokemusta jo pitkälti, ja se tuleekin hoitoon heti loman alettua <33 teehee.gif

Onko kukaan teistä rekisteröitynyt Labradorinnoutajakerhon keskusteluun?
Itse järkeilen siellä nimimerkillä maisku... happy.gif
*cinquella*
Wizard's Creek kennelistä.
Kasvattaja on suomalainen mutta asuu Tallinnassa, sieltä sitten haemme... lookaround.gif
rolleyes.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.