agikerry
7.11. 2006, 16:47
Reetalle huikkaan vaan että kepit ja lopussa voin sanoa että loppuun asti.. Yoyon kanssa tulee hoettua kekekekekekekekekekekekekekekekekekekeke... jne. pikku hiljaa vähennetään tätä, mutta se kannustaa nuorta koiraa tekemään kepit innolla..
Kepiit-ke-ke-ke-ke-ke....
joskus myös sellasita tu-tu-tu (eli tule, mutta vähän lyhennettynä). Sitten myös pia-pia-pian.. Kekettely on tavallisin.
En nyt muista mitä olen tähän aiemmin vastannut, mutta nykyään käytössä on sellainen, kun kepitkekekekekeke
Manulla edelleen sama "kepitkepitkepit" ja siihen päälle kaikennäköistä kirityshuutoa, riippuu mitä sylki suuhun tuo

. Gitalla "kepit" ja rytmikäs "kepkepkep", muuten tuo menee ihan sekasin...
Meillä toimii aina käskynä ''kep kep, menee,menee'', mutta joskus sanotaan vain ''kepit,kepit,kepit,kepit'' ja innostutan sitä..
Joo, tiedän, ei oo hyvä käyttää kahta käskyä mutta se kuitenkin ymmärtää ne
tidditiii. eilen ensimmäistä kertaa meillä kepit ilman kädellä näyttöä! Lähettäessä sanoin kepit ja matkan varrella se oli kep-tääl-kep-tääl mutta eiköhän se vauhdin kasvaessa muutu ke-tää-ke-tää:ksi
Vauhdin nyt ollessa vielä hyvin hidasta, käskynä "kepit--keppi-keppi-keppi-keppi...".
Kepit on meillä vielä todellisessa harjoittelussa, mutta "kepit" käskyä olen käyttänyt tähän asti, ja tulen luultavimmin käyttämäänkin.
Sheltti-fani
10.11. 2006, 15:07
itse käytän koirani kanssa käskyä kepikepikepikepi! Se on aika helppo sanoa monta kertaa peräkkäin..
Ei kauheasti liity aiheeseen mutta onko kepit vaikeaa opettaa koiralle? (kyllähän se riippuu koirastakin, mutta kuinka helposti teillä on koira oppinut?)
Ninja_
19.12. 2006, 09:34
Keppejä ennen "kepit" tai "pujo". Joskus näytän kädellä, joskus en.
lionking
19.12. 2006, 13:03
Kep kep kep.... ja st kun koira pujottelee niin tuu tuu tuu tuu...
_Choco_
27.12. 2006, 17:18
Kepeille mennessä huudan kep kep kep ja kepeillä ollessa huudan mene mene mene...
Diikeri
28.12. 2006, 12:18
Meillä käytetään "pujo":a. Yleensä sanon "pujo" pari kertaa, en jaksa kannustaa muutenkin innostunutta ja vahdikasta koiraa sen kummemmin, vaan keskityn jo samalla siihen minne seuraavaksi olen matkalla.
mutturuttu
30.12. 2006, 23:01
Minä käytän kummallakin koiralla kepeillä puipuipui-käskyä ja innostan monesti kanssa sanomalla hyvä tai tule tule ym.
Meillä se on niinku yleisesti "kepit" eli keppejä edeltävän esteen jälkeen sanon "kepit", jolloin se menee kepeille ja siellä sitten "kierrä" käskyä
Paimenkoirat
31.12. 2006, 10:01
Ihan meillä vaan kepit. Ja keppien aikana kannustan hieno, mene, mene ym.
mää sanon ainakin "pujota"
Meillä kanssa ihan perus - kep kep kep ja sitten kun alkaa sujumaan niin mene mene mene.
meillä on ihan käskynä ihan pelkkä ja tavallinen kepit.
Ensin sanon Pujo ja sitten mene, mene ja väliin aina välillä hyvä tai upee poika
tuunanen
4.2. 2007, 15:10
Tällähetkellä ei mitään erillistä käskyä, koira sekoaa heti, kun alan hokea jotain muuta kuin "hyvähienohyvähieno".
Ihan vaan "kepit"-sanalla. Tosin tällä hetkellä ei ole vauhtia juuri nimeksikään ja joudun aina avittamaan muutenkin siinä, niin ei mitään nopeampaa tarvitsekaan.
Meillä kepeille mentäessä kepikepikepi ja sitten kepeillä prässätään lisää vauhtia menemenekepikepihyvä jne hölötyksillä.
Meillä pujo ja sitten joskus sanon vielä sen sin,tän,sin,tän,sin,tän...
Seriliini
5.7. 2007, 13:06
Ihan van kepit ja sitä sitten toistetaan (kepitkepitkepit)
Meillä käskynä toimii ihan vain kepikepikepi..!

aina lähettäessä koirani kepeille sanon kepit, mutta sitä toistaessani se sitten yleensä muuttuu juuri muotoon kepikepi tai kepkepkep.
No ihan perus kep kep kep.
Seriliini
2.9. 2007, 16:45
Nyt alkaa jo kepit niin sujumaan ettei kerkee sanomaan kepit kepit ni oon lyhentäny kepi kepi tai kep kep
Meillä oli Kepit kepit kepit ja mene mene mene...
Minulla on kun aloitan pujottelun huudan kepit ja keppien ainakana tuonne , tänne tuonne tänne....
hyvin on toiminut
Meillä on 'pujo pujo pujo..' jne.
Meillä estekäskynä kepit ja koska en halua rytmittää koiraa, vaan koira saa vetää kepit itselleen sopivalla rytmillä niin en hoe keppien aikaa kepikepikepi-käskyjä vaan jos meno hyytyy niin muutama kehu matkaan.
Itse sanon hopi ja meillä sama systeemi kuin Igalla, eli en rytmitä koiraa, vaan ihan itsenäisesti saa pujotella.
BlackFlatt
1.11. 2007, 18:43
meillä oli opetteluvaiheessa tikku,tikku,tikku.... mutta nykyään vain kepeille mentäessa sanon "hae tikku" ja se painaa menemään ne jo itsestään omalla rytmillään, niin en siinä sitten viitsi turhaa huudella, paitsi jos meno hyytyy niin kannustan ja vedätän vähän..
Varpunen
6.11. 2007, 09:53
Kepit ja sitten menemenemene...
Ihan vaan kepit meilläkin, suhisen kuitenkin mut se on sellasta jatkuvaa, eli ei tule rytmityksiä.
SPRINKLERI
12.2. 2008, 23:00
Vanhemmalla neidillä käskynä kepipujottele (

). Nuoremmalla pelkkä kepi, joskus treeneissä, kun koira ei oikein malta hommaan keskittyä, käskynä kepikepikepi.
Bluebell
6.6. 2008, 15:03
Meillä kepeille mentäessä "kepit" ja sitten keppien aikana "kierrä-tänne-kierrä-tänne.."
LAINAUS(Iga @ 26.10. 2007, 23:22)

Meillä estekäskynä kepit ja koska en halua rytmittää koiraa, vaan koira saa vetää kepit itselleen sopivalla rytmillä niin en hoe keppien aikaa kepikepikepi-käskyjä vaan jos meno hyytyy niin muutama kehu matkaan.
Meillä sama. Sofia saa aika paljon vauhdittaa, joten hoen suuren litanian kaikenmoisia kehuja. Kuulostaa varmaan aika mielenkiintoiselta muiden korviin. : D Jotain hyvähyvähienoootuleloistavaahyvähyvä-juttua sieltä suustani tulee. Luultavasti.
"Pujo, pujo, pujo.." jne.
Kerran kepit, sen jälkeen korkeintaan kannustan, mutta en yritä rytmittää koiraa mitenkään. Menee vain sekaisin... Olen halunnut opettaa koiralle kepit niin ettei siinä tarvitse enää itse säheltää varmistamassa.
Me ollaan oikestaan nyt justiinsa liitetty keppeihin vihjesana, joka on meillä kepit,kepit,kepit..

Voi olla, että vaihtuu vielä kep,kep,kep:hin. : )
Eka Kepit ja sit kep, kep, kep,
Cottoni
19.7. 2008, 20:19
No käytän keppi, keppi, keppi....
Meillä on sin, tän, sin, tän, sin, tän :)
pikkuessi
28.8. 2008, 12:41
aloitetaan sanalla kepit ja sit et kep kep kep....
kepit käskyllä mentiin harjoituskepit, mutta nyt oikeilla on käskynä ihan vaan kep kep. toiminut tähän asti ihan hyvin, ja on nopeampi kuin hokea koko ajan kepit.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms.
klikkaa tässä!.