Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Yhteishaun tulokset
Puskaradio > Puskis > **OFF TOPIC**
Sivuja: 1, 2
>tinja<
eli nyt kun lukiot ja amikset alkaa tuloksia ilmoitella niin minnekäs pääsi tämän vuoden ysit smile.gif oliko se minne halusit vai halusitko jonnekin muualle?
Jessie
Nyt vasta tuloksia odotellaan: huomenissa selviää... biggrin.gif Jännittää kyllä ihan pirusti ja varmasti ottaa samalla mitalla päähän, jos en pääsekään ykkösvaihtoehtooni. Pitää huomenna tulla ilmoittelemaan, että minne olen päässyt. happy.gif
>tinja<
mä sain tänään tietää että pääsin kuin pääsinkin Jäken lukioon biggrin.gif keskiarvoraja oli vielä noussu niin vähän jännitti.. pitänee käydä vielä vahvistamassa ettei paikka mee.
Weldon
Ei oo kirkossa kuulutettu ku vasta huomenna, mut kyl pitäs kaiken järjen mukaan keskiarvo riittää Kouvolan lyseon lukioon rolleyes.gif Lähinnä kavereita jännään smile.gif
Nassikka
^Tervetuloa vaan mein joukkoon biggrin.gif Nythän lyskaan haki yli puolet enemmän ku yhteiskouluun! Go lyska go lyska cool.gif
Rewel
Juu. Huomenissa selviää, julmaa O___o (/tai tänään, örh)

Pitee herätä aikaisin ja napata todistukset ja juosta varmistamaan paikka, jos on sisälle päässyt. Ainakin näin. Ja sitten ainevalinojakin
joo kai tai jotain lukkareita? En tiedä. Mietin vain millä bussilla menen, että ehdin ennen mitään järjettömän isoa ryysistä. Se kuitenkin
tulee. Ahdistavaa. Onneksi en ole pahemmin tuskaillut asian kanssa, mutta nyt ajatukset alkavat tikittää kuin joku pommi:
"Jo mie en päässytkään mihinkään, kun opo unohti lähettää ne loput paperit!!"

..ja tuo äärellisen mahdollista -____-' Hysteria iskee kuitenkin, vaikka tulos olisi mikä. Joo. Ja minä olen niin surke omaa nimeäni onkimaan.
Pääsykokeissakin olin ihan uskoa, ettei minun nimeä lukisi siellä missään. Luki se. Outoa. Ja sitten lopulta löysin vielä oikean luokankin, huh o.o

Onnea kaikille tuskailuun ja onnittelut sitten myös kaikille opiskelupaikansa turvanneille ^^
<Iida>
Tänään siis opiskelupaikkoja varmistamaan. Olen kyllä melko varma, että pääsin ensimmäiseen hakutoiveeseeni Vaskivuoren lukioon smile.gif
-Milla
Tänään tuli tulokset. Ykkös vaihtoehtoon pääsin (onneks... luulin etten pääse mihinkää smile.gif ) eli Lahen Kauppikseen, merkonomi linjalle, liiketalouden perustutkintoa suorittamaan smile.gif
Nintsu
Hollolan lukioon, ykkösenä oli smile.gif
Apila
Ykkösvaihtoehtoon pääsin, eli Etelä-Karjalan ammattiopiston Lappeenrannan sosiaali - ja terveysalan kouluun! biggrin.gif Näin virallisesti wink.gif Thänk kaad biggrin.gif
Weldon
Nyt voi kuulutella jo kirkossa, lyseoon tulen smile.gif
toypuudeli
Pääsin siihen mikä oli ykkösenä elikkä oulun merikosken lukioon smile.gif
besk
Onnea kaikille, spessut Emmalle, joka oikeesti teki koko vuoden töitä opiskelupaikan eteen 150%:sti thumbup.gif thumbup.gif thumbup.gif
Lydia
Juu, mäkin onnittelen kaikkia, jotka opiskelemaan ovat päässeet! thumbup.gif

Mäkin kuulin tänään iloisia uutisia, kun Laura (Rewe) on päässyt omaan ykkösvaihtoehtoonsa eli Helsingin kuvataidelukioon... mahtavaa!
Jessie
Hip hei, me MyTaran kanssa päästiin ykkösvaihtoehtoomme eli Viikin norssiin. biggrin.gif Kauhiasti pelotti, enkä meinannut uskaltaa listaa katsoa, mutta olihan ne nimet siellä kumminkin.
Onnittelut vaan kaikille opiskelupaikan saaneille! thumbup.gif
LonelyWolf
en päässyt sibeliukseen, toista vaihtoehtoa ei ollut.
pääsin laajasaloon, eli ei kiitos.
palaan steineriini, siellä kun on entisille oppilaille paikkoja.
siellä pitää köydä 4 vuotinen lukio, en halua!!!

yritin peruutuspaikkoja, mutta rehtori eikä opintoohjaaja vastaa!!
se siitä sitten taas. voisikohan ens vuonna yrittää vaihtaa koulua, jos silleen pääsisi sinne sibeliuksen yleislinjalle.

kun matkustin kotiin julkisilla, niin itku ei ollut edes kaukana, se vaan tuli ja juuri kun avasin kotioven murruin täysin.
besk
LAINAUS(Lydia @ 14.6. 2005, 14:03)
Mäkin kuulin tänään iloisia uutisia, kun Laura (Rewe) on päässyt omaan ykkösvaihtoehtoonsa eli Helsingin kuvataidelukioon... mahtavaa!

Jeee!! Hyvä Laura!! Kevyt hikke! thumbup.gif
Ledi
Onnea hirmusti kaikille! happy.gif

Kaikki vaan täällä iloitsee, että mihikä ovat päässet opiskelemaan, mullakun se välivuosi on edessä rolleyes.gif
Rewel
LAINAUS(Lydia @ 14.6. 2005, 14:03)

Ja pa! Ihan julmaa vielä julkiseen levitykseen, er. Torkkelin kaiken lisäksi menin vain katsomaan.
Hu, olin ainoa meidän koulusta joka pääsi sinne! Hihii. Ja sinne kyllä hakikin kolme. Ör. O__o

LAINAUS(besk @ 14.6. 2005, 14:51)
Jeee!! Hyvä Laura!! Kevyt hikke! thumbup.gif

Juu. En edes ole. Se vähän immetyttääkin, kun meijän luokalta toinen, joka sinne haki ei päässyt
vaikka keskiarvo oli korkeempi?! Mutta kai sitten pääsykoe vaikutti aika paljon, huih. o.o

---
Mutta pääsin ja olen iloinen siitä. Keh. Vaikka noin opo tai sitten koulu tai joku oli hävittänyt miun alkuperäisen
ainevalinta kortin! Hahaah. Onneksi se hoitui. Kivaa. Nyt sentään tietää sitten minne on menossa ^__^

Onnea kaikille, elämä on edessä juu'u <33

/toivottavasti kaikki kuitenkin lopulta pääsevät mieleiseen paikkaan!
Vanilja
Mä pääsin ensimmäiseen vaihtoehtooni, eli tänne Joensuuhun Normaalikoulun lukioon. wink.gif Iloinen olen, mutten kovinkaan yllättynyt. smile.gif
~Aino~
Aamulla tosiaankin jännitti tulokset, mutta ykkösvaihtoehtooni pääsin smile.gif . Eli syksyllä suuntaan opiskelemaan Kallion ilmaisutaidon lukioon.
Rewel
LAINAUS(~Aino~ @ 14.6. 2005, 18:43)
Eli syksyllä suuntaan opiskelemaan Kallion ilmaisutaidon lukioon.

Hei terse. Sittenhän meistä tulee naapureita ^^ Moh, Torkkeli vs. Kallio, vesisota <3

Paljon on porukkaa hakenut juuri Kallioon. O.o Mutta tänä vuonna haki enemmän Torkkeliin, oikein ennätysmäärä tai jotain o.o
oriental
Täältähän voi hyvin seurata ensi vuoden nasutettavien tilannetta.

Terv. 04-vuoden kalliolainen.
Palsternakka
Ykkösvaihtoehtona olleesta lukiosta tuli eilen postia, eli pääsin sinne minne olin hakenutkin.. Tämä paikallinen huippulukiomme, heh whistling.gif
~minnuska~
No mä hain vaan Päijänne Instituuttiin Hevostenhoitaja + lukio linjalle, ja eilen tuli kirje että oon päässy. Eli elokuussa on sitten tiedossa muutto lahteen!
hatti^^
tiistai aamuna kello kahdeksan äiti tulee huutamaan korvan juurelleni: Sä et j*ma*auta pääsy mihinkään! angry.gif
Sitten siinä unen pöpperössä yritän tajuta etten mihinkään hakemaani lukioon päässyt. ohmy.gif äiskä alkaa soitella peruutus paikkoja ku kello on puol yheksän. en oo päässy ylös vieläkään. sleeping.gif
Lukuaineiden keskiarvoni 7,45 ja ei lukioon pääse, on se kumma! confused.gif tänä vuonna olikin han ylyttömät keskiarvot lukioihin. kasia ja muuta...

mutta nyt on käääntynyt asiat hyväksi! nimittäin löytyi paikka 13 km päästä kotoa, [vain 180 oppilasta] (lukio kuitenkin) ja sinne kävin tänään viemässä kurssivalinta paperit (jotka oli täytetty aivan väärin) ja rehtori sanoi että, tervetuloa sitten !
Kaikki hyvin loppu hyvin!
Kattoo nyt minkälainen koulu se on... oon aivan yksin, mutta kai se sitten on ainoo tapa tutustua uusiin ihmisiin...
blink.gif

sleepy.gif
MyTara
Juu, pääsin tosiaan ykkösvaihtoehtooni Viikin Norssiin biggrin.gif ! Jesh!
sahku
onnea kaikille, jotka ovat päässeet johonkin opiskelemaan thumbup.gif viime vuonna ittelläni oli samanlainen tilanne happy.gif
Buuhacas
kaikkiin kolmeen vaihtoehtooni pääsisin mutta kyllä se lähin voittaa biggrin.gif eli lapin luonto-opisto smile.gif
Japsi
Pääsin siihen ainoaan mihin hain eli Uudenkaupungin lukioon.. wink.gif
Veera
Paljon onnea kaikille! flowers.gif

Tahtoisin kysyä teiltä (kun parin vuoden päässä on tämä minultakin vain) , että jos ei pääse ykkösvaihtoehtoon tai haluaa siitä myöhemmin vaihtaa, pääseekö sitten automaattisesti kakkosvaihtoehtoon? smile.gif Mä oon myös kovin kiinnostunut Kalliosta ja ehkäpä minäkin sinne sitten kahden vuoden päästä tulen. Ressu kiinnostaisi myös, mut pitäis tuo keskiarvo ainakin satsata kun siellä oli sellanen mukava 9,17 keskiarvovaatimus (vai mikä lie) muistaakseni tänä vuonna blink.gif Huhhuh.

Ja viel yksi juttu, onko se keskiarvo koko yläasteen keskiarvo vai ysin päättäri, mistä katotaan? Oon hiiieman tietämätön, mut hei tää menee vasta kasille ja on utelias thumbup.gif

Ja sit viel se, et entä jos ei pääsekään mihinkään? Mitäs sitten? Jos varapaikkojakaan löydy lookaround.gif Emmä mistään kauppiksesta tai ammattikoulusta olis hirveen kiinnostunut, enkä pahemmin välivuosistakaan..
Netta
Ainolle tätäkin kautta suuret rutistukset ja tervetulotoivotukset Kallioon syksystä alkaen smile.gif Lauralle myös, tervetuloa naapuriin wink.gif
Lotta
LAINAUS(LonelyWolf @ 14.6. 2005, 11:40)
en päässyt sibeliukseen, toista vaihtoehtoa ei ollut.
pääsin laajasaloon, eli ei kiitos.
palaan steineriini, siellä kun on entisille oppilaille paikkoja.
siellä pitää köydä 4 vuotinen lukio, en halua!!!

yritin peruutuspaikkoja, mutta rehtori eikä opintoohjaaja vastaa!!
se siitä sitten taas. voisikohan ens vuonna yrittää vaihtaa koulua, jos silleen pääsisi sinne sibeliuksen yleislinjalle.

ihan vain uteliaisuuttani kysyn?! mikä ihmeen koulu tuo on, mistähän tuollainen löytyy?! ja jos tarkoitat, Sibistä(sibelius -lukiota) niin jos et harrasta musiikkia tai tanssia ei siihen lukioon kannata mennä yleislinjalle. muutenkin niitä yleislinjan paikkoja on HYVIN vähän ja muissa lukioissa on kyllä paljon paremmat kurssitarjottimet!
siks toisekseen, sibikseen ei voi kysellä vapaita paikkoja, ne jaetaan!
Dommie
En ees viittis puhua koko asiasta. Pääsin, korjaan, jouduin ykkösällötys kouluun eli Sampoon. Se oli mun toiseksi viimeinen vaihtoehto, jonka mä laitoin kun vanhemmat niin kovasti sitä tahtoi, ja mä olin oikeastaan ihan varma että pääsen joihinkin niistä sitä edellä olevista vaihtoehdoista joten ajattelin et voi ihan vanhempien mieliksi sen sinne listaan laittaa kun en sinne kumminkaan joudu. Ja kuinkas ollakaan, sinnehän mä jouduin. sneaky2.gif Alkaa pikkuhiljaa tuntumaan että elämällä on pahastikin jotain mua vastaan. Huomenna meen täyttään koululle sellasia koulunvaihto-papereita, katotaan onnistuuko. Jos ei, niin mut voi sitten kohta löytää junarataan sidottuna. dry.gif Toivottavasti pääsen Messukylän lukioon, sinne tahtoisin, vaikuttaa kivalta paikalta ja on lähellä, etenkin jos me nyt sitten muutetaan Messukylään. happy.gif

MUOKKAUS. Mulla oli eilen jonkinnäköinen angst-päivä. whistling.gif Eilen illalla sit päätin, että en yritäkään ainakaan vielä vaihtoa. Sen voi tehdä vielä syksylläkin jos tuntuu ettei kestä. biggrin.gif Eli uusin asentein astun sitten ensi syksynä upouuteen Sammon keskuslukioon, joka tosiaan ottaa ekat oppilaansa vasta ensi syksynä kaikkine hienouksineen. teehee.gif
zennu
LAINAUS(PoPo @ 15.6. 2005, 11:46)
Lukuaineiden keskiarvoni 7,45 ja ei lukioon pääse, on se kumma! confused.gif tänä vuonna olikin han ylyttömät keskiarvot lukioihin. kasia ja muuta...

Luin just eilisesta Aamulehdesta, etta tana vuonna on ollut todella alhaiset keskiarvot lukioihin, alemmat kuin useisiin vuosiin. Taallapain paasi lukioon muistaakseni jos oli ka 7,18 (ei nyt niihin parhaimpiin, mutta lukioon kuitenkin) ...
Itella nyt vuosi takana lukiota, ja nyt syksylla pikku-veli aloittaa samassa lukiossa kuin mina, heh ...
amina
Pääsin ykkösvaihtoehtoon, osasin kyllä jo ennalta arvatakin. Hieman epäilyttää vaan se, että jaksanko olla siellä seuraavat kolme vuotta.. sleepy.gif
Rewel
LAINAUS(-netta- @ 15.6. 2005, 21:11)
Lauralle myös, tervetuloa naapuriin wink.gif

Kiitosta ^.^ Kauhistusta, kun ajattelee, niin sinäänsä tiedän ehkä vielä nyt Kalliosta enemmän porukkaa. Tulee paljon pesemistä sitten siinä vesisodassa. laugh.gif
deeh
Yyh. Pääsin (tai jouduin) Joensuuhun, Peltolaan, ammattikouluun hiusalalle.
Sinnehän minä ekana hain, mutta nyt harmittaa ihan kamalasti. Tekisi niin mieli Niinivaaran lukioon confused.gif.
LonelyWolf
LAINAUS(Lotta @ 15.6. 2005, 20:22)
ihan vain uteliaisuuttani kysyn?! mikä ihmeen koulu tuo on, mistähän tuollainen löytyy?! ja jos tarkoitat, Sibistä(sibelius -lukiota) niin jos et harrasta musiikkia tai tanssia ei siihen lukioon kannata mennä yleislinjalle. muutenkin niitä yleislinjan paikkoja on HYVIN vähän ja muissa lukioissa on kyllä paljon paremmat kurssitarjottimet!
siks toisekseen, sibikseen ei voi kysellä vapaita paikkoja, ne jaetaan!

no hei, anteeksi ihan********* että en tiennyt että sieltä ei voi hakea peruutuspaikkoja ja anteeksi ihan ******** että edes yritin!!
kiitos vaan sulle että jaksat olla kannustava. kiitos kun paransit päiväni!
ja mistä sä tiedät mitä kurssi juttuja mä haluaisin?!
mä kuule olen kiinnostunut musiikista ja olen ihan lähellä kitaransoiton aloittamista!

--on sullakin asenne-
Lotta
^ okei. blink.gif hmmmm. ei ollut tarkoitus muuta kuin kertoa hieman taustaa tuosta koulusta. (ja muuten tuo kaikki on selitettynä sibiksen tiedotteissa!) ja koska olen itse käynyt tuon koulun taidan aikalailla tietää minkälaista siellä on ja minkälaiset ihmiset siellä viihtyy ja minkälaiset eivät! huh.gif ja tiedän myös sen, että tavallisella linjalla olijat kiroavat koulun vähäistä kurssitarjontaa!! ei tarvitse vetää hernettä nenään vain siitä, että tiedän asiasta hiukkasen enemmän kuin mitä sinä! dry.gif

itse hain sibikseen molemmille linjoille sillä olen harrastanu niin tanssia kuin myös musiikkia lähemmäs 15 vuotta ja myös tiedän, että tuo koulu on todellakin vain yltiöpäisen musiikki-ihmisille. siellä tavallisella linjalla olijat saattavat hyvinkin tuntea itsensä HYVIN ulkopuoliseksi. valitettavasti niitä siellä on, jotkut vain koska koulu sijaitsee niin hyvällä paikalla helsingissä. Tuon takia koulusta on jäänyt se kuuluisa sibishenki melkein kokonaan pois. liian paljon erilaisia ihmisiä!! siksi en itse suosittelisi koulua kenellekkään joka haluaa sibiksen yleislinjalle. tavallisia kouluja on paljon niille jotka haluaa opiskella, koska sibis ei ole sellainen koulu!
LonelyWolf
^ sinäpä et tiedä minusta yhtään mitään.
joten..
ymmärrän kyllä suakin. mutta esität asiasi kovin ylimielisesti ja hyökkäävästi, olet jotenkin samantien vihainen Minulle. en voi sua käsittää ja toivon että lopetat minun mollaamiseni, olen läksyni oppinut ja toivon että opit sinäkin vielä joku päivä.
Lotta
anteeksi nyt vain, mutten todellakaan suhtaudu suhun lainkaan ylimielisesti. kerroin vain mielipiteeni koulusta josta tiedän turkasen hyvin minkälaista siellä on olla, tiedän myös sen minkälaista siellä on olla jos ei kuulu joukkoon ja minkälaista siellä on olla yleislinjalla! oon nähnyt sen kaiken! se on musiikkilukio jossa harrastetaan, puhutaan ja palvotaan musiikkia ja tietenkin tanssia. halusin vain antaa sinulle neuvon, että tuo koulu EI ole kaikista paras mahdollinen yleislinjaksi. ja hitsit soikoon, jos pääsisit keskiarvon kautta sibiksen yleislinjalle miks et menisi johonkin kouluun jossa on mahdollista opiskella. Ei sellanen ole mahdollista sibiksessä, siellä on juuri ja juuri pakolliset kurssit ja siinä kaikki, loput on musiikkia, joka vaatii aivan mielettömästi aikaa. Eikä nuo musakurssit ole musikaalien tekoa yms. kivaa. vaan siellä luetaan musiikinhistoriaa, käydään teoriatunneilla ja soitetaan orkestereissa. ja jos olet yleislinjalla kaikki tämä saattaa hyvinkin jäädä sinulta väliin, koska et ole juuri musiikin takia hakenut kouluun. sanon vain, että sinuna miettisin vielä kerran. sibiksen yleislinja ei ole paras mahdollinen.
Veera
Haluisko joku vastailla mun kysymyksiin? biggrin.gif
Apila
Veera, kyllä pääsee jos keskiarvoltaan on sitä tasoa tai miten sen nyt sanois, tajuat kuitenkin varmaan? smile.gif
Ja ysin päättäri ratkaisee lukioissa.
Jos ei pääse mihinkään, niin sitten kymppiluokalle tai varpaikkoja jonottamaan biggrin.gif

Tuon tappelun vois kyllä lopettaa, hyvä ketju menee tollaiseen turhaan suun soittoon. Eiköhän molempien kanta oo jo tullu selväksi?? blink.gif
~Ninja~
Ykkösvaihtoehtooni pääsin, eli Kauniaisten lukioon, vaikka pelkäsinkin, että joudun jonnekkin ihan muualle biggrin.gif Tänään kävin vielä varmistamassa paikkani, eli sinne sitten syksyllä smile.gif
LonelyWolf
Lotta: voi olla, mutta et edelleenkään tiedä minusta yhtään mitään, et tiedä mitä lukiolta haluan tai siedän. joten jos lopettaisit minun neovomiseni, osaan tehdä itsekkin omat valintani. ja minulta löytyy kyllä ihan ystäviäkin jotka Ovat yleis/musa/tanssi linjoilla, he tuntevat minut paremmin ja heistäkin olisin voinut pärjätä ja olla tyytyväinen sibikseen.
asia on kitenkin niin etten päässyt sinne, joten antaapi olla.
-sanna-
Pääsin outokummun lukioon. Tässä kyllä ei ollut ollenkaan jännäämistä pääseekö. 37 oli hakenut ja 72 otetaan biggrin.gif
sitruuna
LAINAUS(Veera @ 15.6. 2005, 20:38)
Tahtoisin kysyä teiltä (kun parin vuoden päässä on tämä minultakin vain) , että jos ei pääse ykkösvaihtoehtoon tai haluaa siitä myöhemmin vaihtaa, pääseekö sitten automaattisesti kakkosvaihtoehtoon? smile.gif Mä oon myös kovin kiinnostunut Kalliosta ja ehkäpä minäkin sinne sitten kahden vuoden päästä tulen. Ressu kiinnostaisi myös, mut pitäis tuo keskiarvo ainakin satsata kun siellä oli sellanen mukava 9,17 keskiarvovaatimus (vai mikä lie) muistaakseni tänä vuonna blink.gif Huhhuh.

Ja viel yksi juttu, onko se keskiarvo koko yläasteen keskiarvo vai ysin päättäri, mistä katotaan? Oon hiiieman tietämätön, mut hei tää menee vasta kasille ja on utelias thumbup.gif

Ja sit viel se, et entä jos ei pääsekään mihinkään? Mitäs sitten? Jos varapaikkojakaan löydy lookaround.gif Emmä mistään kauppiksesta tai ammattikoulusta olis hirveen kiinnostunut, enkä pahemmin välivuosistakaan..

Jos on jo päässyt ykkösvaihtoehtoon, ei automaattisesti pääse enää muihin vaihtoehtoihin. Ainoastaan siinä tapauksessa, että esim. kakkosvaihtoehdossa on vapaita paikkoja. Mutta jos sinne on kaikki paikat täytetty ja oppilaat ottaneet paikkansa vastaan, eivät he sinne ota, vaikka keskiarvosi olisikin parempi kuin alin siihen lukioon vaadittu. Poikkeuksia tietysti saatetaan tehdä, en tiedä.

Mun tietääkseni päättötodistukseen vaikuttaa koko yläaste, mutta ysin numerot kuitenkin enemmän. Eli vielä ehdit parantaa smile.gif

Ja niinkun Apila jo sanoi, jos ei pääse mihinkään lukioon, vaihtoehdot ovat kymppiluokka tai peruutuspaikat
Vanilja
LAINAUS(deeh @ 15.6. 2005, 21:13)
Yyh. Pääsin (tai jouduin) Joensuuhun, Peltolaan, ammattikouluun hiusalalle.
Sinnehän minä ekana hain, mutta nyt harmittaa ihan kamalasti. Tekisi niin mieli Niinivaaran lukioon confused.gif.

Ai Niikalleko sä sittenkin haluaisit? Musta tuntuu, että sinne on nyt päässeet melkein kaikki... Tietysti on niitäkin, jotka jäi pääsemättä, mutta tosi moni mun tuttu pääs kyllä Niikalle, en tunne ketään joka ei ois päässyt. lookaround.gif Ihan hyvä lukio, mutta kyllä mä hain silti ekana vaihtoehtona tuonne norssille.
Once
Pääsin Sibelius lukion musiikkilinjalle happy.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.