Juu, Ulpu ottas niskasta kiinni tai päästä, ja ottaakin aika usein. Sitten on kissan pää ihan kuolassa, kaunista.
Eilen oli mies lähdössä jalkapallo-otteluun, pelaamaan siis. Oli etsinyt säärisuojia, kun mä olin ne ottanut narulta ja pistänyt ylähyllylle, eikä ne kuulemma kuulu sinne. Oli käyny takapihalla ja juossu ympäri kämppää. Oli sattunu kattomaan pihalle ikkunasta, siellä oli Ulpu ja kissa jo mennyt peräkanaa. Ulpu oli oven työntänyt nenällään auki, kun oli vähän jäänyt raolleen. (arvatkaa oonko siitäkin muistanut mainita, kissa kun karkaa äkkiämpää ku äkkiä. ja nykyään mies huutaa ite ovelle mennessään KISSA, ettei mun tarvi vaivautua

jotain se on oppinu, mut ei ihan kaikkea,se eilen nähtiin ) Kuulemma Ulpu oli sit jaakannu kissaa ja saanu sitä niskasta kiinni, niin mies sai sit kissan siitä. Koirapa ei antanukkaan kiinni, heti kun tajus mikä on homman nimi, lähti vähän kauemmas. Kauniisti jolkotteli perässä kyllä, ei sillä tavalla karannut, mutta kiinni ei antanut ottaa. Ja sitten tuli naapurit, ja Ulpu tietysti oli sit hyppinyt päin ja osottanut oikeen kuin paljon hän tykkää naapureista. Naapurit ei ilmeisesti tykänny, kysyivät vaan, että kuin paljon tää vielä kasvaa.

Eikä varmaan uskoneet, että oli elukat karannu, kun mulla on tapana käydä aamupissat vapaasti. Ja vähän muutenkin, kun ei se lähde karkuun, ja on tullu luo aika hyvin.