Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Pomeranian keskustelua
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 5: Pystykorvat ja alkukantaiset koirat
Sivuja: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15
Verdana
Eli "pommithan" kuuluu FCI ryhmään 5, ei 9. (FCI 9 palstalle oli pommikeskustelu eksynyt..) Enkä löytänyt haulla pomeranianeista kertovaa keskustelua, joten äätin tehdä itse. Jos tällainen on jo, antaa tippua. smile.gif Pommit on kyllä niin ihania.. wub.gif
Nekku
Minäkin nyt tungen tänne, vaikken pommia omistakkaan.
Kyllä ne vaan ovat niin ihania! Pörröisiä, pieniä karvakasoja.. wub.gif Ja luonnekkin mitä mahtavin!
Ottaisin pommin meille heti, mutta mulla on muutama "oma ykkösrotu" ennen sitä. wink.gif

Kertokaas pommin omistajat, miten hoidatte koiranne turkkia? Kuinka usein pesette ja harjaatte?
Suvi
Mulla on 4-vuotias pommityttönen.

Ihmettelen sitä, kun kaikki väittää pommien turkkia kauhean vaikeahoitoiseksi. blink.gif Sehän on varsin helppo trimmattavakin, kun vain osaa homman. Harjoittelemalla oppii. Minä pesen Millin n. 6 kertaa vuodessa, riippuu tietysti että jos se syksyisin kurastaa itseään kovasti niin silloinhan se pitää pestä useamman kerran. Vanhat koirakirjat väittää, että riittää kun koiran pesee 2 kertaa vuodessa... biggrin.gif
Lovable
Kuinkas hyvin pommit kestää tätä kesän kuumuutta? Pommit on kyllä kieltämättä aika ihania wub.gif .
Suvi
Hyvinhän ne, ainakin täälläpäin... Pitää vain olla aina raikasta vettä tarjolla wink.gif
Pisara
täällä ilmoittautuu yksi pommifani! biggrin.gif saan sellaisen loppu vuodesta. wub.gif
Razzle
Minäkin tykkään kauheesti pommeista! wub.gif Viimeksi kun koiraa hankin, harkitsin pommin ja kleinin välillä, ja lopulta otin sitten kleinin wub.gif
Pisara
LAINAUS(Razzle @ 23.6. 2005, 15:34)
Minäkin tykkään kauheesti pommeista! wub.gif Viimeksi kun koiraa hankin, harkitsin pommin ja kleinin välillä, ja lopulta otin sitten kleinin wub.gif

nekin on ihania<33. wub.gif
HoneyDream
On semmonen meillekin eksynyt... wub.gif Pommi siis.. Fanitan myös näitä muita spitzejä, täydellisiä koiria! happy.gif

Samaa muuten minäkin ihmettelen, kaikkialla kun sanotaan turkkia vaikeahoitoiseksi. Turkki ei mene kovinkaan helposti takkuun, joten noin kerran kaksi viikossa (riippuu koirasta) reipas harjaus riittää. Meillä pestään useimmiten ennen näyttelyitä. Trimmaus on helppo/yksinkertainen, kunhan sen vain osaa, kasvattajat neuvovat mielellään. wink.gif
Beloved
Meiltä löytyy sekä pommi että kleini ja pikkukleineja syntyy parin viikon päästä lisää...

Tässä yksi puree minua jalkaan:

Kyllä sitä pommin tai pari ehkä vielä jaksaa trimmissä pitääkin, mutta kasvattien trimmaaminen alkaisi jo käydä työstä. Joten kleinihin siirtyi hän. lookaround.gif

Sandra
LAINAUS(HoneyDream @ 27.6. 2005, 11:42)
On semmonen meillekin eksynyt...  wub.gif  Pommi siis.. Fanitan myös näitä muita spitzejä, täydellisiä koiria!  happy.gif

Jepjep. Meiltä löytyy vielä kleinistakin kokoa isompi, eli mitteli. Kyllä nuo pommit on sulosia, pikkuveli on ihan ihastunu niihin ja minä myös laugh.gif Tosin meijän perheeseen sellanen voi olla vähän liian pieni, kun jäis jalkoihin...
amina

© biconty's

iaiks! aivan ihana!
Onneks pommit on liian pieniä koiria meille.. biggrin.gif muuten meillä ois kohta talo täynnä pommeja, kun päästin äidin ihastumaan niihin.
Wupsu
minustakin pommit ovat aivan ihunia wub.gif

ehkä hieman liian pieniä meille kun tuo japsin retalekkin tuntuu jäävän joka askeleella jalkoihin rolleyes.gif
Sandra
Tän voi melkein nimetä "spitz" -pulinaks, nimittäin täällä puhutaan aika paljon muistakin spitzeistä... tongue.gif
HoneyDream
LAINAUS(Sandra @ 29.6. 2005, 19:39)
Tän voi melkein nimetä "spitz" -pulinaks, nimittäin täällä puhutaan aika paljon muistakin spitzeistä... tongue.gif

Niin voisikin wink.gif
shiba_akita
tykkään paljon pommeista mutta ei ole mun lempirotu bleh.gif
Sundae
LAINAUS(Suvi @ 17.6. 2005, 16:31)
Ihmettelen sitä, kun kaikki väittää pommien turkkia kauhean vaikeahoitoiseksi. blink.gif Sehän on varsin helppo trimmattavakin, kun vain osaa homman. Harjoittelemalla oppii. Minä pesen Millin n. 6 kertaa vuodessa, riippuu tietysti että jos se syksyisin kurastaa itseään kovasti niin silloinhan se pitää pestä useamman kerran. Vanhat koirakirjat väittää, että riittää kun koiran pesee 2 kertaa vuodessa... biggrin.gif

Jotenkin vaan se pommin turkki jo huutaa katsojalle, että "hei, minua on vaikea hoitaa!" w00t.gif Kun sitä karvaa on niin hirmuisen paljon biggrin.gif

Itse haluaisin kans pommin joskus. Hurahdin niihin joskus kauan sitten, enkä vieläkään ole päässyt yli wub.gif Tuo minkan laittama kuva on aivan yli-ihana wub.gif

Urf. Koirakuume vaivaa muutenkin ja sit vielä löysin tällaisen keskustelun täältä laugh.gif
-Saana-
LAINAUS(Sundae @ 13.7. 2005, 12:42)
Urf. Koirakuume vaivaa muutenkin ja sit vielä löysin tällaisen keskustelun täältä laugh.gif

Veit sanat suustani laugh.gif
Verdana
LAINAUS(Beloved @ 29.6. 2005, 09:23)
Meiltä löytyy sekä pommi että kleini ja pikkukleineja syntyy parin viikon päästä lisää...

Tässä yksi puree minua jalkaan:

Kyllä sitä pommin tai pari ehkä vielä jaksaa trimmissä pitääkin, mutta kasvattien trimmaaminen alkaisi jo käydä työstä. Joten kleinihin siirtyi hän. lookaround.gif

Oii. Aivan ylisöpö.. wub.gif
Sandra
Kertokaapas pommien omistajat, harrastaako teistä kukaan agilitya, kun täällä päin toiset ovat sitä mieltä, että pommit ovat siihen liian pieniä, toisten mielestä aivan sopivan kokoisia wink.gif Mitäs mieltä te?
Suvi
Sandra, pommit tosiaan ovat niin kovin pienikokoisia, ettei niitä pahemmin agiradoilla nähdä. Tasan yhdestä agipommista olen kuullut. Se on se Max, en nyt muista virallista nimeä... Taisi olla vähän "yli-iso" pommi, joten agilityhan on hänelle silloin oiva laji. Hyvin muistaakseni on Maxilla mennyt, käyvät ohjaajansa kanssa useasti kisoissa.

Ellen nyt väärin muista niin taisipa Maxilla sivutkin olla *etsiskelee*
Verdana
LAINAUS(Suvi @ 16.7. 2005, 07:18)
Sandra, pommit tosiaan ovat niin kovin pienikokoisia, ettei niitä pahemmin agiradoilla nähdä. Tasan yhdestä agipommista olen kuullut. Se on se Max, en nyt muista virallista nimeä... Taisi olla vähän "yli-iso" pommi, joten agilityhan on hänelle silloin oiva laji. Hyvin muistaakseni on Maxilla mennyt, käyvät ohjaajansa kanssa useasti kisoissa.

Ellen nyt väärin muista niin taisipa Maxilla sivutkin olla *etsiskelee*

Juu, eipä ole pommeja pahemmin näkynytkään agilityssä. smile.gif Löytyykö sivuja? biggrin.gif
miakoira
wub.gif

pommi on PARAS, MUT kaksi pommia on kimppakivaa. tosin tosi harrastuksen niiden kanssa voi unohtaa. ei kaikkein älykkäimpiä, mut koska samaan päähän ei riitä äly ja kauneus... valitsen kauneuden. koska itsekään en ole henkeäsalpaavan fiksu.
Pisara
aivan ihania kuvia wub.gif
Beloved
LAINAUS(miakoira @ 21.7. 2005, 23:46)
tosin tosi harrastuksen niiden kanssa voi unohtaa. ei kaikkein älykkäimpiä, mut koska samaan päähän ei riitä äly ja kauneus... valitsen kauneuden.

Olen täysin eri mieltä. Kleinin kanssa olen ollut mölli-TOKOissa ja kahden pommin kanssa olemme kilpailleet virallisissa, toinen on suorittanut alokasluokan 3 x 1:llä ja sillä on siis myös oikeus avoimeen. Toisen kanssa olen kisannut erikoisvoittajaluokassa... Kapasiteettia kyllä riittää VAIKKA MIHIN! wub.gif

Asiasta kolmanteen, mainitsin tuolla kleinivauvoja olevan tulossa, mutta valitettavasti ne menehtyivät synnytyksessä sad.gif
Pisara
Ei tunnu oikein mistään löytyvän kuin muutama pommin omistaja. blink.gif
Pitsi
Kyllä minäkin pommin ottaisin... Tällä hetkellä minulta löytyy pommin isoveli, mittelspitz. Mietityttää vain tuo pommi agilityn kannalta kun on niin pieni.
HoneyDream
Meillä käy pommimme agilityssa, olemme harrastaneet sitä nyt n. puoli vuotta, ja tuntuu että tuo on SE meidän laji! Menee kaikki esteet innolla, paitsi renkaassa pientä säätämistä... biggrin.gif En sanoisi, että koossa olisi suoranaista ongelmaa. Pienihän se on, totta, mutta meillä ainakin on järjetön vauhti ja into rataan. Pienessä koossa on sekä etunsa että haittansa. Meillä ei ainakaan ole vastaan tullut suurempia ongelmia noilta tiimoilta, ja hyvä niin. Uskon, että päästään joskus ihan virallisiinkin kisoihin, ei vielä ole kuitenkaan valmis kuin mölleihin. Yhdessä mölli-kisassa ollaankin oltu, kennelliiton suurleirillä, joka oli pikku show! laugh.gif Meni vajaat kaksi minuutia siihen, kun tytöllä oli joku hepuli... Oli tosiaan LIIAN innoissan... rolleyes.gif Veti pikku rundia ympäri putkea... blush.gif biggrin.gif

No, ei ollut tarkoitus jaaritella, anteeksi. lookaround.gif
Pisara
LAINAUS(HoneyDream @ 17.8. 2005, 19:09)
Meillä käy pommimme agilityssa, olemme harrastaneet sitä nyt n. puoli vuotta, ja tuntuu että tuo on SE meidän laji! Menee kaikki esteet innolla, paitsi renkaassa pientä säätämistä...  biggrin.gif En sanoisi, että koossa olisi suoranaista ongelmaa. Pienihän se on, totta, mutta meillä ainakin on järjetön vauhti ja into rataan. Pienessä koossa on sekä etunsa että haittansa. Meillä ei ainakaan ole vastaan tullut suurempia ongelmia noilta tiimoilta, ja hyvä niin. Uskon, että päästään joskus ihan virallisiinkin kisoihin, ei vielä ole kuitenkaan valmis kuin mölleihin. Yhdessä mölli-kisassa ollaankin oltu, kennelliiton suurleirillä, joka oli pikku show!  laugh.gif  Meni vajaat kaksi minuutia siihen, kun tytöllä oli joku hepuli... Oli tosiaan LIIAN innoissan...  rolleyes.gif  Veti pikku rundia ympäri putkea...  blush.gif  biggrin.gif

No, ei ollut tarkoitus jaaritella, anteeksi.  lookaround.gif

Oiih. wub.gif Kuulostaa huvittavalta ajatella pommia agilityssä. biggrin.gif En sano, etteikö se sille rodulle sopisi päin vastoin. happy.gif
Ei "jaarittelusta" ainakaan mulle ollut mitään haittaa, mikä vain mikä liittyy pomeranioihin kiinnostaa wink.gif
HoneyDream
LAINAUS(käpsy @ 22.8. 2005, 15:28)
Oiih. wub.gif Kuulostaa huvittavalta ajatella pommia agilityssä. biggrin.gif En sano, etteikö se sille rodulle sopisi päin vastoin. happy.gif

Näkee huvittuneita ilmeitä useinkin, myönnän täysin itsekin, se näyttää koomiselta kun juoksentelee tohkeissaan kentällä..! rolleyes.gif biggrin.gif
Pikku vauhtipallero... cool.gif

*muoks* Olisi mielenkiintoista nähdä muiden pommien kuvia... blush.gif
Pisara
LAINAUS(HoneyDream @ 25.8. 2005, 08:49)
Näkee huvittuneita ilmeitä useinkin, myönnän täysin itsekin, se näyttää koomiselta kun juoksentelee tohkeissaan kentällä..! rolleyes.gif biggrin.gif
Pikku vauhtipallero... cool.gif

*muoks* Olisi mielenkiintoista nähdä muiden pommien kuvia... blush.gif

En siis ole ainut. biggrin.gif Ihanannäköistä se on. wink.gif Aivanaivan. Kuvia näytille teehee.gif wub.gif
Mindy
Ihanaa kun löysin tällaisen keskustelun täältä! smile.gif Olemme nimittäin poikaystäväni kanssa muuttamassa yhteen joskus ensi vuoden keväällä luultavimmin ja olemme miettineet jo pidemmän aikaa, minkä rotuisen koiran ottaisimme. Pitemmän aikaa mielessä ovat pyörineet puli, aussi ja bortsu, mutta nyt olemme kuitenkin miettineet, että ehkä ei vielä tässä elämänvaiheessa kannata hankkia noin aktiivisia koiria -ja vieläpä tämän hyperaktiivisen shelttini kaveriksi. Lisäksi pienempi koira olisi tietysti parempi vaihtoehto siksikin, että muutamme varmaankin kaksioon. Olemme nyt siis melko lailla päätyneet pomeranianiin. Se on poikaystäväni ehdoton suosikki ja itse olen aina ollut kiinnostunut näistä kaikista saksalaisista pystykorvista. Mittelspitzin olisin ensimmäiseksi koiraksi halunnutkin, mutta päädyimme shelttiin pitkälti äitini takia. Pomeranianin olen kyllä ajatellutkin joskus hankkia, lähinnä on epäilyttänyt juuri tuo harrastamisen mahdollisuus, mutta toisaalta ehkei aika aktiiviseen harrastamiseen (agility+toko) toisenkin koiran kanssa aina riittäisi. Kyllä varmaan näitä vielä sitten kuitenkin tulemme kokeilemaan wink.gif

Haluaisin kuitenkin kysellä, että miten on pommin vapaana pitämisen laita? Olen saanut käsityksen, että niiltä puuttuu "metsästysvietti" ja pysyvät hyvin omistajansa läheisyydessä. En tarkoita että pitäisin vapaana missä vain, vaan tietysti turvallisissa paikoissa, mutta sheltilläni on niin voimakkaat vietit, että vapaana pitäminen on tuottanut hankaluuksia. Siksi haluaisin panostaa siihen jo heti koiran ollessa pentu, etten epäonnistuisi uudelleen.

Entä oletteko joutuneet odottamaan pentua kauan? Mietin vain, että kuinka pitkät varausjonot kasvattajilla mahtaa olla. Meillä tosin on vielä runsaasti aikaa, mutta liikkeellä kannattaa varmasti olla tarpeeksi ajoissa.
^Minna^
Pommit (ja pitzit ylensäkkin) ovat todella ihania smile.gif . Saankos sen verran pommien omistajialta udella, miten niitä pommeja sitten "trimmataan"? Eli leikelläänkö harjaamisen lisäksi, vai miten?
HoneyDream
LAINAUS(Mindy @ 23.9. 2005, 14:09)
Haluaisin kuitenkin kysellä, että miten on pommin vapaana pitämisen laita? Olen saanut käsityksen, että niiltä puuttuu "metsästysvietti" ja pysyvät hyvin omistajansa läheisyydessä.

Pommeilla ei juurikaan metsästysviettiä ole (kuten jo sanoitkin), eikä ainakaan meillä ole sitä ilmennytkään. Pysyy hyvin vapaana, vaikka toivoisin ainakin Minnillä kuitenkin enemmän irrottautumista. Jossain murkkuiässä oli pieni kausi, että saattoi lähteä naapurin pihaan (tai muuten harhailemaan..), muttei se ottanut sitä tavaksi ja alkoi jälleen pysymään hyvin irrallaan. happy.gif

LAINAUS(Mindy @ 23.9. 2005, 14:09)
Entä oletteko joutuneet odottamaan pentua kauan? Mietin vain, että kuinka pitkät varausjonot kasvattajilla mahtaa olla. Meillä tosin on vielä runsaasti aikaa, mutta liikkeellä kannattaa varmasti olla tarpeeksi ajoissa.

Meillä kävi sen verran hyvä tuuri, ettei jouduttu odottamaan pentua lähes ollenkaan. wink.gif Joillakin kasvattajilla saattaa olla pitkääkin jonotusta, mutta kannattaa soitella eri paikkoihin ja kysellä, ja kysellä. Pentuemäärät ovat kuitenkin niin pienet, että jonnekin sitä jonotusta tulee. Pommien kasvattajia löytyy kyllä paljon, ja monet ovat luotettavia ja hyviä.
Kannattaa silti hyvissä ajoin ruveta soittelemaan..! cool.gif
jööttifani
tongue.gif Mustakin pommit on ihania. Ja sitä karvaa ON! Kun niille laittaa kurahaalarin niin näky on hassu! Kun sitä koiraa ei siellä karvan alla ole kauhean paljon... laugh.gif Mutta agilityyn pommi on kyllä turhan pieni. Sillä ei ole painoa tarpeeksi jotta keinu tulisi nopeasti alas ja luulisin että se on hitaahko, kun askelpituus ei voi olla suuri. Ykkösissä sillä voi ehkä pärjätä mutta kolmosissa olisi jo ongelmia ajan suhteen. Entäs sitten polvet? Kun mietin itselle pommia/kleinia niin huomasin että monella on ykkösen tai huonommat polvet. Ne ei kyllä kauaa kestä agia. Vanhemmiten kyllä huomaa agitreenin vaikutukset kun koira on vaivainen. Itse en harrasta kuin terveillä koirilla agia. On se sen verran rankkaa. Varsinkin A ! Mittelit on ehkä terveempiä ?
Mindy
Niin, itseänikin tuo agility pommin kanssa epäilyttää. Se varmaan riippuu myös pitkälti koiran koosta. Mietin tässä juuri, että koiratanssihan voisi olla aika hyvä harrastus pommin kanssa, ja varmaan söpön näköistä..? laugh.gif
Pisara
Pomeranian kenneleihin voi olla kyllä kieltämättä aika isot jonot. Se on myös ikävää, ettei niitä synny yleensä kuin yksi tai kaksi kerrallaan, ja nekin menevät sen sileäntien, joten kannattaa tosiaan alkaa ajoissa kysellä, jos yhtään pommia aikoo hankkia. smile.gif Itse aloimme soitella jo tarpeeksi ajoissa ja teimme varauksen myös heti, kun olimme varmoja, että hankimme pommin. Nyt sellainen sitten tepastelee kotiimme lokakuun lopusta. wub.gif Ensimmäinen koirani. Kuinka maltankaan odottaa..? wub.gif happy.gif
Sundae
käpsy, oiiih wub.gif Oikein paljon onnea sinulle pienen pommin saamisen johdosta wub.gif
Suvi
Agilityyn pommit tosiaan ovat vähän liian pieniä :/ Paitsi jos sitten sattuu olemaan vähän isompi yksilö.

Pommeja saa nykyään varautua odottamaan jopa kaksi vuotta (!). Silloin kun me Millin hankimme, rotu ei ollut vielä ihan niin suosittu.

Käpsylle paljon onnea pommivauvasta! <3 Ehkäpä täälläkin vielä jonain päivänä tepsuttelee toinen pommi taikka kleini. biggrin.gif
Pisara
Sundae ja Suvi; Kiitos happy.gif wub.gif

Suvi; Tosissaan jos aikoo pomeranian hankkia, kannattaa se tehdä ajoissa. Siinä voi tosissaan mennä vaikka se kaksi vuotta. confused.gif Kysyjiä on paljon.
Suvi
LAINAUS(käpsy @ 25.9. 2005, 18:37)
Suvi; Tosissaan jos aikoo pomeranian hankkia, kannattaa se tehdä ajoissa. Siinä voi tosissaan mennä vaikka se kaksi vuotta. ??? Kysyjiä on paljon.

Kyllä vain ja etenkin nartut ovat kovassa kysynnässä. Tuleeko teille käpsy poika vai tyttö? :D
HoneyDream
LAINAUS(jööttifani @ 24.9. 2005, 07:56)
Entäs sitten polvet? Kun mietin itselle pommia/kleinia niin huomasin että monella on ykkösen tai huonommat polvet. Ne ei kyllä kauaa kestä agia. Itse en harrasta kuin terveillä koirilla agia. On se sen verran rankkaa.

En minäkään lähde sairaalla koiralla agia harrastamaan. Enkä myöskään huonokuntoisella, taikka lihavalla. wink.gif

Niin, ja onnea käpsy uuden tulokkaan johdosta!
Mistä kennelistä? Sukupuoli? Nimivaihtoehdot? w00t.gif
Pisara
LAINAUS(Suvi @ 25.9. 2005, 21:24)
Kyllä vain ja etenkin nartut ovat kovassa kysynnässä. Tuleeko teille käpsy poika vai tyttö? biggrin.gif

Tyttö tulee happy.gif

HoneyDream; Kiitosta. tongue.gif Tyttö tulee. Nimivaihtoehtoja on monia, niistä vielä ratkomme parhaimman. thumbup.gif
HoneyDream
Oih, toivottavasti meilläkin tepsuttelee pian toinenkin pommi tuolla keväämmällä... wub.gif

On ne pentuna aivan valloittavia, mene vähänkin jonnekin kaupungille niin et pääse sieltä kotiin, kun ihmiset parveilevat ympärillä... wink.gif

Tässä hieman pentukuvia... happy.gif

4 vko:a vanhaa:

http://www.geocities.com/kesao4/minni_kattomassa/2PULLEA.JPG

Luovutusikäinen:

http://www.geocities.com/kesao4/tulos/M8.JPG

Ensimmäiset viikot...

http://www.geocities.com/kesao4/pikkuminnie/minnie14.JPG

http://www.geocities.com/kesao4/pikkuminnie/minnie1.JPG

http://www.geocities.com/kesao4/pikkuminnie/minnie13.JPG

http://www.geocities.com/kesao4/pikkuminnie/minnie17.JPG
Sundae
HoneyDream, öyh wub.gif Ei saa kiusata tuollaisilla kuvilla wub.gif Mie näin muuten tänään ihanan pikkupommin, kun olin tulossa koulusta kotiin wub.gif
Pisara
HoneyDream; Aivan liian ihana. wub.gif Oooih. wub.gif Pikkuinen pallero biggrin.gif wub.gif
HoneyDream
LAINAUS(Sundae @ 28.9. 2005, 14:05)
HoneyDream, öyh wub.gif Ei saa kiusata tuollaisilla kuvilla wub.gif Mie näin muuten tänään ihanan pikkupommin, kun olin tulossa koulusta kotiin wub.gif

Kiäh, käh... happy.gif
Missä näit sen pennun? Missä asut? (kiinnostaa aina sen verran, kun ei nämä niin yleisiä koiruuksia kuitenkaan ole...)

käpsy: Kiitos. wub.gif
jööttifani
Meikä näki tässä yhtenä päivänä siis AIVAN IIHANAN harmaan kleinin ! ! ! w00t.gif Siis SYÖTÄVÄN SÖPÖ ! ! ! ! Okei, ei siis ollut pommi mutta läheltä liippaa... Kyllä tollainen pikku karvapallero ois ihana...
Sanoo hän joka ei kauheasti tykkää kun omia koiria joutuu pesemään kurakelillä...
Entäs jos pommi painuu ojan pohjalle mutaan rypemään? Mites nopeasti sen turkki kuivaa? Vai pitääkö föönata?
Pisara
LAINAUS(jööttifani @ 29.9. 2005, 12:59)
Meikä näki tässä yhtenä päivänä siis AIVAN IIHANAN harmaan kleinin ! ! ! w00t.gif Siis SYÖTÄVÄN SÖPÖ ! ! ! ! Okei, ei siis ollut pommi mutta läheltä liippaa... Kyllä tollainen pikku karvapallero ois ihana...
Sanoo hän joka ei kauheasti tykkää kun omia koiria joutuu pesemään kurakelillä...
Entäs jos pommi painuu ojan pohjalle mutaan rypemään? Mites nopeasti sen turkki kuivaa? Vai pitääkö föönata?

Varmasti ihana wub.gif laugh.gif
Varmaan pesu vois olla paikallaan. biggrin.gif Kyllä siinä varmaan jonkun aikaa menee kun kuivaa, on sitä turkkia kuitenkin aika paljon. wink.gif happy.gif
Suvi
LAINAUS(jööttifani @ 29.9. 2005, 11:59)
Meikä näki tässä yhtenä päivänä siis AIVAN IIHANAN harmaan kleinin ! ! ! :00: Siis SYÖTÄVÄN SÖPÖ ! ! ! ! Okei, ei siis ollut pommi mutta läheltä liippaa... Kyllä tollainen pikku karvapallero ois ihana...

Kyllä se pitää pestä :D Ja sen jälkeen föönata, ettei vilustu. Mutta Millillä on ainakin sellainen kura-asu, joka suojaa vatsakarvojen kurastumiselta. Jalat ne vaan yleensä pestään.

HoneyDream, Minnie on kyllä söpis <3 Niin kuin kaikki pennut!

Aatelkaas, saan handlata tuttuni pomminpentua, joka on Linnanhaltijan kasvatti. Olenko aika sairaan ilonen tästä! Ensi sunnuntaina menen sen kanssa ekaa kertaa kehään mätsiin. ^___^
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.