Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Islanninlammaskoira
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 5: Pystykorvat ja alkukantaiset koirat
Tanja_V
Onko täällä islanninlammaskoiran omistajia/hoitajia? Itselläni ei ole kyseisestä rodusta kokemusta, mutta kiinnostunut olen. smile.gif
Lydia
Ei minullakaan islantilaista ole, mutta aivan mahtavia koiria ovat wub.gif
Kaverillani on niitä kaksi kappaletta, mutta ei hän kovin usein puskassa käy...
No nicki on kuitenkin -->Kirppu<--

Mä tosiaan hurahdin myös islantilaisiin, kun tähän kaverini vanhempaan koiraan sain tutustua parrisen vuotta sitten smile.gif
Wupsu
minustakin islantilaiset on ihania!

haluaisin sellaisen mutta meillä on jo koira eikä toista oteta! niin sanoo äippä...

no odotetaan nyt pari vuotta niin sitten voi jo onnistuakkin rolleyes.gif
=Poppana=
Mäki oon kyl melko kiinnostunut islanninlammaskoirist..kokemuksia yms. olis kiva kuulla.. rolleyes.gif
Lydia
No jos täällä ei issikoiden omistajat käy, niin voinen jotain sanoa...
Oma rotuni on suomenlapinkoira ja oman kokemukseni mukaan aika lailla samankaltaisia rodut ovat.
Islantilaiset ovat aktiivisia koiria ja aika herkkähaukkuisia, ulkonäkö vaihtelee suuresti.
Valitettavasti monet urokset rähjäävät toisille uroksille, mutta käsittääkseni ovat kuitenkin aika sosiaalisia koiria. Suosittelen käymään täällä mikäli issikat kiinnostaa smile.gif
sheltti
Eikös vähään aikaa sitten Koiramme-lehdessä ollut pitkä juttu islantilaisista? Siitä sai hyvin tietoa rodusta smile.gif.
Soen
Samaa muistelisin minäkin.. En vain itse löytänyt sitä lehteä mistään (onneton onnistunut taas kadottamaan sen..)

Itsekin olen kiinnostunut islanninlammaskoirista, kauniita ja mahtavia persoonia.. Sellaienn olisi kyllä kiva joskus tulevaisuudessa kotona. cool.gif
Lydia
Issikat ovat kyllä mahtavia koiria ja tosiaan kun niihin on vähän perehtynyt, muistuttaa aikalailla suomenlapinkoiraa:)
islanninlammaskoirat
Soen
LAINAUS(Lydia @ 19.6. 2006, 19:01)
Issikat ovat kyllä mahtavia koiria ja tosiaan kun niihin on vähän perehtynyt, muistuttaa aikalailla suomenlapinkoiraa:)
islanninlammaskoirat

Joo, oikeessa olet. Mitä oon ite aikoinani lapinkoiriin kiintynyt ja kaiken tiedon niistä kahlinut ja nyt sama islantilaisissa, niin paljon saman tyyppisiä juttuja löytyy. Kauniita rotuja molemmat. cool.gif
Ja suosittelen myös tuota islantilaisten sivua, se on omasta mielestäni suhteellisen kattava, ja hyvin tehdyt.
Lydia
Heh, niin samankaltaisia rotuja ovat, että melkein tuli issikka, mutta tässä kotimaisessa nyt kuitenkin pysyin... vielä tongue.gif Ainakin parikin suomenlapinkoirakasvattajaa omistaa myös issikoita smile.gif
Soen
LAINAUS(Lydia @ 20.6. 2006, 16:43)
Heh, niin samankaltaisia rotuja ovat, että melkein tuli issikka, mutta tässä kotimaisessa nyt kuitenkin pysyin... vielä tongue.gif Ainakin parikin suomenlapinkoirakasvattajaa omistaa myös issikoita smile.gif

Islantilaiset taitaa kaiketi kuitenkin olla hieman pienempiä kuin lapinkoirat ja myös niillä taitaa olla hieman lyhyempi turkki? Saatan olla väärsässä, mutta tälläinen käsitys minulla on... innocent.gif
Lydia
Niin aavistuksen pienempiä... mutta kyllä tuntuu, että issikat ovat rotutyypitään vähemmän yhtenäisiä kuin lapinkoirat. Issikoitahan on sekä lyhyt- että pidempikarvaisia.
Soen
Niimpä. Pitkäkarvaset muistuttavat yllättävän paljon lapinkoiria, urokset varsinkin, eroja on kuitenkin slevästi huomattavat.

Miten muuten, osaako kukaan sanoa, kuinka paljon keskimäärin maksaa islanninlammaskoiran pentu?
Lumikko
Miulla on yksi islanninlammaskoira, mustavalkoinen 2,5 vee narttu Kinna.
Mainio rotu, nyt kun pääsi rotuun sisään tulee varmasti olemaan aina tälläinen happy.gif
Soen
LAINAUS(Lumikko @ 22.6. 2006, 11:50)
Miulla on yksi islanninlammaskoira, mustavalkoinen 2,5 vee narttu Kinna.
Mainio rotu, nyt kun pääsi rotuun sisään tulee varmasti olemaan aina tälläinen happy.gif

Sinä kun Lumikko omistat islantilaisen, niin kuinka paljon maksoit ihanasta pörrö turkistasi? smile.gif
Lumikko
Se riippuu varmaan vähän kasvattajasta, yleensä n. 700->
Soen
LAINAUS(Lumikko @ 22.6. 2006, 16:13)
Se riippuu varmaan vähän kasvattajasta, yleensä n. 700->

Kiitos paljon wink.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.