Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: paras sheltti/collie väri.
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 1: Lammas- ja karjakoirat
Sivuja: 1, 2, 3
LonelyWolf
teidän mielestänne nätein, kaunein, paras shelttien ja collieiden turkiväri?
(jos sellaista on)

itse pidän kaikista, punainenkultasoopeli valkoisin merkein on kuitenkin suosikkini.
-JerryBoy-
Minusta molemmissa kauniita ovat trikit ja soopelit. Ei blue merlekään paha ole, mutta silmäni eivät ole oikein tottuneet. happy.gif
MyTara
Ehdottomasti blue merle laugh.gif ! Sellaisen kun vielä joku päivä saisi ja siniset silmät vielä sille wink.gif .
Vinke
Bluemerle. Ei sinisiä silmiä, tai riippuu niiden sävystä...

Kummasti noita trikkejä meille on kasaantunut, joten on sekin kaunis väri.
-Milli-
Omaa silmääni ei merlet oikein miellytä, soopelit ja trikit on jees biggrin.gif
ShanDong
oikein hopeisen sininen merle selkein mustin laikuin ja oikein tummilla tan merkeillä on aivan upea... wub.gif wub.gif

tykään myös tricistä, täytyy olla oikein tummat tanit... wub.gif

mahonki soopeli ja kultasoopeli ovat myös ihania...

eniten kuitenkin juuri merle ja tricci kuin soopeli.. wub.gif blush.gif laugh.gif
Sirpa79
Blue merle ruskeilla silmillä tietenkin biggrin.gif
Muutkin värit miellyttävät, varsinkin musta-valkoinen.
~Piia
Sinihohtoisissa merleissä on kyllä sitä jotain wub.gif Ja miä tykkään myös valkovoittoisista päistä wink.gif
Ninja_
Tumma soopeli.

Itselläni on tumma soopeli Taavi ja kyllä se on maailman kauneimman värinen wub.gif

(Pikkaisen kotiin päin kiskomista innocent.gif )
Tanja_V
Shelteistä soopeli ja collieista blue merle.
Jos listaa saa tehdä, että missä järjestyksessä muista väreistä pitää, niin teen. wink.gif

Shetlanninlammaskoirat:
1. Soopeli
2. Tricolour
3. Blue merle
4. Mustavalkoinen ja mustaruskea (en pidä kummastakaan)

Colliet (etenkin pk):
1. Blue merle
2. Tricolour
3. Soopeli
TtT
Collieilla tricolour ehdottomasti. Pitkäkarvaisella myös tietynlainen soopeli on kaunis. Shelteillä taas tricolour tai blue merle. Niin ja merlellä tietysti myöskin rusket silmät.
Nassikka
Shelteillä ehdottomasti trikki. Vaaleat mutta selkeät tan-merkit. Tumman syvän musta ja oikein puhdas valkoinen. Piirrosta päässä tykkään myös kovasti biggrin.gif

Colliella tykkään eniten soopelista. Se tekee niiistä jotenkin pehmeämpi piirteisiä.
Noora
Shelteillä ehdottomasti mustavalkoinen wub.gif Tosin sitten jos valkoista on tosi vähän, niin se ei kovin miellytä mun silmää. Myös blue- ja bimerle ovat nättejä värejä, jos ei ole liian "sotkuinen". Oikeastaan soopeli on ainoa, jota en niin mielelläni itselleni ottaisi...

Collieilla menee mielestäni kaikki värit, jopa se soopeli biggrin.gif
Tyttimari
^ wub.gif samaa mieltä ja joskus se mustavalkoinen meillekkin tulee,mutta kiintiö

tällähetkellä rupee pikku hiljaa olemaan täys. smile.gif
nipeti12
collie pk

soopeli

trikki

samat värit myös sheltissä
ssaana
Joskus olen ollut vannoutunut tricolour-fani, mutta tietyn kokoisin mustin läiskin varustettu merle on myös nätti väri. smile.gif

Ja varsinkin kultasoopeli on myös nätti väri, muutkin soopelit ihan ok...Oikeastaan kaikki värit on omalla tavallaan kauniita.
~Tiia~
Mulla on trikki Pk. collie. Tykkään kaikista väreistä, mutta tällä hetkellä blue merlestä ehkä eniten smile.gif
sheltti
Ite tykkään eniten trikeist ja soopeleista... Merletkin on nättejä, mutta noista kahesta enemmän smile.gif

Marita Axin kirjassa lukee, että soopelit suosituimpia
Oona
Soopeli sen olla pitää wub.gif
~Lotta
trikki uroksissa. nartuissa soopeli. wink.gif
TllNA
Kaikista tykkään, mutta tällä hetkellä ehkä eniten soopelista. Aiemmin mun ehdoton lemppari oli trikki.
<Iida>
Sheltti ja pk collie blue merle ja nahkalla trikki wink.gif
Once
soopeli ja blue merle mutta on se trikkikin nätti. en osaa laittaa mihinkään paremmuus järjestykseen.
Bozz
soopeli ja trikki.
smile.gif
.Nemo.
Omistan yhden soopeli collien, ja seuraavasta tuleepi trikkki, merlestä en oikein pidä, toki niitäkin on kauniita yksilöitä.
jenna_c
Mä tykkään kaikista.. biggrin.gif Mutta ykkönen on varmaan kauniin sinisen värinen merle, ruskeilla silmillä. Tai trikki... Tai kaunis soopeli... Ääh, vaikeaa, kaikki käy! biggrin.gif
Velmunen
Kotoa löytyy soopelipoju, ja se on sitä kautta tietenkin suosikki väri ^^ Ja trikit ovat todella nättejä myös.
-Milla
Eniten tykkään Trikeistä, Kaikki muut tulevat erittäin hyvänä kakkosena biggrin.gif
Ledi
Trikki se on, myös merle on nätti.
annamurr
Kaikki värit on tooosi ihania wub.gif blush.gif ,mutta ykkösenä silti soopeli wub.gif wub.gif biggrin.gif
Coolcat
Trikki ehdottomasti aivan mahtava väritys, ovat muutkin värit kauniita.
-Saana-
Suosikkivärini on bimerle ja mahonkisoopeli. wub.gif

Muista väreistä en kovin välitä, tottakai joka värissä on kauniitakin yksilöiyä, mutta tosiaan jos väristä keskustellaan niin nuo smile.gif Ja merlekin on aika sievä smile.gif
Mindy
Kyllä blue merle on eniten minun makuuni (satunpa sellaisen vielä omistamaan rolleyes.gif ), ja eniten pidän sellaisista merle-värityksestä, jossa on selkeitä mustia laikkuja.

Tuosta blue merle värisen koiran silmien väreistä...monet pitävät ruskeita silmiä kauniimpina, mutta mites olisi merle, jolla toinen silmä sininen ja toinen ruskea? tongue.gif Omalla sheltilläni nimittäin sattuu olemaan näin, vaikkei moni sitä edes huomaa. Eikä se oikein kyllä tässäkään kuvassa näy:

http://www.kennelbb.com/casper1v.jpg
~Lotta
LAINAUS(Mindy @ 23.9. 2005, 14:16)
Kyllä blue merle on eniten minun makuuni (satunpa sellaisen vielä omistamaan rolleyes.gif ), ja eniten pidän sellaisista merle-värityksestä, jossa on selkeitä mustia laikkuja.

Tuosta blue merle värisen koiran silmien väreistä...monet pitävät ruskeita silmiä kauniimpina, mutta mites olisi merle, jolla toinen silmä sininen ja toinen ruskea? tongue.gif Omalla sheltilläni nimittäin sattuu olemaan näin, vaikkei moni sitä edes huomaa. Eikä se oikein kyllä tässäkään kuvassa näy:

http://www.kennelbb.com/casper1v.jpg

Ei huomannutkaan. biggrin.gif
Mutta itse pidän sinisistä silmistä. Ne ovat kyllä joskus "pelottavat" biggrin.gif
Kaunis koira Mindy. wub.gif
emetius
Soopeli. Tumma ja mahonkisoopeli. Ne on kaikkein ihanimpia wub.gif
wenakko
Mä en tykkää Soopelista.. Blue merle on vaan niin wub.gif
Beata
Soopeli collie ja trikki sheltti.. wub.gif
Maximilliam
Shelteissä olen soopelin ja trikin välillä. Aiemmin kun oli vain tuo todella tumma (selästä jo lähes musta) soopeli en siitä niin paljoa pitänyt kuin trikistä. Nyt sitten kun on tuo trikki niin on se tumma soopeli sittenkin ehkä kauniimpi, varsinkin kasvoista. Soopeleista monet on niin vaaleita tai sitten värit ei ole tasaiset, siitä en pidä.

Merlet on aika jänniä, varsinkin ne joilla on toinen silmä sininen voi näyttää aika erikoisilta. Kuitenkin tuossa edellisessä kuvassa en edes huomannut silmien erivärisyyttä. Bi-merletkin on ihan nättejä.

Riippuu todella paljon miten värit sijoittuvat ja niiden tummuus, että näyttääkö se kauniilta.
Liisa
Kaikkihan ne on ihan mukavia mutta ehkä itse ekana ottaisin blue merlen, sitten soopelin teehee.gif trikkinkin on nätti, kuhan ei ole liian musta. ;P
Reyal's
Mahonkisoopeli smile.gif
Triad
biggrin.gif biggrin.gif Tumman ruskean Soopeli
crim
tricci tai mustavalkoinen. Eikös shelteissä oel tuota mustavalkoistakin?
Noora
Jep, shelttejä on mustavalkoisiakin. Esim. täällä yksi wink.gif
Jettis
Mustavalkoset ja trikit.

Ausseissa ja bordercollieissa bluemerle on lähes ehdottomasti paras wink.gif , muttei sovi sheltteihin tai collieisiin.
Terhi
Trikki ja bluemerle on eniten mun mieleen. smile.gif Kauniita soopeleitakin toki tiedän. smile.gif
collie-fani
Mun mielestä soopeli on kaunein väri smile.gif Oma collieni on nimittäin soopeli wub.gif
Laurlia
Mie tykkään kaikista. (:

Shelteillä ehkä kuitenkin bi-värit. Ja blue merle.
wiltsu01
Kaikki on mun mielestä nättejä..Mut jos pitää valita niin trikki smile.gif
Fanla
Oma collie on soopeli ja kyllähän tuo taitaa se paras väri olla. Toki muutkin on lähes yhtä hyviä.
Mutta jos järjestykseen pitää pistää niin..
Collieilla soopeli, merle ja trikki
Shelteillä soopeli, trikki ja merle

Miksiköhän nuo värit muuten miellyttää eritavalla eri kokoisessa koirassa?
Henksu
Shelteillä trikki wub.gif

collieilla ehkä soopeli..
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.