Meillä nämä nelijalkaiset ovat Nemo ja
KossuNemosta nyt ei tule muuta kuin "Nemo etsimässä" tai "kapteeni Nemo"
Nimi oli helppo päättä, koska minä ja siskoni olemme Nelli ja Netta, niin Nemosta tuli kolmas sisarus
Ja sitten Kossu. Se jaksaa aina hämmästyttää/naurattaa/kauhistuttaa ihmisiä

Usein tulee, kun jossain Kossua huutaa "Ai Kassuko se on?" Ja kun oikaisen sen Kossuksi ni joko vetää aika hiljaiseksi tai sitten nauretaan, mielestäni nimi on kuitenkin osuva ;>
Itse pidän sellaisista nimistä, jotka kuulostavat omaan sekä koiran korvaan hyvältä.

Nimen ei tarvitse olla juuri tietynlainen, esim. "ihmismäinen" tai erikoinen.. Tällä hetkellä tietokoneelta löytyy pitkä lista, jossa on erilaisia nimiä laidasta laitaan. En siis ole mieltänyt johonkin tietyn tyyppisiin nimiin jne.

Yksiä omia suosikkejani ovat, mm. Wirne, Wento, Morris, Uuno, Sohvi, Sade, Ranya (Ranja), Tytti ja Sälli (meinaa siis jtn tyyppiä, ja tämä nimi olisi urokselle.. ei siis meinaa Sally nimeä).
Ehdottomasti hauskimpia nimiä mitä olen kuullut ja tiedän, ovat Räikkönen ja Luto. Selä yksi ehdottomasti oudoimmista nimistä on Lauantaina Makkara.
(OT: Ihan pakko sanoa nyt kun tästä nimien annosta puhutaan, niin 3-vuotias serkkuni antoi kultakalalleen nimeksi kattila..
)
LAINAUS(Quéta @ 6.11. 2006, 14:45)
(OT: Ihan pakko sanoa nyt kun tästä nimien annosta puhutaan, niin 3-vuotias serkkuni antoi kultakalalleen nimeksi kattila..
) Tykkäisin selvästi sun serkusta

Omat eläimeni olen hyvin pitkälle nimennyt Astrid Lindgrenin hahmojen mukaan

Tällä hetkellä talossa majailee Aatu (koira), Jymy Juntunen eli Jylle vaan (kani) sekä Alma (kani).
Muistoissa Peppi, Liina, Ronja...
Vielä puuttuis mm. Antton ja Herra Kukkanen
Mulla on varmaan ne kaikkein tylsimmät koiran nimet aika usean mielestä. Pojat kun tottelee nimiä Topi ja Turo.
No Topi tuli sen verran vanhana meille ettei sen nimeä voinu alkaa enää muuttelemaan, sinänsä en ihmisten nimistä eläimillä kauheesti välitä.
Turon nimi tuli vähän kuin automaattisesti...sopii siihen Topin perään hyvin. Ne kun on majakka ja perävaunu. Eläinlääkäri kyllä kysy kun Turon ensi kerran rokotuksille vein että odottaako Aki kotona. Meni hetki ennen kuin tajusin Aki ja Turo-viittauksen
No Topi on kyllä vääntyy helposti Topaksi (Toppahousu--> Topi kaipais niitä itselleen talvella) ja Turo on Turontella tai Turtles.
BaariKärpänen
5.7. 2008, 20:19
No oman koiran nimi on Rosi, mutta hänellä on monta lempinimeä mm. Rosvo,Rotta,Rozefielf...
Hyvä nimi koiralle: Kaapo, Uki, Loisto, Varga, Nynski, Didi, Elvi, Limppu. No menittekste ny varmasti sekaisin?
no meitin neiti on Bella ja nimeen olen tyytyväinen. Ei ehkä mikään maailman erikoisin nimi mutta en mä sitä nyt jokapaikassa kuulekkaan.

Mun mielestä nimen piti olla nätti ja lyhyt ja helppo sanoa ja sopia itse koiralle kun rodullekkin. Niimpä meiän kultsusta tuli siis Bella. (ja tietysti koko perheen piti nimi hyväksyä

)

niin ja itse en kyllä koiralleni mitään suomalaista tavallista ihmisnimeä antaisi.. ..kuten Ulla tai Seppo tai Kari.. (suoraa salkkareista

:D) En kyllä myöskään mitään tyhmää ei kuvaavaa esineen nimeäkään antaisi, kuten Taulu ,Matto tai lamppu

(okei oli taas parhaat esimerkit..) Joitain ruokanimiä en kyllä antaisia kuten Pekoni tai Pulla, mutta esim. Pippuri jollekkin pienelle koiralle tai Omppu, voisi olla myös ihan mukavat nimet
Meillä koirien nimet on Mona ja Ruttu.
Mona on "itekeksimä", mutta Ruttu nimi tuli edelliseltä omistajalta. (RuTu=Ruotsin Tuonti).
En nyt koirille keksi mitään hassuja nimiä, mutta tutulla on kissa nimeltä Karvamato :B
Aapo & Tiffany ovat molemmat jo kasvattajilta peräisin,
ja tyytyväinen olen nimiin. Sopivat näille kyllä kuin
nenä päähän.
australianpaimenkoira
7.7. 2008, 13:54
Meillä on Sara, Pinni ja Weera.
Sara tulee ihan kennelnimestä (Jussinrinteen Sara), Pinnin nimi on oikeastaan lyhenne Pinja-nimestä, kun isä ei viitsinyt kutsua aina Pinjaa, joten siitä tuli Pinni...
Weera-nimeä en olisi halunnut koiralleni antaa, mutta äiti ei suostunut mihinkään mun ehdottamiini nimiin, joten oli pakko ottaa jokin tavallinen nimi. Toisaalta kaksois-vee tulee Weeran kennelnimestä (Sweetie-pie).
Antaisin koiralleni nimeks jonkin vähän erikoisemman nimen, en mitään Mustia tai Hauva...
Töissä netissä surffaillessani törmäsin tällaiseen uutiseen:
http://www.aamulehti.fi/uutiset/viihde/94320.shtmlIhan hauska

Mä nimesin joskus lapsena yhden saksanpaimenkoirapehmoleluni Fifiksi (vaikka väliaikaisesti sitä kyllä kutsuttiin Roiksi, koska mummuni väitti, ettei sakemannin nimi voi olla Fifi). Olen kuitenkin edelleen sitä mieltä, että Fifi on aivan loistava nimi sakulle.
Meiltä löytyy Pimu, Dica ja Ugo. Muistoissa mm. Vekku, Netta ja Iitu.
Halusin meiän koirille erikoiset nimet, ettei ihan joka koiralta samaa nimeä löydy. Dicalle halusin nimeen Ruotsin vaikutteita ja Ugolle kokonaan Italialaisen nimen, Italiasta kun on.
Kupla, Harmi, Helmi, Riepu, Luuttu, Rätti, Lumppu. Noi on aika hauskoja nimiä.
Kääpiö-
11.7. 2008, 21:24
Seela/Sela, Carda, Clio, Blas, Jaardi, Unssi, Unski, Uppi, Nova, Ninja, Rommi, Ana, Juuso, Voltti, Hertta, Säde, Aura, Jopo, Kumu, Jedi, Joule, Otto, Nuppu, Keijo, Kiila, Hilpo, Tervo, Jojo, Femma....
Nyt loppu mielikuvitus
Vanhemmankoiran nimi on Leevi mistä tykkään paljon.
Muita koiran nimiä jotka on mun mielestä huippuja on
-TEDDY
-EDI
-JENNU
-CASPER
yms.
Byrento
22.7. 2008, 10:26
Miun koirasta tulee ehkä Ava, tai en kyllä vielä tiedä. Mutta Saagakin on kaunis, samoin Naga, mutta siitä kyllä tulisi aika nopeasti nakki ;D
Hauskin koiran nimi on ehdottomasti ollut Virtanen :D
-p1njja
31.7. 2008, 09:09
Omat koirat on Essi, Pablo (äitini) ja Dolly (omistan puolet).
Dolly on mielestäni ihana nimi ja tykkään vanhoista nimistä, esim. Esteri,Tenho jne.
Ehkä ihanimpia nimiä ovat: Leni, Dolly, Lilo, Lola, Lyyli, Lempi, Martta jne.
Meiltä löytynee Ekku ja Vii
Ekku nimi tuli Rekku-nimestä. Rekku kuulosti 'ison' koiran nimeltä niin lyhennettiin se Ekuksi.
Vii taasen tuli Viivistä, Viivi nimisiä koiria on aikas monta joten lyhensin nimen Viiksi. Vii nimisiin koiriin en vielä törmännyt

Seuraavan koiran nimi on mietinnässä ja haluaisin senkin olevan hieman erikoinen mutta samalla helppo lausuttava
esim;
- Nevi
- Läki
- Ruu
- Jarru
- Semi
Seuraavien vinttikoirien nimet on päätetty.

Vinttikoirat kun on
nopeita niin niillä pitää olla nopeat nimet. Ja jotenkin niitten pitää olle yhtenevät, niin mikäs sen parempi kuin F1 tallien nimet.
Ehdottomasti mun lemppareita on Ferrari, McLaren ( jota vois ihan kotosasti kutsuu pelkkä Laren), Renault ( lällyttely nimenä Rellu

), ja ehdottomasti salukille nimeksi tulee Brabham, Cooper, Sauber, March, Matra, Honda, Jaguar, Stewart, Minardi, Spyger...
Jas sitten taas ei vinttikoira nimiä on Narri ja Jokeri.
Mitäköhän ihmiset sitte ajattelee kun huutelee Ferraria, McLarenia tms...

Mutta ei noi nyt niiin pahoja nimiä oo kun mitä mun sisko on sen koirille meinannu, Käsi ja Jalka. "Käsi veke nyt sieltä laukusta ja Jalka nyt tule sieltä puskasta"
Einstein ja Elvis

Tykkään jostain ulkomaalasist mut helposti äännettävist (:
aetheling
5.8. 2008, 19:38
Englantilaisen poikakaverini kanssa haluaisimme jossain vaiheessa japanilaisia Akitoja. Valkoisia semmoisia. Nimetkin hän, englantilaisena, löysi näppärästi netin kautta.
Lumi (=snow)
Halla (=frost)
Helppo sanoa ja kauniin kuuloisia ja vieläpä viittaavat valkoiseen melkoisen näpsäkästi.
Meillä on Mona,Peppi ja Iines..
Mona tuli kasvattajalta,Peppi keksittiin itse pitkän mietinnän jälkeen ja Iines vaihteli välillä Almasta Iituun ja Iinekseen.. Mutta Iines siis tuli nuorimmaisen nimeksi!
Lempi ja Impi, kuten allekirjoituksesta ilmi käy

Aluksi meinasi Impistä tulla Hertta, mutta Hertta-heelereita oli jo aika paljon. Nyt kaduttaisi jos tuosta olisi Hertta tullut

Ei tuossa nimittäin mitään kauhean herttaista ole
-p1njja
17.8. 2008, 16:12
Kuulin tässä ihanan nimen ja meinasin, että jos Skottivauva jää meille siitä saattaa "Nepu" tulla.
Kivoja kuulemiani nimiä ovat:
-Nepu
-Mimosa
-Pexi
-p1njja
26.8. 2008, 07:05
Angela, Frederik jne. aika hienoja nimiä minusta.
gretrie
11.10. 2008, 22:40
Meiltä löytyy labbis Tyyne ja kultsu Tiitu.
Tykkään myös vanhoista ihmisten nimistä koirilla : )
En todellakaan antaisi ikinä nimeä musti, täplä, puppe ym! YÄK!
Cairn.
18.10. 2008, 09:43
Täältä löytyy Milo. Ei kovin ihmeellinen nimi, mutta nimi kumminkin. ;)
NooorA
18.10. 2008, 10:28
täältä löytyy
Rokki ja Juulia. ihan perus nimet !

Isona kun tulloo koira eli afgaani niin nimeksi tulee Rodi,Siri,Siru tai Tedi.
Meillä on Ziggy

Halusin vähän erilaisen nimen, sillä en välitä niin paljon perusnimistä.
-p1njja
20.10. 2008, 22:34
Täällä on Essi ja Pablo, ja Sanni tepsuttelee sitten alkukesästä.
Ookami
22.10. 2008, 11:39
Meidän n. 6kk aussinpyöriäinen on nimetty Lolaksi, kennelnimenä Big Ida Ja Meidän Oma.
Enemmän perheen yhteinen kotikoira labradorinarttu on Asi, virallisesti Opas Asi
Olen itse miettinyt että jossain parin vuoden päästä varmaankin hankkisin belgianpaimenkoiran tervueren. Oon aatellu että tahtoisin jonku nimen mikä niinku jäisi mieleen ja sen niinkuin muistaisi ja olisi jotenkin iskevä, ettei vaan mikään musti, turre plää plää plää. Mutta toisaalta saisi olla hieman hauskoja kuten joku Papu on musta ihana nimi koiralle. (: Meidän toisten koirien nimet on Donna ja Bella.. Ne on musta vähän liian sellassia donna ja bella pikkusia karhun pentuja, kilttejä pehmoleluja. Oon miettinyt nimiä Diamond, Darla, Faxie, Faile, Mega, Dara tai Nuga.
SanniM
28.10. 2008, 23:03
Täältä löytyy Saku ja Lissu. Sekä edellinen oli Oili.
Sakua ei haluttu nimeksi mutta kun koira tuli mulle vasta vuoden ikäisenä ei siihen enään viitsinyt vaikuttaa. Virallisesti kun on Spotnik's Chocolate Chip, lempinimeksi tuli sitten Choco, mutta jostain syystä edellisen koirani kasvattaja (jolla saku siis oli ennen minua) ei osannut sanoa choco joten siitä vääntyi Saku ja se on ollut sen nimi siitä lähtien.
Lissu taas tuli siitä että koira vaan yksinkertaisesti on niin Lissu. Nimestä ei ollut epäilystäkään ekan tapaamiskerran jälkeen. Ihan Lissuhan se on, nimi ei tule mitenkään vir.nimestä.
Oili taas tuli vir.nimestä kun se on Marnellin Olive Oil joten Oili taittui siitä aika napakasti.
Erikoisimpia nimiä on varmaan ollut Orvokki (ei niinkään erikoinen mutta mielestäni tyhmä), ja Hyasintti..
Koiralleni haluaisin joskus nimeksi (mikä tulee olemaan uros) Tahvo.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms.
klikkaa tässä!.