Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Koirien nimet
Puskaradio > Puskis > Turpakäräjät
Sivuja: 1, 2, 3
sitruuna
Minun kriteerini koiran nimelle ovat, että se on helppo lausua, ei liian pitkä (kaksi tavua on aika passeli) ja tietysti että pitää siitä itse.
Jokin aika sitten ajattelin, etten ikinä antaisi koiralleni ihmisen nimeä, vaikka ne kivoja ovatkin. Kuitenkin koirastani tuli Alma smile.gif Mielestäni vanhat suomalaiset nimet ovat kivoja. Martta yms. Jos minulle tulee vielä narttukoira, sen nimeksi tulee ehkä Olga.
Satsuma
Meidän koirat on Pepi (nimi laitettiin isäni ensimmäisen pystykorvan muistoksi innocent.gif ) ja sitten on Kiri (kuvaa kyllä tosi hyvin meidän kirppua) laugh.gif

Itse pidän aika paljon sellaisista nimistä jotka tarkoittavat jotakin, esim. vaikka Kiri, Muru, Kuje, Riimi tai Vire biggrin.gif Myös jotkin erikoisemmat nimet on hienoja, mutta tykkään ehkä kuitenkin enemmän näistä ns.´suomalaisista´ jotakin tarkoittavista nimistä. happy.gif
Vinke
Lisäilen vielä omaani:

Pidän pitkistä nimistä, mutta omilleni olen antanut ja tule antamaan lyhyet nimet, yksi- tai kaksitavuiset. Nopeat lausua radalla. wink.gif
MyTara
LAINAUS(Vinke @ 24.7. 2005, 20:40)
Pidän pitkistä nimistä, mutta omilleni olen antanut ja tule antamaan lyhyet nimet, yksi- tai kaksitavuiset. Nopeat lausua radalla. wink.gif

Sama täällä. smile.gif Seuraavan koirani nimi tulee olemaan yksitavuinen. wink.gif
-serafina-
^^Minäkin olen antanut, ja aion jatkossakin antaa koirille korkeintaan kaksitavuisia, helposti lausuttavia nimiä. Ne ovat huomattavasti helpompia koiralle ja omistajallekkin, esim. agiradalla. smile.gif
Velmunen
Meiltä löytyy pk-collie uros Velmu wink.gif niinkun tässä jonkun viestistä luin lauseen "kun katsot koiraasi, se on ihan Paavon näköinen". Velmu on ihan Velmun näköinen ja luonteeltaakin juuri sitä mitä nimi antaa ymmärtää biggrin.gif
Tässä itse juuri pähkäilen tulevalle koiralle nimeä, uros olisi tulossa.. smile.gif
ZaiYa
Meillä
Briardi narttu Alma : Alma nimi tulee oikeasta nimestä Alva. Itse en pitänyt siitä, joten nimi muutettiin Almaksi.
Englanninbulli uros Rane: Joka tulee vain ja ainoastaan vintiöistä "Rane on kingi"... Tämä meidän Ranekun tosiaan käyttäytyy ja käyttäytyi jo ihan pienenäkin kingin tavoin wink.gif biggrin.gif
Englanninbulldoggi narttu Sintti: tulee siitä että tytön oikea nimi on Möwens Hyacinth... loppu osasta sitten väännettiin Sintti, kun oli semmonen rääpäle. Ja jäähän se aina pienemmäksi kuin meidän uros...
Ledi
Täällä pidetään myös erikoisemmista nimistä. Kuten Lediä ei kovin monella ole (Ledin nimi tuli vaan päähäni, en mitenkään etsimällä etsinyt ja Ledi näyttää niin sellaisen nimen omaavalta) on kiva, kun esim. agikisoissa kuulutuksista tietää heti mikä koira on kyseessä, kun on vähän erikoisempi nimi. smile.gif Ei minullakaanmitään nimiä vastaan ole. Monet yleisemmätkin ovat kivoja, joita voisin antaa omillenikin koirilleni, mutta jos nimi on niin yleinen, että naapurissa on samanniminen koira tai jos lenkillä olen törmännyt samannimisiin koiriin, niin kiitos ei...

Seuraavan koirani nimi tulee olemaan myös vähän erikoisempi, sen nimisiä en ole kuullut, mutta olen kuulut muiden kuulleen. Se ei haittaa, sillä minulla ei ole tarkoituksena saada nimeä, jota muille koirille ei ole annettu.

Pidän myös, kuten täällä monet muutkin, lyhyistä kaksi tai yksi tavuisita nimistä, myös pitkät ovat hienoja, mutta nimen täytyy olla helppo lausua.

Monissa erikoisissa nimissä voi olla myös omat vaikeutensa. Ledin nimen kanssa on tullut kisailmoittautumisissa omat sählinkinsä, kun ihmiset eivät tiedä miten se kirjoitetaan, ja nimi pitää lausua todella selvästi.

Olen myös samaa mieltä, että jokainen antaa koiralleen sen nimen minkä haluaa. Oli erkoinen tai tavallinen, aivan sama, kunhan itse pitää nimestä. smile.gif
Velmunen
LAINAUS
Olen myös samaa mieltä, että jokainen antaa koiralleen sen nimen minkä haluaa. Oli erkoinen tai tavallinen, aivan sama, kunhan itse pitää nimestä. smile.gif

Allekirjoitan wink.gif
_^FloWeR^_
Ajattelin että kun kasvan ostan itselleni dandiedinmontinterrierin ja annan sen nimeksi Vadelma.. Se siis olisi tyttö.. smile.gif Meillä on koira jonka nimi on Elsi ja olen siihen ihan tyytyväinen.. Mutta nyt on viime aikoina halunnut toista koiraa.. Suursnautseri ja kääpiösnautseri olisi hyvä yhdistelmä.. biggrin.gif Suuri ja pieni.. Mustia tietysti molemmat.. biggrin.gif biggrin.gif
concrest
Mä keksin välillä jotain aivan mahtavia nimiä, jotka sitten täytyy varmasti joskus antaa jollekin koiralle nimeksi, mutta vähän ajan päästä ne kuulostaa ihan hölmöiltä.
En haluaisi mitään kovin yleistä nimeä, erikoiset on kivoja, kunhan ei ole liian erikoisia...jotkut on mielestäni suorastaan hölmön kuuloisia. wink.gif Mutta enpä nyt niitä ala luettelemaan. lookaround.gif
Kun ensimmäisen kerran kuulin koirani nimen, (Kusti, kasvattajan keksimä siis) se kuulosti vähän hassulta, mutta pian huomasin, että se on kyllä yksi maailman parhaista nimistä, eikä mikään muu sopisi meidän Kustille niin hyvin kuin Kusti. wub.gif
(Meni vähän OT:ksi...)
*Sanni
Tiedän erään koiran jonka nimi on Koira,en tiedä
oliko se nyt niin hauska ,mutta olin kyllä hieman ihmeissäni
kun kuulin. laugh.gif
Wupsu
meidän koiran nimihän oli Riku ja nyt jos koiran jossain vaiheessa hommaan, niin haluaisin sille jotenkin erokoisen nimen..

en siis mitään tavanomaisia musti, turre nimiä, vaan jotan sellaista mitä ei heti tulisi vastaan cool.gif
Kääpiö-
itse pidän hieman erikosemmista, omaperäisistä nimistä. joku ei ihan perussuomalainen, mutta ei mikään pitkä, hankala jostain kielestä väännetty.. mutta jokainen antaa sen nimen kuin haluaa smile.gif
Itsellä on Pinni ja Iitu
Iitua en voinut itse päättää, olin niin pieni silloin. Pinni vaan tuli jostain. ehkä se ei ole paras nimi sen luonteelle, mutta nyt se on mikä on. eikä suomalaiselle rodulle mitään pitkää ulkomaankielistä nimeä viitsinyt keksiä.

Muutamia omaperäisiä nimiä mitä tiedän olevan/olleen olemassa, mutta en kyllä ehkä omalle koiralle antaisi:
Kiukku, Päpsi, Reppuli, Raikku, Suelen, Ludde, Pruuke... niitä riittää

seuraavallekin koiralle jo nimiä mietitty, mutta empäs paljasta vielä biggrin.gif
~Lotta
Koiria tällä hetkellä kotona kolme, Keiju, Eimi ja Kumma.
Keijun äiti päätti, Keiju on Keiju eikä mikään muu voisi olla.
Eimistä tuli tiukan pohdinnan jälkeen Eimi, toisena vaihtoehtona Helmi, tyytyväinen valintaani olen. Kumma oli ihan niin ihmeellisen näköinen, ensimmäinen kommenttinikin siitä oli, että ''Oi, miten ruma!''. biggrin.gif
Seuraava mopsini (musta), tulee olemaan Musti. smile.gif Olipa sitten uros tai narttu, Musti kuitenkin.
Netta
Voi hitsi että ihastuin, joku oli tuolla aikaisemmilla sivuilla heittänyt Martta-nimen, joka osui ja kolahti cool.gif Jos ikinä minulle tulee pentu, joka näyttää Martalta, tiedän nyt miksi sitä kutsua wink.gif Ärrä nimessä tuntuu jotenkin ihan itsestäänselvyydeltä, kun nuo omatkin on nimetty sillä periaatteella. Jes, yksi nimi lisää tuonne mahdollisten listaan (:

Ja kun mukavia nimiä mietitään, greyhoundkaveri Cobran kämppis Pitsillä on kerrassaan kaunis nimi, ja pukee kyseistä koiraa hyvin. Lilli-nimi on jäänyt takaraivoon edesmenneen, kovasti rakkaan lemmikkirottani myötä, vaikka melko "perusnimi" niin yhtä kaikki kaunis, simppeli ja sopivalla tavalla näpäkkä.

Kovasti pidän myös rodun alkuperämaan kielestä johdetuista nimistä, joista joku muukin taisi täällä kirjoittaa. Sitä varmasti harkitsen kovasti, kun seuraavan pennun aika on. Siinäkin tosin se raja, että ne pitää voida lausua ihan suomalaisenkin suussa (ei siis mitään aksenttihirviöitä; ranskalaisten nimien kanssa minä ainakin olen ihan toivoton biggrin.gif)
<Iida>
Eilen löytyi koulun opetusvideolta seuraavan borderin nimi. Jos koira on narttu niin Pinka tulee olemaan hänen nimensä wink.gif
ShanDong
Meillä Lennin nimi oli jo kasvattajalla annettu, ihan tyytyväinen on siihen nimeen biggrin.gif Ei kuitenkaan niin tavallinen koiran nimi ole..

Ennenkuin Hillasta tuli Hilla, olin jo nimeksi pentujen synnyttyä päättänyt Hallan..Sitten yhtäkkiä päähän kolahti Hilla ja Hilla-nimen neiti sitten saikin.. happy.gif Kaikki tosin sanovat, että siitä olisi pitänyt tulla Mustikka tai Musti kun on niin tumma koiruus.. rolleyes.gif

Äitini päätti että jos saa hankittua Hillan pennuista itselleen yhtä tumman pennun, tulee siitä Musti.....

En itse tykkää kovin "normeista" nimistä, juuri esim. Mustista tai Tassusta jne. Suomalaisten ihmisten perinteiset nimet ovat kivoja ja sitten englanniksi sanottavat lyhyet nimet, kuten Charmy on kiva happy.gif

Muoks // Hilla on saanut uusia lisänimiä, kuten; Hard Rock Hallelujah ja Hilla-Lakka-Valokki-Suomuurain..Se siitä tavanomaisesta.. laugh.gif
Zaira
Meidän koiran virallinen nimi on Baccara mut kutsumme sitä Baakaksi.
~Lotta
LAINAUS(pips_a @ 27.10. 2006, 13:32)
Eli kun mä mietin koiralle nimeä niin ekaksi kun tulee joku nimi mieleen niin täytyy miettiä mitä siitä tulee mielen (ettei tule kenenkään toisen koira mieleen siitä). Soolo nimi olisi myös ihana, mutta en mä voisi sitä antaa koiralleni kun mulla tulee siitä nimestä Nassikan Soolo mieleen (vaikka ei ees Nassikan kansa tunneta sen kummemin biggrin.gif ).
Aika samalla kannalla Senjan kanssa. Soolo on minunkin mielestä mahtava nimi, mutta tulee heti mieleen Nassikan Soolo, vaikken minäkään häntä tunne.

Keijun yhdellä pennulla on jo ''virallinen kutsumanimi'', Irma. biggrin.gif Isoveljen ja sen kihlatun tuleva koira. Jos ois kotiin jäänyt niin ois Pitsiksi varmaan nimetty, äiti haluaa mopsiensa nimistä mopsia kuvaavia (keijut on kevyitä ja siroja, pitsi kevyttä myöskin).
LAINAUS
Voi hitsi että ihastuin, joku oli tuolla aikaisemmilla sivuilla heittänyt Martta-nimen, joka osui ja kolahti cool.gif Jos ikinä minulle tulee pentu, joka näyttää Martalta, tiedän nyt miksi sitä kutsua wink.gif Ärrä nimessä tuntuu jotenkin ihan itsestäänselvyydeltä, kun nuo omatkin on nimetty sillä periaatteella. Jes, yksi nimi lisää tuonne mahdollisten listaan (:
Olen kaksonen siskoni kanssa, ja jos toinen ois ollut poika, niin me oltais oltu Martta ja Otto. wink.gif Äiti on ihan ihastunut nimiin. En ihmettelis jos äiti joskus jonkun mopsin nimeis Martaks.
Minä muuten vältän ja sanon aina ehdottoman ein nimille joissa on ärrä. En nimittäin vieläkään ole oppinut sanomaan ärrää. Vaikka pidänkin monista nimistä joissa se on, kuten Riemu. smile.gif
LaRa & Olli
LAINAUS(*Sanni @ 5.8. 2005, 10:29)
Tiedän erään koiran jonka nimi on Koira,en tiedä
oliko se nyt niin hauska ,mutta olin kyllä hieman ihmeissäni
kun kuulin. laugh.gif

Yhdellä antisellää koulukaverilla on sk kettuterrieri jonka nimi on Kani, et menee kaiketi samaan kategoriaan.

Meidän Olli on viralliselta nimeltään Sinermäen Oliver, joten siitä tuo vääntyi. Ei kovin mielikuvituksellinen, mutta sai isovanhemmilta kehuja helppoudestaan kun muilla tässä lähisuvussa on sellaisia kuin Tico, Deco, Heppu ja Otto. Lisä nimiltä on kyllä mahdoton välttyä, mutta rakkalla lapsella onkin monta nimeä! Meillä siis pidemmin Olli Otto Iivari! wub.gif
missi
Tuttavallani on nyt welsh corgi... ja sitä kutsutaan Pötköksi, on sillä kyllä oikee kutsumanimikin, mutta enempi tuota käytetään smile.gif

Edesmennyttä coton -kasvattiani kutsuttiin Robotiksi smile.gif
Turussa asuva coton -kasvattini on Uuno biggrin.gif
-Emmi-
LAINAUS(Kääpiö- @ 26.10. 2006, 22:26)
Päpsi, Ludde

Ihanat nimet wub.gif Mutta kukin tykkää mistäkin. Mie en tykkää hirmu tavallisita nimistä, mutten hirmu vaikeistakaan. En antaisi koiralle nimeksi ihmisellä olevaa nimeä, esim Jenni, Emmi tai Anni...
tuunanen
LAINAUS(Flatpower @ 27.10. 2006, 15:34)
Ihanat nimet wub.gif Mutta kukin tykkää mistäkin. Mie en tykkää hirmu tavallisita nimistä, mutten hirmu vaikeistakaan. En antaisi koiralle nimeksi ihmisellä olevaa nimeä, esim Jenni, Emmi tai Anni...

Mistähän noi repäsit? rolleyes.gif

No Ago tuli Agostinista, italialaisesta moottoripyöräilijästä. Rotu on italialainen ja isä harrastaa moottoripyöriä. Haluttiin nimenomaa italialainen nimi, äiti sen sitten keksi.. smile.gif On mulla seuraavan koian varalle jo suunnitelmia, tosin en mitään ala sanoa, rotukaan ei ole edes varma. biggrin.gif
phard
Oman koiran nimi on Puppe. En oo koskaan tykännyt tuosta nimestä, mutta se oli sillä meille tullessaan eikä osattu keksiä mitään muuta hyvää nimeä. Kuitenki oli tuon nimen jo oppinu. Silloin kyllä tuntui että mikä tahansa muu nimi ois hyvä, mut ei kuitenkaan vaihettu. rolleyes.gif Jälkeenpäin oon miettiny et ihanhan tuo on Puppe, en osais vieläkään keksiä sille muuta nimeä.
Meillä on joskus ollut kani jonka nimi oli puppe. Tuli siis automaattisesti kani mieleen puppe nimestä ja koko meiän perhe vieroksu tuota nimeä koiralla. Nyt se on jo ihan ok, vaikka en voi vieläkään sanoa että ois hyvä nimi, ihan kanin nimi laugh.gif

Tykkään lyhyistä nimistä, jotka on helppo ja nopea sanoa. Ihmisten nimistä koiran nimenä en tykkää yhtään, tuskin tulen koskaan laittamaankaan. Valmiiksi en oo miettiny nimiä tulevalle koiralle, mutta muutama esimerkki nimistä joista tykkään; Nola, Luna ja Nika.
Oon kyllä erimieltä siitä että kaikki nimet passaa kaikille. ph34r.gif Joku on ihan selvästi jo ulkonöältään se perinteinen Rekku ja joku taas erikoisempi Robin, ei sille voi mitään biggrin.gif
-Emmi-
LAINAUS(tuunanen @ 27.10. 2006, 15:42)
Mistähän noi repäsit? rolleyes.gif

No Ago tuli Agostinista, italialaisesta moottoripyöräilijästä.

Ai mitä? rolleyes.gif Mie luulin et Agostini on moottoripyörä... blush.gif
Zola
Minkäslaisista niminstä mä sitten tykkään.. No jaa.. Varmaankin lukeudun niihin, jotka tykkäävät näistä "erikoisemmista" nimistä, vaikka ei mun koirien nimet nyt niin erikoisia ole (Roni, Bruno, Huugo) ja harvoin sitä kai löytääkään nimeä, jota joku ei jo olisi keksinyt.

Omasta kokemuksesta voin tosin kommenttina heitää, että Bruno ei ole kaikkein käytännöllisin nimi noin lausumisen kannalta. B ja R peräkkäin ei oo mitenkään hirveen mukaavaa huutaa ja sen takia Bruno onkin meidän perheen koirista se, jolla on eniten lempinimiä. Samoin Bruno ja Huugo ovat ehkä inasen liian lähellä toisiaan pitkän U:n takia, tai sitä mieltä mun mutsi ainakin on, kun sillä menee kieli solmuun.. biggrin.gif

Mä oon varmaan jossain jo todennutkin, että Huugosta piti tulla Aida.. Mutta kun se ei ollut se blue merle narttu, mikä sen piti, vaan blm uros niin siitä tuli sitten Huugo, kun en parempaakaan keksinyt.. Seuraavasta tulee sitten Aida tai Nemi, koska se seuraava aussie on narttu. Kolme urosta riittää, ellei vastaan kävele semmoista once in a lifetime -tyyppistä koiraa, mitä suuresti Suomenmaassa epäilen olevankaan..

Joo.. Noiden Aidan ja Nemin lisäksi tykään lappalaisilla ja huskyillä paljon esiintyvistä nimistä, esim. just Halla, Usva, Tuhka ja enklanninkielisistä samantyyppisistä esim. Ice ja Snow.. Tosin nimi kuin nimi on hyvä, oli se minkälainen tahansa, enkä usko että koira omasta nimestään pahastuu.. cool.gif

MUOKS: Kirjoitusvirheitä korjailin..
Liewec
Mä itse tykkään tosi paljon Vilma-nimestä, vaikkei se mitenkään erikoinen olekaan. Enemmän tykkään kuitenkin nimestä Vim, joksi Vilmakin on nyttemmin sitten muotoutunut.

Seuraavalle koiralle on jo muutama nimiehdotus valmiina, mutta sen näkee sitten millainen sen tulevan koiran kennelnimi sitten on ja millainen koira muuten on. Nimi meillä on virallisesti päätetty ennen pennunhakureissua, muttei kuitenkaan ennen pennun näkemistä.
<Iida>
LAINAUS(missi @ 27.10. 2006, 14:29)
Tuttavallani on nyt welsh corgi... ja sitä kutsutaan Pötköksi, on sillä kyllä oikee kutsumanimikin, mutta enempi tuota käytetään smile.gif

Tuli mieleen, että yhdellä tallilla on työntekijällä gorgi nimeltä Mikko biggrin.gif . Nimi sopii sille koiralle kuin nenä päähän. Äidin työkaverilla on mäyräkoira Seppo wink.gif
missi
LAINAUS(<Iida> @ 27.10. 2006, 16:46)
Tuli mieleen, että yhdellä tallilla on työntekijällä gorgi nimeltä Mikko biggrin.gif .

Tän corgin oikee kutsumanimi on Eetu wink.gif, johtunee kai siitä, koska ko. Eetu -nimisellä hlö:llä on tipsu nimeltään Sanna... Ja Sannalla on siis Eetu corgi biggrin.gif
Mona_
meillä täälä on Peppi ja Mona biggrin.gif
Liewec
Niin juu, ja jostian syystä muhun ei iske nimet joissa on R tai S. En tiedä miksi, mutta en vian halua niitä kirjaimia..

Mun mielestä eräs ihana nimi on Jönde, ei todellakaan tule vastaan joka päivä, mutta on helpo sanoa.
pips_a
Moni on täällä maininnut Ruskan kauniiksi nimeksi... ja onhan se smile.gif
Äitin kanssa vaan kinastellaan aina kun se halusi soopeli sheltin jonka nimi olisi Ruska ja mä olen sitä mieltä, että Ruska on hevosen nimi.
Sattun tuntemaan issikan nimeltä Ruska ja se on kyllä niin Ruska kun olla jo voi..
Sen takia en voisi ikinä kuvitella koiralla nimeä Ruska. biggrin.gif

Meillä on kasvatti Oulussa, jonka nimi on Rino smile.gif Se on mun mielestä älyttömän kiva nimi ja ei siihen ihan joka päivä törmää!
Muutamia kauniita nimiä, jotka on valitettavasti lähipiirissä jo "varattuja" Luna, Lili, Aksu, Sissi, Papu, Nemo (valitettavasti vielä kissa laugh.gif ), Edi, Kata, Nette ja Kelly...
Onneksi Jade ja Furi on vielä "vapaita" wub.gif

Mistäköhän jostuu, että aina ne ihanimmat nimet on joku tuttu jo keksinyt tai sitten kun omassa pää kopassa keksii, jonkun ihana nimen niin ystävä hankkii koiran ja antaa juuri sen nimen biggrin.gif Toivottavasti kukaan tuttu ei anna Karo nimeä koiralleen... ollaan niin ihastuttu äitin kanssa siihen nimeen!

Lotta: Kumma on ihana nimi wub.gif Voin vain kuvitella kuinka se sopii mopsille ja muistankin kun kerroit tästä teidän mopsivauvasta ja sen nimestä.
Mona_
munki mielestä Luna-nimi on ihana,mutta serkun äiti/täti sano että siitä tulee vaan mieleen muna biggrin.gif

eikä nuo muut suostunu että pepin nimeks olis tullu luna teehee.gif
Jemmis
Itse pidän vähän erikoisemmista nimistä, joilla on joku tarkoitus ja joka kertoo jotain koirasta, muutakin kuin että: "Se vaan näytti ihan Rekulta."
Tietenkin jokainen antaa koiralleen sellaisen nimen, minkä haluaa, mutta nimeä keksiessään kannattaa aina miettiä, että onko mukavaa, jos joka toinen kadulla vastaan tuleva koira on samanniminen (;

On tietyt nimet, mitä en ikinä antaisi omille koirilleni, mutta en niitä nyt sano, ettei kukaan loukkaannu. Syyksi kuitenkin sanon, että ovat niin järkyttävän yleisiä.

Itse pidän nimistä, jotka ovat luovia ja omaperäisiä, olematta sopimattomia, mielellään kaksitavuisia, ja joku konsonantti pitäisi löytyä. Poikkeuksena on hyvä mainita esimerkiksi nimi Puppe, koska vaikka siinä on kolme konsonanttia, se on silti hyvin mykkä nimi eli kuuluu sanottaessa kauhean huonosti. Enkä nyt sano, että Puppe olisi jotenkin huono nimi, mutta se ei mielestäni vaan sovi sellaisille koirille, joilla on muutenkin vaikeuksia keskittyä ja kuunnella, mitä omistaja sanoo.

Yksi asia, minkä hauskuutta en vielä tänäkään päivänä ymmärrä on se, että ihmiset naureskelevat sille, että heidän koiransa nimi taitaa olla Prkl (tai ainakin toinen nimi). Itse en vain näe siinä mitään hauskaa.

Itse olen jo nyt miettinyt sopivia nimiä tulevalle koiralleni pitkän aikaa, vaikka pentu tuleekin todennäköisesti vasta ensi keväänä/kesänä. Etukäteenhän voi aina suunnitella ja pitääkin, mutta mielestäni pennun nimeä ei voi valmiiksi päättää, ennen kuin pennun on itse nähnyt.

EDIT//Se vokaali.
Avispa
Itse pidän kovasti mm. Dali nimestä.
Tykkään nimistä jotka on lyhyitä ja nopeita sanoa. Päpsi kuulosti kivalta nimeltä. biggrin.gif
Muita kivoja nimiö on mm. Niitti, Limppu.. Jotka ei tosin ole kovin nopeita sanoa ja lyhyitä. Mutta mustalle sakemannille Limppu nimi olis se minkä antaisin. Ja jollekkin pienelle esim. Chihu Niitti nimi. biggrin.gif

En tykkää niinkään ihmisen nimistä koiralle esim. Jenni. Joka on muuten nätti nimi. Mutta soveltuu musta enemmän ihan ihmiselle, ei koiralle. Ja myös Musti, Tassu. Ei oikeen iske. sleepy.gif
pips_a
LAINAUS(Jemmis @ 27.10. 2006, 19:45)
Yksi asia, minkä hauskuutta en vielä tänäkään päivänä ymmärrä on se, että ihmiset naureskelevat sille, että heidän koiransa nimi taitaa olla Prkl (tai ainakin toinen nimi). Itse en vain näe siinä mitään hauskaa.

En oikeen ymmärtänyt mitä ajoit takaa tällä...
Meilä oli joskus kilppari jonka nimi oli Arttu perkele... nimi tuli ositen jostain kummelin sketsistä ja ositen siitä, että Artulla oli paha tapa mennä sohvamme alle ja sohva oli sen verran matala, että jossain kohtaan se otti aina kiinni ja Arttu-parka jäi jumiin... ja iskähän sen ekana huomasi ja sanoi aina "arttu perkele taas jäi jumiin" (en nyt ihan sana tarkasti muista kun siitä on jo päälle 13 vuotta aikaa)... No sohva meni pian vaihtoon, mutta nimi jäi ihan sellaiseksi läpäksi pyörimään. Se ei kuitenkaan tarkoittanut mitenkään halventavasti, eikä iskäkään tarkoittanut sitä mitenkaään sillä tavalla, että sen olisi tarkoitus edes olla mikään herja saatika voima sana arttu perkele!...
Kai ne sellaiset yleensä vaan tule ekun ihminen miettii, että onkohan sitä mennyt aika monta kertaa hermot, jos koira on vaikka oureskellut huonekaluja tms. ja sitten on päässyt joku kirosana ja sitä sitten miettii, että onkohan sitä tukllut aika usein käytettyä vaikka sitä ***kelettä turhan usein niin,e ttä koira pian luulee omaksi nimekseen.
Kuten aikaisemmassa viestissä sanoin, että en pidä nimistä jotka ovat enemmäkin negatiiviseen suuntaan johtavia (piskit, hurtat yms) niin ei tää oikein oo mitään sellaista... pelkää naureskelua ihan niinku itse myönnän, että jos joku kaveri on mokannut jotain niin saatta kutsua sitä lisäten nimen eteen jonkun negatiivisen sanan, mutta ei kuitenkaan ns. tarkoita sitä.

ööh.. en osaa selittää.. sleepy.gif kai se riippuu millä mielellä sanoo sen "mun koiran toinen nimi voi olla ...kele"

jottei menisi ihan OT:ksi, niin yhdellä chihuahua-tutulla on kaksi cihua joiden nimet on Vappu ja Kipa wub.gif mun mielestä ihanat nimet ja sopii jotenkin cihuille.
Tunnenpa myös yhden Martta-cihun ja neiti on kyllä "ihan Martan näköinen" .
Cerasi
LAINAUS(Jemmis @ 27.10. 2006, 20:45)
esimerkiksi nimi Puppe, koska vaikka siinä on kolme vokaalia,

täh? Eikös siinä nyt kaksi vokaalia vain ole kuitenkin?

Entisellä naapurilla oli kaksi koiraa, joiden nimet olivat Simo ja Pentti. Jotenkin aivan mahtavat nimet, varsinkin kun molemmat olivat sellaisia "ilmeikkäitä" koiria (basset hound ja seropi). Vaikka noin muuten en kyllä juuri pidäkään tälläisistä suht yleisistä ihmisten nimistä koiralla...

Nimistä on todella vaikea tehdä yleistyksiä, aina kun tuntuu löytyvän vähintään yksi poikkeus ("En mä tykkää sellaisista nimistä, mutta tälle koiralle se kyllä sopii ihan täydellisesti"). Periaatteessa nimen tulee kuitenkin mielestäni olla kohtuu lyhyt ja helposti lausuttavissa oleva, sekä mielellään myös "suomenkielinen" (ei siis mikään Brooke tms. : P ). Ja tietysti olisi kiva, jollei jokaisella vastaantulijalla olisi sitten samaa nimeä...
Jemmis
pips_a
Tarkoitin tällä sitä, että minä en vain henkilökohtaisesti ymmärrä, mikä siinä on ihmisistä niin hulvattoman hauskaa, että sanovat koiransa luulevan kohta, että sen nimi on Prkl (sellainen logohan on tai oli ainakin joskus olemassa, missä luki vain, että "Koirani on perkele"). Mielestäni se on voimasana, jota vaikka joskus käytetäänkin (mielestäni vähän turhan usein) koiria komennettaessa, ei pitäisi liittää koiran nimen yhteyteen, ihan jo siksi, että ainakin omaan korvaani se kuulostaa todella karulta.

Cerasi
Anteeksi, piti tietenkin laittaa "konsonanttia"! Sen siitä saa kun alkaa kuumehöyryissä kirjoittelemaan. Korjaan sen tuohon alkuperäiseenkin viestiin. Hyvä kun sanoit tongue.gif
CoToN
Meidän agi ryhmässä oli joskus pieni gorci narttu nimeltään Ruu wub.gif Sopi täydellisesti sille.

Jos mulla olis bostoninterrieri tai ranskis se olis kyllä Paavo tai Pete biggrin.gif
Omppo
Ja kun näistä koirien ns. "ihmismäisistä" nimistä puhutaan, niin Leevin veli oli alkujaan Reino. Sitä koiraa ei olisi paremmin voinut kutsua cool.gif
Parta^
Meidän koiran nimi on Peppi biggrin.gif
Selitykset miksi en niin tykk,....EI! Tykkää on väärä sana! no ei niin mieleinen...... Itse en sitä päättänyt tongue.gif

A) Kaikki sekottaa sen Pepiksi..Eli esim. Saisinko hoitaa Pepiä vähän aikaa? rolleyes.gif
cool.gif Kaikki sanoo sitä Peppi Pitkätossuksi.
C) Kaikki sanoo sitä ''Pepuksi'' XD

Kuten jo sanoin! Peppi on kaunis nimi jos sitä ei ymmärrä väärin!!!!!! wink.gif lookaround.gif
pips_a
LAINAUS(CoToN @ 29.10. 2006, 13:22)
Meidän agi ryhmässä oli joskus pieni gorci narttu nimeltään Ruu wub.gif Sopi täydellisesti sille.

Ihana nimi wub.gif mutta omalla tavallaan kun miettii niin mä en osais kutsuu sitä koiraa sillee...
Tosta tuli mieleen, että meidän tutulla oli joskus tanskandoggi, joka oli tälläinen juovikkaan värinen ja sen nimi oli Tikru biggrin.gif nimi oli tullut täysin ulkonäöstä ja kun perheen lapsi oli suuri Nalle Puh - fani biggrin.gif
-iina-
Varmaan hauskimpia nimiä joita olen kuullut on: Räkä (tullut Räikkösestä)
sitten Urpo on myös hauska nimi, vaikka omalla tavallaan omaperäinen.

Itse tykkään nimistä jotka ei ole jo "valmiiksi" keksitty esim. Nalle
Onhan nuokin nimet kivoja, mutta esim. Elli nimi on todella käytetty... biggrin.gif biggrin.gif
Sharon87
Hauskoja nimiä, oi onhan niitä. Ostan huomenna pennun jonka kutsumanimeksi tulee Luuttu... wub.gif ja rotu on lhasa apso
Sannis
Nimen keksiminen on kyllä vaikeaa! Ja kivaa biggrin.gif !

Mä en tiedä mistä mun päähän on iskostunut semmoinen juttu, että en halua antaa koiralle ihmisen nimeä. Mun mielestä se ei vaan sovi koiralle... Ja ihmisten nimiin usein liittyy jotain tunteita. En haluais antaa koirani nimeksi vaikka Reino, koska naapurissa asuu samanniminen juoppo. Yöh! Tai tuntuis ihan hassulta huudella Topia päivät pitkät, kun kaverin miesystävä on sen niminen. Kaikenlaisia kotkotuksia sitä onkin laugh.gif . Tosin nykyään tuntuu, että ihmisille annetaan jo niin omituisia nimiä, ettei tosiaan tiedä puhutaanko koirista, kissoista vai kultakaloista!

Erimaalaiset ihmisten nimet käy kyllä, niihin kun ei tule samanlaisia assosiaatioita.

Täällä on taas nimen keksiminen käynnissä vielä syntymättömälle pennulle wub.gif
Miksu
Minulle syntyi kerran kaksi löwchen pentua, sisko ja sen veli (muistattekos komedian?).
Veli sai nimekseen Immu mutta siskosta ei kuitenkaan tullut Tuijaa, vaan uusi omistajaperhe nimesi sen Cheriksi.
Kotona minulla on Topi, Wilma, Polly, Mikos ja Samba.
Topille oli tosi vaikea keksiä nimeä ja pitkään se olikin vain Poika, kunnes lopulta aloin kutsua sitä ensimmäisellä mieleeni tulleella nimellä.
Mikosille halusin "ei niin ihmismäistä" nimeä. Ja nimi muotoutui lopulta erään ulkomuototuomarin (Miklos Levente) mukaan. Mikos nimi kuulostaa aika kreikkalaiselta, mutta se asia taas ei ollut mielessä nimeä miettiessäni, vaan ilmeni vasta muiden miettiessä nimen kuultuaan, että mitä yhteyksiä meillä onkaan Kreikkaan--ei sitten niin yhtään mitään wink.gif
Samban nimi oli selvä ihan tytön syntymästä asti, se vain on niin sambatytön näköinen rolleyes.gif
Seuraava pentu on ehkä Tango tai Rumba...jos sitten on yhtään nimensä näköinen sleepy.gif
phard
Tuli mieleen tätä lukiessa; isoveljen naapurilla on suomenpystykorva, jonka nimi on Tessu Nelonen ph34r.gif Aikaisempienkin koirien nimi on kuulemma aina ollut Tessu niin eihän sitä voi mennä vaihtamaan, lisänä vaan kakkonen, kolmonen ja nyt tuo nelonen.

Ite en ainakaan vois antaa sitä nimeä seuraavalle koiralle mikä edellisellä oli. Saati sitten laittaa numeroa perään tongue.gif
-Maija-
Misu wub.gif On mun mustan kääpiövilliksen nimi.
Suzy
Pidän sekä tavanomaisista, että erikoisista nimistä, kunhan ne pystyy jotenkin lausumaan.

Oman koiran nimi on Ada koska se näyttää Adalta, eikä ole vastaan tunnut monia Ada nimisiä, hello lausua ja kirjoittaa.

Suosikki nimiä muuten vain ja tulevia koirakavereita ajattelen, nämä eivät ole järjestyksessä ja se miksi näin monta on se, että olen tehnyt sellaisen vihkon missä on lista pitämistäni nimistä. Listasta löytyvät mm:ssa...

* Caro (suussa Karo)
* Suzy (suussa Suzi)
* Tara
* Sissi
* Sira
* Lee (suussa Lii)
* Venla
* Jessi
* Viivi
* Ozra (suussa Osra)
* Sade
* Saidi
* Sandra
* Saaga
* Vera (suussa voi sanoa myös Veera)
* Kata
* Cara (suussa Kara)
* Haya (suussa Haia)
* Ezra (suussa Esra)
* Taiga (suussa Taiga)
* Leija
* Yoko
* Linn
* Susie
* Eevi
* Wanda
* Vicky (suussa esim. Viki)
* Noora
* Eea

Mutta kun näkee sitten sen koiran niin nimi ikäänkuin valitsee itse itsensä, vastaan on myös tullut hauskoja erikoisia nimiä, kuten...

* Chili
* Zorro
* Speedy
* Q
* Zottel
* Ato

jne... loputtomasti näitä tulee uusia kokoajan biggrin.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.