Kaikenmoistas keskustelua nimistä.
Ei siis mikään galluppi, että minkä nimisiä koiria teillä on.

Mikä on hauskin nimi koiralle, minkä tiedät?
Millaisista nimistä et pidä/pidät?
Itse pidän erikoisista nimistä (kuten omieni nimistä saattaa huomata...). En ikinä antaisi omalleni nimeksi jotain tavallista Nelliä, Leeviä, Topia tai Vilmaa. Ei niissä vikaa, mutta haluan erikoista.
Hauskimpia nimiä on: V.I.P, A-Noppi, Puntti, Vodka.
hatti^^
19.7. 2005, 20:32
Meijän hauvan nimi on Vertti. Ei mikään erikoinen, (en mäkään tykkää tavallisista) pitäis keksii joku oma... nooh, ehkä sitten seuraavalle koiralle.
Musta hauskoja nimiä on Natsa ja Piippu.
Pitää alkaa keksiä uusia omaperäisiä nimiä koirille (kyllähän niitä lisää tulee ainakin jossain elämän vaiheessa)
-rakkautta vain jaellaan-
Hauskin nimi, jonka olen koiralla kuullut on mun mielestä Ötökkä

Mä tykkään kans vähän erikoisemmista nimistä, mutta turhan prameita ne eivät saa olla...
mä oon tosi tyytyväinen ton kakaran nimeen: Enja se on kaikkea mitä nimeltä halusinkin:
eli lyhyt, helppo sanoa, (kuulostaa suomenkieliseltä kun lappalainen on kyseessä), sen verran harvinainen, ettei kovin usein toiseen samannimiseen törmää, ja vielä piti olla nätti nimi.
Elikäs muhun ei noi yleiset koirien nimet oikein iske...
Vanilja
19.7. 2005, 20:38
Mä tykkään sellasista kauniista nimistä, ihmisten nimet koirille on ihan sopivia mun mielestä.
Se mistä koirien nimessä en pidä, on et ne on liian pitkiä, tai et niistä ei tiedä onko se koira uros vai narttu.

Ja mun mielestä on vähän ärsyttävää kun koiralle annetaan joku esineen/asian/tavaran nimi, esim. Peruna tms. en tykkää.

Mut jokaisellahan on erilaiset mielipiteet.

Enkä haluu kyllä myöskään että koiran nimi on liian yleinen (okei, täytyy myöntää, että oma koira on Bella, mut se on lyhenne Isabellasta). Toisen koirani nimi on Lotte (Charlotte).
LAINAUS(Vanilja @ 19.7. 2005, 21:38)
okei, täytyy myöntää, että oma koira on Bella, mut se on lyhenne Isabellasta
OT Heh, kaima

BTW Olen törmännyt niin Bella kuin Isabella nimisiin koiriin ja Verakin on ollut käytössä,
joten mulla on koirien nimiä

Mikaela nimiseen koiraan en sentään ole vielä törmännyt
>tinja<
19.7. 2005, 20:46
tykkään "arvokkaista" nimistä ja sitten eksoottisista nimistä

Naomi (jota en kylläkään keksinyt itse

) on omasta mielestä yksi kauneimpia kuulemiani koiran nimiä ja tarkoituskin toivottavasti sopii meidän pieneen

Mitkään yleiset nimet ei oikeen miellytä.
Suomalaiset ja etenkin vanhahtavat nimet on ihania koirilla. Esim. Iiro ja Martta. Huonot esimerkit.

Persoonallinen nimi on hyvä. Pitää sopia koiralle. Kujeelle ei mikään muu nimi kävisi.
Kyllä seuraavasta koirasta tulee vaikka P**kele, että saa radalla rääkyä kirosanaa!
~keiko~
19.7. 2005, 20:56
Mä tykkään myös erikoisista nimistä. Oman nimi nyt ei ole erikoinen mutta sopii koiralle kuin nakutettu. En kyllä itse antaisi koiralleni nimeksi mitään ihmisen nimeä paitsi vanhan aikaiset nimet sopii koirille esim. tuttavallani on koira Viljo

. En myöskään pidä nimistä: Piski tai Rakki koiralla, tai itse en antaisi sellaista koiralle nimeksi..
Hauskoja nimiä mitä olen kuullut on: Hupi, Manteli, kaneli, Muru. Myös koiralla kisu ja misu on aika hauskoja.
Kauniita nimiä mielestäni on: Kaisla, Shady, Cheri
Outoja nimiä (omasta mielestäni siis) mitä olen kuullut on: Tilkku, ii..
Nassikka
19.7. 2005, 20:58
Erikoiset mutta helposti sanottavat nimet on min mieleen! Kovasti erikoisia nimiä yritin keksiä, mutta kyllä niitä vähän liikaa tulee vastaan

Tykkään myös, että kutsumanimi johtaa joko luonteesta tai vir. nimestä. Ihmisen nimi on ehdoton ei. Tosin juu on ihmisilläkin kaiken maailman nimiä, mutta meinaan kaikki Mattia Minnaa ym.
Parhaimpia on kyllä MC Romppu, CPU (tässä kiehtoo vain se, että kuinka hitsissä tuo lausutaan

) Vinha, Herra Pösö, Rissanen, Kitka, Saavi ja Savu.
Kuhan ei joka hurtalla tule vastaan niin se saa jo paljon plussaa
meijän koiruus on melli. en tykkää antaa koiralle kaikkia tavallisia ihmisen nimiä, minusta koirilla tulee olla omat nimet ja ihmisillä omat.

nyt ei kyllä tule mieleen hauskoja nimiä, mutta on niitäkin vaikka millä mitalla.
Minäkin pidän eniten erikoisista nimistä.

Tosin Tara ei kyllä ole mitenkään erikoinen nimi, mutta en vielä silloin ajatellut. Seuraavan shelttini nimi tulee olemaan erikoinen, enkä sitä vielä tässä aio paljastakaan, vaikka nimi onkin jatkuvasti esillä, tiettyjen henkilöiden nähtävissä.

Mutta siis, esimerkiksi juuri nimistä Musti, Nelli, Leevi, Tassu, Milla jne en juurikaan välitä, sillä ne ovat turhan tavallisia. Hienoja ne kuitenkin ovat.
Kauniita nimiä, mitä olen kuullut, ovat olleet mm. Uni, Frei(j)a ((joskin tuo nimi tuntuu olevan turhan yleistymään päin)), Safi...
Ex-hoitokoirani kääpiösnautseri Lipposen nimi on myös jäänyt lähtemättä mieliini.

Nimi kuvasti kyseistä koiraa niin täydellisesti!
blueh^^
19.7. 2005, 23:50
Mein koiruuden nimi on Aida. Itse tykkkään hyvin paljon erikoisista nimistä..
Tavalliset Millat, Annit etc. Niistä en tyksi, liian tavallisia, ei sillä etteikö olisi kivoja nimiä, mutta liian normaaleja.
Persoonalliset koirannimet kunniaan! Oman koirani nimi Jessi ei välttämättä ole maailman yleisin, mutta sitäkin näkee. Jessi on aika passeli nimi mielestäni, se on helppo lausua ja muutenkin tykkään. Omalle koiralleni en antaisi nimeksi mitään hirmu yleistä, kuten esim. Nelli yms. Jotkut ihmisen nimet sopivat koirille, jotkut taas eivät. Siinäkin kannattaa käyttää harkintaa. Mielestäni koirannimen yksi tärkeimmistä kriteereistä on juuri helppo lausuttavuus ja tietysti myös pituus. Itse en antaisi kolme tavuista nimeä.
Hauskoja koiran nimiä on mm. tuo MyTaran mainitsema Lipponen, sitten on myös Kukka ja Pulla (*vink vink*), Neiti, Likka jne.
Buuhacas
20.7. 2005, 10:42
no vilman nimen päätin jo ennen ku vilma tuli taloon.se tuntu just sopivan samojedille

ja lyyli..no sitä oltiin jo pikkusesta saakka kutsuttu lyyliksi niin päätettiin pitää se.olis siitä pitäny eka tulla nuppu
Oma koira on nimeltään Edi
Pari hyvää mäykky nimeä olen kuullut ja ne ovat: Nakki, Pitko ja Nahikainen
Isoista koirista taas kivoja nimiä on: Harmi, Velho, Tuisku, Viivi, Alma & Manta
Oma tipsulikka on Cara (italiaa- rakas). Mielestäni nätti nimi, lyhyt ja ytimekäs ja sisältää sen ärrän.
Seuraavalla koiralle tulee sitten joku persoonallisempi nimi, rodusta riippuen. Jos taloon marssii porokoira, nimi on ehdottomasti jonkin suomenkielinen sana (Savu, Usva, Liekki, Valhe jne. ovat kauniita ja osuvia), mutta jos paimen, nimeksi tulee varmaankin jonkin englanninkielinen sana/väännös virallisesta nimestä.
Tiedän Koira-nimisen bordercollie. Huvittaa aina, kun ko. koira starttaa agikisoissa (
Ja radalla borcol Koira ja...
-serafina-
20.7. 2005, 13:31
Minäkin tykkään vähän erikoisemmista nimistä.

Ihmisten nimet on kivoja koirilla, jos ne eivät ole mitään tyyliin Marianne, Liisa tai Anne. Vanhanajan nimet ovat mielestäni hauskoja, ja omien koirieni nimet ovatkin Sohvi ja Siiri.

Mielestäni nimet, jotka tarkoittavat jotain, ovat myös kauniita, kuten esimerkiksi Jade, Luna, Uni yms...
En tykkää ihan tavallisista nimistä, enkä sellaisista, joista tulee negatiivinen mielikuva(harmi, riesa, karva...).
Mutta jokaisella on oma (nimi)makunsa.
Näkisittepä ne listat mitä mä keksin kun uuden koiran nimeä mietin...
Hulluimpia, jotka ovat oikeasti vitsejä: Vale, Flirtti, Fritsu, Kone, Daiju, Jopo.
LAINAUS(Vinke @ 20.7. 2005, 21:09)
Hulluimpia, jotka ovat oikeasti vitsejä: Vale, Flirtti, Fritsu, Kone, Daiju, Jopo.
Mun mielestäni Valhe olisi oikeasti hieno nimi, koiran rodusta ja luonteesta riippuen.
Katriina: Ei Sohvilla muuta nimeä voisi ollakaan, se vaan on niin Sohvi.
-serafina-
20.7. 2005, 20:41
LAINAUS(Jasmin @ 20.7. 2005, 20:12)
Katriina: Ei Sohvilla muuta nimeä voisi ollakaan, se vaan on niin Sohvi.

No se on kyllä totta, Sohvi on vaan Sohvi.

Tai Soba niinkuin Juulia sanoo.
~goldens~
20.7. 2005, 21:40
Itse myös kuten muutkin tykkään vähän erikoisemmista nimistä.

Musta Jade, Dennis, Eddie on hyviä.
toypuudeli
20.7. 2005, 21:51
Hauskin koirannimi johon olen törmännyt on Pakettiauto
Itse tykkään jokseenkin erikoisista nimistä, tosin nimet jotka yrittää turhaan olla erikoisia tai hienostuneita ei oikeen nappaa

Tärkeintä minusta kuitenkin on että nimi sopii juuri sille koiralle. Meillä kiara saanut nimensä loogisesti äidin Nalan mukaan (->Kiara). Leijonakuningas on myös ehdoton suosikkini ollut pienestä pitäen joten tottakai koirien nimien pitää mätsätä
Mä tykkään koirilla vähän erikoisemmista nimistä esim. Furi,Dama jne.
Oman koiran nimi on Elvis ja jos jossain vaiheessa tänne toinen koira tassuttelee,niin sen nimeksi tulisi Jackson,eli Jacko. Siis jos saisin itse päättää.
diamond
21.7. 2005, 14:43
meiän koirien nimet on SULO ja ARVI.
mielestäni kivat nimet
ShanDong
21.7. 2005, 17:42
Mä tykkään kennelnimenä enkun tai muun kielisistä nimistä.
Hyvä lempinimi on esim. sarjakuvan hahmon nimi tai jokin erikoisempi, enkun kielelläkin väännettävä nimi on kiva..
Itsellähäni on Lenni, poikaa kaikki tosin sanoo Lenni lokinpoikaseksi....
Itse tiedän yhden koiran jonka lempinimi on
paskatauko.....anteeksi ruma kieleni..
LAINAUS(-serafina- @ 20.7. 2005, 21:41)
No se on kyllä totta, Sohvi on vaan Sohvi.

Tai Soba niinkuin Juulia sanoo.

Sohvelieläin.
LonelyWolf
22.7. 2005, 11:41
Mun mielestä nimet, jotka tarkoittavat jotakin ovat kivoimpia.
Mieluinten niin että koiralle annettu nimi on annettu koirra tarkkailemalla, ei etukäteen.(niinkuin minä olen tehnyt,,,)
Nimet: Halla, Usva, Yö, Valo, Kuu, Meri tai adjektiivit: Jalo, Usko..
Englannin kieliset nimet on myös kivoja: Fly, Bullet..
Pidän nimistä jotka ei tule ihmisistä ja ne eivät ole yleisiä koiran nimiä.
Vappu on ihana nimi, vaikkei itsellani olekkaan.
Minulla on jo mielessä monta hyvää, mutten paljasta niitä...
Repesin kunnolla kun se kertoi että meille tulee mopsi nimeltä KEIJU!
pikemminkin tonni-Keiju
JA myös hauska BIRMA! kaverini opaskoirakoulun labbis!
Koirani sai nimensä huippu tv-sarjasta EWERWOODista Amysta!
Suomalaisittain EIMI.
Lovskars
22.7. 2005, 16:07
Tykkään nimistä jotka on johdettu rodun alkuperämaasta.
Meillä käytetään nykyään tiibettiläisiä/oriental nimiä, koska rotu on tiibetistä lähtöisin.
Jos meille tulisi borzoi, sen nimeksi tulisi Galina
LAINAUS(Jasmin @ 20.7. 2005, 12:45)
Tiedän Koira-nimisen bordercollie. Huvittaa aina, kun ko. koira starttaa agikisoissa (
Ja radalla borcol Koira ja... 
Manun kasvattajan yksi kasvatti on nimeltään Pentu, kun eivät muutakaan keksineet. Mielenkiintoisia nämä nimivalinnat
Mä myös tykkään persoonallisista nimistä. Tosin ei nimen tarvi kovin eksoottinen olla, jos se sopii koiralle kuin nenä päähän. Milo on kaksipäiväisestä asti ollut Milo enkä voisi kuvitellakaan sen olevan mikään muu, nimi sopii sille kaikin puolin. Aluksi nimi oli kyllä Milou, mutta se sitten vääntyi helpoksi suomalaiseksi Miloksi.
"Miluu" on jotenkin vähän turhan hieno...
Tykkään niin monenlaisista nimistä, että on ihan vaikea rupea luettelemaan mitään ehtoja. Pääsääntönä kuitenkin pidän sitä, että nimen on oltava helposti lausuttavissa ja koiran ymmärrettävissä (eli ei kovin pitkä).
chin.fani
22.7. 2005, 17:37
Tykkään sellasista nimistä, jotka ei oo liian tavallisia, mutta ei myöskään liian erikoisia
Oman koiran nimi on Samu, joka on ihan tavallinen nimi, mutta sopii mielestäni meidän koiralle just hyvin
Koira_kouluttaja
22.7. 2005, 18:02
Koirani nimi on ihan tavallinen Leevi, josta monet eivät tällä palstalla näköjään tykkää.

Leevi on kuitenkin huomattavasti helposti lausuttavassi kuin mitä erikoisemmat nimet, mistä monet täällä tykkäävät. Se sopii koiraani hyvin.
Saan 2.9 toisen koiran ja sen nimeksi tulee sitten Lassi. Lassi ja Leevi.
Sekin on siis mahdottoman tylsä nimi! Lassi ja Leevi ovat niin helppoja kenenkä tahansa lausua ja sopivat toisiinsa täydellisesti.
Minä tykkään, muut eivät. SOU WOT!
^Jokaisella on mielipiteensä.
LAINAUS(Koira_kouluttaja @ 22.7. 2005, 18:02)
Koirani nimi on ihan tavallinen Leevi, josta monet eivät tällä palstalla näköjään tykkää.

En usko, että kukaan Leevi-nimeä inhoaa, mutta me muutamat tunnumme pitävän enemmän erikoisemmista nimistä, joita ei joka päivä tule vastaan.

Kuten
Vinkekin sanoi, jokaisella on omat mielipiteensä.
Ei Leevi-nimessä ole mitään vikaa.

Kaikilla on mieltymyksensä, ja kyllä mun mielestäni Leevi on paljon parempi nimi koiralla kuin moni muu. Ja sehän on koirakohtaista: joku koira ei vaan voisi olla muu kuin Pertti.

Ja Lassi ja Leevi on hauska yhdistelmä, etenkin, jos koirat ovat kuin paita ja peppu.
LAINAUS(Koira_kouluttaja @ 22.7. 2005, 18:02)

Minunkin mielestä Leevi on hyvä nimi
Koira_kouluttaja
22.7. 2005, 22:27
En tuolla kirjoituksellani halunut mitenkään saada teitä kehumaan koirani nimeä..
ajattelin vain, että nimi kuin nimi sopii koiralle.
Ajatelkaa nyt, koiranne nimi on Paavo, vaikka ensin olitte ajatelleet sen nimeksi Puppea ja jonkun mielestä Paavo ei sovi yhtään koiralle. Kun katsotte koiraanne ,
se on ihan paavon näköinen! Joten miksi edes ajattelemme että Paavo ei sovi koiralle, Puppe on vain pikkukoiran nimi, Koirien nimet on oltava eri kuin ihmisien ja Leevi on huono nimi. Ette varmaan ajattele omasta koirasta, että; "Miksi tämän nimi on nyt Leevi, sehän on ihmisen nimi! Se ei sovi keskikokoiselle koiralle vaan ISOLLE, se on ihan tylsä nimi jne jne" Kun katsotte koiraanne, toteatte sen nimen, ette edes haluaisi muuttaa sitä.
Minun koirani on ihan Leevin näköinen, tuleva kaveri ihan Lassin näköinen, Sinun koirasi on ihan Paavon näköinen jne. Kaikki nimet sopivat aina jollekkin koiralle.
Oli se vähän tylsä lukea kun ainakin 3 tai 4 eivät pitäneet Leevi nimestä..
Ehkä sinun koirallesi, mutta kun itse katson koiraani, en ajattele, että Leevi on vain ihmisen nimi.. Koirani on ihan Leevin näköinen eikä muuksi muutu.
Että minulle se on aivan sama pidättekö Leevi nimestä vai ette.
Halusin vain sanoa tällä, että jokaiselle joka lukee viestinne jossa pidätte tylsänä Lissu nimeä ja Lissu on juuri koirasi nimi voi tulla paha mielikin siitä.
Ne jotka löysivät koiransi nimen noitten rumimpien ja huonoimpien nimien joukosta katsokaa koiraanne. Olen varma, että totetta sen ,että koirani on ihan Pupen näköinen ja nimi sopii sille ja jätätte kommentit omaan arvoonsa joka on hyvin hyvin alhainen.
Älä ota kirjaimellisesti Koira_kouluttaja. Esim. itselleni tuli yleisistä nimistä mieleen Leevi, ei mulla sitä kohtaan mitään vaivaa ole, se vaan on yleinen.
Jokainen antaa koiralleen sen nimen mistä pitää ja mikä omasta mielestä sopii koiralleen. Minon nimi voisi olla joku muukin, mutta Kuje on kuje.
Koira_kouluttaja
23.7. 2005, 07:51
Itse minä en sitä kirjaimellisesti ottanut! Ajattelin vain, että monista muista se ei varmasti tunnu kivalta.. Sama kuin minä nyt:
"Mä inhoon sellaisia nimiä kuin Mino ja Kuje. Ihan outoja nimiä!"
Itse en koskaan sanoisi noin! Ehkä kaikki nimet eivät juuri omalle koiralle mutta en ole nähnyt edes koiriasi Vinke, mutta jos olet koirallasi ne nimet antanut niin uskon että ne sopivat täydellisesti kujeilevalle Kujeelle ja Minolle.
Muiden on aika inhoittava löytää koiransa nimi/nimet niistä "Oudoista","Liian pitkistä", "liian lyhyistä", "Liian Suomalaisista", Liian kaikista!
Mutta mitä siitä enää jauhamaan.. Mulle on aivan sama onko Leevi liian tavallinen vai ei, mutta se on Leevin näköinen ja pysyy sen näköisenä.
Ensin Leevistä piti tulla Remu tai Ransu tai sellainen.. Nyt en edes pystyisi ajattelemaan sitä muuna kuin Leevinä. Enkä ole edes vielä törmännyt toiseen Leevi nimiseen koiraan.
Joten jatkakaa vaan ihan rauhassa tota: "Siis se on AIVAN liian tavallinen nimi" ,"AIVAN liian lyhyt", "Se EI sovi isolle koiralle"jnejne
Minua se ei haittaa.. Mutta kuvitelkaapa omien koirienna/koiranne nimet viivalle:
"Inhoan nimiä ___ ja ___ ! Ne on liian tavallisia!! Sitä paitsi lausutaan oudosti ja kuulostaa oudolta huutaa: ___ ja ___!! Mä en koskaan antaisi koirallle niin tavallista nimeä!!"
Noita pätkiä on poimuttu vähän jokaisen viestistä..
-Tintti-
23.7. 2005, 08:30
Minäkään en tykkää mistään "tavallisista" nimistä, tuskin antaisin koiralleni ns. "tavallista" nimeä!
Ensimmäisen koiran nimi oli Fanni, seuraavalle koiralle halusimme jotain erikoisempaa!! Ehkä vähän pitempikin nimi, että olisi helpompi keksiä lempinimiä, Fannista ei tuntunut millään vääntäytyvän mtn
Seuraava koira oli siis Sebastian
Ihmeellisimpiä nimiä mitä olen kuullut taitaa olla Lintula
blueh^^
23.7. 2005, 09:44
LAINAUS(-Tintti- @ 23.7. 2005, 08:30)
Ensimmäisen koiran nimi oli Fanni,
OT: siskoni nimi on Fanni.
Koira_kouluttaja: Valitettavasti tuolla vaahtoamisellasi vain kiusaat ihmisiä. Jos joku sanoo, että ei pidä ns. ihmisten nimistä koiralla, se ei tarkoita sitä, etteikö hän voisi pitää siitä muulla kuin omalla koirallaan. Itse juuri kirjoitamalla noin tarkoitin sitä, että en antaisi moisia nimiä omalle koiralleni, sillä haluan keksiä jotain erilaista. Se EI ollut haukkumista, enkä mitänkään mollaa heitä, joiden koirilla on aivan perinteiset nimet.

Kukaan ei myöskään tarkoittanut, että mikään nimi olisi HUONO tai RUMA, kuten sinä halusit asian tulkita. Kuten tuossa aiemmin totesin, -serafinan- _ihanan_ italiaanon nimi on Sohvi. Sellaisen nimen antaminen omalle koiralle ei olisi tullut pieneen mieleenikään, mutta se sopii ko. koiralle täydellisesti ja kuvastaa sen persoonaa.

Jos Sohvin nimi olisikin Kuje tai Cara tai Fly, se olisi aivan väärin valittu, vaikka nuo nimet ovatkin hienoja kaikki.

Nykyään pidän Sohvi-nimestä juuri sen takia, että se yhdistyy heti kyseiseen koiraan ja tulen hyvälle tuulelle.
Esim. nimi Ville oli minulle jotenkin mahdoton nimi, en osannut kuvitella sitä yhdellekään koiralle, kunnes sitten tapasin pikkuruisen mäyräkoiran, jonka nimi todella oli Ville. Eikä sille olisi muu nimi sopinutkaan.
Tämäkin on mielipidekysymys, on turha ottaa toisten kirjoituksia niin kirjaimellisesti, että tulee itselle ikävä olo. Tämän piti kuitenkin olla vain topic, jossa pohdiskellaan nimiä ja niiden syitä.
Olen samaa mieltää kuin Jasmin. Jokainen antaa juuri sille omalleen sen nimen minkä haluaa ja mikä sopii.
Ja itse en ainakaan ole haukkunut mitään nimeä enkä muidenkaan teksteistä sellaista poiminut...
blueh^^
23.7. 2005, 11:15
LAINAUS(Vinke @ 23.7. 2005, 10:59)
Olen samaa mieltää kuin Jasmin. Jokainen antaa juuri sille omalleen sen nimen minkä haluaa ja mikä sopii.
Ja itse en ainakaan ole haukkunut mitään nimeä enkä muidenkaan teksteistä sellaista poiminut...

Enkä minäkää, tietääkseni.
Minun mielestäni ei tarvitse vetää hernettä nenään pelkästään siksi, ettei joku satu pitämään siitä nimestä, mikä omalla koiralla on

... Kaikilla on omat mielipiteensä. Esimerkiksi minusta omien koirieni nimet ovat hyviä, vaikka ne ovatkin perinteisiä (Niki, Leevi, Jami). En voisi kuvitella että Niki olisi muu kuin Niki, Leevi muu kuin Leevi tai Jami muu kuin Jami. Tärkeintä nimessä on se että se sopii koiralle ja että itse pitää siitä. Onko sillä jotain väliä, mitä muut siitä ajattelevat?
Itse en pidä liian perinteisistä (omasta mielestäni omien koirieni nimet eivät ole varsinaisesti
liian perinteisiä) nimistä, kuten Puppe, Musti jne. Joillekin koirille ne tosin sopivat oikein mainiosti. Kaunista tms. tarkoittavat vieraskieliset perinteiset koirannimet Donna, Bella jne. eivät myöskään ole minun makuuni.
Sukunimet ovat hauskoja koiran nimiä (kuten täällä mainitut Lipponen ja Rissanen

).
Itse koira tekee nimestään hauskan ja persoonallisen, jos nimi sopii koiralle ja jotenkin kuvastaan sen luonnetta tai vastaavaa.
Nassikka
23.7. 2005, 12:29
LAINAUS(Vinke)
Millaisista nimistä et pidä/pidät?
Näin aloitusviestissä.
LAINAUS(Koira_Kouluttaja)
"Mä inhoon sellaisia nimiä kuin Mino ja Kuje. Ihan outoja nimiä!"
Itse en koskaan sanoisi noin!
Ei, en simppelisti voi käsittää miksi otat itseesi. Tai minusta sinä otat itseesi. Niinkuin sanoit jokainen päättää itse nimensä, jokaisen mielestä se on juuri se mikä omalla koiralleen sopii. Enkä tajua mitä väliä sillä vaikka koko puska haukkuisi tiettyä nimeä. Mulle on aivan sama sanooko joku vihaavansa nimiä Shammy ja Soolo. Ei se minua haittaa. Mie olen ne nimet niille antanut ja olen niihin tyytyväinen. Kyllä tuolla joku sanoi että ehdoton sääntö on, että nimi lausutaan ja kirjoitetaan samalla tavalla kuin lausutaan. Shammy on Sämi ja eipä tuo komentti haitannut. Näillä palstoilla ihmisillä on erikäsitykset asioista ja minä en ainakaan näe siinä mitään väärää...
LAINAUS(Jasmin)
Kukaan ei myöskään tarkoittanut, että mikään nimi olisi HUONO tai RUMA
Ja entä sitten vaikka joku olisi tarkoittanut? Onko sillä loppupeleissä mitään väliä. Ei minusta. Jokaisella on omat mielipiteet ja niistähän voi kiistellä, mutta ei niissä mitään oikeaa vastausta ole. En mie ainakaan koirieni nimiä vaihtamaan mene tai muutenkaan jaksa välittää jos joku haukkuu koirieni nimet, siitä vain, myös niitä nimiä joista ei pidä kysyttiin tässä aiheessa.
Nassikka on puhunut ja kokoajan ihan hyvällä
Koira_kouluttaja
23.7. 2005, 14:12
Niin, ja mä olen tässä koko ajan yrittänyt sanoa, ettei se mua paljoa liikuta, vaikka kukaan täällä, tai muuallakaan ei tykkää Leevi nimestä koiralla.
Leevi ja Lassi on JOKAISEN helppo lausua ja kirjoittaa. Oli ihanaa kuulla kun serkkuni sanoi ensinmäisen sanansa joka oli Leevi
Ja muistaakseni mainitsin, että jokaisella on mielipiteensä, mutta joillekkin voi silti tulla paha mieli. Mitäs sitten vaikka joku ei tykkää.. kunhan itse pitää nimestä ja varmaan jokainen tietää, ettei oikein mikään muu nimi sovi omalle koiralle kuin juuri se.
Leevi on Leevi ja tuleva kaveri Lassi. Molemmat niitä tylsiä ja tavallisia nimiä.
Minä tykkään, muut eivät, mutta minä silti tykkään.
Pistänpä nyt oman kauhani tähän soppaan...
Mielestäni tämän tyhmän ja turhan päiväisen riitelyn voisi lopettaa. Niin kuin Koiran_kouluttaja itsekin jo sanoit, jokaisella on oma mielipiteensä. Mielipidettä kerrottaessa annetaan usein myös esimerkkejä, joten kenenkään on turha olla niin herkkä nahkainen, että pahoittaa mielensä, jos löytää koiransa nimen jonkun viestistä. Ja Leevi on todella yleinen nimi eli et tosiaankaan ole ainoa, joka siitä pitää. Turha siis jankuttaa samaa monta viestiä peräkkäin, eiköhän jatketa tästä pelkästään aiheella eli koirien nimillä?
Koira_kouluttaja
23.7. 2005, 16:20
LAINAUS(<Iida> @ 23.7. 2005, 16:04)
Turha siis jankuttaa samaa monta viestiä peräkkäin, eiköhän jatketa tästä pelkästään aiheella eli koirien nimillä?

Aivan. Toivottavasti iida nyt sai tän kaikkien päähän, että lopetetaan jo..
Olen sen meinaan pariin kertaan vissiin jo toistanut..
Itsekin voisin sitten vastata:
Eli, pidän niistä "tylsistä ja tavallisista" nimistä, kuten muut ne kuvaavat. Nimen täytyy olla helppo lausua ja kirjoittaa ja sen täytyy olla lyhyt. Nimen ei mielestäni kannata olla turhan erikoinen.. Lassi & Leevi ovat minusta ihan hyvät nimet ja sopivat koirilleni täydelllisesti.
Kolmas koirani (joka tulee minulle varmaan n.10v päästä xD) on sitten joko Lara tai Särö

Eli narttuja molemmat. Tai en ole varma tuosta Säröstä kumman nimi se on kun keksin sen siihen aikaan kun minulla oli.. totah.. Hiukan vaikeaa.
Eli seuraavan narttuni nimi on Särö. Se nyt ei ole mikään tavallinen nimi.. En ole koskaan törmännyt siihen. Mutta kuitenkin täyttää kaikki kriteerini: Ei liian pitkä,Ei vaikeasti lausuttava, Kaikki osaa kirjoittaa jne.
Hauskoja nimiä.. No en mä nyt tiiä.. Jollain nöffillä oli nimenä Nöpö

on jäänyt mieleen

Mut se oikeesti sopi sille! Se oli ihan nöpön näköinen.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms.
klikkaa tässä!.