Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: uiko paimenkoiranne?
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 1: Lammas- ja karjakoirat
Sivuja: 1, 2
LonelyWolf
menevätkö paimenkoiranne itsenäisesti uimaan?
voiko niille heittää esim. keppiä noudettavaksi?
vai pitävätkö ne vedestä ylipäätään?

missä uitatte koirianne?

----------
Jami(sheltti), ui mielellään, varsinkin kuumana kesäpäivänä.
sille pitää kyllä heittää keppiä, jotta se ui, muuten se vaan kahlaa ja vinkuu, että joku heittäisi sille kepin.
Toinen shelttimme Siru ei ui, se vaan kahlailee, muttei lähde keppejen perään.
Sirpa79
Sheltti Hilla 5 kk ui. Tulee itsenäisesti veteen, joten kai se siitä sitten tykkää wink.gif

Yleensä uitan mökillä omassa rannassa.
~Piia
Toinen sheltti ui nykyään ihan mielellään, jos heittää pallon/kepin veteen tai lähtee itse kahlailemaan. Toista en veteen saa muuten kuin nostamalla.

Siinä Demi kahlailee pallon perässä smile.gif
Ninja_
Ui smile.gif

Taavi hakee palloa järvestä ja menee nykyään ihan mielellään veteen.
~Lotta
Keksi sen uimisen pallon avulla.
Yleensä lähtee mun, kepin ja pallon perään eli ihan mielellään se veteen tulee. wink.gif biggrin.gif
.Nemo.
Oma puoli vuotias pk. collie tykkää läträtä ihan kaulaa myöten (xD), kyllä se ui, jos joku perheenjäsen on vesesä tai sille heittää pallon tms.
Vinke
Mino ui namin perään tai jos minä olen vedessä. Keppiä hakee kahlaten ja muutenkin kahlaa ilokseen.
Kuje ui minun perääni ja kahlaa keppiä.
.Nemo.
~Piia: Ihana kuva wub.gif
-Milli-
Meillä on berninpaimenkoira,joka ui erittäin mielellään. Lähtee jopa sorsien, silkkiuikkujen yms. perään. Kepistä ei tajua mitään,mutta jos heittää isoja kiviä, niin ui sitten niiden perään.
Täällä ei valitettavasti ole lähellä paikkaa missä uittaa,mutta joskus kun ollaan vuokramökillä koirien kanssa,niin siellä sitten. wink.gif
Nassikka
Ei ui. Shammy kahlaa namin perässä, mutta mahaa enempää ei kastele.

Soolo... Se ei tule paria metriä lähemmäs rantaa. Pelkää vettä. Ui kun saukko jos sen veteen laittaa ja pyrkii syliin. Muutamat naarmut kiitoksena Soolon uittamisesta...
Vinke
Korvaan puheeni, Mino noutaa keppiä uimalla. Pikku hiljaa pidennetään matkaa... wink.gif
iikku
meillä partikset ui mielellään. Ne todella pitävät vedessä polskimisesta. Jammu vuosi sitten putosi laiturilta ja on sen jälkeen uinut. Figo meni tänä kesänä itse vahingossa veteen. Myöhemin sitä vähän pelotti. Kannoin sen veteen ja kun se tajua et Hei! tähän oli kiva juttu, niin alkoi uimaan Jammun rinnalla. Nyt niitä ei meinaa vedestä saada pois biggrin.gif
jenna_c
Moona vihaa vettä ja Hani rakastaa... wink.gif

Hani ui sekä minun perääni että hakee keppiä, palloa, käpyä ym.. Se ui pitkiä matkoja, etenkin jos uimme yhdessä. Ja toki minun on aina kiusattava sitä sukeltamalla sen ali ja läiskyttämällä vettä niin, että neiti saa hirveät innostushepulit.... blink.gif biggrin.gif

Hani on myös uhkarohkea: jos sitä ei pidä kiinni, se voisi hypätä roiskeiden perään veneestäkin. Ja laiturilta on kiva hypätä mahaplätsi veteen......
Once
Niki (sheltti) ei mene veteen muuten kuin jos heittää keppiä, mutta ei silloinkaan kastele mahaa pidemmälle... Kuumana päivänä tosin kannan sen järveen/mereen ja pistän uimaan. Nouseehan ainakin kunto smile.gif
~Lotta
Kyllähän se pallon hakee, mutt sitten rantaan biggrin.gif
ZaiYa
Uitetaan hiekkakuopilla... ei tarvitse heittää keppiä eikä muuta. Menee lujaa veteen kun näkee vettä. Eikä pois meinaa saada. Kyseessä on siis briardi.
Velmunen
Meidän koira ei lähde itsekseen uiskentelemaan pitemmälle, mutta esimerkiksi pallon perässä menee vaikka kuinka pitkälle ja uikin sitten ihan kunnolla. Muuten tykkää enempi kahlailla.
Yleensä mökillä ja mummulassa pääsee uimaan, joskus hiekkakuopalle.
-laku-
Meillä ei kumpikaan ui. rolleyes.gif

Vekku sentään kahlailee, mutta Laku ei kunnolla edes tassujaan kastele.
Uimapaikkoja kyllä löytyisi mm. mökiltä ja läheinen rantakin on hyvä.
MyTara
Tara ei ui, mutta kahlailee. Tänä kesänä oli kyllä lähellä, ettei neiti järveen pulahtanut. smile.gif Paras uittopaikka on oman kesämökkimme ranta.
Ama
Toinen belgeistämme, tervutyttö Cara kahlailee ja seisoskelee järvessä pitkiäkin aikoja nauttien veden viileydestä.
Rosi taasen rakastaa uimista! Ennen sekin vain kahlaili, mutta tajusi osaavansa uida kun tuli hätä lähteä omistajaa pelastamaan minun uidessani kauempana rannasta ^^. Nyt neiti polskii innoissaan melkein päivittäin biggrin.gif. Keppejä ei tajua hakea, mutta ui kyllä perään.
HulaHula
Kesämökillä meidän 1 vuotias Berninpaimen koira Mindi,hyppäsi
uimaan laiturilta. Mindi sukelsi korviaan myöten olin silloin uimassa ja autoin Mindin
rantaan siitä asti Koira ei veteen ole sen kummemmin uskaltanut
mennä dogrun.gif
annamurr
laugh.gif Meidän Pepi ja Rontti on ihan hulluja uimaan! Me uitetaan niitä yleensä montussa, tuolla meidän lähellä on hyvä monttu missä on paljon koiria uimassa kesällä.. biggrin.gif Ja kyllä meidän koirat tykkää siitä kun niille heittää esim. Keppiä tai jotain muuta lelua!

Ne on aina ihan onnessaan... biggrin.gif Rotu on kummallakin belkkari... biggrin.gif biggrin.gif
Coolcat
Meidän tyttöhän ui joka sekuntti kun siihen on mahdollista. Kesäisin me koiran kanssa ollaan joka päivä uimassa, ja joskus jopa on avannossa käynyt, mutta siihen toi talvi uinti jäikin.
ssaana
Meidän shelttikäinen ei ui vapaaehtoisesti, välillä tosin kahlailee. rolleyes.gif

Poitsu on kyllä vähän sellainen vahinkouimari, että silloin kun innostuu katselemaan uivia ihmisiä laiturilta, niin hups, kohta kuuluu molskahdus... w00t.gif blush.gif
pips_a
meijän shelteistä ei oo viel kukaan koskaan uinut vapaaehtoisesti.. enkä ole kuullut että kasvateistakaan kukaan olisi vapaaehtoisesti uinut....
ei taida sheltit olla mitään kamalia vesipetoja biggrin.gif
wiltsu01
Wilma ei suostu veteen menemään..just ja just tassut uskaltaa kastaa kun menee juomaan järvestä biggrin.gif
Joskus pari vuotta sitten Wilma hyppäs innoissaan laiturilta äitin perään järveen ja uppos ihan kokonaan veden alle.. Eihän se höpsö tajunnu et se joutuu veteen, raukka biggrin.gif Sen jälkeen ei pariin päivään suostunu tulemaan lähellekään rantaa..
JennaS
Kummatkin (bpk. groetyttöjä) uivat mielellään ja niillä on aina kunnon skabat että kumpi saa kepin kun sitä heittää. Välillä Jullee ei meinaa saadakkaan pois vedestä. Ja koska vedessä on niin ihanaa, niin pissitaukoakaan ei voi jättää ja asiatkin tulee tehtyä järveen lookaround.gif
Yleensä uitan koiria mökillä tai "venerannassa" jossa saa uittaa koiria.
<Iida>
Milo ui kyllä perään, mutta ei se itsekseen mene wink.gif
-Nekku-
Nekku tykkää vedestä tosi paljon ja me uitetaan sitä mökillä smile.gif
Ei se veteen paljon itekseen mene muuta kun kahlaamaan, mutta kyllä se perässä tulee jos menen itse uimaan wink.gif Ja kepiä se kyllä mielellään hakee smile.gif
<Iida>
LAINAUS(<Iida> @ 14.12. 2005, 17:25)
Milo ui kyllä perään, mutta ei se itsekseen mene wink.gif

Peruutan sanani, Milo on oikea uimamaisteri nykyään, ihan hulluna uimiseen biggrin.gif . Gitta on taas sellanen neiti, että ei edes varpaitaan vapaaehtoisesti kastele. Lihapullilla saa kyllä uimaan (menisi namien perässä, vaikka kaivoon), muttei todellakaan uimisesta tykkää...
Zola
Meidän Huugo-peikko 6 kk (aussie siis) tajusi tässä yhtenä päivänä että hitto vie uiminenhan on kivaa.. laugh.gif Nyt se mökilläkin pärskyttelee menemään ihan omia lenkkejään.. rolleyes.gif Tosin Huugolla oli hyvä opettaja, uimamestari Boogie, joka on siis rodultaan irlanninVESIspanieli.. biggrin.gif
Vanhempi aussie Bruno tykkää kuumalla ilmalla kahlailla, mutta se ei varsinaisesti ui ellen ole itse vedessä houkuttelemassa, jolloin se tekee lenkin luokseni ja menee takaisin niin matalalle että jalat ylttää pohjaan.. rolleyes.gif

Ja uiminenhan on näköjään Huugolla verissä, sillä huugon emästä Zikistä tuli Suomen ensimmäinen aussie-VPVA (vesipelastusvalio) eilen to 29.6.06.. Mahtavaa!! teehee.gif

MUOKS: Lisää tekstiä ja mainostusta.. blush.gif
KatiT
Pulit ovat kaikki uineet hanakasti heti pienestä pennusta alkaen. Tämä viimeisinkin sukelsi laiturilta 9-viikkoisena biggrin.gif
Iän myötä uiminen vähenee luontaisesti, kun turkki vettä imiessään alkaa painaa kohtuuttomasti.
4-vuotias urokseni hyppäsi edellisviikolla laiturilta kuten aiempinakin kesinä, mutta nyt taakka ei enää pysynytkään pinnalla. Eli kyllä aikuisen pulin uiminen on aika työlästä, varsinkin täydessä turkissa, ja loppuu kyllä ihan luonnostaan confused.gif
takkutukka
Ui harvoin,ja silloinkin vain jos on koirakaveri mukana teehee.gif
Soen
Eipä oikeastaan. Kerrna tai pari on uinut kun on ollut kaveri mukana (toinen koira), mutta muuten kahlaa aina eteen kun on itse menossa uimaan. Eli eipä ui kauheammin. Kuumilla ilmoilla sietää sen että maha kastellaan, mutta muuten ei oikeastaan. biggrin.gif
<Iida>
LAINAUS(Zola @ 25.6. 2006, 20:28)
Meidän Huugo-peikko 6 kk (aussie siis) tajusi tässä yhtenä päivänä että hitto vie uiminenhan on kivaa.. laugh.gif Nyt se mökilläkin pärskyttelee menemään ihan omia lenkkejään.. rolleyes.gif

Piitu-sisko on kuulemma ihan samanlainen, ui itsekseen pitkiä lenkkejä biggrin.gif
pips_a
toi meijän Rita vauva, about 11 viikkoo vanha ja äskettäin hoidossa ollut Martin, joka oli muutamisen viikkoa Ritaa vanhempi, riehuivat vedessä ihan mielellään ... oikeastaan riehuivat niin, että jalat ylettyi koko ajan pohjaan ja heti kun maa katosi jalkojen alta ja oli pakko uida, niin tuli kiire pois biggrin.gif ja hetken päästä taas matalaan veteen temmeltämään wink.gif
mutta Martinin omistajan kanssa juteltiinkin, että niinhän se vähän on, että pentuna tykkää riehua, mutta aikuistuttuaan eivät enää vedessä viihdy, vaikka onhan niitä poikkeuksellisia vesipeto-shelttejäkin ...

edit:// eli siis Martin ja Rita ovat shelttejä molemmat laugh.gif
-Milli-
Ei meidän PON suostu menemään uimaan,vettä vihaa muutenkin,pesu on tuskaa.. Kerran kävi kahlaamassa järvessä,siihen sen uintikerrat jäikin biggrin.gif

pahoittelen kuvan huonoa laatua rolleyes.gif
pips_a
se on muuten sääli kun nykyään on niin vähän rantoja, jonne voi koiria viedä sad.gif
ennen oli paljon enemmän kun käytiin harjottelemassa monissa paikoissa lansujen kanssa.. nykyään on jokasella rannalla koirien kielto merkit...
ainakin täällä meillä päin ...
ei kai noi koirat ikinä totu uimiseen, jos ne pääsee aniharvoin uimaan confused.gif
-Milli-
LAINAUS(pips_a @ 7.7. 2006, 18:35)
se on muuten sääli kun nykyään on niin vähän rantoja, jonne voi koiria viedä sad.gif
ennen oli paljon enemmän kun käytiin harjottelemassa monissa paikoissa lansujen kanssa.. nykyään on jokasella rannalla koirien kielto merkit...
ainakin täällä meillä päin ...
ei kai noi koirat ikinä totu uimiseen, jos ne pääsee aniharvoin uimaan confused.gif

Sama juttu täällä, lammikoita on vaikka millä mitalla,mutta tulee TOSI helposti sanomista jos koiran kanssa menet. Sitten nämä maalaisukot sanoo "viekää se koira uimaan sinne vanhalle louhimolle". No siellä on nyrkin kokoisia teräviä kiviä ja mutavettä dry.gif
Sanoo täällä tyyppi joka haluis nöffin kanssa harrastaa vapaa-ajalla vepeä confused.gif
pips_a
LAINAUS(-Milli- @ 8.7. 2006, 10:25)
Sama juttu täällä, lammikoita on vaikka millä mitalla,mutta tulee TOSI helposti sanomista jos koiran kanssa menet. Sitten nämä maalaisukot sanoo "viekää se koira uimaan sinne vanhalle louhimolle". No siellä on nyrkin kokoisia teräviä kiviä ja mutavettä dry.gif
Sanoo täällä tyyppi joka haluis nöffin kanssa harrastaa vapaa-ajalla vepeä confused.gif

näin on se on harmi kun ei oo mitään paikkaa minne mennä koiraa uittamaan...

meillä onneksi lansu aikaan oli vielä muutama paikka, jossa sai uittaa koiria...

toisessa ei saa enää nykypäivänä jostai kumman syystä uittaa koiria ja toisessa paikassa ei enää uskalla käydä, koska oltiin kerran lansu uroksen kanssa siellä (rannalla tällöin sai vielä uittaa koiria) ja meidän Olle meni aina sekaisin kun se näki vettä ja sinne oli pakko päästä... no uitiin siinä ja minä ja pikkusisko hypittiin laiturilta ja Olle kun oli koulutettu vesipelastuskoira niin se ei pitänyt siitä että hypittiin laiturilta ja tietty kun oli vielä ihan innoissaan päästessään uimaan ja tietenkin haukkui...
niin johan vastarannalta kuului kamalaa huutoa, että "viekää v*ttuun se koira sieltä, ei siellä saa uittaa koiria, mä soitan pian poliisit paikalle!" ...
äiti huus takas että "täällä saa kyllä uittaa koiria..."
mutta se ukko huusi takasin, että meillä olisi viisi minuuttia aikaa lähteä koiran kanssa pois tai hän soittaa poliisin ja hän tulee haulikon kanssa..
no oltais voitu jäädä, mutta ei viittitty jäädä tappelemaan sen hullun ukon kanssa... ja sen jälkeen ei olla uskallettu käydä ja se on varmaan muutenkin täynnä koira kielto - tauluja dry.gif

meni vähän ohi aiheen, mutta päätinpä kertoa kumminkin...
Lotta
minulla on ainakin todellinen vesipeto kotonani! Into veteen syttyi n. viikko sitten ja neitiä ei saa enää pidettyä pois vedestä niin se on ihanaa polskutella siellä!

Pikapikaa takaisin rantaan
pips_a
LAINAUS(Lotta @ 9.7. 2006, 15:30)
minulla on ainakin todellinen vesipeto kotonani! Into veteen syttyi n. viikko sitten ja neitiä ei saa enää pidettyä pois vedestä niin se on ihanaa polskutella siellä!

Pikapikaa takaisin rantaan

mä en saa kuvaa auki, ku en oo omal koneella ja täs o mozilla...
ni minkä rotunen koira sulla onkaan biggrin.gif
trick
Uihan ne molemmat ihan mielellään smile.gif
pips_a
LAINAUS(trick @ 13.7. 2006, 00:39)
Uihan ne molemmat ihan mielellään smile.gif

aivan ihania kuvia ! ! !

miten on, onko partiksille tyypillistä, että ne tykkää uimisesta?
KatiT
Soen
LAINAUS(pips_a @ 9.7. 2006, 15:39)
mä en saa kuvaa auki, ku en oo omal koneella ja täs o mozilla...
ni minkä rotunen koira sulla onkaan biggrin.gif

Eikös toi ole lancashire heeler? lookaround.gif
pips_a
LAINAUS(Soen @ 15.7. 2006, 10:10)
Eikös toi ole lancashire heeler? lookaround.gif

ok smile.gif

ihana toi kuva uivasta pulista biggrin.gif
KatiT
Aikuinen uros saa uida aika pitkään noin mattona pinnalla, niin ettei kastu kuin massu ja jalat. Kauempaa kun tuota uivaa pulia katselee, niin varmaankaan ei tietämättömälle suoraan aukea, mikä se siellä kelluu laugh.gif
nipeti12
ui meillä pitkäkarvainen collie wub.gif w00t.gif
willow
en tiiä että oonko jo vastannu mutta kyllä meillä partis ui biggrin.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.