Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: uiko paimenkoiranne?
Puskaradio > Keskustelua eri roduista > FCI 1: Lammas- ja karjakoirat
Sivuja: 1, 2
Parta^
Partacollie3v-ui mielellään ja menee itse uimaan-noutaa keppejä ja palloja mielellään
tibby
Pk collie tykkää vedestä ja kahlaa paljon, mutta ei hirveästi ui. Jonkin verran kyllä. Ei olla keppiä kokeiltu heittää kun ei tyttö oikein tykkää tuoda sitä mulle maallakaan, ei olla vielä sitä kummemmin harjoiteltu.
Folk
Kyllä meidän corgipappa ui varsin innoissaan, tietää sanan 'uimaan', ja lähtee tuon kuultuaan hirveällä vauhdilla runnimaan rantaan. Keppiä se sieltä joskus noutaa. muttei sillä mitään sen kummempia taipumuksia ole. whistling.gif

Toinen corgi (6 kk) ei uskalla astua veteen millään. Lätäkköihin sen sijaan kyllä. Kummakyllä, rakastaa sadetta, toisin kuin pappa, vaikka uintijuttu on sitten aivan päälaellaan. teehee.gif
Parta^
Kyllähän meidänkin partis ui, ja hakee palloa ja keppejä yms., mutta ei se lähe ainakaan kovin pitkälle uimaan itsenään.. rolleyes.gif
Henny
Toi belggari on kyllä ihan vesihullu. Keppejä se hakee ihan himona ja muutenkin tykkää lotrata ja sukennella rantavedessä. smile.gif
Ronde
Ronja tyytyy kahlailemaan ja "sukeltelemaan", Elvis välillä uikin.
Enimmäkseen vaan siis lotrailee rantavedessä, mutta joskun jos sille tuulelle saattuu, niin ainakin Eepu ui.
Seriliini
Meidän bodercollie ui, aivan hierveesti thumbup.gif
Paimenkoirat
Meillä toinen kahlaa ja on pari kertaa hypännyt laiturilta veteen ja toinen ei laittaisi tassuakaan veteen. happy.gif Shelttejä molemmat.
henkkui
No meillä tuo vanhin merle collie ei kyllä ui, kun vaan sillon kaikki muut on vedessä, sillon hää ei haluu jäähä yksin rannalle laugh.gif Tuo meijän entinen trikki Mustikka oli kyllä sellanen vesi peto että HUHUH w00t.gif Mustikka ei koskaan lähtenyt vedestä, ennen kuin viimeinenkin ihminen oli poissa vedestä happy.gif Sitten tämä meijän soopeli collie, joka täytti vasta vuoden, on kyllä kiinnostunut vedestä ja tykkää lampsia vedessä, mutta ei vielä ole uinut...... Mysti ottaa aina sellasia isoja askelia ja lampsii vedessä silleen että vesi lentää thumbup.gif
mona
Mona (welsh corgi pembroke) ui aina tilaisuuden tullen. Menee itse uimaan ja käy välillä rannassa ja menee taas uimaan pikku lenkin. Käytän sitä kesällä uimassa esim. järven/lammen rannoilla.

Tietää myöskin sanan "uimaan" ja juoksee silloin innoissaan autolle ja on jo menossa, koko matkan sitten jännittyneenä katsoo ikkunasta että koskas sitä ollaan perillä, ja sitten kun ollaan niin suoraa päätä veteen biggrin.gif Keppiä en ole ikinä sille heittänyt veteen, mutta luulisin että ei välittäisi siitä mitään vaikka heittäisinkin, eli ei noutaisi happy.gif
Minny
Vähän se ui, kahlailee enemmänki. Kepin saattaa hakea, jos ei kauheen kauaks lennä. Joskus kuitenki vien sen vähä pidemmälle veteen et tulis ees vähän uituu, yleensä se ottaa kuitenki suoraa suunnaks rannan ja kävelee kauas rannasta, ettei vaan viedä uudestaan. biggrin.gif En oo viel päässy koittamaan, et mitä toi tykkää jos mä meen uimaa, lähteekö perään vai jääkö rannalle ruikuttamaan. tongue.gif (Epäilen jälkimmäistä)
Zuvi90
Omat karjikseni ovat todellisia vesipetoja thumbup.gif Ei tarvii veteen käskee kun menevät. Asun itse lammen lähellä ja välillä pitää toppuutella etteivät olis aina vedessä wink.gif
Hana
Saksanpaimenkoirani ei ui varsinaisesti vaan menee jalkapohjaa laugh.gif Paitsi jos oikein kannustetaan ja sitkeästi heitetään keppiä ainavaan kauemmas niin saattaa koira lähteä kepin perässä (ei kyllä muuten) ihan uimaan. Näin kylläkin on tapahtunut vain n. 5 x. rolleyes.gif Kahlailee kuitenkin pääosin. happy.gif
kurpitsa6
Shelttini ui joskus yleensä se on pelkkää kahlailua. rolleyes.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.