Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Kadonnut berninpaimenkoira
Puskaradio > Puskis > K-18
grilli
Lauantaina 16. heinäkuuta katosi Etelä-Pohjanmaalla, Kauhajoen Kainastolla täysikasvuinen berninpaimenkoira uros.

Koira katosi omalta pihaltaan, vaikka normaalisti se on ollut hyvin kotiuskollinen.

Koirasta on tehty ainoastaan yksi epävarma näköhavainto 22km päässä kotoa, Teuvan Perälässä. Hyvin todennäköiseltä tällä hetkellä kuitenkin tuntuu, että koira on varastettu.

Toivoisimme kaikkien tarkentavan näköaistiaan irtokoirien ja mahdollisesti ympäri maan naapuriin/ lenkkireittien varrelle ilmestyvien uusien täysikasvuisten bernien suhteen. Myös myynti-ilmoitukset täysikasvuisista berneistä markkinatoreilla kiinnostavat. Koiraa tuskin yritetään kaupitella Etelä-Pohjanmaalla, joten olette suureksi avuksi jos seuraatte muualla maassa omien paikallislehtienne ilmoittelua!

Havainnot & vinkit meiliin:
kaisa.nurminen@nic.fi

Kiitos Sinulle joka haluat auttaa meitä!
sipa
Voi ei taas berni.. ohmy.gif Mikä kumma siinä on kun juuri bernejä katoaa näin paljon.. huh.gif Toivotaan kuitenkin että koira pääsee nopeasti kotiin.
sannukka
Eikös tässä ihan parin viikon sisällä ole kadonnut tuon bernin lisäks chow chow ja amstaffi noin, että epäillään varastetuks? Kyllä tarkkana saa olla näköjään. sad.gif Toivottavasti koirat löytyvät ehjänä.
Arissa
Tässä eräänä iltana kun olin koirien kanssa tulossa lenkiltä kotiin, yhdestä talosta tuli berni tielle. Se oli ihan kiltti koira ja mielellään olis Mintun kanssa leikkinyt, mutta Minttu ei siitä perustanut. smile.gif Unelma taas olis kiinnostunut bernistä, mutta se ei taas ollut kiinnostunut Unelmasta. No, me ei päästy jatkamaan matkaa kun berni oli niin tiivisti Mintun perässä. Lopulta otin bernin pannasta kiinni ja laitoin sen samaan hihnaan Unelman kanssa ja menin koputtelemaan sen talon ovelle josta koira oli pihalle tullut. Oven avasi iäkäs nainen joka kovasti ihmetteli, että miten Väinö oli tiellä ollut. Oli toki onnellinen että palautin koiran.

Jos olisin ollut ilkeä ja häijy niin siitä olis voinut ottaa koiran mukaan eikä kukaan olis osannut etsiä sitä. Eli kyllä ihmisetkin sais olla tarkempia ja voisivat huolehtia paremmin pihasssaan olevista koirista. Tämäkin Väinö oli niin kiltti, että varmaan olis mukaan lähtenyt ja tielle tuli tyttökoirien takia. Ei aina varmakaan pihakoira pihassa pysy.
sipa
Monta kertaahan on juuri omistajan oma vika että koira häippäsee tai se varastetaan.. angry.gif Kyllä mä en vois istua sisällä rauhassa jos Edi olis yksin ulkona, olisin ihan vauhkona.. ohmy.gif En myöskään uskalla jättää sitä mihinkään ulos yksistään edes viideksi minuutiksi, sillä se viisi minuuttia olis mun mielestä varmaan tunti.. biggrin.gif On parempi olla liiankin varovainen kuin se tyyli että ei mulle koskaan satu mitään, ja ei mun koiraa kukaan varasta tai että luottaa koiraan 100 % että se pysyy pihalla..

Onkohan bernistä kuultu mitään..?
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.