Olen esittänyt collieita paljon junnukehän puolella, mätsäreissä ja rotukehissäkin. Toisinaan esittämistapa riippuu ihan koirasta, eräs veteraani, jonka kanssa kierrettiin mätsäreitä, sen esitin vapaasti edestä, koska koira osasi laittaa jalkansa hyvin ja korvat pysyi kutakuinkin taittuneina.
Toisen collien kanssa olen kisaillut paljon junnuissa ja sen esitän yleensä edestä ja alhaalta, kaulusta nostaen. Tällöin koira katsoo mua silmiin. Vapaasti seisotan junnukehässä jos korvat eivät taitu millään ilveellä, silloinhan se on junnuissa aivan sama koska vaikka kuinka olisi alhaalla ja edessä eikä korvat taitu.
Seuraava pehkoneiti on sellanen tapaus jolla on myös kevyet korvat, se täytyy esittää aina alhaalta mutta sivulta, jotta voi (tuomarilta salaa

) korjata hieman jalkojen asentoa, ja näyttää makupalaa koiran eteen jotta korvat taittu ja pitää pannasta sivulta kiinni nostaen samalla kaulusta ja tuoden kaulaa esiin.
Sitten on viellä yksi tapaus jäljellä, joka on hieman kimuranttitapaus koska on tottunut istumaan. Elikkäs sitä ei voi edestä vapaasi esittää vaikka korvat sen sallisivatkin koska neiti istuu. Sen kanssa kehässä ollessa täytyy sitten hieman soveltaa,koska edestä / sivulta alhaaltakaan ei onnistu esittäminen sillä sininä tapauksessa neiti pomppaa syliin. Yleensä se menee sitten siihen että sen esittää seisten sivulla samalla pannasta kiinni pitäen ja namia eteen näyttäen jotta neiti pitää pään eteenpäin.
Toki joskus on ollut sellaisiakin tapauksia joiden kanssa on joutunut kehään ilman sen suurempia tutustumisia. Niiden kanssa yleensä onnistuu sitten esittäminen omistajan avulla, siten että omistaja on hiljaa kehän laidalla ja koiralle vaan näyttää että missä se mamma oikein on.
Näin siis mun tapauksessani

liikkeissä tietenkin aina siten vapaasti.