Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Agilityn MM-kisat
Puskaradio > Keskustelua metsästyksestä sambaan! > Agility
Once
MM-kisoja odotellessa ajattelin tehdä tälläisen. Täältä löytyy juttua MM-karsinnoista viime viikonlopulta.

Mitä mieltä olette? Saiko Suomi parhaat mahdolliset joukkueet? Irtoaako mitaleja tänä vuonna?

Mielestäni Suomi ei olisi voinut parempaa edustusjoukkuetta saada. Olin katsomassa MM-karsintoja (samalla myös siis PM karsinnat) ja täytyy sanoa, että enpä ole sellaista agilityä vielä livenä nähnyt! Aivan mahtavan upeita koirakkoja ja suorituksia!

Jos vaikka tästä aiheesta saisi keskusteluakin aikaan biggrin.gif
Nassikka
Luinpas vasta tuon kennelliiton uutisen ja hitsin pimpulat sukulaisia kisoissa wink.gif Sheltti Leevi on samasta kennelistä kuin Shammy, olen melkein sukua julkkikselle, eikö? biggrin.gif

Kyllä mitaleihin aina luotetaan, mineissä Leilalle, medeissä Leeville cool.gif ja maxeissa Cosmolle. Kyllä Suomi nyt vie, toivottavasti.

Kaikille edustajille mahtavat tsempitykset, lippu korkeella, jokainen on paikkansa ansainnut!!
Once
Minä taas liputan Anja Lehtiön ja Mintun, Mikko Aaltosen ja Avan sekä Janita Leinosen ja Cosmon puolesta biggrin.gif mitalit Suomeen!
*Sanni
Siis wau,bichon frisé ollut 5. minien MM-karsinnassa!!
MAHTAVAA!! thumbup.gif
Marayaka
Viime vuonna pidin kyllä peukkuja enemmän käppänöille (Espanjan joukkue sisälsi kaksi käppänää) kuin Suomen minijoukkueelle,jossa ei ainuttakaan tämän rodun edustajaa ollut. Maanpetturi,heh. blush.gif biggrin.gif Kaikista hienointa oli kun Espanjan minijoukkue oli kolmas ja yksilökisassa kääpiösnautseri toinen.Toki olisi Suomen joukkueille suonut parempaa tuuria.

Ja tänä vuonna sama meininki jatkuu,eli käppänäjoukkue olisi tietenkin ykkössuosikki. Irtoaako mitaleja tänä vuonna Suomeen? Jaa-a,maxien taso yllätti:
"Agilityn MM- ja PM-joukkueisen karsintakilpailu oli viimeisen radan loppuun asti todellinen jännitysnäytelmä, kun maxikoirista kymmenen ensimmäistä suorittajaa hylättiin radan lähes samassa kohdassa eli putkella."

Kolmestakymmenestäkahdesta maxikoirakosta 19 hylättiin.

Kasassa näyttäisi kuitenkin olevan hyvin varma joukkio ja MM-kisoihin päässeet erittäin tasokkaita.Voipi olla,että tänä vuonna mitaleja ropisee lintukotoon.
Once
LAINAUS(Marayaka @ 26.7. 2005, 21:28)
Jaa-a,maxien taso yllätti:
"Agilityn MM- ja PM-joukkueisen karsintakilpailu oli viimeisen radan loppuun asti todellinen jännitysnäytelmä, kun maxikoirista kymmenen ensimmäistä suorittajaa hylättiin radan lähes samassa kohdassa eli putkella."

Kolmestakymmenestäkahdesta maxikoirakosta 19 hylättiin.

Tai sitten sen voi tulkita niinkin, että hylätyt ovat vain auttamattoman putkihulluja biggrin.gif (putki oli nimittäin u:n muotoisena puomin alla, jolle olisi siis pitänyt mennä..) Tai sitten ohjaajat eivät ohjanneet tarpeeksi tarkasti. kukapa tietää.
Vinke
^Niinpä, agility kun on kiinni niin pienestä.

Olen samaa mieltä kuin Once, uskomattoman hyvä edustus lähdössä. Moni heistä on varmoja tuloksen tekijöitä, joilla on vauhtia kärkeenkin. Osa suhteellisen tuntemattomia ainakin minulle, mutta mitä olen kauempaa kuullut niin uskomattomia.

Olit siis seuraamassa kisoja, Once?

Uskon että maxeissa ollaan 10 parhaan joukossa ainakin yhdellä koiralla ja mineissä on mitalisti.
Once
LAINAUS(Vinke @ 26.7. 2005, 23:03)
Olit siis seuraamassa kisoja, Once?

Jep, olin smile.gif ja oli se sen verran hienoa menoa että olisin voinut jäädä asumaan sinne ja vain katsoa suorituksia.. happy.gif
hannaj
Itse olin kisaamassa karsinnoissa, ja kyllä oli upea kokemus saada olla siellä kisaamassa ja hankkimassa arvokasta kokemusta näin suurista ja moniosaisista kilpailuista. smile.gif
Radat olivat taitoa vaativia, joten kyllä kaikki joukkueeseen päässeet ovat todellakin paikkansa ansainneet!
Vinke
Mitä mieltä olette tuomaroinnista karsinnoissa? Erityisesti Kati Walan tuomarointi on herättänyt mielipiteitä esim. Tunturisuden agilitysivuilla (aihe tuomarointi).
Once
Tuomarointi. Jaa-a. Mielenkiintoinen aihe. Laittaakseni asian kauniisti: en ole vähään aikaan menossa Kati Walan radoille dry.gif outo tapa tuomaroida kieltovirhe eräälle koirakolle ja toinen ei saanut samasta paikasta mitään tehtyään samalla tavalla. Joko Wala ei nähnyt tai sitten hän halusi tuomaroida toiselle kiellon... kukapa tietää, mutta minulta ainakin jää Walan kisat väliin vähäksi aikaa.. smile.gif
Nassikka
Itse en ollut paikanpäällä, joten paha mennä sanomaan muuta, kuin jokainen tuomari on ihminen, erehtyvä ihminen. Jos hän tuomaroi yhden kieltovirheen katsojien/kilpailijoiden mielestä väärin, nini minkäs sille voi. Vaikka pyörähdys tms. ei kiellolta näytäkkään, tai näyttää samalta kuin jonkun toisen joka ei kieltoa saanut, tuomari oli kuitenkin aivan eri kulmassa, näki asian eritavalla kuin muut.

Multa kaikki kunnia tuomareille! Upeeta työtä kun noin monta starttia katsoo!
Once
Se minulta jäikin edellisestä viestistäni pois, että en missään nimessä halua haukkua Kati Walaa tai muitakaan tuomareita, sillä noin ison ja kovatasoisen sakin tuomarointi on varmasti rankkaa. Kunnioitan sitä että he jaksoivat tuomaroida loppuun asti thumbup.gif
Vinke
Kyllä noita Kati Walan tuomioita on ennenkin kommentoitu. Itse ole kerran ollut KWn radalla enkä silloin huomannut mitään. Monet tutut puhuvat epärehellisestä pelistä, mutta liekö se siis totta... En osaa sanoa.

Kokeilkaa itse tuomaroida, päättää ja arvioida sekunninsadasosassa että mitäs tapahtuikaan. Ja ottakaa kaikki negatiivinen ryöppy niskoihinne...
Once
Nostetaanpa vähän.
Kisat ovat nyt siis käynnissä, toivotaan Suomelle hyvää mitalisatoa tänä vuonna! Huippukoirakot kun on joukkueessa niin kyllä pitäisi edes yksi mitali irrota... happy.gif

Viralliset kisasivut täällä smile.gif
Nassikka
Medit! Loistavaa, mahtavaa biggrin.gif Suuret onnittelut medi joukkueelle, mahtava suoritus! Mineilläkin hieno neljäs ja maksijoukkue 10. Mutta on se kulta aina kulta wink.gif Upeeta, mahtavaa biggrin.gif
Once
hienoa! thumbup.gif suomi jyrää.
Jettis
Suomeen yksi mitali... Mutta sekin sen parempi!!!!! Hyvä Suomi! Ja onnea Åsalle, Petelle ja Ullalle.
Vinke
Mahtavaa medit! thumbup.gif

Harmillisinta oli Leinosen hyl, hänelle olisi todella kuulunut mitalli.
jööttifani
thumbup.gif w00t.gif Kokonaisuudessaa kisat meni hienosti! Minien joukkue 4. ja midit voitti. Mineissä Päivi ja Leila olivat 13. edellään 10 sheltiä, kääpiövillakoira (2.) ja parsoni (12.). Ja Päivi teki joka radalla nollan ja joukkueen parhaimman suorituksen. Mitä nyt yliaikaa sai. Mutta upeasti silti!
Ja Janitan hylky oli "työtapaturma". Tolla tasolla se on kaikki tai ei mitään - meininkiä. Ja radat oli sellaiset että pieniinkään virheisiin ei ollut varaa. Hitaampikin koira olisi eksynyt väärälle esteelle. Just noin se pitää tehdä. Ei voi varmistella. Ja nyt kävi näin. Mutta kaikesta huolimatta meillä on Janitassakin maailmanluokan ohjaaja, jolla on hieno koira. Lähes kaikki kisoihin lähetetyt täyttivät paikkansa. Että hyvin pyyhkii!
Nassikka
Jööttifanin kanssa täysin samaa mieltä. Vaikka en Leinosen rataa nähnytkään, niin on se silti kaikki tai ei mitään wink.gif Jokainen oli paikkansa ansainnut, hyvä Suomi!
*Sanni
OUJEE,hyvä Suomi!! thumbup.gif w00t.gif
<Iida>
Ei tosiaan huonosti Suomen medeillä mennyt, onnea Pete ja Leevi! Mahtava suoritus cool.gif . Samoin tietysti koko joukkueella wink.gif
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.