Apua! - Etsi - Jäsenet - Kalenteri
täysi versio: Esitätkö itse koirasi kehässä?
Puskaradio > Keskustelua näyttelyistä > Kehän reunalta
Sivuja: 1, 2, 3, 4
Miki*
LAINAUS(Heemoka @ 1.9. 2005, 19:36)
Ja pyh.

Kyllä, koska Heemoa ei saa kirveelläkään liikkeelle laugh.gif
-Milla
Omaa koiraaa ei ole mutta esitän muutamia koiria säännöllisesti kehässä... tai säännöllisesti mutta siis on joitakin koiria jotka ilmoitetaan näyttelyyn ja jotka olen aika esittänyt.
Buuhacas
itse esitän.olen alusta asti esittänyt.eihän se tietenkään muutamilla ekoilla kerroilla niin hohdokas esitys ollut mutta harjoitus tekee mestarin.en tietenkään vielä ole sillä tasolla.huippuhandleriksi tullaan vain ajan kanssa smile.gif jos sitten kummatkin koirat saa ERIn niin yleensä nappaan siitä jonkun kaverin jompaa kumpaa esittämään.kummatkin koirat osaavat mennä lähes kenen kanssa tahansa. biggrin.gif
Hiipivä Siiseli
Juu itse esitän, kun ei meillä kukaan muu ole innostunut sitä esittämään eikä kyllä saisikaan esittää vaikka haluaisi laugh.gif Hyvinhän tuo on sujunut, ei kukaan ainakaan ole näyttelyissä sanonut että olisi huonosti esitetty smile.gif
diva
esitän kyllä, ja joskus esitän myös muiden koirat.. wink.gif
dischile
Useimmiten kyllä, mutta jos kasvattaja sattuu olemaan samassa näyttelyssä niin silloin hän esittää, ihan jo vaihtelun vuoksikin.

Lainailen koiraani junnukehiin, ja siellä sitä luonnollisesti esittää joku muu smile.gif
Janez
Esitän itse perheemme koirat rotukehissä. Lisäksi esitän muiden koiria kehissä (:
Flattikehässä tulee parhaimmillaan pyörähdettyä 4-5 kertaa eri koirien kanssa biggrin.gif
isaliini
Itse olen aina esittänyt kaikki koirani, ensimmäisestä lähtien. Silloin olin vielä(varhais)teini-ikäinen...

Nyt kotona kolme koiraa, joista vanhin jo "eläkkeellä" happy.gif
Nuorimmainen ei ole vielä näyttelyiässäkään, mutta keskimmäisen kanssa on tullut näyttelyitä kierrettyä. Ei ole siis ollut ongelmaa esittämisen kanssa kun on vain tuo yksi ollut kehään vietävänä... mutta entäpäs sitten kun nuorimmainenkin on junioriluokkaiässä ja sattuisivat kumpikin pikkuherra olemaan parhaan uroksen valinnassa whistling.gif
Joutuukohan sitä pakottamaan tuon kaksilahkeisen kehään...? tongue.gif w00t.gif innocent.gif
*Sanni
smile.gif Jos Aapo kävisi rotukehissä niin kyllä esittäisin ,mutta nyt
alan ehkä esittää toisten bichoneita junnu kehissä. Eli jos
bichonin omistajalla on päällekkäisyyksiä kehien kanssa ,mua
saa pyytää auttamaan. happy.gif
-Saana-
Kyllähän minä tuon Hupin kehässä esitän, mutta tietenkin aikataulujen päällekkäin sattuessa annan handlerhomman jollekkin tutulle smile.gif
Daraaa
kyllä esitän, silloin kun se kehässä on smile.gif (vain toista voi käyttää)
Kituli
Itse olen aina esittänyt, välillä muiden koiria.
hatti^^
Kyllähän sitä tulee itse esitettyä! Jos kehän reunalta kattelis, kun joku muu esittää omaa koiraa, olisin varmaan ihan hermoraunioilla!
Nyt sitä ei niin kerkeä jännittämään, kun pitää olla valmiina menemään kehään ja ei sitä nyt siellä kerkee mitään ajatella... lookaround.gif
Annu88
Itse esitän, ellei junnut ja whippetit mene päällekkäin... mutta sitten iskä joutuupi noitten hurjimusten kanssa kehään biggrin.gif
jööttifani
Juup ! Jätkä on vähän kuin orpo piru Saharassa jos se joutuu kehään jonkun muun kanssa. TOSIN : poikkeuksena mainittakoon koiran valiotuminen. Silloin koiran esitti kasvattaja. Tuomarina oli ihminen, joka antoi suoraan kakkosen jos koira vähänkään piipahti kehässä. Ja jätkä kävi kierroksilla jo ENNEN kehää ! Ja kuusi koiraa kisas sertistä. Joten ajattelin et voisi olla hiljaista miestä jos MÄ en vie sitä. Ja olihan se. Itse piilouduin näköetäisyyden ulkopuolelle, ja mua piti yks tuttu ajan tasalla jos vaikka mua ois tarvittu kehän lähellä. (Eli jos koira ei seisoiskaan nätisti niin jos näyttäytyisin sille niin se terhakoituis.) Ja tulihan se serti. Itse vein sitten ROP-kehään, kun ei sillä sijoituksella sit enään ollut sillai väliä. Mut muuten vien itse. Kivempi niin. Koira esiintyy paremmin kun mä oon siinä. Se pöyhistelee kuin riikinkukko ja esittää yleensä itse itsensä. Tosin ääntäkin ON sitten enemmän mut musta sillä ei (enää) ole väliä vaikka välillä haukkuiskin.... blush.gif
-Maija-
No kyllä esitän mut en oo vielä päässy esittää ku sil mun koiral ei oo vielä karvaa dogrun.gif mut kyllä kun karva riittää ni eiku kehään vaan.
Rise
Jos Hannis vaan on paikan päällä niin en esitä. Tarpeen vaatiessa vien sitten itse ja myös muiden koiria satunnaisesti.
Chili
Itse esitän yleensä dandit ja kasvattajakaverini esittää yleensä harjikset perheestä. Pääsääntösesti siis itse omat koirat. Ja ihan hienosti menee biggrin.gif
tollerigirl
wub.gif Oman koiran esitän itse, antaisin kyllä muille, mutta en usko, että se muiden kanssa kauheesti kulkisi (aikamoinen jääräpää nimittäin). Ja sitä täytyy innostamisen sijaan koko ajan rauhoitella... whistling.gif
JH kehässä ollaan oltu ja sijotuttu pari kertaa kans.
Lotta
Meidän tytöt ei kyllä enää kehissä paljon kulje, mutta alusta lähtien olen koirani itse esittäny ja nykyään esitän sitten muita kasvattajan koiria!
Fasupala
Itse esitän ja muutaman kerran tutun koiria olen esittänyt....Koirien esittäminen on mennyt hyvin sekä huonosti. Huonosti meni, kun me koiran kanssa molemmat pelättiin tuomaria w00t.gif
Varahandleria toki kaivataan, jos menee niin hyvin biggrin.gif , että molemmat nartut ovat paras narttukehässä whistling.gif
Nelet
biggrin.gif Ihan itse...
Silake
Yleensä esitän itse, välillä olen pilannut liialla hermoilemisella koiran liikkeet, juossut liian kovaa, kun pelännyt, että koira jää haistelemaan liikaa. Kasvattaja on esittänyt silloin kun on paikalla ja itsellä on ollut vaikeuksia saada koira kulkemaan kunnolla. Toisen koirani esitän aina itse, ei varmaan kulkisi kenenkään muun kanssa.
Henksu
Ite esitän.. mut ei täs oo ku vaan pari näyttelyy takana wink.gif En kyl usko et muittenkans liikkuis kauheen hyvin... rolleyes.gif Joskus muutenki saattaa liikkuu huonosti..
vinelli
Kultsuni olen esittänyt joka kerta itse. Nyt uuden rodun kanssa eli cockeripennun tultua taloon sitä on esittänyt useampikin ihminen... kyseltiin mistä syistä joku muu esittää jos esittää, niin... ollaan oltu 4 mätsärissä joista kolmessa esitin itse. Kerran sitten mulla oli selkä inhan kipeä, joten ystävien apuun luotettiin sillä kertaa. Nyt ekassa pentunäyttelyssä laitoin "ammattilaisen" asialle, ts. en halunnut pilata pennun arvostelua omalla säheltämisellä ja jännittämisellä. Seuraava näyttely on erkkari johon pentu menee ystävän kanssa. Itse en pääse paikalle ollenkaan, kasvattajan piti esittää pentu laadussa ja ystäväni sitten luokassa. Kasvattaja ei nyt ehdikään, joten ystävän kontolle jää koko show thumbup.gif Tästä eteenpäin aion esittää itse, meni miten meni.
Ebony
Itse olen esittänyt. Isäni esitti kerran, koska jänistin x) Sen jälkeen olen esittänyt, ja aion tulevaisuudessakin. Nuorelle handlerille saatetaan antaa joitain pikku mokia anteeksi, juuri iän puolesta. Jos vanhempi henkilö mokaisi, sitä tuskin ei katsottaisi niin helposti läpi sormian x) Kyllähän handlerikin ratkaiseen. Jos tuomarilla on kiikarissa kaksi tasaväkistä, kovbatasoista koiraa, ja toisella koiralla on jakkupukuinen nainen esittäjänä, ja toisella verkkareissa oleva nainen, niin moni tuomari kallistuu tuon jakkupukuisen naisen koiran puoleen. x)
unski
kyllä esitän aina itse omat koirani kehässä, mutta jos sattuu että en pääse koulun vuoksi etelään niin kasvattaja tai ammatti handleri Terhi hoitaa homman wink.gif mutta kyllä en anna muille jos ite pääsen näyttelyyn .... ! joskus esitän myös muiden koiria smile.gif
Roxy
Esitän, ja myös junnuissa smile.gif
riiT
Kasvattajan kanssa sovittiin, että itse pääasiassa esitän koirani ja kyseessä siis sijoitussilkkinarttu. Välillä esitän myös muiden koiria kehässä. smile.gif
¤janette¤
Esitän itse ellei minulla ole muita uroksia esitettävänä, muuten äiti tai joku muu handlaa. Esitän paljon muiden koiria.
Lanttu
Oikeastaan aina esitän itse, mitä nyt olen pari kertaa kepunin pannu muitten mukaan reissuun kun en ole itse päässyt lähtemään. jonkun verran tulee myös vietyä muitten koiria kehiin mutta pääsääntöisesti tykkään keskittyä näyttelyssä vain omani kehään. smile.gif
-Emmi-
Esitän itse, jos vain pääsen. Esitän myös muiden koiria tarvittaessa.
Ninnura
Juu, itse esitän smile.gif Vaikeeta edes ajatella, et joku muu esittäis biggrin.gif
Nelet
Itse esitän, on kerran kasvattaja esittänyt, mutta ainakin omasta mielestä oma koira esiintyy paremmin itseni kanssa.
mimilia
Oon aina esittänyt Sulon itse ja tulen jatkossakin esittämään wub.gif
Bluebell
Nuoremman olen esittänyt aina itse ja vanhemmankin nykyisin. Ennen sen handlasi kaverini. Tulevaisuudessakin aijon handlata itse, ellei mene
joku muu kehä päällekäin, esim. jos olen luvannut esittää jonkun tuttavan, ym. koiran. Itselleni kun on aina tärkeämpiä sovitut jutut, jolloin annan
jonkun tutun handlata omat koirat kehässä. smile.gif
Liewec
Joskus, mutta mulle on oikeastaan ihan sama että kuka sen koiran siellä esittää.. Pääasiassa Vilmaa on esittänyt mun pari kaveria, joista toinen (wink) asuu kyllä harmillisen kaukana, saisi useamminkin esittää.

Vilman olen tähän mennessä eisttänyt jotain 3-4 näyttelysä ja yhteensä on käyty varmaan joku 10 näyttelyä tässä neljän vuoden aikana. Gingalla tahti tulee olemaan vielä vähäisempi, mutta sitäki nsaa esittää jos vain joskus tulee näyttelyssä nykäseen hihasta. Mä en usko että esittäjä niin kauheasti vaikuttaisi koiran näyttelymenestykseen ja jos vaikuttaa niin sittenpähän näyttelyt on just sellasia kun olen ne kuvitellutkin...
Pisara
Itse esitän, muiden kanssa ei suostu liikkumaan kehässä yhtään mihinkään.
Annanna
Esitän itse, myös kaverini on tuon esittänyt kerran. Menee ihan hyvin muidenkin ihmisten kanssa, mutta ehkä parhaiten mun kanssa kuitenkin.
Elviss
Elvis on käynyt kerran näyttelyissä ja siellä esitin itse. Lauantaina mennään toisen kerran (Kajaanin KV), ja siellä esittää kasvattajan tyttö ja muissakin seuraavissa näytelmissä pyrin saamaan jonkun toisen esittämään... Itseä ei kovinkaan kiinnosta kehässä juokseminen.
<Iida>
Milon haluan esittää aina itse (se kun jaksaa olla niin hemmetin hankala kehässä), Gitan suhteen ei mitään väliä. Tosin Gitta ei välttämättä esiinny kovin nätisti, jos esittäjä pitää nameja esillä ja jos ne ovat herkullisempia kuin kuivanappulat...
tuunanen
Juu esitän, kuolisin jännitykseen jos olisin kehän laidalla... Esitän jonkun verran myös muitten koiria kehässä, mutta oma menee silti aina edelle. smile.gif
Ja mätsäreissä Agoa ovat muutkin esittäneet, siellä sillä ei ole niin väliä. smile.gif
Heemoka
Esitän itse. Junnuissa joskus vaihtokoiraksi toinen joutunut ja mitä ehdin katsomaan, niin eihän se näköjään vieraiden kanssa edes kunnolla menisi.
beyav
itse esitän, vaikka ainakin toinen menee hyvin muillakin 8)
ja muidenkin koiria tykkään esittää smile.gif
Soen
Itse esitän, jos vain suinkin mahdollista, kerran on kavrini, jolta lapinkoirani on sijoituksessa esittänyt, kun itse en sillä reissulla ollut mukana, mutta pääsääntöisesti minä, koska Soma pistää nopeasti ranttaliksi muiden kanssa, jos sitä ei huvita lainkaan. biggrin.gif
peeve
Itse olen aina esittänyt ja varmaan tulen aina esittämäänkin vaikka nykyisin varmaan menisi jopa nätimmin ja edustavammin jonkun muun käsissä. Itse olen aina perustellut tätä omaa handlaamistani sillä, että helpompi se on sitten itseä syyttää jostain kehässä tapahtuneesta virheestä (Seisottanut koiraa takajalat liian takana jolloin tulee turhan pysty lantio tmv) kuin että sitä pitäisi sitten alkaa kotona manaamaan että miksi meninkään nyt antamaan sen esitettäväksi kun se ei nyt tajunnut tuota ja tuota kikkaa tehdä tuon koiran kanssa. Eli handlerin pitäisi tuntea rotu ja koirakin tosi hyvin, jotta uskaltaisin antaa tuon rotukehään jonku muun käsiin. Itse kun olen juuri tällainen jälkeenpäin pohdiskelija että JOS oisin tehnyt noin niin varmasti olisi mennyt paremmin biggrin.gif Eli parempi itse heti viedä niin ei tarvitse sitten kehän jälkeen miettiä että mitä jos olisinkin vienyt itse. Mutta jos tässä ilmaantuu joku tarpeeksi varma ja taitava handleri joka saa tuosta koirasta ne parhaat puolet irti niin ilman muuta uskaltaisin kehään antaa. happy.gif

Ymmärrän kyllä ne ihmiset, jotka eivät halua esittää omaa koiraansa. Voivat esim. jännittää niin tolkuttomasti ettei siitä kerta kaikkiaan tule mitään kun se tarttuu vielä koiraankin. Ja onhan toki olemassa sellaisia rotuja jotka ovat sen verran vaativia esittää, että mielummin antaa homman sellaiselle joka sen osaa kuin että itse lähtisi kehään toheloimaan. Mutta ihmisiä on monenlaisia smile.gif
-iina-
Itse esitän. biggrin.gif Jännittäisin varmasti kehän laidalla niin paljon, ettei tulisi mitään... Kun itse olen kehässä en jännitä, koska keskityn koiran esittämiseen niin paljon. biggrin.gif Minäkin olen vielä niitä ketkä aina JOS:sittelevat jälkikäteen. Niin ottaisi päähän, että miksi annoin sen viedää vaikka koira olisi mennytkin hyvin... Itse tykkään esittää koiria kehässä biggrin.gif

Oman koirani lisäksi esitän myös yhtä käppänäneitiä Pimua. Pimun omistaja jännittää niin paljon, että kehä menisi varmasti päin pusikkoa jos hän menisi kehään (on itsekkin näin sanonut). Joten minä olen ottanut tehtäväkseni esittää Pimunkin. Hauskaa puuhaa se kyllä on! thumbup.gif
koira_hullu
Itse esitän. Koiran on vielä nuori(9kk) eikä saata esiintyä, kun minun tai tätini kanssa. Itse aijon jatkossakin aina esittää. Esitän myös muita shelttejä. Koirien esittäminen on ihanaa ja jännää, kun ei ikinä tiedä mitä käy. rolleyes.gif thumbup.gif laugh.gif
Unikko
Itse esitän omat koirat ja lukuisia kertoja olen esittänyt muidenkin koiria.
kessu
Pääsääntöisesti esitän itse koirani ja tietenkin jos mukana on vaan yksi. Tulevaisuudessa tulen tarvitsemaan kyllä handlausapua koska kolmen nartun kanssa voi tulla tilanne eteen että kaikki ovat PN kehässä. Onneksi on nyt tullut huomattua että ainakin yksi koiristani toimii erittäin hyvin muittenkin kanssa.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms. klikkaa tässä!.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.