Entistä koiraani esitin harvemmin itse kehässä vaan isäni hoiti rennolla tyylillään sen hommaan. Kun isäni on siirtyi taivaanrannan tuolle puolen jouduin itsekkin harjoittelemaan ajatuksella sitä esittämistä.

Alku oli kyllä hankalaa, se täytynee myöntää ja kehässä jännitti kamalasti. Pohdinkin paljon sitä kuinka paljon huono handleri koiran menestymiseen vaikuttaa
Tästä juontaen tulikin siis mieleeni, että kuinka moni esittää itse koiransa kehässä ja jos ei esitä niin mitkä syyt vaikuttivat siihen, että koiraasi handlaakin joku toinen??......

Entisen koiran aikoihin olin nuori n. 15- vuotta ja tosi ujo eikä minulla ollut luonnolisesti ajokorttia, näyttelyissä ei käyty kauhian usein ja isäni sitten hoiti handlauksen.
Nykyisellän en mielellään edes antaisi muiden rotukehässä koiriani esittää meni syteen tai saveen, tämä on harrastus ja vielä hauska sellainen
Mie esitän oman koirani rotukehissä juu. Ihan siitä syystä, että koira on niin kovasti mun perään ja esiintyy siis parhaiten minun kanssani - vaikka välillä saankin keskustella Onnin kanssa, kuinka kehässä taas mentiinkään, kun nykyään herra käy niin harvoin kehässä pyörähtämässä. Noh, ehkä tämäkin asia korjaantuu pian
Itse esitän koiramme kehässä. Joskus kun olen itse näyttelyviikonloppuna töissä on äitini handlannut koiramme.
-Tintti-
27.7. 2005, 17:57
Itse esitän koirani

Joskus jos kehät menee täydellisesti päällekäin pyydän jonkun koiralle tutun henkilön handlaamaan tai muu tuttu esim. kasvattaja tms.

Mut siis itse esitän!
Joo, itse esitän meni syteen tai saveen

Se on harrastus tämä koiran kilpailuttaminen ja ei niillä tuloksilla ole väliä. Joskus on arvostelussa lukenut, että hyvin esitetty tms ja se on kivaa näin seniorhandlerillekin

.
sen, mitä olen koiran kanssa mennyt, niin olen itse esittänyt

Ja tulevaisuudessa aion myös esittää (jos edes jatkossa mennään mihinkään...). Eräs ihminen on kannustanut esittämään koiran itse, sillä siinähän saa oikein loistavaa jarjoitusta
~Merski~
27.7. 2005, 19:24
jep kaikki omat koirat esitän itse, osa koirista ei välttämättä esiinny muiden kanssa.
Jos menee kehiä pälekkäin niin kaveri yleensä jeesaa...
^^IiRa^^
27.7. 2005, 19:31
joo.. mäki käytän ite kehäs.. Osa syys siihe on että koira on niin mun perään ni sitä ei muut edes pystyisi esittämää.. (joskus on kokeiltu)
Toinen syy miksi itse haluan esittää koirani on se että näyttelyt ovat molempien "yhteinen harrastus", ja koiran menestyskin tuntuu mukavammalta jos itse on esittänyt sen kehässä..
Sitä mieltä minä olen!
Itse esitän Mindin, sillä hinku on aina kehään niin kova. Vaikka kasvattaja saattaisi sen paremmin esittää, en halua edes tietää.

Kerran, kun junnut meni ihan totaalisesti päällekäin rotukehän kanssa, joku toinen esitti Mindin, oli kyllä niin kiire ettei oikein ehtinyt tutustua. Mindin trimmaajan kaveri, osasi kyllä Mindiä esittää. Jos jatkossa näin käy, että kehät menevät päällekäin, pyydän kasvattajaa, trimmaajaa, ja jos heillä on samassa luokassa oma koira niin sitten jotain kaveria.
~goldens~
27.7. 2005, 20:18
Itse esitän ja tykkäänkin esittää koiria rotukehissä.

Esitän myös kaikki tuttumme Sinikan koirat.

Äiti tai Sinikka esittää sitten tarvittaessa kilpailuluokissa ja pn/pu kehissä.

Se vaatii sitten suunnitelua että kuka menee ja kenen kanssa.
Nappero
27.7. 2005, 20:24
Itse esitän koirani ja muitakin koiria tulee esitettyä...siitä syystä että kasvattaja ei itse ehdi ja kaikkien kasvattien omistajat ei halua esittää. Yksi handlattava koira ei esim. esiinny omistajansa kanssa vaan lyö läskiksi. Joten sen olen aina vienyt kehään, kun ollaan samassa näyttelyssä.
-Nappero-
Itse esitän ihan oman koiran kehässä. Kerran on sattunut niin, että kehät on mennyt niin päällekkäin, niin tuttuni esitti sitten sen ja hienosti esittikin.

Esitän kyllä aina tuon oman koiran, kun niin haluankin.
-serafina-
27.7. 2005, 20:41
Ihan itse esitän molemmat koirani näyttelyissä.

Joskus, jos on esim. molemmat koirat kehässä, enkä ehdi molempia esittämään, kasvattaja saattaa esittää toisen.
-Milli-
27.7. 2005, 21:01
Itse itse tottakai

Ennen (siis ennen minun nlybuumia,eli n.4vuotta sitten) kasvattaja,tai kasvattajan vakihandleri esitti koirani.
Esitän myös muutamia muiden koiria
Satsuma
27.7. 2005, 21:35
Tykkään esittää koiria, joten tottakai esitän !

Mutta joskus päällekäisyyksiä on tullut joten en ole molempia voinut esittää, joten kavereiden apuun on tarvinnut turvautua

Niin ja esitän myös muiden koiria kehissä
zwiebel
27.7. 2005, 22:56
Enimmäkseen tulee muiden koiria esitettyä, mutta Rodin kanssa ei kehään voi mennä kukaan muu kuin mä. Se on tosi hermona jos joku muu esittää ja esiintyy parhaiten mun kanssa joten pakkohan sitä on
Juu, kyllä esitän itse

Nykyisin esitän myös muita koiria aikapaljon kehissä !
~Blink~
28.7. 2005, 13:23
Alkuaikoina (vuonna 1997) äiti esitti ensimmäistä koiraamme rotukehissä. Itse olin silloin vasta ala-luokilla joten en oikeen tajunnut mitä siellä tarkalleen pitää tehdä ja sanoa. Muutaman näyttelykäynnin jälkeen asia selvisi yllättävän helposti. Lapsi&Koirissa kävin siihen saakka kun ikää riitti. Sitten seurasi muutaman vuden tauko (joka aiheuttaa harmaita hiuksia...) jonka jälkeen innostuin junnuilusta. Ensimmäisen koiramme viimeisinä vuosina vein sitä itse rotukehissä, muiden kanssa kun se ei enää innostunut koko touhusta. Kunhan junnu-urani tämän vuoden jälkeen loppuu, vien toista meidän koiristamme kehään itse. Tällä hetkellä herra toimittaa junnukoiran virkaa.
Vieraiden koiria tulee myös toisinaan esitettyä. Uusin projekti on 7kk ikäinen borzoin pentu jossa riittääkin työsarkaa vuosiksi junnujen jälkeenkin

Ensivisiitti oikeaan kehään tapahtuu Joensuun KV-näyttelyssä.
Itse juu esitän, eipä tuo varman muiden kanssa esiintyisikään
Kyllä.

Omien koirien lisäksi esitän myös muiden koiria.
>tinja<
28.7. 2005, 17:59
esitän aina itse, mun mielestä ne kuitenki näyttää parhaimmalta itse esitettyinä, meidän koirat ainakin
Heidilady
28.7. 2005, 18:38
Esitän itse koirani ja joskus tulee muidenkin koirien kanssa käytyä näyttelyissä.
Lovskars
29.7. 2005, 09:29
Kyllä. Joskus täytyy hommata esittäjä, jos on pari koiraa pn/pu luokassa.
Itse esitän koirat ja jos on monta kerralla niin sitten esittää sisko-tyttö jonkun helpommista. Muutaman kerran on kaveri esittänyt myös meidän koiria ja hyvin on mennyt sekin.
Meillä osa on sellaisia, että periaatteessa olisi ihan sama kuka ne vie kehään, mutta pari on sellaista että esitän ne aina itse.. Menee plörinäksi muuten
Isäntä ei mene kehään kuin äärimmäisessä tilanteessa...
Ja koska tykkään olla kehässä niin esitän mielelläni omia kasvattejani aina kun mahdollista ja muidenkin koiria joskus..
Sitä en tiedä olenko minä paras mahdollinen handleri mutta en ainakaan jännityksellä pilaa koiran esiintymistä ja aina yritän esittää jokaisen koiran parhaat puolet...
Itse esitän tai sitten pistän koiran toisen omistajan asialle. Toisinaan on kiva katsella omaa koiraa kehässä jonkun muun kanssa ja silloin asialla voi olla myös joku muu
Aika paljon tulee vieraiden koirien hihnanjatkeena oltua myöskin.
¤janette¤
29.7. 2005, 13:19
Aika harvoin.Meijän koirat menee parhaiten äidin kanssa.Bäksi tosin menee mun kanssa parhaiten.Sitten esitän kehässä meijän kasvatteja
Juu, tai no, kerranhan tuo vain on rotukehässä käynyt (toinen kerta tulossa) ja silloin esitin itse, ja aion myös jatkossa hoitaa tuon kehään viemisen ihan itse. Ainakaan meidän perheestä kukaan muu ei ole kiinnostunut asiasta ja ihan vieraiden kanssa tuo ei välttämättä esiinnykään (muutamia poikkeuksia lukuunottamatta)...
Sheer Bliss
30.7. 2005, 12:01
En esitä.Minulla on muutama tuttu jotka esittää koirani todella hyvin.Heidän taitoihin luotan vielä monta kertaa.Ehkä joskus uskallan itsekkin kehään hamassa tulevaisuudessa....
Esitän itse. Jos en itse jostain syystä pääse niin silloin äiti pääsee handlaamaan
concrest
30.7. 2005, 15:23
En esitä, mutta ehkä jossain vaiheessa...mutta nyt vielä kasvattaja esittää.
-maria-
30.7. 2005, 21:41
Itse olen esittänyt vasta kahdestä mätsäreissä greyhoundiani.
Mutta nyt olisi talvella tarkoituksena hypätä Ellin kanssa pentuluokan kehiin ja itsepä minä sen esitän

Pitää vain kovasti hioa tuota esittämisen jaloa taitoa xDDD
Onneksi peili on ystävä
dischile
31.7. 2005, 11:22
Pääsääntöisesti kyllä.
Amber Queen
31.8. 2005, 12:22
Nykyään kyllä.
Aiemmin pelotti niin kamalasti, mutta pikkuhiljaa se varmuus on kasvanut. Esitän omat kasvattinikin jos omistaja itse ei halua jostain syystä.
Milja esiintyy minun kanssani todella hyvin, muiden kanssa myös, mutta katsoo tiukkaan minun perään.
Joo, yleensä esitän itse

Nyt tosin ollaan mietitty jos Salla kokeilis et miten Vimma sen kans käyttäytyy, jos vaikka esiintyisi vähän vapautuneemmin.
Kuten näistä:
Kuvista huomaa, en aina esitä itse koiriani (kuvat on junnu -kisoista -tällä kertaa). Mutta rotukehissä on myös koiriani esittäneet muutamat henkilöt, jos itse en kerkeä tms.
Saas nähä kuka esittää Hanin nyt lauantaina Turengin ryhmiksessä, jos tipsu -kehä menee aivan totaalisesti päällekäin.
itse esitän useimmiten! Oili esiintyy kanssani parhaiten, mutta toimii myös muilla! sen yhteistyön vain näkee sitten kun ollaan kahestaan kehässä, homma pelaa kuin ajatus!
Esitän itse meiän koirat ja muutaman tutun koirat. Jos tullee välttämätön este niin äiti vie.
Ite esitän, koska Minni menee tosi hyvin minun kanssa(

), mutta jos en jostain syystä pääse ite kehään äiti saa käydä esittämässä

Ja tulee sitä muittenkin koiria esitettyä...
Itse esitän, menee parhaiten mun kanssa kun on niin mun perään..:/ Esitän myös koirani pentua/pentuja ja tuttujemme koiraa/koiria. (Viime näyttelyssä esitin kolmea 36:n koiran joukosta...
Itse esitän juu
Se on kivaa
Kerran (Torniossa 31.7.) pääsin esittämään Trimmaajan koiran Tipun
Paras Narttu Kehässä, ja Tipu sijoittuikin PN3:ksi
SaanaS*
31.8. 2005, 21:28
Itse esitän.

Vaikka hyvin Nemo esiintyykin lähes kaikkien kanssa.
australianpaimenkoira
1.9. 2005, 07:27
mä en oo vielä pystynyt omaa koiraani esittään kehässä koska sillä ei oo vielä ikää niin paljon mut kyllä tarkoitus olisi koska isä ei suostu viemään sitä näyttelyissä!
HoneyDream
1.9. 2005, 07:44
Yleensä minä tai siskoni omat yleensä esitetään, joskus kaverinkin koirat jos tämä ei uskalla..
Ja silloin taas tämä kaveri vie meidän koiran, et sillee.

Usein vaihdellaan.
Toisen koirani kasvattajan kanssa sovittiin, että vien joskus hänen pientä nuorta neitiään...
Esitän ehdottomasti itse aina kun se vaan on mahdollista sillä just se esittäminen ja nimenomaan yhteistyö koiran kanssa on se näyttelyn suola. Jos tuomari tykkää sitten vielä koirasta, niin hyvä, mutta jos koira esiintyy loistavasti ja meillä kummallakin on selvästi kivaa, niin se on sitä mitä haen

Omieni lisäksi esitän välillä myös muiden koiria.
Aina en voi esittää omia koiriani sillä olen näyttelyissä töissä. Tätä varten on muutama luottohenkilö joille uskon koirani näyttelyn ajaksi.
Palsternakka
1.9. 2005, 16:03
Itse esitän ja olen aina esittänytkin. Kasvattajan kanssa kiertelen näyttelyissä, ja hänkin varmasti esittäisi jos pyytäisin - mutta toisaalta, miksi pyytää joku muu esittämään kun kerta osaa itsekin? Tietysti siitä olisi hyötyä, jos koiran esittäjä olisi joku vähän tunnetumpi henkilö kuin minä itse (jotkut koirat tosiaan pärjäävät lähinnä handlerin naaman avulla

)... Haluan kuitenkin olla hommassa jollain tavoin mukana, enkä vain jännätä kehän laidalla oman koiran sijoitusta.
minä esitän kanssa itse koirani rotukehässä mutta joskus jos tulee hyvä tilaisuus niin kertoa tuomarille että on hieman hermostunut tai jos on esittämässä koiraa ensi kertaa.Tuomari yleensä ymmärtää
Ihan itse olen esittänyt koirani, meillä ei kukaan muu ole innostunut koiraharrastuksesta ja itsehän sitä parhaiten koiransa tuntee.
Itse esitän molemmat koirat, ja jos menee "päällekäin" niin Miki|| saa esittää toisen
LAINAUS(Heemoka @ 1.9. 2005, 18:38)
Itse esitän molemmat koirat, ja jos menee "päällekäin" niin Miki|| saa esittää toisen

Niin, Mokan
LAINAUS(miki|| @ 1.9. 2005, 18:27)
Niin, Mokan

Ja pyh.
Tämä on "lo-fi" versio foorumeistamme. Nähdäksesi täyden version, johon kuuluvat muotoilut, kuvat yms.
klikkaa tässä!.